Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Eigenlijk wou ik voorzichtig en goedkoop beginnen met kamperen om aan te voelen of ik het wel echt leuk vind maar dit kan een gevalletje goedkoop is duurkoop zijn, helemaal omdat het andere tentje dus bijna dezelfde prijs heeft
Eigenlijk was je als startend kampeerder al goed begonnen door eerst naar ervaringen te vragen.
Niet met alles is iedereen het eens, maar de basis moet goed zijn. Dus niks lekkage of kou lijden. Niet nodig!

Maar al te vaak haken beginnende kampeerders af omdat ze met de verkeerde spullen zijn begonnen.
Soms met de oude lekke meuk van de buurman, of een zomer-slaapzak in bij kou of een gasbrander die niet op gang komt.
Meestal niet, maar soms moet je niet het goedkoopste hebben. Dat wordt een teleurstelling.
Eindresultaat is dan dat deze persoon de rest van z'n leven roept dat het niet kamperen, maar kramperen is.
 
Heb je eventuele aanraders? Gok ook dat je niet erg fout kan gaan met het kopen van een tarp
Ja genoemd bouwzeil dat kan.
Voordeel van een echte tarp is wel dat er vaak stokken bij zitten en haringen. (meestal ook minder zwaar)
Soms bij Lidl al in aanbieding voor iets van €15..................??

Edit:
Effe gekeken op internet: Xenos tarp
 
Laatst bewerkt:
Ja genoemd bouwzeil dat kan.
Voordeel van een echte tarp is wel dat er vaak stokken bij zitten en haringen. (meestal ook minder zwaar)
Soms bij Lidl al in aanbieding voor iets van €15..................??

Edit:
Effe gekeken op internet: Xenos tarp
Kwam ook deze tegen, wel 3,5 kilo wat even zwaar is als mijn tent nu en de afmetingen komen ook bijna overheen.

Maarja je kan je ook afvragen of je dan voor die 30 euro niet een tent kan kopen die i.p.v 40, 70 euro is. Aan de andere kant bied zo een tarp wel meer droge grond aan (denk ik?) en wat ik altijd het minste vond van mijn vroegere kampeer tripjes was wel dat alles zo erg vochtig was
 
Een goede tarp/wing is duur. Deze is redelijk geprijsd en heeft de goede vorm. Moet je nog wel ergens een stok scoren. Eén stok is genoeg. De andere hoeken span je met een lange scheerlijn.


Lichtgewicht en zeer compacte stokken vind je hier:

 
Eigenlijk was je als startend kampeerder al goed begonnen door eerst naar ervaringen te vragen.
Niet met alles is iedereen het eens, maar de basis moet goed zijn. Dus niks lekkage of kou lijden. Niet nodig!

Maar al te vaak haken beginnende kampeerders af omdat ze met de verkeerde spullen zijn begonnen.
Soms met de oude lekke meuk van de buurman, of een zomer-slaapzak in bij kou of een gasbrander die niet op gang komt.
Meestal niet, maar soms moet je niet het goedkoopste hebben. Dat wordt een teleurstelling.
Eindresultaat is dan dat deze persoon de rest van z'n leven roept dat het niet kamperen, maar kramperen is.
Kan wel zijn, maar wij maken er ook een hele hijsa van welke spullen je mee moet nemen. Gewoon een decathlon tent, slaapzak en luchtbed is meer dan genoeg als je de eerste keer in de zomer gaat kamperen.

En mensen die kramperen roepen en het helemaal niks vinden gaan het nooit positief ervaren.
 
Dat is zeker zo, het is redelijk makkelijk om te gaan kamperen maar of je het leuk vind is het tweede, genoeg mensen die het gewoon nooit leuk gaan vinden omdat ze er te veel van verwachten o.i.d
 
Wanneer je als beginnend kampeerder vreselijk in de kou hebt gelegen of alles is 's ochtends zeiknat, dan ben je vlot genezen!
Ik kampeerder ooit in een heel klein tentje, daarna een bungalowtent, toen weer twee kleintjes met de kinderen en nu weer een kleintje, een Coleman3+ . En nu kom ik totde conclusie dat ik beter een tent had kunnen nemen met stahoogte, zo'n piramide. Waarom ? Ik vind het niet meer zo makkelijk om motorbroeken aan te doen terwijl ik op mijn rug lig, zal wel aan de leeftijd ( 70 ) liggen. Mijn Coleman is drie keer gebruikt, voor een paar dagen in Frankrijk en en keer in Noorwegen, en ik zou voor 70 euro best afscheid willen nemen, incl de set reservestokken. Anders blijf ik gewoon even worstelen, of ga in een b&b of hotel . Mijn advies is dus eigenlijk : koop iets met stahoogte !
 
Wanneer je als beginnend kampeerder vreselijk in de kou hebt gelegen of alles is 's ochtends zeiknat, dan ben je vlot genezen!
Als heel je vakantie naar de klote is door een paar druppies binnen, ben je niet geschikt voor kamperen is mijn stelling. Het kan eens tegenzitten, als je dat erg vind kun je beter naar een all inclusive resort.

Ik kampeerder ooit in een heel klein tentje, daarna een bungalowtent, toen weer twee kleintjes met de kinderen en nu weer een kleintje, een Coleman3+ . En nu kom ik totde conclusie dat ik beter een tent had kunnen nemen met stahoogte, zo'n piramide. Waarom ? Ik vind het niet meer zo makkelijk om motorbroeken aan te doen terwijl ik op mijn rug lig, zal wel aan de leeftijd ( 70 ) liggen. Mijn Coleman is drie keer gebruikt, voor een paar dagen in Frankrijk en en keer in Noorwegen, en ik zou voor 70 euro best afscheid willen nemen, incl de set reservestokken. Anders blijf ik gewoon even worstelen, of ga in een b&b of hotel . Mijn advies is dus eigenlijk : koop iets met stahoogte !
Ik stap in mn ondergoed gewoon de tent uit. (Ik voel me nu een beetje lompe boer die nergens rekening mee houdt met al mn opmerkingen, maar) Als mensen er niet tegen kunnen dat ik in m'n ondergoed sta, moeten ze misschien niet op een cheapo frankrijk camping gaan staan.
 
Als heel je vakantie naar de klote is door een paar druppies binnen, ben je niet geschikt voor kamperen is mijn stelling. Het kan eens tegenzitten, als je dat erg vind kun je beter naar een all inclusive resort.


Ik stap in mn ondergoed gewoon de tent uit. (Ik voel me nu een beetje lompe boer die nergens rekening mee houdt met al mn opmerkingen, maar) Als mensen er niet tegen kunnen dat ik in m'n ondergoed sta, moeten ze misschien niet op een cheapo frankrijk camping gaan staan.
Omgekeerde wereld. Ik hoef niet met mannen in ondergoed geconfronteerd te worden ongeacht op welke camping ik sta. Op een goedkope camping geldt ook fatsoen.
 
wat is een onderbroek anders dan zo'n ballenknijper die je als man in Frankrijk in het zwembad aan moet? :+
Als je zo redeneert kan je ook in je onderbroek de straat op. En dat doe je niet, want? :)
 
Laatst bewerkt:
Als je zo redeneert kan je ook in je onderbroek de straat op. En dat doe je niet, want? :)
Dad deed ik altijd wel maar het nadeel was dat ik de hordes wilde dames niet in de hand had dus de gemeente heeft gevraagd of ik dat voortaan dat niet meer wilde doen. Er was teveel overlast met verkeersopstoppingen en mensen die de weg op renden om maar dichterbij te kunnen komen.
 
maar alle gekheid op een stokje, het scheelt nogal of je de tent uitstapt en meteen je broek aandoet of dat je eerst uitgebreid aan je zakie gaat staan krabben en de boel eens goed legt......
 
Maaruh hoe doen jullie "niet buiten de tent omkleders" dat dan op de dag van vertrek? Staan jullie dan in je motorpak de tent in te pakken?
 
Omgekeerde wereld. Ik hoef niet met mannen in ondergoed geconfronteerd te worden ongeacht op welke camping ik sta. Op een goedkope camping geldt ook fatsoen.
Dan kijk je maar even weg. Precies hetgeen @Duncan zegt. Hangt er vanaf hoe je het doet. Maar op een camping in een onderbroek je tent uit om daarna je broek aan te trekken moeten ze maar geen problemen mee hebben.
 
Maaruh hoe doen jullie "niet buiten de tent omkleders" dat dan op de dag van vertrek? Staan jullie dan in je motorpak de tent in te pakken?
Precies dat vroeg ik me ook af, motorpak aantrekken is het laatste wat ik doe, anders zweet ik me al kapot voor ik één meter gereden heb.

Ik heb daar niet zo’n moeite mee hoor, en ja ik heb ook wel eens in mijn onderbroek de tent afgebroken als ik bv geen korte broek bij me had ofzo. Ik zie genoeg dingen van andere kampeerders die ik op zich niet had hoeven zien, maar daar stoor ik me echt niet aan. Als het heel heet ga ik nog wel eens snel even zwemmen voor vertrek, de omkleedsessie daarna speelt zich ook gewoon in de buitenlucht af. Voor de tere zieltjes ga ik even achter de motor staan, maar als iemand daar aanstoot aan neemt kan ik daar toch echt niet zo erg mee zitten, duurt hooguit een halve minuut. De meeste wandelaars/fietsers/motorrijders hebben kleine lage tentjes, zie zo vaak mensen zich buiten omkleden.
 
Laatst bewerkt:
Maaruh hoe doen jullie "niet buiten de tent omkleders" dat dan op de dag van vertrek? Staan jullie dan in je motorpak de tent in te pakken?
Ik pak alles netjes in in mijn korte broek en slippertjes... die gaan in de laatste rol die ik bevestig. En ja dan sta ik 10 seconden in mijn onderbroek op de camping, trek mijn motorbroek aan die al ligt te wachten om aangetrokken te worden, prop de korte broek in de rol, bind deze er op en ga rijden. Lekker boeiend dat iemand mijn onderbroek ziet.
Op de volgende camping is die korte broek ook het eerste wat ik weer uit mijn tas haal alvorens de tent weer op te zetten.
 
20210708_164220.jpg

Stoeltje is ook binnen, voelt stevig aan maar al wel een nadeel gevonden. De steunen van de rugleuning drukken tegen mijn schouderbladen dus comfort op de langere termijn is een dingetje.....
 
Ik kampeerder ooit in een heel klein tentje, daarna een bungalowtent, toen weer twee kleintjes met de kinderen en nu weer een kleintje, een Coleman3+ . En nu kom ik totde conclusie dat ik beter een tent had kunnen nemen met stahoogte, zo'n piramide. Waarom ? Ik vind het niet meer zo makkelijk om motorbroeken aan te doen terwijl ik op mijn rug lig, zal wel aan de leeftijd ( 70 ) liggen. Mijn Coleman is drie keer gebruikt, voor een paar dagen in Frankrijk en en keer in Noorwegen, en ik zou voor 70 euro best afscheid willen nemen, incl de set reservestokken. Anders blijf ik gewoon even worstelen, of ga in een b&b of hotel . Mijn advies is dus eigenlijk : koop iets met stahoogte !
Voor die Coleman zal voor dat geld best een liefhebber zijn.
Nee, ik ben nog geen 70 maar heel ver weg is dat ook niet.
Ik stap gewoon mijn tentje uit en trek dan mijn motorkleding aan. Nee, ik ga dan niet flink lopen krabben. Dus: What's the point!

Als ik op de camping aankom op mijn plek, wordt het stoeltje uitgeklapt en een blikje gepakt.
Dan gaan de laarzen uit en de motorbroek. Korte broek aan en slippers. Dan is 't tijd voor een Bav... eeeh blikje Hertog Jan!
Die paar tellen dat je in ondergoed staat, daar kan ik niet mee zitten. Vind je 't niks, dan kijk maar een andere kant op.
Het stoort mij ook niet als anderen dat doen!

Zelfde als @David_ZZR gewoon snel in 10 sec omkleden.
Bij mij is dat ook: Als laatste de slippers en korte broek inpakken en ligt dus bovenop als ik op mijn nieuwe stek kom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan