Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Doe es de inhoud geven van die lijstjes??? daar doelde ik eigenlijk op.
Paklijst motor

tentspullen:
tent
tentstokken
tentluier
slaapmat
slaapzak
kussen
Petzl
stoel
zeiltje

kleding:
onderbroeken
T-shirt
regenjack
overhemd (kort)
reserve bril
sokken
wasnet
muts
elektrisch verw. vest
afritsbroek
donzen jas
pyjama

keuken:
brander
tondel
windscherm
Esbit brander
pannetje
olijfolie
zoetjes
spork
instant maaltijden
mok
limonadesiroop
drinkrugzak
snijplankje
trechtertje
snikkers
koekreep
chocomel
mueslibrood

toiletspullen:
scheerapparaat
tandenborstel
tandpasta
tandenstokers
deodorant
dunne handdoek
shampoo
douchegel
pleisters
hooikoorts preventie

diversen:
verrekijker
boek
kampeergids (app)
Leatherman
Morakniv
wasmiddel
wasknijpers
waslijn
oordopjes
muggenspray
WC papier
iPad
bijltje
schepje

waardepapieren:
paspoort
motorpapieren
reisverzekering
bankpas
VISA kaart
ziekenfondskaart
groene kaart
kampeercarnet
vreemde valuta
navigatie:
wegenkaart
Zumo XT
GPS horloge + lader
iPhone
 
Morakniv? Is dat een lekkere soort wodka? Of is het iets heel anders...
Is een voetballer:
1659639455971.png

Messi :+
 
200 gig en een LTE naar WiFi modem en nog eens onbeperkt van de zaak, ik ben Wifi steunpunt voor de hele groep :)
 
Ha, Red Together, diehebikook... Houd er wel rekening mee, dat buiten NL, binnen EU er een limiet per abbo is van 40 GB. Nog steeds riant, maar wel beperkter dan in NL.

Wat is de EU-datalimiet bij Red Together en Red Together Extra?

Wil je onbezorgd gebruik maken van mobiel internet in Nederland en het buitenland? Hou je dan aan de Fair Use Policy. Met ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan je tot maximaal 40 GB in de EU gebruiken. Vodafone kan toeslagen in rekening brengen als je meer verbruikt dan de hieronder aangegeven limiet. Als je meer gebruikt dan het maximum, brengen we kosten in rekening van € 0,0036 per MB. We sturen je een sms wanneer je 80% en 100% van je databundel verbruikt hebt. Lees hier meer.
 
Kun je eigenlijk op zo'n beetje elke camping in de EU pinnen (de kosten, niet extra contanten), of valt dat erg tegen?
 
Zijn er nog kampeerders die wel eens instant maaltijden en of droogvoedsel meenemen en zo ja hoe smaakt dat
Ik eet ze thuis nog wel eens, gewoon uit jeugdsentiment. Smaakt me nog even goed als toen. Pasta is goed, rijst wat minder.

In ieder geval niks wat niet opgelost kan worden met een beetje ui, knoflook, ketchup of parmezaanse kaas. O-)
 
Zelf ook nog ff een vraagje:

Ik ben van plan om binnenkort 3 overnachtingen te doen aan de Moezel. Dit wordt mijn eerste keer met een tent, dus Booking.com doet het ff niet. 😁

Heeft iemand suggesties en redelijk recente ervaringen qua campings daar? En red ik het met 15 euro per nacht, inclusief toeristenbelasting etc?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik eet ze thuis nog wel eens, gewoon uit jeugdsentiment. Smaakt me nog even goed als toen. Pasta is goed, rijst wat minder.

In ieder geval niks wat niet opgelost kan worden met een beetje ui, knoflook, ketchup of parmezaanse kaas. O-)
En over welk merk heb je het dan zag laatst bij een kampeerwinkel zakjes liggen van adventure food
 
Kun je eigenlijk op zo'n beetje elke camping in de EU pinnen (de kosten, niet extra contanten), of valt dat erg tegen?
Oost-Europa en Balkan is niet altijd mogelijk is mijn ervaring.

Zijn er nog kampeerders die wel eens instant maaltijden en of droogvoedsel meenemen en zo ja hoe smaakt dat
Ja hoor, met name voor de korte trips neem ik het wel eens mee. Vindt het wel aardig te doen hoor, maar dat komt met name door de WOL-pakketten die ik regelmatig moet verteren :+
 
Zijn er nog kampeerders die wel eens instant maaltijden en of droogvoedsel meenemen en zo ja hoe smaakt dat

Had zelf afgelopen vakantie deze meegenomen:
Jumbo Stoofvlees Hollands 400g
en dan thuis nog een zakje rijst en pasta afgewogen. Als "nood"/slechte planning rantsoen prima maar geen culinair hoogstandje verwachten.
 
En over welk merk heb je het dan zag laatst bij een kampeerwinkel zakjes liggen van adventure food
Gewoon bij de Action, of in de supermarkt.

Ik weet niet wat ze kosten in de kampeerwinkels, maar ik kan mij voorstellen dat ze daar een stuk duurder zijn.
 
Ook altijd een kant-en-klaar zakje pasta van de Action mee. Voor echte noodgevallen, wel ff pimpen nog met zout, peper en parmezaan...
Spul uit een survivalwinkel is meestal 5x zo duur maar zeker niet 5x beter te nassen, eerder andersom.
 
Kun je eigenlijk op zo'n beetje elke camping in de EU pinnen (de kosten, niet extra contanten), of valt dat erg tegen?
Nee dat valt tegen. De grote gezinscampings meestal geen probleem, maar ik loop er toch regelmatig tegenaan dat je ergens niet kan pinnen, maar dat komt misschien omdat ik vaak wat kleinere campings opzoek.
Zijn er nog kampeerders die wel eens instant maaltijden en of droogvoedsel meenemen en zo ja hoe smaakt dat
Ik heb er altijd een paar onderin de koffer, als ik ergens strand, als ik weer eens vergeten ben dat het een of andere nationale feestdag is en alles is dicht, of wat voor reden dan ook. Heb je in geval van nood in ieder geval geen honger. Meestal gaan ze ongeopend retour, maar het blijft toch 100 jaar goed. Ik heb altijd Adventure food, best te pruimen vind ik persoonlijk.

Ik gebruik ook regelmatig die Spaghetteria van Knorr, verkopen ze gewoon in de supermarkt. Halve liter water, 10 minuten koken en klaar. Eventueel zelf nog wat verse ingrediënten erbij gooien. Lekker makkelijk meenemen en smaakt goed.
 
Paar voorbeeldjes, gewoon in de supermarkt verkrijgbaar.
De noodles zijn ook prima te doen met wat verse groenten en een stukje kip.
1659718009281.png

1659718062567.png

Dit is een diepvries variant, maar kan je prima in de ochtend kopen en dan voor dezelfde avond.
1659718180960.png


 
Ik ben hier ook wel fan van: Hero Berner Rösti

Verkopen ze in NL helaas niet, of ik weet iig niet waar. In de landen rondom Zwitserland hebben ze het meestal wel. Als je het eigen merk pakt kost het niks. Moet officieel in de oven, maar in de pan gaat ook prima. Duurt wel een kwartiertje ofzo. Beetje groente erbij (of niet) en je hebt weer eens wat anders.
 
Kun je eigenlijk op zo'n beetje elke camping in de EU pinnen (de kosten, niet extra contanten), of valt dat erg tegen?
ik zie dat wel vaker gevraagd worden en snap niet zo goed waarom.
Geen enkel persoon is overal geweest en dan nog, dingen veranderen .

daarnaast gun ik elke kleine ondernemer de optie om zijn/haar boekhouding zelf te regelen wat met pinnen al wat lastiger word..

Dan zie ik nog veel mensen die een pinpas in de hoes van hun smartphone stoppen , nou dan kan daar ook wel 3 briefjes van 10 bij ofzo.

Zelfs de loempia op de markt kan je met pin/smartphone afrekenen en dat duurt lang, dat mens mot met dr vette klauwen dat kastje bedienen.
* rant over *

:)
 
Zelf ook nog ff een vraagje:

Ik ben van plan om binnenkort 3 overnachtingen te doen aan de Moezel. Dit wordt mijn eerste keer met een tent, dus Booking.com doet het ff niet. 😁

Heeft iemand suggesties en redelijk recente ervaringen qua campings daar? En red ik het met 15 euro per nacht, inclusief toeristenbelasting etc?
er liggen er zat vlak langs de moezel.
Ik kan zelf geen onderscheidend iets bedenken om een bepaalde camping aan te raden , ik stond toevallig op 1 die in de avond nog kip grilde op zaterdagavond :P .
ik meen 12 euro ofzo en dan een douchemuntje of 2 .
 
Terug
Bovenaan Onderaan