Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Oh, die is nog goedkoper inderdaad: Qbag Roll Waterproof 03 50L Black buy and offers on Motardinn

Hoe kunnen ze het maken voor zo weinig geld! Wel een setje Rokstraps erbij kopen denk ik.
De linker is een 60 liter waterdichte roltas van de Aldi. Was...€3.
Qua materiaal identiek aan de Held 60 liter roltas er naast.
Omdat de Held meer straps / haakpunten voor een bagagespin heeft, gebruik ik die denk ik. Daarnaast wordt de Aldi aan de bovenkant gevuld, wat helemaal niet handig is voor een tent / slaapmat (die zijn breder dan de 40cm opening aan de bovenkant).
full
 
Jij ging toch mee met de €500 challenge?

Als ik alleen ging en op budget moest zou ik zeker zoiets overwegen: Tent | 2 persoons | Groen | Quickhiker
Beetje budget, maar in de basis heel gelijk aan de Elixer 3 die ik heb. Kwa vorm zit je goed (kwa water en wind), 2 persoons zou ik doen voor de bagage. Ook handig dat deze vorm blijft staan zonder haringen (voor mij een grote +). Kwa pakmaat zie ik dat hij gunstiger is dan mijn Elixer 3, 40cm lang dus past in vrijwel alle zijkoffers.
Dank voor de tip. Ziet er ook netjes uit. De filmpjes zijn er niet heel erg duidelijk in, maar klopt het dat je dit model op kan zetten met binnen- en buitentent tegelijk?

Ik zie dat hier ook een fresh & black versie van is...is dat de meerprijs van €20 waard? Of kan ik voor dat bedrag beter de upgrade naar de standaard (groene) 3 persoons maken?

En mbt de challenge maakt kampeerspul niets uit. Ook al neem je een €1100 tent mee ;). Maar het is wel een beetje sport om een goede prijs-kwaliteit in te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf direct fresh and black kopen, zelf nooit gehad, maar mn festival maatjes zijn er lyrisch over. Extra duisternis in de tent lijkt me heerlijk.
Maar gezien jij budget wilde niet genoemd.
 
Waar kan je die Rokstraps kopen?. Die zijn dus handiger dan (vaak te) lange surfsjorbanden denk ik ?
(De surfbanden leg ik s-avonds al goed "uitgelijnd" op de motor om s-morgens vroeg de rollen erop te gooien. Dan zit niets meer 'gedraaid' ....).
 
Ik heb ze toen bij Motozoom gekocht, ik meen nog geen 20 euro voor 2. Ik dacht dat je 2 verschillende lengtes had, ik heb de langste. Die maak je met een lus vast aan je motor, en zitten met een kliksluiting die je open kan klikken zodat je ze gewoon vast aan je motor kunt laten zitten. Volgende ochtend de tas erop, bandjes dichtklikken, effe opspannen en klaar. Deel van die banden is elastiek, dus blijft mooi strak zitten als je ze opspant.
 
Maar niet elke trip is hetzelfde. Ik heb een halfvolle 30L roltas + tanktas gebruikt voor 4 dagen Eifel in een motel. Gaat nu voor de €500 Challenge 'iets' te weinig zijn.
Bekijk bijlage 1390100
Hotel is een ander verhaal. Geen tent, kookspullen, stoeltje etc.. Clank is daarentegen aan het kamperen. Waarschijnlijk geen kookspullen en/of geen stoel e.d.. Kan me het anders niet voorstellen dat je zo klein bepakt op reis kunt. Wat neem jij (niet) mee Clank?
 
Wel mooi licht bepakt voor een kampeertripje!

Je had t over los oprollen en achterop, leek me wind geflapper en scheuren op te leveren, in een tas kan het gewoon natuurlijk.
Jazeker. Dit was maar 1 nachtje. Dan laat ik mijn kookspullen en extra kleding thuis.

Hotel is een ander verhaal. Geen tent, kookspullen, stoeltje etc.. Clank is daarentegen aan het kamperen. Waarschijnlijk geen kookspullen en/of geen stoel e.d.. Kan me het anders niet voorstellen dat je zo klein bepakt op reis kunt. Wat neem jij (niet) mee Clank?
Wat neem ik wel mee is sneller te beantwoorden:
  • Tent
  • Slaapzak
  • Luchtbed + pomp(wat ook een kussen is)
  • Toilettas met eigenlijk alleen een tandenborstel en spul voor mijn lenzen
  • Handdoek die al versleten is (lekker daar laten, hoef je op de terugweg niks mee te nemen)
  • Camelbak met daarin ook mijn portemonnee, telefoon en wat te eten voor onderweg.
De rest heb ik aan:
  • T shirt
  • Katoenen broek
  • Motorpak (met schoenen waarop je fatsoenlijk kan lopen)
  • Vest voor warmte

Ik zal vanavond eens kijken of ik de paklijst van de Noordkaap nog bij had. Dat was iets representatiever voor wat ik normaal bij heb (voor een lange rit tenminste).
 
Vanuit het fietsen snap ik de tent achterop wel, als het regent gaat hij toch wel nat worden en als het droog is droogt hij mooi. Bij het motorrijden wordt dit iets minder een succes denk ik.

Ik heb de tent ook altijd achterop in een aparte niet waterdichte tas. Ik kampeer bijna elk jaar 3 weken in September en dat heb je bijna elke ochtend een natte tent door condens. Binnentent erin laten hangen, tent in de tas, slaapzak en matje in de waterdichte rol en beiden achterop gebonden. 's Avonds is de tent al een stuk droger dan dat hij is in gepakt en dat was niet gelukt als die tent in een waterdichte zak had gezeten. En als dat in dezelfde tas was geweest als mijn slaapzak, dan was die ondanks een vuilniszak toch goed nat geworden.
 
ik was toen 34 dagen onderweg

Alles langer dan een week maakt voor mij niet uit in wat ik meeneem. Op één ding na, langer dan een week neem ik een tube handwas en een mee en was mijn kleren tussendoor op een camping. Oh wacht, ik neem dan ook nog wat knijpers en een drooglijn mee.
 
Waar kan je die Rokstraps kopen?. Die zijn dus handiger dan (vaak te) lange surfsjorbanden denk ik ?
(De surfbanden leg ik s-avonds al goed "uitgelijnd" op de motor om s-morgens vroeg de rollen erop te gooien. Dan zit niets meer 'gedraaid' ....).
bij motozoom en louis
 
Als ik die video kijk van MCN van die rokstraps dan krijg ik er niet veel vertrouwen in. Er zit rek in.. en dat is juist wat ik niet wil bij zware bepakkingen. Klips van kunstof... no way voor mij... Ik bestel gewoon mijn spanbandjes op maat in de juiste lengte en kleur die ik wens. Zo kun je ze uit elkaar houden qua lengte omdat tas 1 een andere lengte nodig heeft dan tas 2. Zie: Bagagegordel 25mm 350kg
 
233B90CC-0AE7-4CA2-8A8E-FB05C4D1FBE7.jpeg

Oké oké, ik geloof nu ook dat mijn (2 weken geleden gekochte) oude slaapzak wat aan de forse kant was. Heb vandaag de grijze erbij gekocht en ondanks dat hij enorm veel kleiner is - zag ik in de winkel nog kleiner spul liggen, maar dan met een ander prijskaartje.

1390165

Ook even ter test (want dit spul komt echt niet allemaal in de topkoffer) eens gekeken wat er nu met ruimte over past in een 36L koffer: slaapzak, stoel, 150cm handdoek, 80cm handdoek, EHBO kit, slot, gasbrander..

Valt niet tegen.
 
Kan vertellen dat het in Cortina in de nacht echt wel veel kouder is dan 10 graden....

En raad eens waar de 500 Euro challenge 2019 een paar dagen staat })

Wel een fantastisch gebied om mooie ritten in de Dolomieten te maken ;)
 
Daarom heb je toch een fleeceplaid?
Snap het soms ook niet meer. De grote kan tot +1 maar dan is hij ‘belachelijk groot, dar kan veel kleiner’ en ‘zo koud is het toch niet?’ dus koop ik en kleinere en dan is hij niet warm genoeg. Nouja, ik zie wel welke ik mee neem.
 
Kleine pakmaat en toch veel isolatie komt meestal tegen een hoge prijs. Dan kom je bij dons uit dat zich goed laat comprimeren.
 
Als ik die video kijk van MCN van die rokstraps dan krijg ik er niet veel vertrouwen in. Er zit rek in.. en dat is juist wat ik niet wil bij zware bepakkingen. Klips van kunstof... no way voor mij... Ik bestel gewoon mijn spanbandjes op maat in de juiste lengte en kleur die ik wens. Zo kun je ze uit elkaar houden qua lengte omdat tas 1 een andere lengte nodig heeft dan tas 2. Zie: Bagagegordel 25mm 350kg
Ik heb de Rokstraps ook, en ze zijn echt ideaal. Geen metalen haken of gespen, dus geen schade aan je motor. De elastische stukken zijn erg stug, en helpen juist om de boel stevig vast te sjorren en op zijn plek te houden. Wanneer de bagage wat beweegt en "inklinkt" zal een spanband juist losser gaan zitten (blijft even lang als je hem afgesteld hebt), terwijl de rokstraps op spanning staan en dus strak blijven staan (meekrimpen met de bagage).
 
Ik zou zelf direct fresh and black kopen, zelf nooit gehad, maar mn festival maatjes zijn er lyrisch over. Extra duisternis in de tent lijkt me heerlijk.
Maar gezien jij budget wilde niet genoemd.
voor 50 euro heb je een prima fresh/black tent en vind het zelf ook erg fijn..
 
Als bagage beweegt... met goede banden doet het dat niet. Met elastische weer wel. Gaan wel weer strak... maar op de goede plaats? En ik wil het goed vast hebben en niet kapot trekken wat met plastic, zeker in de felle zon net broosheid en spanning die er dagen op staat, wel weer sneller gebeurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan