Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Vervangend vervoer kan ook een auto zijn.
Dus als je het afsluit omdat je denkt dan altijd een vervangende motor krijgt kun je bedrogen uitkomen.
Een vervangende motor zou ik op een kampeervakantie ook weer niet praktisch vinden. Ik heb mijn hoeveelheid bagage en de wijze waarop ik het in- en oppak echt afgestemd op mijn eigen GSA. Dat zou op een andere motor niet zo makkelijk zijn mee te nemen.
 
Medewerker van de Anwb ......|("De sleper sleept u eerst van de snelweg af, dan komen wij kijken op die locatie"

Snap ik, stond totaal niet veilig. Precies op een puntstuk tussen twee rijbanen.

Die beste man uitgelegd dat de monteur zelf niet hoeft te komen omdat dit niet langs de weg te fixen is. Dan wacht ik ruim een uur op de monteur, die na 1 min zegt: " da gaat um niet worden" kunnen ze diezelfde sleper weer bellen om mij op te komen halen...kan ik weer wachten. Duurt intotaal 1.5 uur. Dus vroeg of de sleper mij niet gelijk van de snelweg naar hun bedrijf kon slepen....Nee dat kan echt niet.

Dat sleepbedrijf is alleen in deze regio dus krijgt 100% de opdracht weer...

Opgehangen en weer gebeld, andere medewerker. Zelfde verhaal verteld en die ging even overleggen. Duurde 10 min maar de monteur van de Anwb werd afgezegd en de sleper mocht mij direct slepen. Scheelt toch zo'n 1.5 uur wachten. De vrouw was allang onderweg dus uiteindelijk daar maar 15 min hoeven wachten.
Zo werkt dat nou eenmaal in de IM regels, sleep naar de eerstvolgende veilige plek is op kosten van de staat, het vervolg voor de ANWB of de verzekering. Is misschien niet altijd even gebruiksvriendelijk, maar per regio heeft een bepaald bedrijf de contracten voor pechverplaatsingen, en dat zijn niet altijd dezelfde bedrijven als die de ANWB inzet.
 
Zo werkt dat nou eenmaal in de IM regels, sleep naar de eerstvolgende veilige plek is op kosten van de staat, het vervolg voor de ANWB of de verzekering. Is misschien niet altijd even gebruiksvriendelijk, maar per regio heeft een bepaald bedrijf de contracten voor pechverplaatsingen, en dat zijn niet altijd dezelfde bedrijven als die de ANWB inzet.
Dat ze mij eerst slepen vind ik ook volkomen logslisch.

Het ging me er meer om dat een protocolletje afvinken belangrijker is dan praktisch werken. Uiteindelijk scheelt het een pechhulp auto van de Anwb die niet hoeft te komen, sleepbedrijf dat niet 2x op en neer hoeft (was maar 1 bedrijf dat werkt voor verzekering, politie en overige ongevallen) en dat ik niet onnodig 1.5 uur hoef te wachten. Maar dat het protocol dan toch belangrijker is... :9
 
Het is ook frustrerend, zo heb ik met een maatje wel eens 2 dagen vastgezeten in Italië omdat zijn motor een soortgelijk probleem had. Dat het op locatie niet te verhelpen was wisten wij meteen al, maar pas na 48 uur had hij recht op vervangend vervoer, en die hebben ze ook alle 48 afgewacht want ja, protocol ;(
 
Het zal inderdaad ook wel met verantwoordelijkheid of kosten of whatever te maken hebben. Maar goed, uiteindelijk is het toch gelukt om gelijk door te slepen :t Dan is 48 uur inderdaad nog erger :')
 
Dat ze mij eerst slepen vind ik ook volkomen logslisch.

Het ging me er meer om dat een protocolletje afvinken belangrijker is dan praktisch werken. Uiteindelijk scheelt het een pechhulp auto van de Anwb die niet hoeft te komen, sleepbedrijf dat niet 2x op en neer hoeft (was maar 1 bedrijf dat werkt voor verzekering, politie en overige ongevallen) en dat ik niet onnodig 1.5 uur hoef te wachten. Maar dat het protocol dan toch belangrijker is... :9
Met mijn camper ook al ooit gehad.
Ik ben automonteur van opleiding en heb bij een Fiat dealer gewerkt, dus weet er wel iets van zeg maar.

Camper gestart, rustig camping afgereden, stationair toerental. Stuur maximaal ingestuurd en motor slaat af.
Bekende kwaal bij de 2.5 TDI van Fiat, distributie riem kan dan verspringen. (don't ask why)

Dus ik bel de ANWB en leg uit wat er aan de hand is, wat mijn kennis/opleiding is en dat het sturen van een monteur nutteloos is en er beter meteen een sleepwagen kan komen.
3 keer raden, eerst een uur gewacht op monteur, die stapt uit ziet de Ducato, mompeld iets over de distributieriem, hoort ons verhaal toch even aan en meld vervolgens de camper aan voor de sleep dienst.
Zonder ook maar onder de motorkap te kijken eigenlijk.
Weer 1,5 uur later was de sleepauto er.

Oh dit was 1 week voor onze grote vakantie, met die camper.
Kleppen waren krom, kop moest gevlakt, nieuwe kleppen er in, enz.
Niet mogelijk binnen 48 uur dus.
Bij een geboekte/geplande vakantie heb/had je dan ook al recht op vervangend vervoer.
In ons geval een camper of auto+caravan want we hadden het camper/aanhanger supplement bij de ANWB speciaal daarvoor afgesloten.

De plek waar we afgesleept waren was 100meter van de DE grens en laat die vervang camper regel nou net niet tellen in NL..

De vakantie bolide dat jaar:
20140614_145234~2.jpg

Niet dank zij de ANWB zeg maar. -O-
 
Dat tentje lijkt me wel wat . Merk, type ? Lijkt ook wel met stahoogte, ik ben het min lof meer liggend aantrekken van broek etc nogal zat !
Die tent heet volgens mij Spruce 3 en ik heb hem gekocht bij de Vrijbuiter in Rolde. Die is dus failliet. Verder heb ik hem ook niet meer zien staan.
Dit jaar op pad geweest met een grote 5 persoons koepeltent (Tessin 5.0) met 2 meter hoogte in de koepel (binnentent). Ook een ruime buitentent. Na 2 weken was hij helaas kapot. Vlekken in de buitentent en een gescheurde haringlus van de binnentent waardoor de kuip een gat had. Die dus teruggebracht naar Obelink en geruild voor een vergelijkbare tent waarbij ik nu eerst de buitentent op kan zetten. Dat is de Easy camp Eclipse 500 Gold geworden. Bijna 9 kg en dus 1 kg zwaarder dan de Tessin maar wel met een grondzeil erbij voor de voortent. Dat had de Tessin niet.

 
Knap klote, net de motor gekocht en dan bijna direct ANWB-klant geworden.... Maar met garantie moet alles weer goed komen!

Protocol-denken helaas bekend euvel: met zijspan een klapband op de linkerbaan A73, precies op de brug over de Maas: het zaakje uit de vangrails kunnen houden en dus de ANWB gebeld. "We sturen eerst ff iemand langs om te kijken of het reparabel is"..... Ja maar, het is een klapband, die valt serieus niet te herstellen! Niet dus, een uur in de regen gewacht en ja hoor, daar is de ANWB! Hee, een zijspan, leuk! Oh, een klapband.... nee, daar kan ik niets aan doen....... Je bent dan toch in staat om iemand, bij voorkeur de protocol-neuker van de ANWB, over de reling in de Maas te flikkeren!
 
Laatst bewerkt:
Knap klote, net de motor gekocht en dan bijna direct ANWB-klant geworden.... Maar met garantie moet alles weer goed komen!
Protocol-denken helaas bekend euvel: met zijspan een klapband op de linkerbaan A73, precies op de brug over de Maas: het zaakje uit de vangrails kunnen houden en dus de ANWB gebeld. "We sturen eerst ff iemand langs om te kijken of het reparabel is"..... Ja maar, het is een klapband, die valt serieus niet te herstellen! Niet dus, een uur in de regen gewacht en ja hoor, daar is de ANWB! Hee, een zijspan, leuk! Oh, een klapband.... nee, daar kan ik niets aan doen....... Je bent dan toch in staat om iemand, bij voorkeur de protocol-neuker van de ANWB, over de reling in de Maas te flikkeren!
A73, ANWB protocol frustratie...Mmm, ik zie wat overeenkomsten. Zouden ze bij de Anwb denken, als iemand belt die op de A73 staat, "zoo...weer iemand op de A73, hoe gaan we die deze keer frustreren"

ik stond namelijk enkele kilometers verder :+
 
Wat een frustratie! Die mannen die je komen afslepen kunnen er waarschijnlijk niks aan doen. Die krijgen een telefoontje, je moet daarheen! Die zullen intern ook vast wel wat veranderd willen zien hoe het efficiënter kan.
 
Wat een frustratie! Die mannen die je komen afslepen kunnen er waarschijnlijk niks aan doen. Die krijgen een telefoontje, je moet daarheen! Die zullen intern ook vast wel wat veranderd willen zien hoe het efficiënter kan.
Sleepbedrijf is in deze slechts de uitvoerder. Daar lag de frustratie ook niet. Sterker nog, die hebben mij top geholpen :t
 
Wat een frustratie! Die mannen die je komen afslepen kunnen er waarschijnlijk niks aan doen. Die krijgen een telefoontje, je moet daarheen! Die zullen intern ook vast wel wat veranderd willen zien hoe het efficiënter kan.
Ik snap het overigens wel.
Er zullen regelmatig mensen bellen waarbij half in paniek ongeveer dit de boodschap is:
  • de auto is half ontploft
  • niet meer te redden
  • rook uit alle wielkasten
  • stoom onder motorkap
  • witte vlag uit de uitlaat
Kortom KAPUT jonguh.. kom hier SCHNELLL..!!1!Einz!1

Waar bij de ANWB monteur op locatie komt, klaar voor de strijd.. om een auto met 1 slappe band aan te treffen.
Of waarbij de sigaretten aansteker het niet meer doet, zo iets.. de radio stoort??

Hun monteurs zijn de professionals, die maken de beoordeling, die repareren, schalen op, enz.
Ja frustrerend als het iets terminaals is waarbij dat overduidelijk is.
Maarja ik ken zat mensen die denken dat langs de kant van de weg alles wel te fixen is.
Of juist mensen die denken dat je met een gebroken nagel niet meer mag auto rijden.
En alles daar tussen in.
 
Ik snap het overigens wel.
Er zullen regelmatig mensen bellen waarbij half in paniek ongeveer dit de boodschap is:
  • de auto is half ontploft
  • niet meer te redden
  • rook uit alle wielkasten
  • stoom onder motorkap
  • witte vlag uit de uitlaat
Kortom KAPUT jonguh.. kom hier SCHNELLL..!!1!Einz!1

Waar bij de ANWB monteur op locatie komt, klaar voor de strijd.. om een auto met 1 slappe band aan te treffen.
Of waarbij de sigaretten aansteker het niet meer doet, zo iets.. de radio stoort??

Hun monteurs zijn de professionals, die maken de beoordeling, die repareren, schalen op, enz.
Ja frustrerend als het iets terminaals is waarbij dat overduidelijk is.
Maarja ik ken zat mensen die denken dat langs de kant van de weg alles wel te fixen is.
Of juist mensen die denken dat je met een gebroken nagel niet meer mag auto rijden.
En alles daar tussen in.
Zou het met de service van de KNMV net zo zijn ? Ik heb er geen ervaring mee gelukkig , maar ben wel bij zowel KNMV verzekeringen als ANWB aangesloten .
 
Geen idee @rojerasen maar heel eerlijk zou ik het zo ook inrichten als het mijn toko was.
Je wilt het ook niet anders om.
Mensen geloven op hun woord, sleep auto sturen, alles opladen en het blijkt snel te fixen te zijn met een nieuwe zekering of zo.
Dat is nou ook niet echt goede reclame.

Maar ja in de tijd van nu, met VR brillen, goede 5G verbindingen, video bellen wat dan al niet meer moet dat ook anders op te lossen zijn.
Tot die tijd zou ik ook vooral vertrouwen op het oordeel van mijn eigen mensen.

Kamperen???

IMG_20170807_185639.jpg
 
Zou het met de service van de KNMV net zo zijn ? Ik heb er geen ervaring mee gelukkig , maar ben wel bij zowel KNMV verzekeringen als ANWB aangesloten .
KNMV schakeld de ANWB in. Maar ja. Werkt hetzelfde. Aan de telefoon gezegd dat het de accu is aangezien ik hem net met een ander voertuig aan de gang had gekregen en een nieuwe accu al onderweg is, maar de motor naar huis moest.

Kwam er eerst een busje van de ANWB, ik leg het uit aan die kerel, die zegt: ja, dat wordt een sleepwagen.

Sleepwagen heeft me wel met motor naar huis gebracht trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan