Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Hier ook zo, ik ga ook steeds minder meenemen.. :Y
Pas nog een nieuwe tent gekocht, Vango 200 Soul, kleine pakmaat, lichtgewicht en groot genoeg voor mij alleen..
Bekijk media item 1322714
Bekijk media item 1322767
Tent past samen met slaapmat, slaapzak en stoeltje in één koffer.. :9
Ik ben nu nog op zoek naar een leuk tarpje voor erbij, merendeels voor schaduw en uit de wind zitten.



Ik heb er zo'n dienst pocho bij, met wat touw en kleine stokjes erbij kan ik wel een droog plekje maken.
 
De 200 soul is idd klein van gewicht maar ook van afmetingen iemand dat ik ken heeft ook de 200 soul en als hij er in ligt zie je dat het eigenlijk maar een 1 persoons is en beetje bagage en de voorportaal is ook maar ondermaats en in recht zitten is al helemaal geen optie. Maar ideaal als je weinig plaats nodig hebt.
 
Verschillende argumenten voor aanschaf van een tentje...............................

Het aanschaffen van een tentje is vaak erg persoonlijk. Wat voor de één prima is, dat is onhandig voor de ander.
Ook hoe jong ben je, of nog hoe lenig op gevorderde leeftijd. Verder natuurlijk, wat zijn je bagage-mogelijkheden en max gewicht wat mee kan.
Zoals ik al eerder aangaf, is ook het weer op je bestemming van belang. Ga je vaak naar Schotland of naar Andalusië........................???
Ga je naar 1 plek dan is half uur opzetten niet erg. Kom je in de vakantie op vele campings dan moet ie in een paar min staan, of ingepakt zijn.
Ook natuurlijk nog hoeveel wil/ kan je er voor uitgeven. Ik heb mini-tentjes gezien voor boven de €1000, maar ook voor slechts €20.

De tenten die Wouwer noemt zijn ook weer zwaar en met flink pakvolume. Hij wil graag min-of-meer kunnen staan. Dan zou ik eerder voor de Galaxy kiezen.
De genoemde Vango Soul 200 is wel heel klein. Bedenk dat (vooral) met slecht weer als ook al je motorspul IN de tent moet. Heb je koffers, dan kan je veel op de motor laten zitten. Ervaring is met mijn oude koepeltje (2.1x2.1), dat je naast je slaapzak de hele tent vol hebt liggen. (toen had ik nog geen zijkoffers)

De Vango Alpha die ik heb gekocht heeft wel een voorportaal(tje). Hier heb ik met het proefweekend wel bijv. mijn zijkoffers in kunnen zetten.
Dan hoef je tijdens je toerrit niet de koffers op de motor te hebben. Da's ook wel fijn.
De genoemde Soul 200 heeft bijv nadeel dat je weinig/ niets aan je voorportaal hebt bij regenweer.
Ik zag een foto op kampeermarkt.com dat het dan wrs zelfs de binnentent in gaat regenen. Echte voorportalen zie je niet zo veel meer. Waarom....??

Verder is het oke dat ieder een andere voorkeur heeft. Anders zou het een eentonige boel worden op de camping!
O ja Vergeet ik nog bijna: Voor 1 persoon is minimaal een 2p-tent nodig. Liefst zelfs een 3p-tent. Grootte van tenten worden altijd weergegeven hoeveel slaapzakken erin gelegd kunnen worden. Waar de bagage moet blijven zeggen ze niet. Ook moet je dan wel heel veel van elkaar houden in zo'n tentje....:?
 
Laatst bewerkt:
Verschillende argumenten voor aanschaf van een tentje...............................

Het aanschaffen van een tentje is vaak erg persoonlijk. Wat voor de één prima is, dat is onhandig voor de ander.
Ook hoe jong ben je, of nog hoe lenig op gevorderde leeftijd. Verder natuurlijk, wat zijn je bagage-mogelijkheden en max gewicht wat mee kan.
Zoals ik al eerder aangaf, is ook het weer op je bestemming van belang. Ga je vaak naar Schotland of naar Andalusië........................???
Ga je naar 1 plek dan is half uur opzetten niet erg. Kom je in de vakantie op vele campings dan moet ie in een paar min staan, of ingepakt zijn.
Ook natuurlijk nog hoeveel wil/ kan je er voor uitgeven. Ik heb mini-tentjes gezien voor boven de €1000, maar ook voor slechts €20.

De tenten die Wouwer noemt zijn ook weer zwaar en met flink pakvolume. Hij wil graag min-of-meer kunnen staan. Dan zou ik eerder voor de Galaxy kiezen.
De genoemde Vango Soul 200 is wel heel klein. Bedenk dat (vooral) met slecht weer als ook al je motorspul IN de tent moet. Heb je koffers, dan kan je veel op de motor laten zitten. Mijn ervaring is met mijn oude koepeltje (2.1x2.1), dat je naast je slaapzak de hele tent vol hebt liggen. (toen had ik nog geen zijkoffers)

De Vango Alpha die ik heb gekocht heeft wel een voorportaal(tje). Hier heb ik met het proefweekend wel bijv. mijn zijkoffers in kunnen zetten.
Dan hoef je tijdens je toerrit niet de koffers op de motor te hebben. Da's ook wel fijn.
De genoemde Soul 200 heeft bijv nadeel dat je weinig/ niets aan je voorportaal hebt bij regenweer.
Ik zag een foto op kampeermarkt.com dat het dan wrs zelfs de binnentent in gaat regenen. Echte voorportalen zie je niet zo veel meer. Waarom....??

Verder is het oke dat ieder een andere voorkeur heeft. Anders zou het een eentonige boel worden op de camping!
O ja Vergeet ik nog bijna: Voor 1 persoon is minimaal een 2p-tent nodig. Liefst zelfs een 3p-tent. Grootte van tenten worden altijd weergegeven hoeveel slaapzakken erin gelegd kunnen worden. Waar de bagage moet blijven zeggen ze niet. Ook moet je dan wel heel veel van elkaar houden in zo'n tentje....:?

Dat noem ik nou een samenvatting 👍
 
Al eerder gepost: kleine pakmaat (bijna even klein als van tent maatje, links), staat snel, bijna stahoogte en als het miezert biertje voorin.
40278526850_072ac43623_b.jpg
 
Zo aangekomen op waldcamping in prűm. Moet zeggen de eigenares mag er wel wezen. Heb maar 2 nachtjes in een vass gepakt heb onderweg een korte maar fikse bui gehad en al mijn kleren zijn nat geworden zat op de autosnelweg en tegen ik een rustplaats had voor mijn regenpak aan te doen was ik al nat. nu kan ik ze lekker te drogen hangen in het vat.
 
Ik weet niet of jij dezelfde bedoelt als die ik heb gezien....?
Je zegt: Ze mag er wel wezen! Mss dat je bedoelt dat het Miss Eiffel is. Een Spetter dus.........??
Of je zegt 't cynisch en dan heb je dezelfde gezien als ik. Mevrouw in de snackbar snoept wrs iets te veel van haar eigen snacks.....................??

De camping is prima. Ja, zo'n vat kan een goede oplossing zijn bij slecht weer.
Makkelijk om vanuit NL naar toe te rijden. Heel goed vertrekpunt voor ritten in Eiffel!

Ik krijg er iig dorst van zo'n Fass. Tsja, Bier vom Fass, dass schmeckt immer!!
 
Ja die jij bedoeld is de mutti von de fraulein. Ik heb het idd over de dochter. Ja ik ga ook aan de warsteiner pilsener beginnen.:t und morgen8)7:}
 
Zo aangekomen op waldcamping in prűm. Moet zeggen de eigenares mag er wel wezen. Heb maar 2 nachtjes in een vass gepakt heb onderweg een korte maar fikse bui gehad en al mijn kleren zijn nat geworden zat op de autosnelweg en tegen ik een rustplaats had voor mijn regenpak aan te doen was ik al nat. nu kan ik ze lekker te drogen hangen in het vat.

Ik ben ook weer terug na 5 nachten kamperen. Prima dagen gehad, alleen vandaag heel veel regen in België gehad. Begon rond 10 uur te regen en tot een uur of 3 in de middag is het niet gestopt. Handen totaal verkleumd maar verder ging het wel. Heb me wel weer vermaakt.
 
Heeft iemand ervaring met deze tent:
Of sowieso, met pyramidetenten?

ga al een jaar of vijf met een tipi van 240/240/240 weg en ben er nog steeds erg blij mee
 

Bijlagen

  • 014 Vagan camp Immerstein.JPG
    014 Vagan camp Immerstein.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: GvS
Is dat niet gewoon een tentoonstelling van de kampeershop van Bax-recreatie in Bergeyk?

Meeste kampeerbeurzen voor tentjes zijn toch altijd in het (vroege) voorjaar?
 
Als je kleine tentjes wil bekijken dan zou ik eens naar Zwerfkei gaan in Woerden. (niet ver van A12)
Veel kwaliteit en kennis van kleine trekkerstentjes. Kost wel meer, maar veel kennis van zaken.
Aansluitend ga je dan naar Frans de Witte en Bever in Houten (Utrecht)
Beide winkels hebben samen een hal waar veel is uitgestald. Prijstechnisch zeker gunstiger dan Woerden.

Veel is ook te zien bij Obelink in Winterswijk of De Wit in Schijndel. Deze hebben meer het populaire spul. (maar dat voldoet vaak ook prima)
Alleen of er in deze tijd van het jaar al veel te zien is weet ik niet. Het is nu meer de tijd voor wintersport-spullen.
 
Een beetje meer naar het zuiden zit de kampeermarkt in eindhoven. Die hebben het hele jaar door vanalles staan. Van 20 euro koepeltentjes tot de ultra lichtgewicht doorschijntentjes van 2000 euro.
 
bedankt Mean-machine en Clank , deze adresjes ga ik effe neerpennen , enig idee of één van deze ook hilleberg tentjes tentoongesteld heeft staan ?
 
Als ik mij goed herinner, heb ik Hilleberg gezien bij Zwerfkei. (maar pin me er niet op vast)

Edit:
Als je nog voldoende lang kan wachten, worden zeer veel tentjes opgezet gedemonstreerd op de ANWB kampeer-dagen Ouderkerk ad Amstel.
Meestal eind april. Welke exacte data in 2019 weet ik niet.
 
hey eddy als je van plan bent om te rijden wil ik met je meegaan heb ook nog wat nieuwe zooi nodig voor te kamperen op het AET. grtn
 
Terug
Bovenaan Onderaan