Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik ben zelf ook een prima slaper maar altijd een gevecht met een slaapzak. of ingewikkeld als een mummy of steenkoud wakker worden naast de slaapzak , dat matje ligt dan ergens aan de andere kant en de molshopen zitten in me rug, dan tyfus koud met een overvolle blaas naar dat hokje lopen. ben er inmiddels aan gewend.
 
Ik heb me dit jaar een XL mummy laten aanmeten en die bevalt uitstekend. Lag altijd als een worst in zo'n ding, maar de slaapzakjuwelier wist mij te vertellen dat ik gewoon een te kleine slaapzak had. En ik ben ook een draaier als ik slaap, maar je moet gewoon die hele mummyzak met je mee laten draaien. Afgelopen september heerlijk geslapen ondanks de lage temperaturen.
 
Als je genoeg je best doet kan alles stuk. Waar je wellicht nog naar zou kunnen kijken is of het mogelijk is om de " breekbare spullen" in de topkoffer/op de buddy kunnen ipv van in zijtassen.
 
Toptas is ook mijn idee.
Maar juist de reserve spullen wil je zover mogelijk wegstoppen.
Zodat je de grijpspullen makkelijker voor het pakken hebt.
Had dit doosje bestelt bij Ali helemaal heppie mee.
Lag op de werkbank is er een hamer op gevallen.
Hele doosje aan gruzelementen.
Toen andere kant ook maar even uitgetest.
Één tik en echt helemaal kapot.
Het doosje is super qua afmetingen waterdicht.
Maar alleen verkeerd plastic gebruikt.
IMG_20221129_164532_9.jpg
IMG_20221129_163713_4.jpg
 
Is er geen Tuppereware doosje te vinden bij de kringloop. Die doosjes zijn ook niet kapot te krijgen en kosten daar geen drol.

Ik gebruik zelf nog steeds boterhamtrommel van mijn Pa, en ik ben inmiddels toch ook 57.
 
Ik heb altijd 2 bakjes met vershoud-dozen van de blokker onderin mijn koffer zitten. Zo blijft al het eten en kruiden en olie bij elkaar. Hier heb je prulspul van maar ook versies die gewoon goed sluiten van curver.
Peli spul is mooi maar weer zo lomp.
 
Peli is zeker mooi.
Maar begint ergens bij €46 voor de kleinste.
Heb deze ook van Ali.
Wel heel stevig maar veels te zwaar.
IMG_20221205_150210_2.jpg
IMG_20221205_150155_3.jpg
 
Sjonge kan geen fatsoenlijke foto meer maken.
Ga straks eerst de lens eens schuren en polijsten.
Van m.n Blackview
 
Heb een nwe. Samsung bestelt.
Maar daar nog geen goede hufterproof behuizing omheen.
Er zit nu al een kras op de samsung nwe van zwarte vrijdag :(
 
Toptas is ook mijn idee.
Maar juist de reserve spullen wil je zover mogelijk wegstoppen.
Zodat je de grijpspullen makkelijker voor het pakken hebt.
Had dit doosje bestelt bij Ali helemaal heppie mee.
Lag op de werkbank is er een hamer op gevallen.
Hele doosje aan gruzelementen.
Toen andere kant ook maar even uitgetest.
Één tik en echt helemaal kapot.
Het doosje is super qua afmetingen waterdicht.
Maar alleen verkeerd plastic gebruikt.
Lijkt op een gewone broodtrommel met wat schuim erin.
Toen ik de foto zag, was Tupperware (ook door ander al genoemd) wat direct in mijn gedachte kwam. Kán echt niet stuk.
Paar weken terug was ik nog in de Tupperware-winkel in Elst (Betuwe) Kan je alles nog kopen.
Nee, kan niet stuk, maar je kan wel inlegzeef kwijtraken. Zowaar, zelfs dat was daar nog te koop.:t
Maar wellicht voor ons doel is 2e hands van de rommelmarkt nog beter. (als je de goede trommel weet te vinden)

Ik moest in verleden altijd lachen om alle vrouwen op Tupperware-party.
Maar ze hadden wel gelijk. Het is echt top-spul!
 
Ik moest in verleden altijd lachen om alle vrouwen op Tupperware-party.
Maar ze hadden wel gelijk. Het is echt top-spul!

Ben je er wel eens geweest?

 
Ik niet!!
Mijn moeder ging er altijd heen. (dat was alleen voor keukenspul)
Kregen we weer zoveel nieuwe bakjes en kommen in de kast.

Hier ook niet.
Nee, van die vrouw met 3 mannen weet ik al helemaal nix.
 
Heb nog een tijdje voor Tupperware gewerkt als free lancer, in de pre-historie van automatisering. Een voorraadbeheerssysteem geschreven voor de rayon dealers. De Rollebol was ons test product... Zat hem toen al in de naam...
Was overigens een erg leuke club, iedereen voelde zich echt onderdeel van de familie. Directie, rayonhoofden en gastvrouwen.
 
Over Tupperware gesproken, ik heb op Marktplaats een Serveerwonder op de kop getikt. Daar kun je rijst of pasta in garen. Kokend water erop en 30 minuten wachten. En terwijl het gaart kun je de saus of groenten koken. Afgieten is ook verleden tijd, want er zit een vergiet in. Lekker zuinig met gas.
En onderweg kun je er kwetsbare dingen in bewaren.
Ze zijn niet meer nieuw te koop. Ik had er eentje voor 18 euro inclusief verzenden via Marktplaats.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Over Tupperware gesproken, ik heb op Marktplaats een Serveerwonder op de kop getikt. Daar kun je rijst of pasta in garen. Kokend water erop en 30 minuten wachten. En terwijl het gaart kun je de saus of groenten koken. Afgieten is ook verleden tijd, want er zit een vergiet in. Lekker zuinig met gas.
En onderweg kun je er kwetsbare dingen in bewaren.
Ze zijn niet meer nieuw te koop. Ik had er eentje voor 18 euro inclusief verzenden via Marktplaats.

Die staat hier ook in de kast en wordt ook gebruikt en werkt prima. Maar dat ding is veel te groot om mee te nemen op vakantie.
 
Daar heb ik geen serveerwonder voor nodig. Of ik nu kampeer of thuis kook, rijst gaat (bijna altijd) als volgt: water koken, als 't kookt de rijst erbij, 2 minuten laten doorkoken, van het vuur, deksel erop en vaat- of handdoek, of T-shirt of andere isolerende dingen eroverheen en dan verder met de rest van de maaltijd. Tegen de tijd dat groenten, saus en vlees klaar zijn, is ook de rijst gaar. Afgieten, even laten uitstomen en klaar. 't Zelfde met pasta.
Maar wel slim van Tupperware, waar ik voor de rest ook fan van ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan