Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb:

Dit koffiekannetje, gaat 1 flinke kop koffie in (4 espresso's, past net in zo'n beker van het volgende setje.
Deze pannenset
Deze kook- / bestekset.
Deze stoel
Deze zakjes om een beetje olie etc. mee te nemen.
Deze bordjes, diameter een fractie groter dan pannenset, passen onderin de zak van de pannen.

En nog onderweg:
Dit tafeltje
Dit windschermpje
Deze opvouwbare BBQ
En iets om water in te doen wat leeg weinig plek inneemt.
Tent, slaapmat en slaapzak heb ik geloof ik eerder al getoond.

Nu alleen nog uitproberen of de aanhanger thuis kan blijven :+



die waterzak die je besteld hebt : ik heb dezelfde en heb hem getest met benzine erin en zo gevuld een week laten staan , werkt dus perfect als noodoplossing als je zonder benzine komt te staan . heb hem constant opgevouwen onder mijn zadel zitten .
 
Ik ga koken op een simpel gaspitje, met zo'n priktankje. Daar heb ik er al 2 van voor bij de caravan (ik kook bijna altijd buiten op de BBQ, en doe dan wat erbij op zo'n pitje). Ik wil hooguit wat halve literflesjes water voor onderweg, de zak voor koffie en koken. 1 is inderdaad genoeg, de andere laat ik thuis.

Kan je niet beter zo'n schoeftankje nemen? Die kan je gewoon afkoppelen zonder dat hij leegloopt.

Mijn "keuken" vorige week in Vogezen, - 5 ongeveer

IMG_20190223_080138.jpg
 
Kan je niet beter zo'n schoeftankje nemen? Die kan je gewoon afkoppelen zonder dat hij leegloopt.

Mijn "keuken" vorige week in Vogezen, - 5 ongeveer

Bekijk bijlage 1360876
Ben nieuwsgierig hoe jij je warm houdt tijdens de slaap. Beneden de 5 graden heb ik er moeite mee. Ik ben weliswaar een erge koukleum. Welke mat en slaapzak gebruik je? Nog meer tips? Ik ga eind april weer de bergen in en wil me optimaal voorbereiden.
 
frazer welke snowplates heb jij ? en ben je er tevreden over , of wat zijn je bevindingen ervan ?

Merk is in ieder geval MSR, type zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik heb ze al een paar jaar. Bevallen me wel goed. Ze zijn niet echt geschikt voor zwaar Alpine terrein, dan zouden ze wat meer oppervlak moeten hebben, maar voor relatief licht terrein zoals in de Vogezen doen ze het goed. Ze zijn makkelijk en goed aan de schoenen te bevestigen, ik heb nog nooit gehad dat ze losgingen. Zitten ook een soort stijgijzers onder, dus doen het ook erg goed op ijs.
 
Ben nieuwsgierig hoe jij je warm houdt tijdens de slaap. Beneden de 5 graden heb ik er moeite mee. Ik ben weliswaar een erge koukleum. Welke mat en slaapzak gebruik je? Nog meer tips? Ik ga eind april weer de bergen in en wil me optimaal voorbereiden.

Matje is de Exped Synmat 7 UL (de Ultra Light versie van de gewone Synmat 7). Deze mat gebruik ik voor het wandelen het hele jaar door. Je kan er natuurlijk nog een extra isomatje onder doen, maar dat heb ik hier niet gebruikt. Slaapzak is een Snugpak Elite 3, die is officieel tot -5 comfort, maar tegen die tijd begin ik het al wel redelijk koud te krijgen. In de slaapzak heb ik wel een lakenzak, maar dat is een hele dunne en eerder gericht op hygiëne dan op isolatie. Als het wat meer dan 1 of 2 graden onder het vriespunt komt draag ik nog een thermoshirt en broek in de slaapzak. De tent die ik hier gebruik is wel een erg slecht isolerende tent, met mijn oude tent had ik veel minder snel last van kou.

Wat je zou kunnen doen is als binnenzak een extra fleece slaapzak gebruiken. Dat voegt gelijk een graad of 5 extra comfortwarmte aan je slaapzak toe. Voor de echte kou gebruik ik die wel, maar voor wandeltripjes meestal niet want dat neemt wel erg veel ruimte in. Die dingen verkopen ze bij de Xenos voor 10 euro, maar meestal alleen in de zomermaanden.
 
Matje is de Exped Synmat 7 UL (de Ultra Light versie van de gewone Synmat 7). Deze mat gebruik ik voor het wandelen het hele jaar door. Je kan er natuurlijk nog een extra isomatje onder doen, maar dat heb ik hier niet gebruikt. Slaapzak is een Snugpak Elite 3, die is officieel tot -5 comfort, maar tegen die tijd begin ik het al wel redelijk koud te krijgen. In de slaapzak heb ik wel een lakenzak, maar dat is een hele dunne en eerder gericht op hygiëne dan op isolatie. Als het wat meer dan 1 of 2 graden onder het vriespunt komt draag ik nog een thermoshirt en broek in de slaapzak. De tent die ik hier gebruik is wel een erg slecht isolerende tent, met mijn oude tent had ik veel minder snel last van kou.

Wat je zou kunnen doen is als binnenzak een extra fleece slaapzak gebruiken. Dat voegt gelijk een graad of 5 extra comfortwarmte aan je slaapzak toe. Voor de echte kou gebruik ik die wel, maar voor wandeltripjes meestal niet want dat neemt wel erg veel ruimte in. Die dingen verkopen ze bij de Xenos voor 10 euro, maar meestal alleen in de zomermaanden.
Dank voor je reactie. Daar ga ik het niet mee redden. Zal wel aan mijn gestel liggen. Als ik eenmaal afkoel warm ik niet snel meer op.
 
Ben nieuwsgierig hoe jij je warm houdt tijdens de slaap. Beneden de 5 graden heb ik er moeite mee. Ik ben weliswaar een erge koukleum. Welke mat en slaapzak gebruik je? Nog meer tips? Ik ga eind april weer de bergen in en wil me optimaal voorbereiden.
Kleren aan. En dan nog wat meer.

Afgelopen kerst met -2 in de buitenlucht geslapen, maar wel met al mn kleren + skijas aan de slaapzak in. Slaapzak goed dichtmaken met de touwtjes en dan is het goed te doen.
 
Teveel kleding in de slaapzak is ook niet goed. De slaapzak houdt jou niet warm, je eigen lichaamswarmte die wordt vastgehouden door de slaapzak zorgt ervoor dat je warm blijft. Door teveel kleding te dragen bereikt veel minder van jou lichaamswarmte de isolerende stof van je slaapzak, en heeft je slaapzak dus uiteindelijk minder effect. Dan heb je dus eigenlijk een laag te koude lucht in je slaapzak, waardoor je juist warmte verliest. Bovendien is het gevaar van teveel kleding dat je te strak in de slaapzak komt te liggen, waardoor de isolerende laag wordt samengedrukt en dus minder goed zijn werk doet. Een of twee dunne lagen kleding kan wel, bijvoorbeeld (merino)thermokleding, maar beter niet teveel. Ik slaap in de winter eigenlijk altijd met maximaal één laag thermokleding, meer niet. Verder gewoon zorgen dat je warm de slaapzak ingaat, dus als je het voor je gaat slapen al koud hebt, loop dan nog even een klein rondje zodat je bloedsomloop weer goed op gang komt.
 
Teveel kleding in de slaapzak is ook niet goed. De slaapzak houdt jou niet warm, je eigen lichaamswarmte die wordt vastgehouden door de slaapzak zorgt ervoor dat je warm blijft. Door teveel kleding te dragen bereikt veel minder van jou lichaamswarmte de isolerende stof van je slaapzak, en heeft je slaapzak dus uiteindelijk minder effect. Dan heb je dus eigenlijk een laag te koude lucht in je slaapzak, waardoor je juist warmte verliest. Bovendien is het gevaar van teveel kleding dat je te strak in de slaapzak komt te liggen, waardoor de isolerende laag wordt samengedrukt en dus minder goed zijn werk doet. Een of twee dunne lagen kleding kan wel, bijvoorbeeld (merino)thermokleding, maar beter niet teveel. Ik slaap in de winter eigenlijk altijd met maximaal één laag thermokleding, meer niet. Verder gewoon zorgen dat je warm de slaapzak ingaat, dus als je het voor je gaat slapen al koud hebt, loop dan nog even een klein rondje zodat je bloedsomloop weer goed op gang komt.
Ja, tuurlijk, je kunt ook overdrijven. Ik doel met al mijn kleren op inderdaad 1 laag thermo en 1 laag whatever ik toen 's middags aan had. De jas heb ik later pas aangetrokken, en daaraan merkte ik nog duidelijk dat het warmte toe voegde.

Warm de slaapzak in was geen optie, en een rondje lopen ook niet (ik had net 35km met een veel te zware tas ongetraind gelopen. Ik was nog blij dat ik kon staan).
 
Weet iemand hoe je die U-Homeweee Campingstuhl kunt bestellen ? ( Topic de Neus)
Bij Amazon krijg ik te zien dat dit artikel niet in Nederland geleverd kan worden.
In het topic wordt gesproken over een omweg maar hoe die dan werkt staat er niet .
 
Ook bij mij snelle levering. Heb zowel de lage als de hoge versie. De hoge is veel comfortabeler. Je kunt je hoofd steunen en als je een beetje onderuit zakt zelfs een dutje doen. Pakmaat is iets groter, maar nog steeds erg klein. De kwaliteit is gewoon goed.
 
Ook bij mij snelle levering. Heb zowel de lage als de hoge versie. De hoge is veel comfortabeler. Je kunt je hoofd steunen en als je een beetje onderuit zakt zelfs een dutje doen. Pakmaat is iets groter, maar nog steeds erg klein. De kwaliteit is gewoon goed.

Met de hoge versie bedoel je de "L" versie toch? Ik denk dat ik er ook een of twee ga bestellen.
 
Hierbij de link naar Stoel welke beter werkt op desktop computers i.p.v. mobiel :-)

Overigens zijn dat mooie prijzen, ik heb nog nooit wat besteld bij Ali maar ik denk dat ik dat nu voor het eerst ga doen. Veel kampeerspulletjes nodig en Bever vraagt wel de hoofdprijs.
Tot nu meerdere spulletjes gekocht bij Ali.
Altijd netjes geleverd. Nooit klachten gehad!
 
Let op dat je ze stuk voor stuk besteld. Als je er twee tegelijk besteld komt het bedrag van de order boven de 22 euro en kunnen er invoerrechten boven op komen. In praktijk gaat het meestal tot 30 euro goed.
 
Let op dat je ze stuk voor stuk besteld. Als je er twee tegelijk besteld komt het bedrag van de order boven de 22 euro en kunnen er invoerrechten boven op komen. In praktijk gaat het meestal tot 30 euro goed.

Hierbij moet er wel ruime tijd tussen de bestellingen zitten, na 1 dag dan worden ze gewoon gezamenlijk verstuurd vaak.
 
Kan je niet beter zo'n schoeftankje nemen? Die kan je gewoon afkoppelen zonder dat hij leegloopt.
:^ Ik heb zo'n prikbus stelletje mee gehad op mijn trip naar Noorwegen, naast dat hij 1 keer gelekt had in mn 80 liter tas en dus alles naar gas meurde, is het ook enorm onhandig dat het best een 'groot' pakket blijft. Ik heb nu zo'n kleinere versie met schroef dop, nu kun je beide onderdelen los koppelen en soms nog ergens in wegstoppen, in je pannetje of schoen ofzo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan