Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

20210709_120721.jpg

Gaat helemaal passen... Koffers in de brede stand, rol erop, detector in de rugzak en stoeltje helemaal achteraan. Haal misschien nog wel een rol oid om de stoel in te doen, flappert hij niet zo achterop en dan kan de rugzak daar ook in
 
Misschien voor jou een noodzaak. Ik heb ook zo'n kleine Bialetti, prima met goede espressokoffie. Maar wat een gedoe. Water opzoeken, vuurtje maken ( of zo) koffie erin , en drinken, en dan afwas. Tegenwoordig ga ik echt voor het gemak, ik koop dus wel een kopje koffie onderweg. Vaak heeft men een goed espressoapparaat, dan met een dubbele ben ik de koning te rijk. In Italië is de koffie onovertroffen, daar kan niets tegenop. In Scandinavië houdt met van echt slappe bakkies, maar ook daar vindt je meestal machines waar best iets drinkbaars uitkomt. Broodje erbij, en weer onderweg. Gemak dus, en geen rommel of extra spul mee .
Meestal drink ik ook gewoon koffie onderweg in een resto. In de ochtend na ca 2 uurtjes rijden.
Helaas wil ik dat dan nog wel eens vergeten. Je bent net lekker bochtjes aan het rijden, dat ik soms een leuk terras oversla.
Daarna vind je er natuurlijk niet snel meer 1. Maar als ik er wel aan denk dan bij een terras om een uur of 11=> Vol in de ankers!

Koffie maken onderweg kan ik altijd.
Heb altijd wel 1 litertje water bij me. De brander is zo bij de hand. Koffiefilter met mok zo voor het grijpen.
Ja, zijkoffers blijken dan best wel makkelijk.

Eeeeh, afwassen? Dan is gewoon even de beker uitkloppen en klaar.
Je bent onderweg, dus hygiëne van je spulletjes is niet zoals thuis.
Mijn koffie drink ik zwart, dus echt vuil is ie dan niet. (je gaat de koffie toch niet bederven met suiker en melk :X)
 
Bekijk bijlage 1652606
Gaat helemaal passen... Koffers in de brede stand, rol erop, detector in de rugzak en stoeltje helemaal achteraan. Haal misschien nog wel een rol oid om de stoel in te doen, flappert hij niet zo achterop en dan kan de rugzak daar ook in
Na een aantal jaren kamperen met de GS doe ik voor mezelf het volgende:

Tentje in de bagarerol samen met met het grondzeil en alles wat nat mag worden zoals hamer, gasfles, slippers enzo...

Topkoffer dingen voor dag gebruik zoals lunch, regenkleding, andere handschoenen/kol, eten/drinken en wat ruimte voor boodschappen.

Rechter koffer m'n slaapzak, luchtbed, stoeltje, bordje/beker/bestek/brander/pannen overige ruimte wordt gevuld met microvezel handdoeken.

Linker koffer zit m'n kleding plus schoenen.

Ben vooral blij met de helinox kloon en Exped vanwege het beperkte formaat, samen met compressiezak voor de slaapzak past het allemaal netjes.
 

Bijlagen

  • IMG_20190909_100315.jpg
    IMG_20190909_100315.jpg
    272,2 KB · Weergaven: 25
16258282611875935089975360163242.jpg

De slaapzak is het grootste artikel in de tas, hij heeft een paar jaar uitgehangen in de kast en ik krijg hem met geen mogelijkheid in dat tasje. En ja, volgens mij hoorde hij daar in :+. Het is een katoenen rechte Coleman slaapzak en dus niet de kleinste pakmaat.
 
Probeer eens je slaapzak in dat tasje te proppen zonder hem eerst op te rollen. Dus eerst een hoek erin en dan maar aanduwen. Werkt meestal wel, en een slaapzak kan daar tegen.
Veel plezier in elk geval !
 
Misschien voor jou een noodzaak. Ik heb ook zo'n kleine Bialetti, prima met goede espressokoffie. Maar wat een gedoe. Water opzoeken, vuurtje maken ( of zo) koffie erin , en drinken, en dan afwas. Tegenwoordig ga ik echt voor het gemak, ik koop dus wel een kopje koffie onderweg. Vaak heeft men een goed espressoapparaat, dan met een dubbele ben ik de koning te rijk. In Italië is de koffie onovertroffen, daar kan niets tegenop. In Scandinavië houdt met van echt slappe bakkies, maar ook daar vindt je meestal machines waar best iets drinkbaars uitkomt. Broodje erbij, en weer onderweg. Gemak dus, en geen rommel of extra spul mee .

Gewoon Brandertje op een gaspit, water is op de camping overal en afwassen??? gewoon effe onder de kraan houden na mijn laatste pisje op de camping voor de korte broek uitgaat gaat deze de tas in. Ligt ie mooi bovenop als ik onderweg op een bergtop ofzo een bakkie wil zetten. water in de camelbag mag ook koffie worden.
 
Maaruh hoe doen jullie "niet buiten de tent omkleders" dat dan op de dag van vertrek? Staan jullie dan in je motorpak de tent in te pakken?
Ja, ik zet de tent op en breek hem af met mijn motor broek en laarzen aan. Jas ligt op de motor. Een als het regent of koud is heb ik de jas ook al aan.
 
Probeer eens je slaapzak in dat tasje te proppen zonder hem eerst op te rollen. Dus eerst een hoek erin en dan maar aanduwen. Werkt meestal wel, en een slaapzak kan daar tegen.
Veel plezier in elk geval !
Ga ik proberen :)
 
Probeer eens je slaapzak in dat tasje te proppen zonder hem eerst op te rollen. Dus eerst een hoek erin en dan maar aanduwen. Werkt meestal wel, en een slaapzak kan daar tegen.
Veel plezier in elk geval !
:^
Sowieso slaapzak niet opgerold bewaren.
Bij ons wordt ook alleen maar 'gepropt'. Vaak kun je dan de hoes nog met banden aantrekken, zodat het een klein pakketje wordt.
 
Koffie maakte ik altijd met m'n bialetti, maar thuis ben ik over gegaan op een french press, dus heb voor kamperen dit gekocht:
1625835604026.png

Hij werkt zo goed dat hij m'n "thuis" french press ook vervangen heeft :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Probeer eens je slaapzak in dat tasje te proppen zonder hem eerst op te rollen. Dus eerst een hoek erin en dan maar aanduwen. Werkt meestal wel, en een slaapzak kan daar tegen.
Veel plezier in elk geval !
Mijn slaapzak zit in een compressie-zak. Oprollen en dan past ie erin.
Daarna de spanbanden die er omheen zitten flink aantrekken. Veel volume heeft de slaapzak dan niet meer.
O ja, thuis wel loshalen en uitleggen, anders blijft er van de slaapzak weinig meer over.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de compressiezak bewust niet voor mijn slaapzak. Ik heb een extra lang model en die wordt in de compressiezak weliswaar vrij kort maar ook nogal dik en dan neemt hij net teveel ruimte in tussen mijn rug en de topkoffer. Ik stop daarom eerst mijn opgerolde slaapmat in de rolzak en prop de slaapzak erbij. Met de spanbanden is die dan nog wat in te snoeren zodat ik het geheel net niet tegen mijn rug aan voel.
 
Compressiezak gebruik ik ook niet, slaapzak wordt er weliswaar iets kleiner van (scheelt bij die van mij vrij weinig), maar de vorm ook onhandiger. Ik rol hem ook nooit op, altijd proppen
 
Ik gebruik de compressiezak bewust niet voor mijn slaapzak. Ik heb een extra lang model en die wordt in de compressiezak weliswaar vrij kort maar ook nogal dik en dan neemt hij net teveel ruimte in tussen mijn rug en de topkoffer. Ik stop daarom eerst mijn opgerolde slaapmat in de rolzak en prop de slaapzak erbij. Met de spanbanden is die dan nog wat in te snoeren zodat ik het geheel net niet tegen mijn rug aan voel.
De compressiezak waar ik over spreek die hoort bij de slaapzak. (Nomad) Als je de slaapzak ziet, snap je niet dat ie zo klein kan worden.
Alle slaapspullen (en moet dus droog blijven) doe ik samen in de bovenste rolbag. Daarna 'afvullen' met ander spul tot vol.
 
De compressiezak waar ik over spreek die hoort bij de slaapzak. (Nomad) Als je de slaapzak ziet, snap je niet dat ie zo klein kan worden.

De compressiezak hoort ook bij mijn Ajungilak slaapzak. En hij wordt inderdaad fors kleiner maar alleen in een voor mij onhandig formaat. Dus proppen in de rolzak, daar dan de lucht uitpersen en dichtdoen is voor mij handiger.

Ik gebruikte daarvoor een kleinere Ajungilak maar die was eigenlijk te kort voor mij. Die was in zijn compressiezak heel erg klein maar ik heb het toen regelmatig flink koud gehad omdat ik hem eigenlijk niet helemaal over me heen kon trekken. Met de huidige kan dat wel en het verschil is enorm, ik heb het nooit meer koud gehad in de tent.
 
:^
Sowieso slaapzak niet opgerold bewaren.
Bij ons wordt ook alleen maar 'gepropt'. Vaak kun je dan de hoes nog met banden aantrekken, zodat het een klein pakketje wordt.

Wat gebeurd er met die slaapzak dan?
Mijne heb ik al meer dan 10 jaar, ligt altijd opgerold. (als ik er niet in slaap ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan