Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Luxekamperen , of zelfs in hotel.
Even niet mekkeren over milieu en zo maar kijk even naar het gemak.
7 stuks onderbroeken bij Aldi, 8,99 euro. Dan 2 dagen gebruiken en gewoon weggooien. T-shirts, ca 2 euro per stuks. @ dagen gebruiken, 1 keer door de handwas ( tube bij Lidl, 2 euro of zo) en dan weg.
Sokken : 3 paar voor 1,99 euro ( Dirk) , 9 paar meenemenen en om de 2 dagen vers, oude , je raadt het al.
Geen gedoe met was drogen, elke natte spullen. Voor ca 20 euro kun je 14 dagen op vakantie zonder spetters. ( wasserij in een hotel kost meestal een vermogen en ze zijn ook niet blij met wasrommel in de badkamer, en op de motor scheelt het wat knijpers en een waslijn.

Op het totale reisbudget maakt het zo weinig uit en het is zo gemakkelijk......

En de ruimte die je zo langzamerhand overhoudt, daar kun je wat gezelligs mee naar huis nemen.

Aanvullend:

Neem één tube met gewone algemene zeep.
Daar kun je mee douchen, wassen, afwassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Algemene zeep had ik nog nooit van gehoord. Even google zoeken naar "kampeerzeep" heeft wel direct wat opgeleverd.
coghlan_s-zeep.1463559636.jpg

Bedankt voor de tip!

En ja, tussendoor een nachtje in hotel kan inderdaad. Hotels onderweg vind ik zelf wel lekkerder, maar zelfs de goedkoopste hotels (welke qua hygiëne misschien nog wel minder zijn dan eigen kampeerspulletjes) zijn toch snel gemiddeld €100 per nacht.

Als ik dat uitreken over alle reizen die ik zou willen maken, dan kan ik nog beter een camper afbetalen.
(Met motor garage natuurlijk) ;-)

Voor regelmatige weekenden of lange toeren loopt die prijs enorm op tegenover kamperen, en dan zal geld een struikelblok worden. Dat is juist wat ik wil voorkomen. Wil alle mogelijke momenten in het seizoen gebruiken kunnen zonder zorgen. Maar goed, dat kunnen we langzaam opbouwen, wennend aan de concessies.
 
Laatst bewerkt:
Voor regelmatige weekenden of lange toeren loopt die prijs enorm op tegenover kamperen, en dan zal geld een struikelblok worden. Dat is juist wat ik wil voorkomen. Wil alle mogelijke momenten in het seizoen gebruiken kunnen zonder zorgen. Maar goed, dat kunnen we langzaam opbouwen, wennend aan de concessies.

Wat je kan overwegen is AirBNB. Je registreert je appje, koppel je paypal (die op zijn beurt weer gekoppeld is aan je bankrekening) en je kan met 1 druk op de knop boeken.

Vorig jaar in Noorwegen veel gebruikt in grote steden. Prijzen van een hotel liggen daar al snel op 150+ euro, en een airbnbtje 50,-

Buiten de steden gewoon campings opzoeken :)
 
Ik heb me laten vertellen afgelopen zomer dat de campings in Italië zo duur zijn.. klopt dit?
 
Handwasje-op-reis!(in tube)
En verder improviseren..
Hier heb ik mijn sokken te drogen ..
[afbeelding]

En neem altijd zelf een rol WC papier mee en pakje nat wc papier(voor de gebruikers)


Dat deed ik altijd met de hotel föhn. Sok over de föhn mond, 2-3 minuten per sok en droog. O-)

Daarna de laarzen plat op de grond en de föhn met een stukje ducktape over de aan/uit knop aanhouden en op de ingang van de laars richten. Zijn ze ook zo droog.
 
Laatst bewerkt:
Voor regelmatige weekenden of lange toeren loopt die prijs enorm op tegenover kamperen, en dan zal geld een struikelblok worden. Dat is juist wat ik wil voorkomen.
Kamperen heeft altijd mijn voorkeur. Gewoon veel leuker!
Maar bij slecht weer of heel kort dan gewoon in hotel.

Met lang pinksterweekend naar Luxemburg/ Eiffel geweest. Meerdere dagen dus => Camping
Afgelopen weekend 2 dgn Ardennen/ Eiffel. Nu alle spullen gewoon thuis => Hotel in Aken
(zaterdag-avond in oude stad was ook wel heel leuk!)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me laten vertellen afgelopen zomer dat de campings in Italië zo duur zijn.. klopt dit?
Ik kan niet spreken voor laatste jaar.
Mijn ervaring van 4 jr terug is wel dat als je onder Rome komt dat de prijzen duidelijk lager zijn dan in Noord-Italië.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me laten vertellen afgelopen zomer dat de campings in Italië zo duur zijn.. klopt dit?

Ik vind de campings daar inderdaad niet echt goedkoop, zeker naar verhouding van wat je er voor krijgt. Vorig jaar betaalde ik ergens nog 20 euro per nacht, 1 persoon en klein tentje. Plekken waren niet afgebakend, dus het tentje van de buren kon zowat aan dezelfde haringen. Camping pal aan een grote weg, toiletgebouw zag er niet uit, de helft van de toiletten en douches kon niet eens op slot, water in de douche kwam ongeveer tot aan je knieën. Zo heb ik er daar al een aantal eerder meegemaakt. Nou kom ik niet zo heel vaak in Italië dus ik kan steeds de uitzonderingen treffen natuurlijk.
 
Algemene zeep had ik nog nooit van gehoord. Even google zoeken naar "kampeerzeep" heeft wel direct wat opgeleverd.
[afbeelding]
Bedankt voor de tip!

Ik neem meestal een gewone fles douchegel, klein flesje afwasmiddel en een klein flesje wasmiddel mee. Die kampeerzeep is leuk, maar 8 euro voor een flesje van 120ml vind ik een beetje prijzig. Bovendien ga ik meestal meerdere weken achter elkaar weg, en dan ga ik het daar echt niet mee redden. Douchegel is gewoon dezelfde die ik thuis gebruik en koop ik gewoon in bulk tegelijk als het ergens in de bonus is, dus kost misschien een euro per fles. Zit 3x zoveel in als in die kampeerzeep. Bij de kampeerwinkel verkopen ze van die kleine flesjes, ideaal voor (af)wasmiddel of wat je verder mee wil nemen.
 
Laatst bewerkt:
En ja, tussendoor een nachtje in hotel kan inderdaad. Hotels onderweg vind ik zelf wel lekkerder, maar zelfs de goedkoopste hotels (welke qua hygiëne misschien nog wel minder zijn dan eigen kampeerspulletjes) zijn toch snel gemiddeld €100 per nacht.

Ik weet niet welke hotels jij dan boekt. Ik boek de laatste 5 jaar heel vaak hotels voor lange weekends, en soms ook voor een weekje vroeg in het voorjaar als ik kamperen nog te koud vindt. Ik zoek altijd op een prijs van 40-45 euro/nacht en heb eigenlijk alleen maar in prima hotels gezeten. Een hele enkele keer is dat zonder ontbijt, maar in de meeste gevallen is een flink ontbijt inbegrepen.
 
Algemene zeep had ik nog nooit van gehoord. Even google zoeken naar "kampeerzeep" heeft wel direct wat opgeleverd.
[afbeelding]
Bedankt voor de tip!

En ja, tussendoor een nachtje in hotel kan inderdaad. Hotels onderweg vind ik zelf wel lekkerder, maar zelfs de goedkoopste hotels (welke qua hygiëne misschien nog wel minder zijn dan eigen kampeerspulletjes) zijn toch snel gemiddeld €100 per nacht.

Als ik dat uitreken over alle reizen die ik zou willen maken, dan kan ik nog beter een camper afbetalen.
(Met motor garage natuurlijk) ;-)

Voor regelmatige weekenden of lange toeren loopt die prijs enorm op tegenover kamperen, en dan zal geld een struikelblok worden. Dat is juist wat ik wil voorkomen. Wil alle mogelijke momenten in het seizoen gebruiken kunnen zonder zorgen. Maar goed, dat kunnen we langzaam opbouwen, wennend aan de concessies.
Gewoon simpele cremezeep van LIDL.
Of eenvoudige douchezeep.

Hoofbestanddeel van alles is zeep, water en parfum.
 
Klopt, mits je niet de grote ketens in Scandinavie bezoekt.
Ik gebruik Trivago, Expedia en Booking.com om een en ander uit te zoeken. In de USA is het wat anders, daar is een site waar je op kamers kunt bieden, heb wel een kamer van 250 dollar gehad voor 40, ( In Atlanta)
Maar Europa, 40-50 euro voor een 2 persoons kamer is niet te gek, zeker als je voor 1 tentje voor 1 persoon al snel 15-20 euro kwijt bent.


Ik weet niet welke hotels jij dan boekt. Ik boek de laatste 5 jaar heel vaak hotels voor lange weekends, en soms ook voor een weekje vroeg in het voorjaar als ik kamperen nog te koud vindt. Ik zoek altijd op een prijs van 40-45 euro/nacht en heb eigenlijk alleen maar in prima hotels gezeten. Een hele enkele keer is dat zonder ontbijt, maar in de meeste gevallen is een flink ontbijt inbegrepen.
 
Neemt niemand een blok 'gewone' zeep mee? geen douchegel onzin, maar een ouderwetse klont zeep. Je kan hem zelfs door de helft zagen en dan heb je nog genoeg voor 2 maanden, klein, en ook geen risico op lekkende flessen.
 
Neemt niemand een blok 'gewone' zeep mee? geen douchegel onzin, maar een ouderwetse klont zeep. Je kan hem zelfs door de helft zagen en dan heb je nog genoeg voor 2 maanden, klein, en ook geen risico op lekkende flessen.
Blok zeep is onhandig.
Flesje met vloeibaar zeep of iets dergelijks vind ik handiger.
 
Die fles douchegel gaat bij mij gewoon rechtop staand op de bodem van de koffer, nog nooit last van lekkage gehad. Voor kortere tripjes giet ik nog wel eens wat over in een klein flesje, maar ik heb toch ruimte zat dus meestal gaat gewoon de hele fles mee. Na een goeie 3 weken ben ik er meestal ook wel voor een flink eind doorheen.
 
Ik heb me laten vertellen afgelopen zomer dat de campings in Italië zo duur zijn.. klopt dit?
Dat is ook wel mijn ervaring. Ik ben er vorig jaar geweest en in/bij bv. Sienna en Florence heb ik wel 22 euro betaald voor een plek (zonder evt. stroom). Ook wel voor 12-13 euro op campings gestaan, maar het is zeker duurder dan bv. Frankrijk.

Mijn bijdrage aan de zeepdiscussie: douchegel en shampoo heb ik in reisflesjes, wassen doe ik niet en afwassen doe ik met alleen warm water een een schuursponsje.
 
Laatst bewerkt:
Zeep en zo : ik neem van die miniflesje mee, shampoo en douchespul, aftershave en scheerschuim.
Die kleintjes prop je overal tussen en en je blijft er fris bij . En natuurlijk wel een paar oude washandjes, typisch Nederlands en superhandig. Na zelf-was gebruik kun je ze ook gebruiken om nat op je vizier te leggen en de insecten eraf te weken.
 
En natuurlijk wel een paar oude washandjes, typisch Nederlands en superhandig. Na zelf-was gebruik kun je ze ook gebruiken om nat op je vizier te leggen en de insecten eraf te weken.

Top tip. Een biertje of zo lang inweken en je veegt de insecten er zo vanaf. Geen papier gebruiken, dat geeft krassen
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met douchegel enz...voortaan altijd in afsluitbaar boterham/diepvries/voorraadzakje in je toilettas...als je het om allerlei redenen niet snel doorhebt als het al wat donkerder is 8-) ..smaakt je tandenborstel zo naar zeep :X
Sowieso altijd plastic/vuilniszakken bij je hebben..altijd makkelijk vooral om dingen droog te houden bij vochtigheden ;)
Washandje heb ik trouwens standaard in motorjas..kan ik altijd zo zadel droog maken en/of spiegel schoonpoetsen
 
Laatst bewerkt:
De garantievoorwaarden van Exped zijn zeer goed, dus zolang je de bon goed bewaart en niet bij een of andere wazige webshop koopt zou ik me daar geen zorgen om maken. Het probleem met de loslatende naden was vooral bij de oudere series, de nieuwere series schijnen daar geen last van te hebben. Ik heb er zelf 2 uit een oudere serie, ik gebruik ze behoorlijk intensief (in 2017 alleen al 82 nachten gekampeerd, ook in de winter), maar die van mij zijn nog prima. Luchtbedden kunnen altijd kapot en lek, en een Exped vormt daarop uiteraard geen uitzondering, maar ze zijn kwalitatief echt niet slechter dan andere merken.Helemaal mee eens

Zelfs zonder bon kon ik bij Exped aankomen.
Paar weken geleden een midweek naar de Vogezen geweest, waarna op de laatste nacht de middelste baan tot halverwege verdubbeld wordt. De mat aangeboden bij exped, waarna ik gisteren verrast werd met een compleet nieuwe mat :+
Service ten top voor zo'n product. Geen aandelen, wel een positieve ervaring naast het slapen).
Tijdig genoeg om van de zomer weer te vlammen met de motor!
 
Laatst bewerkt:
Zelfs zonder bon kon ik bij Exped aankomen.
Paar weken geleden een midweek naar de Vogezen geweest, waarna op de laatste nacht de middelste baan tot halverwege verdubbeld wordt. De mat aangeboden bij exped, waarna ik gisteren verrast werd met een compleet nieuwe mat :+
Service ten top voor zo'n product. Geen aandelen, wel een positieve ervaring naast het slapen).
Tijdig genoeg om van de zomer weer te vlammen met de motor!
Ik ben "OM" !!

Kijk, dat is nu zoals een kwaliteitsprodukt hoort te worden afgehandeld! Niks gezeik: Nieuw!!
Er hangt een stevig prijskaartje aan, en daar kan je ook iets voor terug verwachten. :t

Ik heb nu nog een velours luchtbed die ik eerst maar eens ga "op" gebruiken.
(ligt trouwens best wel heel goed) Daarna aanschaf van een kwaliteits-luchtbed.
Exped staat boven aan mijn lijstje!
 
Dat is ook wel mijn ervaring. Ik ben er vorig jaar geweest en in/bij bv. Sienna en Florence heb ik wel 22 euro betaald voor een plek (zonder evt. stroom). Ook wel voor 12-13 euro op campings gestaan, maar het is zeker duurder dan bv. Frankrijk.
Tot wel 30 euro betaald voor campings in Italie, 2 personen. Frankrijk is ook allang niet meer goedkoop qua campings.
Mijn bijdrage aan de zeepdiscussie: douchegel en shampoo heb ik in reisflesjes, wassen doe ik niet en afwassen doe ik met alleen warm water een een schuursponsje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan