Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.


Jongens, jongens. Twee weken terug weekendje op het trekkersveld bij Camp Kyllburg gestaan. Prima camping, Nu gewoon alles weg. Bizar.
 

Bijlagen

  • 1158C15D-DE9E-45F6-9315-E121C625AFE1.jpeg
    1158C15D-DE9E-45F6-9315-E121C625AFE1.jpeg
    286,5 KB · Weergaven: 109
  • 90266D21-9B1F-4364-AE87-BD62BA4FA2CD.png
    90266D21-9B1F-4364-AE87-BD62BA4FA2CD.png
    318,9 KB · Weergaven: 109
Bijna 8 liter water ? Hoeveel dagen ga je wild zonder ergens een kraan of zuiver meertje/riviertje tegen te komen?
Ik vraag me ook af welke invloed 6 kilo extra en bovendien vloeibaar (dus schommelend) gewicht aan één kant heeft op het rijgedrag van de motor. Zeker als je off road gaat. Maar misschien ben je een evenwichtskunstenaar. :+
Hoedanook, het is wel inventief en knap gedaan :t, ik zou er wel lichtere dingen dan water in stouwen.
Ja klopt wel, maar je wil ook wel wat reserve over houden voor het geval dat. Is ook goed bruikbaar om te koken of zelfs je handen even te wassen, dan kan het natuurlijk wel hard gaan. Ik ga er wel achter komen of het veel te veel water is of niet. Kan er natuurlijk altijd nog wat anders van maken. Had ook liever 4L gehad, maar dat was niet te vinden met het kraantje en de dop in die positie. Toen kwam ik per toeval uit bij dit tankje dat je normaal in de koelkast zet. Was ook lekker goedkoop via Amazon dus dacht waarom niet.

Qua gewicht zit het natuurlijk relatief laag en dicht bij het midden. Ook weegt de uitlaat aan de andere kant nog wat ter compensatie en een paar kilo verwacht ik niet zo te merken. Ik rij wel offroad, maar ben zeker geen crosser. De tas aan die kant zal zo'n 5 kg wegen en die aan de andere kant zal zo'n 7 kg gaan wegen. Die tassen worden ook nog eens deels gedragen door de banden die over het zadel lopen. Voor iemand die het ook gaat maken is het natuurlijk wel allemaal iets om rekening mee te houden.

Heb er nog niet mee gereden, maar zo stilstaand en de motor op en neer hobbelend merkte ik er helemaal niks van. Ook half vol en flink laten klotsen merkte ik niet. Het is ook maar een paar kilo op de 250+ kg die de motor + rijder is.
 
Ik twijfel zelf nog, ik ga dit weekend richting Frankrijk, mits de pcr test negatief is uiteraard, maar zonder klachten ga ik daar wel vanuit.

Eigenlijk had ik het plan om morgen uit het werk nog een uurtje of 3/4 te rijden, tot ergens tussen Luik en Bastogne, dat scheelt zaterdag weer. Maar die regio lijkt me op dit moment niet de meest handige. Westelijk over Antwerpen en Brussel op vrijdagmiddag schiet waarschijnlijk ook geen meter op. Of toch zaterdagochtend gaan, dan rij ik heel die regio in een keer voorbij maar kom ik wel een halve dag later op de bestemming aan. Wat is wijsheid…

Aan de andere kant denk ik, wat ik zo hoor is de echte overlast vrij plaatselijk, op de lager gelegen delen uiteraard. De ergste buien zijn achter de rug en morgen blijft volgens de voorspellingen zo goed als droog. Als ik nou een wat hogere camping zoek, niet langs een beek of rivier, dan moet het volgens mij wel te doen zijn. De grond zal doorweekt zijn, maar als dat het ergste is.

Iemand een idee voor een hoger gelegen camping tussen Luik en Bastogne? Is maar voor één nacht dus verder heb ik weinig eisen.
 
Ik zou wegblijven uit de buurt van Luik en ten zuiden ervan: overstromingen op heel veel plekken en nog gevaarlijke ook. Zie ook het nieuws op VRT.nu
Je hebt nog n PB'tje 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel zelf nog, ik ga dit weekend richting Frankrijk, mits de pcr test negatief is uiteraard, maar zonder klachten ga ik daar wel vanuit.

Eigenlijk had ik het plan om morgen uit het werk nog een uurtje of 3/4 te rijden, tot ergens tussen Luik en Bastogne, dat scheelt zaterdag weer. Maar die regio lijkt me op dit moment niet de meest handige. Westelijk over Antwerpen en Brussel op vrijdagmiddag schiet waarschijnlijk ook geen meter op. Of toch zaterdagochtend gaan, dan rij ik heel die regio in een keer voorbij maar kom ik wel een halve dag later op de bestemming aan. Wat is wijsheid…

Aan de andere kant denk ik, wat ik zo hoor is de echte overlast vrij plaatselijk, op de lager gelegen delen uiteraard. De ergste buien zijn achter de rug en morgen blijft volgens de voorspellingen zo goed als droog. Als ik nou een wat hogere camping zoek, niet langs een beek of rivier, dan moet het volgens mij wel te doen zijn. De grond zal doorweekt zijn, maar als dat het ergste is.

Iemand een idee voor een hoger gelegen camping tussen Luik en Bastogne? Is maar voor één nacht dus verder heb ik weinig eisen.
Houd er ook rekening mee dat sommige wegen afgesloten kunnen zijn, of dat er veel troep/modder op sommige wegen kan liggen.
 
Houd er ook rekening mee dat sommige wegen afgesloten kunnen zijn, of dat er veel troep/modder op sommige wegen kan liggen.
Ik zou sowieso de snelweg pakken, ik ga er vanuit dat het daar met de troep wel meevalt. Maar ik denk dat ik maar voor de veilige optie over Brussel ga, aangezien ik net lees dat ze verwachten dat de Maas vannacht buiten de oevers gaat treden. Als ik er niet hoef te zijn blijf ik lekker weg, rij ik ook niemand in de weg.
 
Ik zou sowieso de snelweg pakken, ik ga er vanuit dat het daar met de troep wel meevalt. Maar ik denk dat ik maar voor de veilige optie over Brussel ga, aangezien ik net lees dat ze verwachten dat de Maas vannacht buiten de oevers gaat treden. Als ik er niet hoef te zijn blijf ik lekker weg, rij ik ook niemand in de weg.
Welke plekken in Frankrijk staan er op je lijst om te bezoeken?
 
Je komt toch van ergens ten noorden van Amsterdam @Frazer ?
Dan ben je met 3 a 4 uurtjes rijden ergens tussen Antwerpen en Brussel?
Of wat is je range ongeveer als je via die kant rijd in die tijd?
 
Ik twijfel zelf nog, ik ga dit weekend richting Frankrijk, mits de pcr test negatief is uiteraard, maar zonder klachten ga ik daar wel vanuit.

Eigenlijk had ik het plan om morgen uit het werk nog een uurtje of 3/4 te rijden, tot ergens tussen Luik en Bastogne, dat scheelt zaterdag weer. Maar die regio lijkt me op dit moment niet de meest handige. Westelijk over Antwerpen en Brussel op vrijdagmiddag schiet waarschijnlijk ook geen meter op. Of toch zaterdagochtend gaan, dan rij ik heel die regio in een keer voorbij maar kom ik wel een halve dag later op de bestemming aan. Wat is wijsheid…

Aan de andere kant denk ik, wat ik zo hoor is de echte overlast vrij plaatselijk, op de lager gelegen delen uiteraard. De ergste buien zijn achter de rug en morgen blijft volgens de voorspellingen zo goed als droog. Als ik nou een wat hogere camping zoek, niet langs een beek of rivier, dan moet het volgens mij wel te doen zijn. De grond zal doorweekt zijn, maar als dat het ergste is.

Iemand een idee voor een hoger gelegen camping tussen Luik en Bastogne? Is maar voor één nacht dus verder heb ik weinig eisen.
Ik ga mijn eerste nachtje vaak naar camping du moulin in malmedy. Maar ik vrees het ergste voor ze momenteel :N
 

Jongens, jongens. Twee weken terug weekendje op het trekkersveld bij Camp Kyllburg gestaan. Prima camping, Nu gewoon alles weg. Bizar.
Vorig jaar ook een anderhalf week gestaan. Super camping op een prachtige plek. Toen wij er vorig jaar waren, waren er mensen aan het vliegvissen. Die stonden op het diepste punt tot aan hun knieën in het water.

Ik zag dit bericht ook vandaag. Niet normaal. Alle vaste tenten zijn gewoon verwoest. Er stond bij dat de verwachting was dat ze dit jaar niet meer open gaan.
 
Je komt toch van ergens ten noorden van Amsterdam @Frazer ?
Dan ben je met 3 a 4 uurtjes rijden ergens tussen Antwerpen en Brussel?
Of wat is je range ongeveer als je via die kant rijd in die tijd?
Klopt, maar ik vertrek vanaf m’n werk in Den Haag. Het hangt er een beetje vanaf hoe laat ik daar weg kan, ik hoop ergens tussen 2 en 3, dan ben ik de drukte hopelijk een beetje voor en red ik het misschien wel tot Noord-Frankrijk. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik pas rond 16:00 of later weg kan, dan ga ik meteen vol de drukte in en hoop ik dat ik Brussel haal, we gaan het zien.
 
Ik ben net terug van een week kamperen met de motor; we hebben Rondje Nederland langs de landsgrenzen gereden, 1750 km in 6½ dag waarbij we nauwelijks buiten Nederland zijn gekomen.
Het leek me leuk om mijn ervaringen te delen met de spullen die ik vooraf had gekocht. Ik zal het in een aantal losse topics doen, anders wordt het wel een erg lang verhaal. (In ieder geval @bommes kent dit verhaal al, die kan het overslaan :) )

Stoeltje

Ik kreeg de tip van een andere motorrijder om zeker een stoeltje mee te nemen. Na een dag motorrijden wil je echt niet op de grond gaan zitten, en hij had gelijk. Ik heb even gekeken naar de bekende Helinox stoeltjes Helinox Stoelen | Koop je Helinox Stoelen online bij Bever, maar die vond ik toch wel erg duur. In plaats daarvan ben ik voor een schaamteloze imitatie gegaan, dit stoeltje van Sportneer, via Amazon.nl. Ik heb het in april voor 29,00 gekocht, nu staat 'ie voor 39,99 te koop; ik zou even rondzoeken of je nog andere merken kunt vinden zijn die goedkoper zijn, volgens mij zijn ze kwalitatief allemaal hetzelfde:
Sportneer Camping stoel, draagbare lichtgewicht opvouwbare stoel voor backpacken, wandelen, picknicken, vissen en voetbal spel kijken, 1 pack : Amazon.nl: Sport & outdoor
Sportneer campingstoel (Amazon).png

Het stoeltje is me goed bevallen, en het is na een hele dag rijden inderdaad erg fijn om ontspannen te kunnen zitten. Mijn reismaat had een hoger model en dat zat nog een stuk lekkerder. Dan is je stoel wel zwaarder maar eigenlijk maakt dat achterop de motor niet zoveel uit; een bijrijder weegt meer dan mijn kampeerbagage.

Lekkere koffie

Ik kan vooral 's ochtends erg genieten van een goede kop koffie en ben daarom op zoek gegaan naar een lichtgewicht oplossing daarvoor. Even heb ik overwogen om all the way te gaan en ook een mini-koffiebonenmaler te kopen (zoiets als dit bijvoorbeeld Timemore C2 Hoogwaardige handmatige koffiemolen, espressomoline, robuust en nauwkeurig roestvrijstalen maalwerk, licht en handig, perfect geschikt voor onderweg (kamperen, hiking, fietsen) en thuis : Amazon.nl: Wonen & keuken, maar dat ging me wat te ver.
Dus we hadden een plastic pot met gemalen koffie bij ons en deze koffiemok/cafetière van Zyliss:
Zyliss beker, blauw, delete current value : Amazon.nl: Wonen & keuken
Zyliss cafetiere hot mok.jpeg

En ook deze koffiemok is wat mij betreft een aanrader! Het zeefje doet z'n werk best goed; er komt vast nog wel wat koffiepoeder voorbij, maar dat had onze echte Bodum-cafetiere van glas vroeger ook. Een groot voordeel van deze mok is dat je koffie lang warm blijft; er gaat best wat water in (250 ml of zo) en daar kon ik gerust het hele ontbijt over doen zonder dat ik lauwe koffie aan het drinken was.

Tot zover deel 1 van mijn Kampeerspullenrecensie! In het volgende deel zal ik meer vertellen over de tent en het matje, allebei ook best belangrijk voor een fijne kampeerervaring (zeker als het zoveel regent 's nachts als vorige week :) )
 

Jongens, jongens. Twee weken terug weekendje op het trekkersveld bij Camp Kyllburg gestaan. Prima camping, Nu gewoon alles weg. Bizar.
Ik was woensdag met de sleurhut op weg naar die camping, werd 1/2 voor aankomst gebeld dat het niet doorging, daarna 1 nacht op camping gerolstein gestaan, volgende dag stond gerolstein ook blank... Konden maar 1 kant op weg. Bij wittlich hingen de helikopters boven de huizen, sta nu bij wolfstein, hier is alles droog
 
Toevallig een Ortlieb expert hier?

Ik heb een rollbag gekocht de Ortlieb PD350 (22l) maar vind hem wel erg dun/flexibel t.o.v. mijn sw motech rollbag. Ik zit te denken om terug te sturen een een iets duurdere van te kopen de Ortlieb PS490, maar is deze daadwerkelijk wel steviger, ik kan weinig vinden.

Edit
heb het al gevonden, het is sterker soort nylon.
PD350: vrij dun heel erg flexibel. Wel stevig maar ik heb me twijfels
PD620: lekker stevig maar toch nog flexibel, touratech heeft ook dit materiaal. drybag van sw motech lijkt vergelijkbaar qua stugheid.
PS490: Nylon erg sterk. Zou heavy duty moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Hoe heb je deze plek geregeld, door met de boer in gesprek te gaan?
Nee niet echt, eerste bospad wat ik insloeg kwam ik dit stuk land tegen, hoog en droog. Stond geen hek omheen, geen sporen, en ook geen huizen in de directe nabijheid, dus leek me prima geschikt. Overlegd met mezelf, en ik vond het goed :+ Was een noodoplossing, camping waar ik heen wilde was dicht vanwege het water, andere camping 10km verderop was volgens Google permanent gesloten, en eentje 15km de andere kant op lag direct aan een rivier dus daar gaf ik mezelf ook weinig kans. Was inmiddels 21:30 geweest, heel veel tijd was er niet meer, dus mijn wildkampeer eisen waren ook niet meer zo hoog. Vanochtend wekker om half 7, en om 7 uur was er alleen nog wat platgedrukt gras te zien. Zelfs de steen die ik onder de zijstandaard had liggen heb ik weer netjes van het land af gegooid.
 
Nee niet echt, eerste bospad wat ik insloeg kwam ik dit stuk land tegen, hoog en droog. Stond geen hek omheen, geen sporen, en ook geen huizen in de directe nabijheid, dus leek me prima geschikt. Overlegd met mezelf, en ik vond het goed :+ Was een noodoplossing, camping waar ik heen wilde was dicht vanwege het water, andere camping 10km verderop was volgens Google permanent gesloten, en eentje 15km de andere kant op lag direct aan een rivier dus daar gaf ik mezelf ook weinig kans. Was inmiddels 21:30 geweest, heel veel tijd was er niet meer, dus mijn wildkampeer eisen waren ook niet meer zo hoog.
Neem aan dat je op het moment in Frankrijk bent? Daar is het in principe toegestaan om te "bivakkeren", toch? Was namelijk wel benieuwd aangezien wild kamperen ook iets is wat ik nog wil gaan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan