Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Dat zijn beste tassen, merk je dat niet ontzettend, omdat je alles achterop hebt? Heb zelf 2 zijkoffers van Givi 2x 41L. Verder heb ik deze gekocht:

Bekijk bijlage 1652050
1x in 59L om daar de tent en stoeltje fzo in te doen (toch wat steviger dan de standaard tenttas) en deze ook 1x in 35L voor slaapzak en luchtbed. De rest prop ik wel in de zijkoffers.

Nu hoop ik aankomende week het spul uit te proberen ergens op een camping. Weet iemand mooie NL campings, met restaurantje, sanitair, etc? Ik hoor het graag.

Valt wel mee, mijn tas is 50 liter.
De dry bags voor tent etc zijn 22 liter.
 
Hoi kampeerders,

Lees dit topic al sinds posts uit 2018 mee, fantastisch, en wil nu ook eens beginnen met kamperen met de motor.
Lang verhaal kort: wil uiteindelijk samen met mijn vriendin die ook rijdt op de bonnefooi richting bestemming X, meerdere dagen.

Voor nu lijkt het mij handig dat ik begin met de basics: een nachtje met bepakte motor naar een camping in NL. Even de feeling krijgen van tent opzetten, inpakken, motor bepakken, etc. Dan langzaam opbouwen.

Voor nu heb ik 2 vragen:

- heb een CBF1000, met topkoffer maar zonder bagarekken aan de zijkant. Topkoffer steekt wel ver uit, en wil dit dus niet gebruiken ivm gewichtsverdeling en rij -eigenschappen. Nu dus op zoek naar bagarerollen. Iemand ervaring met een 'starters'kit? Louis verkoopt er 1 voor een mooie prijs, maar vraag mij af of dit voldoende is. Bagagerol is maar 40 liter. Wat is nou een goeie set/rollen om een tent e.d. mee te nemen? Een wat grotere tent past niet in de bagagerol, waardoor ik dan weer geneigd ben om een andere set te halen met grotere, ruimere rollen. Voor nu heb ik de volgende spullen op de shortlist staan: tent, eco-grondzeil, slaapmatje(s), slaapzakken, tarp, stoeltjes, tafeltje (beide die opklapbare van Decathlon/Ali), kookgerei, gasbrander (moet nog de juiste vinden) en standaard spul.

- Neig naar de Coleman Coastline 3+, maar advies is welkom. Is dit een goede tent voor 2 personen? Wil er ook een tarp bij halen, dus ingang maakt niet veel uit. Donkere binnenkant is meegenomen, maar niet essentieel. Denk dat snel opzetten en niet al te grote pakmaat belangrijkste is.
 
Nu hoop ik aankomende week het spul uit te proberen ergens op een camping. Weet iemand mooie NL campings, met restaurantje, sanitair, etc? Ik hoor het graag.
ik stond afgelopen week een nachtje op Camping De Bosrand in Sint Geertruid. Prima camping, goed sanitair, aardig volk, restaurantje erbij en dat voor 14€ per nacht met je tentje 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Hoi kampeerders,

Lees dit topic al sinds posts uit 2018 mee, fantastisch, en wil nu ook eens beginnen met kamperen met de motor.
Lang verhaal kort: wil uiteindelijk samen met mijn vriendin die ook rijdt op de bonnefooi richting bestemming X, meerdere dagen.

Voor nu lijkt het mij handig dat ik begin met de basics: een nachtje met bepakte motor naar een camping in NL. Even de feeling krijgen van tent opzetten, inpakken, motor bepakken, etc. Dan langzaam opbouwen.

Voor nu heb ik 2 vragen:

- heb een CBF1000, met topkoffer maar zonder bagarekken aan de zijkant. Topkoffer steekt wel ver uit, en wil dit dus niet gebruiken ivm gewichtsverdeling en rij -eigenschappen. Nu dus op zoek naar bagarerollen. Iemand ervaring met een 'starters'kit? Louis verkoopt er 1 voor een mooie prijs, maar vraag mij af of dit voldoende is. Bagagerol is maar 40 liter. Wat is nou een goeie set/rollen om een tent e.d. mee te nemen? Een wat grotere tent past niet in de bagagerol, waardoor ik dan weer geneigd ben om een andere set te halen met grotere, ruimere rollen. Voor nu heb ik de volgende spullen op de shortlist staan: tent, eco-grondzeil, slaapmatje(s), slaapzakken, tarp, stoeltjes, tafeltje (beide die opklapbare van Decathlon/Ali), kookgerei, gasbrander (moet nog de juiste vinden) en standaard spul.

- Neig naar de Coleman Coastline 3+, maar advies is welkom. Is dit een goede tent voor 2 personen? Wil er ook een tarp bij halen, dus ingang maakt niet veel uit. Donkere binnenkant is meegenomen, maar niet essentieel. Denk dat snel opzetten en niet al te grote pakmaat belangrijkste is.
oefenen in nederland is een goed idee. Verder niet al te lang nadenken bij het eerste spul dat je koopt. Je gaat dingen na een paar keer toch anders doen en zo precies komt een tent ook weer niet (ondanks dat wij hier hele pagina's er over volschrijven).
 
Juist. Enige waar ik wel mee zit zijn bagagerollen, specifiek de lengte, en pakmaat van tenten... Soms is een rol van 90 liter maar net voldoende
 
@Honda-noob
Als je een tent koopt altijd minimaal 1 persoon meer dan waarvoor bedoeld.
Die Coastline3+ is een prima tent voor met 2 personen. Ik heb vergelijkbare Vango Omega 350. Ruimte voldoende voor 2!
Vooral bij slechter weer ga je daar veel plezier van hebben.

Let op! De aanduiding van de grootte van een tent is vaak onzin.
Ik heb voor mijzelf alleen ook nog een tentje die is bedoeld voor 3 (?) personen. Idd, alleen slaap ik daar prima in.
Waar ze die 3 mensen willen laten liggen dat weet ik niet. Of ze moeten wel heel veel van elkaar houden.
Waar dan ook nog de bagage zou moeten liggen daar hebben ze 't niet over.
 
Thnx. Wat betreft die rollen: de pakmaat van die Coastline is al 65 cm, dus heb je dan al een rol nodig die minstens zo lang is. En dan zou ik gelijk een wat grotere willen voor stoeltje, tarp en grondzeil in 1 rol (alles wat dus nat mag worden.)

Maar thnx voor de reactie
 
Hoi kampeerders,

Lees dit topic al sinds posts uit 2018 mee, fantastisch, en wil nu ook eens beginnen met kamperen met de motor.
Lang verhaal kort: wil uiteindelijk samen met mijn vriendin die ook rijdt op de bonnefooi richting bestemming X, meerdere dagen.

Voor nu lijkt het mij handig dat ik begin met de basics: een nachtje met bepakte motor naar een camping in NL. Even de feeling krijgen van tent opzetten, inpakken, motor bepakken, etc. Dan langzaam opbouwen.

Voor nu heb ik 2 vragen:

- heb een CBF1000, met topkoffer maar zonder bagarekken aan de zijkant. Topkoffer steekt wel ver uit, en wil dit dus niet gebruiken ivm gewichtsverdeling en rij -eigenschappen. Nu dus op zoek naar bagarerollen. Iemand ervaring met een 'starters'kit? Louis verkoopt er 1 voor een mooie prijs, maar vraag mij af of dit voldoende is. Bagagerol is maar 40 liter. Wat is nou een goeie set/rollen om een tent e.d. mee te nemen? Een wat grotere tent past niet in de bagagerol, waardoor ik dan weer geneigd ben om een andere set te halen met grotere, ruimere rollen. Voor nu heb ik de volgende spullen op de shortlist staan: tent, eco-grondzeil, slaapmatje(s), slaapzakken, tarp, stoeltjes, tafeltje (beide die opklapbare van Decathlon/Ali), kookgerei, gasbrander (moet nog de juiste vinden) en standaard spul.

- Neig naar de Coleman Coastline 3+, maar advies is welkom. Is dit een goede tent voor 2 personen? Wil er ook een tarp bij halen, dus ingang maakt niet veel uit. Donkere binnenkant is meegenomen, maar niet essentieel. Denk dat snel opzetten en niet al te grote pakmaat belangrijkste is.
Ik heb op deze manier een paar maanden rondgetrokken. De zwarte rol is een 40 liter zak denk ik (afmetingen +/- L 80cm x B30cm) . In die rol zitten mijn slaapzak, slaapmat en propere kleren. Dinegen die droog moeten blijven dus. Als je de foto bekijkt heb je een beetje idee hoe het eruit ziet. Je kan zadeltassen nemen ipv zijkoffers. De topkoffer gebruikte ik als keuken: alle kookspullen + eten en drinken daarin. Ik deed elke dag vóór ik een kampeerplek opzocht mijn boodschappen (max. voor 2 dagen als ik in de "wildernis" zat).
De blauwe rol is mijn tent gewikkeld in een in 2 geknipt bouwzeil dat als grondzeil/tarp dienstdoet.
Elke 3 persoonstent is goed voor 2 personen en bagage. Persoonlijk vind ik een tunneltent het handigst, omdat daar ook apart ruimte voor je spullen is. Tarp: in het begin mee gesukkeld, maar eens ik het doorhad wou ik het niet meer missen. Neem er wel stokken voor mee.

Veel plezier in elk geval. Vloeken ga je hoogstwaarschijnlijk, ervan genieten hoogst zeker ! :t

wilderness 5.png
 
Ik heb op deze manier een paar maanden rondgetrokken. De zwarte rol is een 40 liter zak denk ik (afmetingen +/- L 80cm x B30cm) . In die rol zitten mijn slaapzak, slaapmat en propere kleren. Dinegen die droog moeten blijven dus. Als je de foto bekijkt heb je een beetje idee hoe het eruit ziet. Je kan zadeltassen nemen ipv zijkoffers. De topkoffer gebruikte ik als keuken: alle kookspullen + eten en drinken daarin. Ik deed elke dag vóór ik een kampeerplek opzocht mijn boodschappen (max. voor 2 dagen als ik in de "wildernis" zat).
De blauwe rol is mijn tent gewikkeld in een in 2 geknipt bouwzeil dat als grondzeil/tarp dienstdoet.
Elke 3 persoonstent is goed voor 2 personen en bagage. Persoonlijk vind ik een tunneltent het handigst, omdat daar ook apart ruimte voor je spullen is. Tarp: in het begin mee gesukkeld, maar eens ik het doorhad wou ik het niet meer missen. Neem er wel stokken voor mee.

Veel plezier in elk geval. Vloeken ga je hoogstwaarschijnlijk, ervan genieten hoogst zeker ! :t
Thnx voor de tips! Stokken voor luifel/tarp is idd wel handig om mee te nemen ja.
Met de informatie die ik nu heb wordt het sowieso wel zadeltassen icm bagagerol(len).

Wat zadeltassen betreft: ik lees dat het handig is om afstandshouders te monteren. Heb 2 uitlaten, en snap dat 2 zadeltassen hiertegenaan niet handig is. Is dat een beetje zelf te maken? Met bijv. cv buis oid?
 
Als je handig bent is dat zeker te maken. Heb meerdere hier gedaan, mij inclusief. Op het buigen flink zitten vloeken, maar toen ik het door had ging het goed. Als je dat kunt, kun je ermee maken wat je wil. Tassen kunnen in ieder geval niet tegen de hitte van de uitlaat. Die van mij moeten bijvoorbeeld minimaal 5 cm afstand hebben. Zelfs bij een uitlaat met hitteschild kreeg ik al een plekje, dus daar moet je zeker wat aan doen.
 
Dan zou ik eerder voro de 3 persoonsvariant van de decathlon gaan. Net iets groter, je kunt je laarzen buiten laten staan stinken en de waterkolom is echt wel een stuk hoger


Deze komt vandaag op de post binnen :)
Dan ben ik denk ik wel zo een beetje gereed voor mijn eerste trip, heb nog een Tomtom Rider 500 weggetjes vinden dus dat komt ook goed.

Dit Decathlon tentje heeft juist precies wat je niet wilt.
Als het regent, dan komen de druppels tot halverwege de binnentent, want er zit geen dakje boven de ingang.

Die 800mm had ik niet gezien. Toch betekent dat dus niet dat 't zo maar naar binnen regent.
Zelfs in Engeland met enkele dagen achtereen heel slecht weer had ik zeker geen water in de tent.
Je kan echter niet alles willen, want deze is natuurlijk wel heel goedkoop.
Voor een paar tientjes heb je wel een prima tentje waar je voor 1 persoon goed een paar jaar mee kunt kamperen. Ook met regen!
Binnen is ruimte genoeg om te slapen en alles wat droog moet blijven uit de regen te kunnen houden.

En dan lees je dit weer :N
 
Thnx voor de tips! Stokken voor luifel/tarp is idd wel handig om mee te nemen ja.
Met de informatie die ik nu heb wordt het sowieso wel zadeltassen icm bagagerol(len).

Wat zadeltassen betreft: ik lees dat het handig is om afstandshouders te monteren. Heb 2 uitlaten, en snap dat 2 zadeltassen hiertegenaan niet handig is. Is dat een beetje zelf te maken? Met bijv. cv buis oid?
Kijk even op 5 en 6 mei in dit topic.
 
Kijk even op 5 en 6 mei in dit topic.
Will do!

Deze komt vandaag op de post binnen :)
Dan ben ik denk ik wel zo een beetje gereed voor mijn eerste trip, heb nog een Tomtom Rider 500 weggetjes vinden dus dat komt ook goed.



En dan lees je dit weer :N
Ik DENK, als kampeermaagd, dat het wel goed komt voor jouw doeleinden. Dat gezegd hebbende, vermijd ik zelf altijd de '100' serie van producten van Decathlon. Het verschil tussen die serie en wat er daarna komt, de 300/500/700 etc, is echt noemenswaardig.
 
Will do!


Ik DENK, als kampeermaagd, dat het wel goed komt voor jouw doeleinden. Dat gezegd hebbende, vermijd ik zelf altijd de '100' serie van producten van Decathlon. Het verschil tussen die serie en wat er daarna komt, de 300/500/700 etc, is echt noemenswaardig.
Het is het overwegen waard, ik ga pas volgende week dus ik heb genoeg tijd om een andere te halen en deze weer terug te sturen, helaas jammer van de verzendkosten. Het tentje wat @mean-machine had aangeraden was volgens mij dezelfde prijs maar had een luik aan de voorkant.

Eigenlijk wou ik voorzichtig en goedkoop beginnen met kamperen om aan te voelen of ik het wel echt leuk vind maar dit kan een gevalletje goedkoop is duurkoop zijn, helemaal omdat het andere tentje dus bijna dezelfde prijs heeft
 
Voor referentie: ik ben ook 'goedkoop' als student begonnen met duiken. En ja, dat was ook zeker goedkoop = duurkoop. Maar heb het toen wel gedaan en de experience was leuker dan de nadelen. Later pas zag je hoeveel voordelen je extra had met goede gear. Maarja das met alles zo, zelfs motoren :+
 
Ach ik ga het meemaken, volgende week vrijdag, zaterdag en zondag naar Monschau en daar in de omgeving lekker rond banjeren
 
Vooral niet TE druk over maken. Goedkoop tentje en gewoon gaan. Lekker buiten leven en een beetje touren door de omgeving. Komt heus wel goed
 
zo lang je geen 3 weken ijsland op de planning hebt staan zou ik me over die waterkolom niet al te druk maken.
In principe ga je als motorrijder meestal toch kamperen als het vrij mooi weer is. De eerste paar keer zal een goedkoop tentje dat ook wel doorstaan.

mocht het kamperen goed bevallen is de kans groot dat je toch een keer naar een duurdere tent gaat kijken.
 
Dat is zeker zo, ik ben ook niet nieuw wanneer het komt tot kamperen, motor kamperen wel maar ik weet wel wat dat het niet altijd mee kan zitten mocht er bijv. water of iets in je tent komen of dat je slaapzak een beetje nat is, je gaat er niet dood van ;)

Mocht ik het na een paar keer wel bevallen ga ik weer een stapje hoger en koop ik beter spul, voor nu lekker met wat ik heb kamperen en zie ik wel wat er gaat gebeuren, het gaat tenslotte ook om het avontuur, er zouden geen leuke verhalen zijn als alles rooskleurig afloopt
 
Ach ik ga het meemaken, volgende week vrijdag, zaterdag en zondag naar Monschau en daar in de omgeving lekker rond banjeren
Hou er rekening mee dat er mooie wegen zijn afgesloten in het weekend. En verders is het op zaterdag druk en op zondag is het in die hoek alleen maar file rijden, vooral bij mooi weer. Ook is er veel politie controle . :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan