Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Kortom, ze hebben allebei voors en tegens, en de ideale setup heb ik nog niet gevonden.

Dat er geen ideale allround oplossing is zal wel het uiteindelijke antwoord zijn inderdaad.

Als ik het zo allemaal gelezen heb gaan het toch koffers worden. Vooral vanwege het gemak met afsluiten en gebrek aan offroad rijden voor mij.
 
Kortom, ze hebben allebei voors en tegens, en de ideale setup heb ik nog niet gevonden.
Dit dus.

Ik heb beide. In NL meestal koffers. Als ik naar het buitenland ga, gebruik ik de tassen.

Wat wel handig van een Givi rek is, is dat ze al 1000 jaar het zelfde systeem gebruiken. Daarom kan je de koffers meenemen naar de volgende ronde, of scoren/verkopen op Marktplaats.

Ik heb zelf iniminie 20l koffers, daarmee kan ik ook nog door de file. Ik heb ook grote koffers, voor als ik meer mee wil nemen. De koffers passen allemaal op hetzelfde rek.
 
Laatst bewerkt:
Als alternatief voor de hele dure kriega tassen gebruik ik tassen van rhinowalk. Dezelfde kwaliteit, hetzelfde systeem, maar voor een schappelijke prijs.

Ik heb 4 tassen waarmee je kan combineren. De grootste combinatie is de 30L, met aan beide zijkanten een 20L en daarbovenop een 10L.

€ 30,86 52%OFF | Rhinowalk Motorfiets Motocross Rear Seat Bag 10L 20L 30L Waterdichte Bagage Pack Multifunctionele 4 In 1 Bumper Modificatie baal
 
Hoe waterdicht zijn die?

Ik heb van Aliexpress ook een Kriega imitatie van Uglybros. Deze is zo waterdicht als een papieren zak. Gelukkig gebruik ik hem voor mijn regenpak, dus is hij leeg als het regent 8)7

Als ze dan iig wat steviger zijn dan die papieren zakjes van de supermarkt. Dr scheurde er bij mij een keer 1 bij de kassa al kapot( beetje veel flessen dus gewicht ) ik mocht een nieuwe pakken.... die maar gedragen.
Maar ugly bros heb ik ook, voor de gein een keer besteld. wel 2 km aan koorden en snoeren erbij, dat wel :P
 
Wat wel handig van een Givi rek is, is dat ze al 1000 jaar het zelfde systeem gebruiken. Daarom kan je de koffers meenemen naar de volgende ronde, of scoren/verkopen op Marktplaats.
Zelfde met Hepco&Becker. Ik rij al jaren met dezelfde koffers op verschillende motoren. Rek voor de betreffende motor heb je meestal wel voor max 250 euro, koffers neem je gewoon mee
 
Zelfde met Hepco&Becker. Ik rij al jaren met dezelfde koffers op verschillende motoren. Rek voor de betreffende motor heb je meestal wel voor max 250 euro, koffers neem je gewoon mee
Dat kan nog makkelijker/ en zeker goedkoper.

Het rek bestaat uit een 'basis-rechthoek' met wat pootjes voor bevestiging.
De oude pootjes slijp je eraf en op de goede plek komen nieuwe pijpjes/ steunen. Klaar voor de volgende motor!
Wil je het netjes doen, dan breng je het aangepaste rek naar een moffelbedrijf. Daarna is ie weer als 'nieuw'.
Kosten niet €250 maar een paar euries aan staal en paar tientjes voor moffelen.

Mijn rek voor Honda doet 't al jaren prima op de Yamaha.
 
Schotland gaat hem niet worden dit jaar: ik zit nu al over mijn budget en moet nog vanuit Ierland thuis geraken. Vreemd, ik heb nu al meer besteed dan aan mijn volledige reis twee jaar terug door Scandinavië. Tankte toen, net als nu, telkens voor ongeveer €25 per tankbeurt, alleen had ik toen een 29 liter tank (Pan European), nu tank ik gemiddeld 14 liter (Super Tenere). En kamperen in Scandinavië was zeker goedkoper.
Enfin, niet getreurd, heb nog een dikke maand te gaan, dus valt er vast nog wel wat te beleven (oa. Cotswolds kijk ik wel naar uit).
 
Tja, wat niet kan dat kan niet. Maar dit is nog een maand in Engeland is ook geen straf:t
 
Schotland gaat hem niet worden dit jaar: ik zit nu al over mijn budget en moet nog vanuit Ierland thuis geraken. Vreemd, ik heb nu al meer besteed dan aan mijn volledige reis twee jaar terug door Scandinavië. Tankte toen, net als nu, telkens voor ongeveer €25 per tankbeurt, alleen had ik toen een 29 liter tank (Pan European), nu tank ik gemiddeld 14 liter (Super Tenere). En kamperen in Scandinavië was zeker goedkoper.
Enfin, niet getreurd, heb nog een dikke maand te gaan, dus valt er vast nog wel wat te beleven (oa. Cotswolds kijk ik wel naar uit).
Ja wat denk je dat 2 jaar corona heeft gedaan met de prijzen ? En nu Oekraïne
Schotland gaat hem niet worden dit jaar: ik zit nu al over mijn budget en moet nog vanuit Ierland thuis geraken. Vreemd, ik heb nu al meer besteed dan aan mijn volledige reis twee jaar terug door Scandinavië. Tankte toen, net als nu, telkens voor ongeveer €25 per tankbeurt, alleen had ik toen een 29 liter tank (Pan European), nu tank ik gemiddeld 14 liter (Super Tenere). En kamperen in Scandinavië was zeker goedkoper.
Enfin, niet getreurd, heb nog een dikke maand te gaan, dus valt er vast nog wel wat te beleven (oa. Cotswolds kijk ik wel naar uit).
Ja en wat denk je dat Corona en Oekraïne met de prijzen heeft gedaan? Groot Brittannië was sowieso al niet goedkoop en nu helemaal niet meer na de Brexit.
 
Jep, en het nadeel is dat ik binnenkort met die €25 België niet meer uitkom. :o
Ik ben pas nog in Belgie geweest, heb alleen maar goedeweg gehad, dat is wel eens anders geweest.
Dus zo'n straf is het nu ook weer niet, maar ik snap het wel hoor, nou veel plezier nog de komende tijd. 8-)
 
20220503_200436.jpg

Wildkamperen in Bosnië.
Lessons learned: Volgende keer geen tarp maar een tent mee..
Scheelt weer zorgen om slangen in slaapzakken enzo :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan