Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Onderweg met @RobD terug van Pippi zagen we er twee rijden, rechtstreeks uit de Film, echt fantastisch

1662622832916.png
 
Bekijk bijlage 1801517

Ik ben 1,94 en heb sinds dit jaar deze coleman, volgens mij heet die gatur 3 of zo? Kan niet helemaal ver genoeg inzoomen.
Was zeker geen super dure tent, maar heeft binnen in wel heel veel lengte. Ik heb achter mijn 2 persoons luchtbed van 10cm hoog mijn motorpak en tanktas altijd liggen, dus binnen lengte ruim zat en aan beide zijden te openen, waardoor je m lekker kan door laten waaien als je brak in de ochtendzon ligt wakker te worden


edit: plaatjes googlend moet het de cobra 3 zijn
volgens de specs 275cm binnen lengte.
enige nadeel vind ik tot dusver dat ik de haringen vaak pas in 2x goed heb staan, ik moet vaak een keertje extra rond voordat ik die heel netjes strak heb gezien
lekker. Vers geinjecteerd grasland :)
 
Ik vraag me af of 't wel nodig is om een nieuwe tent te impregneren.
De stof is al waterdicht vanaf de fabriek.
Ik heb nog nooit een tent preventief ingespoten. Ook nooit bij een nieuwe(re) lekkage gehad.
Daarom is vlgs mij nergens voor nodig.

Afgelopen zomer heb ik wel plekken op mijn katoenen tent van 35jr oud gespoten.
Er waren wat smerige plekken die ik had afgeveegd. Deze plekken gingen met hevige regenbui iets doorsijpelen.
Diezelfde plekken heb ik met spray gespoten. Bij de volgende (veel ergere) bui bleef tent prima droog.
ter motivatie, ik heb het wel gedaan omdat er bij de recensies een paar waren die aangaven dat de tent lekte dus dat wou ik voor zijn :)
 
lekker. Vers geinjecteerd grasland :)
ach, dan zit iig het grootste gedeelte onder de grasmat ipv erboven op ;)

(op het BOT moet je denk ik ook wel een paar vlaaien gaan verplaatsen alvorens je tent te plaatsen.... O-) .)
 
@Kanariepiet meeste 3 persoons tenten zijn nog steed maar 195 of 2 meter breed, dus niet voldoende, daarnaast vaak al redelijk grote pakmaat/gewicht. per persoon wordt vaak 60 gehanteerd

Herkenbaar probleem @Harley !
Ik lig met 193cm diagonaal in een MSR Elixir3 (3 persoons koepeltje)
Dat gaat opzich prima, maar met z'n 3kg is het geen échte lichtgewicht. Ook de pakmaat van de tentstokken vind ik met 60cm niet ideaal omdat ze te lang zijn voor de meeste tassen/koffers. Ik lees dus aandachtig mee :)

Misschien nog even aangeven wat je criteria zijn qua max. gewicht en max. budget? Want naarmate de tent lichter moet zijn, neemt de prijs exponentieel toe...
Heel eerlijk, ik ga hem misschien 1 of 2 nachten per jaar gebruiken dus 100 max 200 euro als die nieuw is.
Ik heb namelijk wel al een kleine tent, en meestal is kamperen ook met het zijspan op pad, en dan boeit het niet zoveel en neem ik ook wel de : grote" tent mee.
Hilleberg Nallo 3GT, lichtgewicht 4 seizoenen tent
€ 750,00

4 seizoens is weer zwaarder als 3 seizoens.
Het blijft een klont geld.
Ook 2e hands.
Is wel weer een extreme uitvoeren, zo licht hoeft niet per sé en zo duur ook niet :D
Ik snap jouw probleem. Ik ben 1.90m en ik heb er al last van bij moderne tentjes.
Beste is om een soort tent waar ik onlangs mee op vakantie ben geweest te gebruiken.
Het is een Perry Sport Castilla Combi tent. Die heeft een binnenmaat-lengte van 2.35m.

Alleen 1 klein probleempje. Deze tent is 35jr oud en zulke fijne katoenen tenten worden helaas niet (?) meer gemaakt.
Zelf ondervonden hoeveel fijner zo'n tent is tov die plastieke tentjes van vandaag-de-dag!
Deze tent heeft vele jaren op zolder gelegen. Ik besef pas sinds kort de waarde.
Veel positieve reacties van mede-kampeerders gehad. Zelfs vragen waar deze tent nog te koop zou kunnen zijn.

Mss bij Esvo of de Waard dat zulke tenten nog worden geleverd.
Bijkomend nadeel is wel dat ze vaak mega-zwaar zijn. Deze tent weegt zeker 10kg.
Bekijk bijlage 1801466
Z
Ja, dat ken ik dus Ik heb nu namelijk deze :
IMG_20210702_172956.jpg

ideaal vast grondzeil katoenen bovenkant genoeg ruimte.
Maar eigenlijk zou de pakmaat zou wat kleiner mogen en gewicht ook en dan ben ik helemaal happy. ( weet nu de exacte pakmaat of gewicht niet dus zal dat toch eens nameten om te weten hoeveel kleiner/lichter ik wil.
 
Voor wat het waard is, ik heb de High Peak Sparrow, een goedkoop, snel op te zetten reistent, ruime 1 pers met een slaapplek van 240 lang, 3000 mm waterkolom , kleine pakmaat en voor 8 tientjes zit hij achter op je motor. Ik gebruik hem nu voor het 4e jaar,wel 1 glasfiber stokje gespleten🤔 de lw versie heeft alu stokjes, lichter en sterker, maar is wel meteen de helft duurder.

20220828_000234.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt inderdaad wel op een tentje die aan mijn eisen zou voldoen. Voor die enkele keer dat ik hem zou willen gebruiken ideaal.
 
@HansDortland wat zit er achter die rode streep op de zijkant?

20180804_182456.jpg


De voor en achterdeur🤓 binnentent kan over de hele deur hor zijn, wel een dingetje is dat als de tent nat is moet je eerst ff een beetje het water eraf schudden , voordat je de buitentent open doet, anders komt er ook als het regent water op je slaapzak, daarvoor wel makkelijk in en uit stappen/kruipen 🤣
 
Toevallig nog iemand tips voor een camping aan de zuidkant van het Gardameer? In de Bergen zelf wordt het wat minder goed weer dus dan maar ietswat zuidelijker voor de afwisseling...
 
Ik heb zelf ooit wel eens in Lazise gekampeerd. (niet negatief, maar ook niet positief)
Je hebt aan de zuidkant van Lago di Garda heel veel campings, dus altijd wel iets te vinden.
 
Ik heb zelf ooit wel eens in Lazise gekampeerd. (niet negatief, maar ook niet positief)
Je hebt aan de zuidkant van Lago di Garda heel veel campings, dus altijd wel iets te vinden.
Ben inderdaad aan het kijken op de diverse sites, ietswat te veel keuze zelfs 8)7


edit: in het zuidwesten een paar wat "kleinere" campings gevonden :), volgende week daar eens kijken of het wat is.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig nog iemand tips voor een camping aan de zuidkant van het Gardameer? In de Bergen zelf wordt het wat minder goed weer dus dan maar ietswat zuidelijker voor de afwisseling...

Camping San Remo in Torri del Benacco. De weg oversteken en je loopt zo het meer in. En met 10 minuten loop je zo langs het water het stadje in waar je prima kunt eten.
 
Ben inderdaad aan het kijken op de diverse sites, ietswat te veel keuze zelfs 8)7


edit: in het zuidwesten een paar wat "kleinere" campings gevonden :), volgende week daar eens kijken of het wat is.
Zuid-west is de rustiger kant. Ook wat kleinere plaatsjes. Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt.
Zo in het naseizoen kon het daar wel eens al behoorlijk rustig zijn. De zuid-oost kant is het drukste, met rond Lazise en Peschiera heel veel campings. Daar zal het nog wat drukker zijn.
Mooie motor routes genoeg in de bergen er omheen.

Zelf op Idealazise geweest dit jaar (met de auto in een "villa"). Die is nog wat kleiner en gemoedelijker dan de echt grote jongens.
 
Ik denk dat de mega-drukke campings van de zomer juist nu in sept nog een beetje leefbaar zijn.
Dan bedoel ik dat je dat niet als enige op het camping-veld zal staan. Een enkele andere camping-gast is niet zo verkeerd.
Ik zou nu in het naseizoen vooral op zoek gaan naar een 'drukke' camping, die dat in het najaar dus niet meer is.
 
Laatst reed ik vlak over de grens bij Hardenberg (Salland) en zag ik een blauw-wit rechthoekig verkeersbord met een tent afbeelding erop. Daarboven had iemand een sticker geplakt met een motorfiets. Later opgezocht op het web. Bij het Duitse plaatsje Wielen is dus een motorcamping die alleen open is in het weekend en waarbij een all-inclusive tarief geldt van € 99.

Overnachting in eigen tent of een bed op een van de slaapkamers in pipowagens. (wel zelf een slaapzak meenemen). Kosten bed; € 7,50 pppn.
Onderstaand een overzicht wat we standaard aanbieden op motorcamping de Berkenhof:

  • Vrijdagavond gyrosbuffet (kip- en varkensvlees), ijsbuffet, vrij drinken 19.00 tot 01.00 uur
  • Zaterdagmorgen uitgebreid ontbijtbuffet
  • Zaterdagavond uitgebreide barbecue, ijsbuffet, vrij drinken 19.00 tot 01.00 uur
  • Zondagmorgen uitgebreid ontbijtbuffet
  • Twee keer overnachting in eigen tent of caravan/camper
Het is niet mijn ding maar er zijn hier wel wat forumleden die wel een pintje of wat wegtikken zo nu en dan dus misschien is dat wat voor die doelgroep. Mogelijk worden er ook nog wel Lagerfeuerlieder gezongen (aanname). Motorcamping de Berkenhof bij het Duitse Wielen.
Kampvuur_01-1.jpg

Camping_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd wel door naar huis, in plaats van daar kamperen, als je het niet erg vind.. :+ (Okay, ik woon ook 15-20 min. rijden er vanaf..)
Is idd De Berkenhof, die beste man staat (stond) normaliter ook wel op alle grote motorbeurzen, zijn camping te promoten..
Persoonlijk niet mijn ding (motorgroepen/motorcamping), maar dacht de camping min of meer algemeen bekend was onder motorrijders?
Die keren dat ik er langs kom, zit/zat het ook redelijk vol...
 
Ergens vorig jaar (dacht ik) was er een programma op tv waarin dit fenomeen werd besproken, het schijnt dat je deze vlaggetjes ook bijvoorbeeld bij boerderijen tegen kunt komen waarmee ze aangeven dat je daar dan kunt kamperen o.i.d.. Ik heb ook al eens een vrachtwagen gezien met zo'n sticker op zijn bumper, geen idee hoe dat zit, misschien gewoon een sympathisant :)
 
Ik rijd wel door naar huis, in plaats van daar kamperen, als je het niet erg vind.. :+ (Okay, ik woon ook 15-20 min. rijden er vanaf..)
Is idd De Berkenhof, die beste man staat (stond) normaliter ook wel op alle grote motorbeurzen, zijn camping te promoten..
Persoonlijk niet mijn ding (motorgroepen/motorcamping), maar dacht de camping min of meer algemeen bekend was onder motorrijders?
Die keren dat ik er langs kom, zit/zat het ook redelijk vol...
Ik ben er jaren geleden 1 keer naartoe gereden. Maar ik kon gelijk weer op zoek naar een andere camping aangezien ze alleen groepen en clubs accepteerden. Ik was er dus gelijk klaar mee
 
Is het raar dat we met zijn 4ren vinden dat we genoeg gezelschap hebben? We zijn ondanks dat we zeer sociaal zijn helemaal niet van dat groepsgebeuren met lange tafels en georganiseerde maaltijden. Lekker in de rust tussen je motor, tentje en BBQ het ene na het andere biertje tot ik aan @RobD moet vragen om mn stoeltje om te duwen zidat ik mijn tent in rol...
 
Is het raar dat we met zijn 4ren vinden dat we genoeg gezelschap hebben? We zijn ondanks dat we zeer sociaal zijn helemaal niet van dat groepsgebeuren met lange tafels en georganiseerde maaltijden. Lekker in de rust tussen je motor, tentje en BBQ het ene na het andere biertje tot ik aan @RobD moet vragen om mn stoeltje om te duwen zidat ik mijn tent in rol...

Bouw je ook een bierfort met je maten?
 
Is het raar dat we met zijn 4ren vinden dat we genoeg gezelschap hebben? We zijn ondanks dat we zeer sociaal zijn helemaal niet van dat groepsgebeuren met lange tafels en georganiseerde maaltijden. Lekker in de rust tussen je motor, tentje en BBQ het ene na het andere biertje tot ik aan @RobD moet vragen om mn stoeltje om te duwen zidat ik mijn tent in rol...
ik vind 4 al veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan