Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Overigens, vroeger, zei opa, lagen we gewoon op de koude grond in onze legerslaapzak.

Niets luchtbed of matjes

Ik denk zomaar dat een goede slaapzak meer meerwaarde geeftcaan comfort dan een dure slaapmat.
Opa lag meer dan waarschijnlijk op een strozak. Waar ik overigens zelf ook nog op geslapen heb. Was best wel warm, beter dan een exped:+, maar qua pakmaat....zo'n strobaal is toch wat groter. :}
 
Stro zal wel niet zo n beste isolatie waarde hebben als dons.
Ik wil ooit nog eens een slaapzak vullen van Keizerpinguin dons.
Dons verzamelen in grote netten als ze gaan verruien op de poolvlakte.
Want een Keizerpinguin overleeft iets van -45C.
En dat red hij niet met een rokje van stro.

Zit te denken wat ik had in dienst?
Volgens mij geen matje.
Wel die dikke kl90 slaapzak van 5 kg maar dat was het volgens mij wel.
Weet niks meer van een matje.
Heb niet vaak hoeven slapen in een pub tentje.
Was schutter op leopard 1 daar kon je heerlijk op het achterdek slapen met z.n vijfen.
De stumpers op een leopard 2 moesten in hun tentje slapen want de ventilators van die tank kon je niet op liggen.
Diepwaadinstalatie dichtzetten savonds en je lag te zweten op het achterdek.
Want de magirius deutz 10 cilinder 37.000cc had de hele dag hard gewerkt die was wel lkr warm.
 
Daarom had opa met 50jr al Atrose en pien in alle botten daar hoorde je hem zeker niet over.
:P
Hangt ook wel van je gestel af hoor. Ik heb de mazzel dat ik overal onder alle omstandigheden gewoon goed slaap, al lig ik op een Hesco.
Van de Koningin kreeg je bij je puptentje een schuimmatje van 15 mm dik. De truc was dan ook om onder je puptentje het zand zo te boetseren dat je het naar je lichaam vormt, kuiltje voor je billen enzo... lig je lekkerderder dan bij VanderValk
 
Toch fijn dat Hulst hier niet meer rondhangt, die had vast wel wat te zeggen over stilstaande lucht en wat voor onzin nog meer :P
 
Ik wil ooit nog eens een slaapzak vullen van Keizerpinguin dons.
Dons verzamelen in grote netten als ze gaan verruien op de poolvlakte.
Want een Keizerpinguin overleeft iets van -45C.
Wil je dat omdat het kan of wil je met de motor naar Spitsbergen? Dan ben je volgens mij wel de eerste. Tmanneke leek het ook wel wat om daar heen te gaan, zag daar toch vanaf.
 
Nee joh niet met de motor mij te koud.
Hoef niet af te zien,in het leven.
Ik werk al 3 dagen.

Nee maar volgens mij is dat het ultieme dons.
 
Wil je dat omdat het kan of wil je met de motor naar Spitsbergen? Dan ben je volgens mij wel de eerste. Tmanneke leek het ook wel wat om daar heen te gaan, zag daar toch vanaf.
Keizerspinguins leven op de zuidpool volgens de wiki, dat is al gedaan 🙂


Royal Enfield Himalayans Reach the South Pole | Rider Magazine
 
Ik ben laatste tijd begonnen met spullen verzamelen om het motor vrijheids gevoel te vergroten met kamperen. Heb voeige week de coleman darwin 3 binnen gekregen.
En om aan te sluiten op de slaapmat discussie, ik heb gister de slmat fjøl winterlight van Amok binnen gekregen. Eerste indruk is goed maar nog niet gebruikt dus daar kan ik nog niks over zeggen. Als het weer mee zit zal ik hem deze week testen😉.
 

Bijlagen

  • 20220815_205145.jpg
    20220815_205145.jpg
    261,5 KB · Weergaven: 27
Geen ervaring, de meeste bio dingen hebben mindere werking dan het echte spul is mijn ervaring.
Terpentine heb ik nooit geprobeerd. Ik gebruik euro 95 of wasbenzine. Die laatste staat meestal ook in supermarkten.
Ik merk geen verschil tussen de 2. Al lijkt het erop dat de brander met wasbenzine minder zuinig is. Maar dit vind ik moeilijk bij de houden.
 
Dacht een leuke camping gevonden te hebben in Luxemburg...... 34 euro per nacht! wtf...... Nu maar ietsjes hoger in België voor 6 euro per nacht, ik heb voor die 5 nachten toch echt geen 16a stroom en shit nodig..... Ik wil een plek voor de tent en een restaurant op loopafstand. Nu dus deze maar gekozen
Camping INTERNATIONAL
Alter weg Ouren 19
4790 Burg-Reuland, België
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de geleerde heren hier: heeft er iemand ervaring met bio-ethanol in een coleman multifuel brander?
Kwa prijs net iets voordeliger dan terpentine (action), of werkt wasbenzine beter? Iets met bomen en bos enzo...
Ik gebruik altijd wasbenzine. Werkt prima. Euro 95 in geval van nood. (Want altijd beschikbaar). Werkt ook, maar walmt en stinkt wat meer.
Ook wasbenzine is niet geurvrij.
 
We waren op de Camping Muncipal in Metz ook rond de €20.00 kwijt. Begint met 6 euro per tent per nacht...
 
  • Leuk
Waarderingen: RobD
Dacht een leuke camping gevonden te hebben in Luxemburg...... 34 euro per nacht! wtf...... Nu maar ietsjes hoger in België voor 6 euro per nacht, ik heb voor die 5 nachten toch echt geen 16a stroom en shit nodig..... Ik wil een plek voor de tent en een restaurant op loopafstand. Nu dus deze maar gekozen
Camping INTERNATIONAL
Alter weg Ouren 19
4790 Burg-Reuland, België
6 euro per nacht voor de tent. Plus 5,50 euro per nacht per persoon. Plus 2,50 euro per nacht voor de motor.
Nog steeds niet duur, maar niet zo goedkoop als je bericht deed vermoeden: 6 euro per nacht in totaal.
 
Kwa prijs net iets voordeliger dan terpentine (action), of werkt wasbenzine beter? Iets met bomen en bos enzo...
Lees ik het nou goed of komt bij jou Terpentine in aanmerking als brandstof? Opstoken in een brander lijkt me niet de bedoeling. Ik denk dat dat mogelijk afdichtingen in de brander aantast. Als je je brander goed schoon wilt houden van allerlei verontreinigingen dan is de Coleman Fuel de beste optie maar daar betaal je € 8,50/liter voor.
 
Laatst bewerkt:
Dacht een leuke camping gevonden te hebben in Luxemburg...... 34 euro per nacht! wtf...... Nu maar ietsjes hoger in België voor 6 euro per nacht, ik heb voor die 5 nachten toch echt geen 16a stroom en shit nodig..... Ik wil een plek voor de tent en een restaurant op loopafstand. Nu dus deze maar gekozen
Camping INTERNATIONAL
Alter weg Ouren 19
4790 Burg-Reuland, België
Dan moet je bij de receptie zeggen dat je de camping niet wilt kopen, maar dat je een nachtje wil overnachten...:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan