Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Is dat die camping aan de rand van het centrum, bij die supermarkten en de McDonald's? Ben ik in het verleden een aantal keer geweest, maar dat is al ruim 10 jaar terug. Kan me herinneren dat het toen vrij gedateerd was allemaal, ziet er nu wel netjes uit.
Ja, die camping is het. Vorig jaar is alles vernieuwd.
Toiletgebouw is prachtig en alles is ruim: zoals toiletten, douches en staanplaatsen.

IMG_20210615_065152.jpg
Echt goed toeven hier.
 
Laatst bewerkt:
Hoe bevalt dit pompje tot op heden ?
Ik heb het pompje niet bij me. Ik heb het thuis een paar keer gebruikt en dat ging goed zolang het luchtbed makkelijk op te blazen is. Moet je veel kracht zetten, dan heb je kans dat het pompje te zwak is.
Het blaast mijn Lowland Outdoor Explorer wel op, maar de mat die ik nu bij me heb niet.

Ik heb een Tolaccea mat bij me, de ideale compacte budgetmat. Uniek, want het heeft 2 luchtkamers, boven en onder. Daardoor een hogere isolatiewaarde en als ie lek is, dan heb je altijd nog een halfdunne mat om op te liggen. En het comfort is daardoor ook aan te passen.
Maakt wel geluid, maar ik vind het niet storend.

 
Laatst bewerkt:
Mont-Saint-Michel was prachtig en niet te druk. Ik kon zo de shuttle bus in zonder wachtrij. Maar toch waren er meer mensen dan me lief is. Ik sta links voor op de foto. _O-

Photo_6554503_DJI_903_jpg_5085903_0_20216151332_photo_original.jpg


Nu in Carnac. Heb de eerste bui al op mijn kop gehad. Er is heftig onweer voorspeld. Dus nu even chillen in een hotel. Morgen maar eens gaan kijken bij die stenen.
 
Mont-Saint-Michel was prachtig en niet te druk. Ik kon zo de shuttle bus in zonder wachtrij. Maar toch waren er meer mensen dan me lief is. Ik sta links voor op de foto. _O-

Bekijk bijlage 1645186

Nu in Carnac. Heb de eerste bui al op mijn kop gehad. Er is heftig onweer voorspeld. Dus nu even chillen in een hotel. Morgen maar eens gaan kijken bij die stenen.
We zijn precies contra gereden, ik was gisterochtend in Carnac en daarna Mont-Saint-Michel. Eerste hoosbui heb ik ook al gehad, toen kon ik nog schuilen. Ik dacht dat het ergste erop zat, dus ik ben weer opgestapt. Bleek dat de zondvloed nog moest komen...
 
We zijn precies contra gereden, ik was gisterochtend in Carnac en daarna Mont-Saint-Michel. Eerste hoosbui heb ik ook al gehad, toen kon ik nog schuilen. Ik dacht dat het ergste erop zat, dus ik ben weer opgestapt. Bleek dat de zondvloed nog moest komen...
Grappig hoe we rondrijden in hetzelfde gebied. Jammer dat de buien ons allebei wisten te vinden.
 
We moeten elkaar ergens gekruist zijn, ik heb nog wel gekeken omdat ik wist dat je in de buurt was, maar ik heb geen bepakte scooter gezien helaas.

Sta nu ergens langs de Normandische kust. Campingeigenaar had speciaal een plekje naast het sanitair voor me gezocht, hoefde ik niet zo ver in de regen. Maar ik ben meer blij met de voortent van de huurtent naast me, kookt toch net effe makkelijker dan in mijn eigen tentje.

IMG_20210616_200636.jpg
 
Mont-Saint-Michel was prachtig en niet te druk. Ik kon zo de shuttle bus in zonder wachtrij. Maar toch waren er meer mensen dan me lief is. Ik sta links voor op de foto. _O-

Bekijk bijlage 1645186

Nu in Carnac. Heb de eerste bui al op mijn kop gehad. Er is heftig onweer voorspeld. Dus nu even chillen in een hotel. Morgen maar eens gaan kijken bij die stenen.
Mooie foto. Mag je daar nog vliegen met de drone?
 
Soms wel makkelijk een goed afdak vlakbij.
Vorig jaar was ik met hevig onweer ook blij met de luifel van de caravan naast mijn tentje.
Inderdaad altijd leuk dat al de situatie er om vraagt camping onderdelen te assimileren.
Zeker een stoel is soms wel makkelijk

IMG_20170525_181629.jpg


Vespa was omgevallen, remhandel was krom, dus beetje knutselen onderweg.
 
Gisteren mijn "nieuwe" tent opgehaald.
Mijn oude tipitent bleek onlangs lek te zijn.
Ik heb me alleen wat vergist in de maat.
Het is een lavvu tent.
De frisport Bamse Extreme 12.

De tent eigenlijk bedoeld voor 10 tot 12 personen. _O-
Maar ik denk dat ik daar prima in mijn eentje in kan liggen.
Nu is de pak maat wel groot, maar hij is ook bedoeld om in het zijspan mee te nemen en niet op de solo.
 
Na lang zitten nadenken heb ik toch maar shad rekjes besteld voor mijn 125. De tassen had ik al, maar na een paar weken in gebruik zag ik dat de kappen dat niet zo leuk vonden dus maar weer eraf gehaald. Hopelijk deze vakantie ergens lekker te kunnen toeren en een camping pakken oid.

1624011066200.png
 
Had ik de mogelijkheid (omdat mijn vorige na 6 jaar kapot ging) om met 30% korting een exped te bestellen bij de importeur... hebben ze niets op voorraad voordat ik weer op reis ga. En nergens is de Synmat of Downmat 7 voor een leuke prijs te krijgen :(

Dus maar verder kijken. Kom nu uit bij deze van Sea to Summit maar ik heb nul ervaring met dat merk. Iemand ervaring?

En deze van Thermarest, maar daarvan ken ik alleen de hele grote rollen. Iemand ervaring met deze lightweight versies van Thermarest?
 
Miscchien vind je dit nog wat? Ik wil deze misschien gaan bestellen voor mijn TET-vakantie.
Makkelijk opblaas mogelijkheid (een zak waarin je blaast en oprolt) en zeer klein wanneer hij is opgerold.

Opgevouwen: 7.5 x 17cm doorsnede x lengte
Gewicht: 395g
Dikte: 5cm
Isolatiewaarde: 0.7 R-value
Pillow-Lock: Ja
 
Had ik de mogelijkheid (omdat mijn vorige na 6 jaar kapot ging) om met 30% korting een exped te bestellen bij de importeur... hebben ze niets op voorraad voordat ik weer op reis ga. En nergens is de Synmat of Downmat 7 voor een leuke prijs te krijgen :(

Dus maar verder kijken. Kom nu uit bij deze van Sea to Summit maar ik heb nul ervaring met dat merk. Iemand ervaring?

En deze van Thermarest, maar daarvan ken ik alleen de hele grote rollen. Iemand ervaring met deze lightweight versies van Thermarest?
Stel jezelf eerst eens de vraag of het wel een self-inflating moet zijn. Die zijn opgerold vaak 2 keer zo groot als oppompbare. Zelf heb ik diverse produkten van Sea to Summit en ben daar erg tevreden over.
 
Tassen gaan altijd jutteren.
In weinig tijd kan je afscheid nemen van de lak op je kappen.:W
Gelukkig valt het niet erg op en er valt vast nog wel iets weg te poetsen zijn maar ik hem zn mooi rekje besteld dan zit er genoeg afstand tussen en leunen ze ook niet tegen de knipperlichten aan oid.
 
Ben ook erg blij met mijn Sea To Summit ultralight Insulated mat. Wel voor een isolerende gekozen: Just in case 🥶
De geïntegreerde pompzak werkt als een trein, al leek de pompzak van Exped toch nog iets makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan