Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Als ik de foto's zie dan zeg ik mooi rekje.
De tassen met banden vastgeknoopt dat ziet er minder fraai uit.
Ik heb ook zo'n rechthoekig rek aan de motor. Met 1 klik zet ik mijn koffer prima vast.
 
1393060


Je kan die oranje spanband ook door deze clips steken en dan over je zadel naar de andere tas, effe aantrekken en klaar.. :Y
 
Dank voor de tips, Google en wat er in mijn zumo 660 staat wist ik natuurlijk al, maar de site archiecamping is een hele handige. De poi van Engeland heb ik ingeladen.
 
Heb je geen last van der hitte van de uitlaat ? Een stukje aluminiumplaat ertussen misschien om de warmte van je kunststof tas weg te geleiden ? Beetje handig gebogen zou een oplossing kunnen zijn.
 
Ik heb die van Archie's ook jaren alleen op de Zumo gehad, werkt prima en is gratis. Dit jaar ook de app erbij, voordeel dat je wat makkelijker op de kaart in een oogopslag kunt zien welke er op jou route liggen, en ook gelijk alle info kunt bekijken. Ook kun je gelijk filteren op bv alleen kleine campings, of zien welke campings open zijn, dat is vooral handig als je in het voor of naseizoen gaat.

En die 3 euro voor ruim 30.000 campings heb ik er wel voor over. Ik kom ook regelmatig in de wat minder voor de hand liggende vakantielanden, en daar zijn de andere bekende apps vaak een stuk minder goed georiënteerd.
 
Heb je geen last van der hitte van de uitlaat ? Een stukje aluminiumplaat ertussen misschien om de warmte van je kunststof tas weg te geleiden ? Beetje handig gebogen zou een oplossing kunnen zijn.
Thanks voor de tip.. misschien wel slim om daar nog even naar te kijken..
 
Ik heb die van Archie's ook jaren alleen op de Zumo gehad, werkt prima en is gratis. Dit jaar ook de app erbij, voordeel dat je wat makkelijker op de kaart in een oogopslag kunt zien welke er op jou route liggen, en ook gelijk alle info kunt bekijken. Ook kun je gelijk filteren op bv alleen kleine campings, of zien welke campings open zijn, dat is vooral handig als je in het voor of naseizoen gaat.

En die 3 euro voor ruim 30.000 campings heb ik er wel voor over. Ik kom ook regelmatig in de wat minder voor de hand liggende vakantielanden, en daar zijn de andere bekende apps vaak een stuk minder goed georiënteerd.
Zojuist aangekocht. Geeft inderdaad meer en andere campings dan Google maps zelf. Laat google maps alleen die campings zien die ervoor betalen? Weet iemand hoe dit werkt bij google?
 
Google trekt informatie uit openbare bestanden en plot die op de kaart. Ik vermoed dat de meeste bedrijven uit de Kamer van Koophandel of soortgelijke instituten komen. Campings die daar in staan onder vermelding van camping zal Google dan ook wel vinden. Maar als iemand een camping als bijbedrijf begint zal Google hem niet op de kaart zetten.

Ook zie ik met Google wel eens een camping op een woonadres midden in de stad. Dat is dan waarschijnlijk het adres van de eigenaar terwijl de camping elders ligt.
 
Bij zoeken op Google kreeg ik vaak ook bedrijven zoals kampeerwinkels, en ook van die verharde camperplaatsen die niet geschikt zijn voor tenten. Archie's geeft die ook wel, maar dan staat er duidelijk bij dat het campers only is.
 
Nog even aan het rommelen geweest met wat extra bandjes:
1557660330-600-x-338px-IMG_20190512_130321721.jpg


Die zwarte straps met klemmetjes zaten ook bij de tassen. Misschien niet hier voor bedoeld naar werkt goed zo.

1557660329-600-x-338px-IMG_20190512_130302622.jpg


Oranje spanbandje er om heen en het zit vast.
Die oranje bandjes knip ik nog netjes op maat.

1557660329-600-x-338px-IMG_20190512_130256485.jpg


Rol tas met tent, laarzen, pannenset, tent hamer en nog ruimte genoeg over.
Beetje twijfel of ik de tent in die tas doe omdat die nat kan worden en de rest in die tas liever niet, dus niet zo fijn bij elkaar.
Topkoffer is voor alle losse zooi en ik denk mijn kleren.
Al met al tevreden zo.
 
Ziet er prima uit, ik heb de tent altijd in zijn eigen hoesje, met een los grondzeil met bandje/ elastiekje aan de tent vast.
Geen gedoe met nattigheid.
En iedereen heeft zijn eigen manier, dus fout bestaat niet, onhandig wel 🤪
 
Bommes ziet er goed uit ! Jouw motor heeft bijna dezelfde kleur als de Vespa 😀
Helpt die schapenvacht en waar koop je dat ?. (IKEA heeft ook zoiets).
Idem leverancier van jouw zijtassen.
 
Ziet er prima uit, ik heb de tent altijd in zijn eigen hoesje, met een los grondzeil met bandje/ elastiekje aan de tent vast.
Geen gedoe met nattigheid.
En iedereen heeft zijn eigen manier, dus fout bestaat niet, onhandig wel 🤪
Los grondzeil dat is wel een slimme inderdaad. Tent gewoon uit de grote roltas in zijn eigen tentzak kan ook, maar dan is mijn roltas te groot..:P

Bommes ziet er goed uit ! Jouw motor heeft bijna dezelfde kleur als de Vespa 😀
Helpt die schapenvacht en waar koop je dat ?. (IKEA heeft ook zoiets).
Idem leverancier van jouw zijtassen.
De Vespa is vintage red (volgens het boekje) is wat meer donker rood, de V-strom meer metallic.
Schapenvacht geven weer ooit eens op keltfest of elfia gekocht denk ik. In ieder geval op zo een festival waar het stikt van de vachten verkopers. Of het fijn rijd ik nog niet.. heb er pas paar keer mee gereden zo, en dat was maar een uurtje of 2 in het zadel.
Vind het er wel leuk uitzien, dus dacht vind het er gewoon op.
 
Ik heb vorig jaar zo'n schapenvacht gekocht. Sprak iemand aan die het ook had en vroeg of hij veel verschil merkte. Volgens hem minder wrijving en minder zadelpijn. Een paar dagen later kwam ik toevallig langs een stalletje waar ze die dingen verkochten en heb ik de gok maar genomen. Zadelpijn heb ik eigenlijk nooit last van dus daarin merk ik weinig verschil. Merk wel vooral op warme dagen dat het wat minder broeierig is, en het lijkt ook of de naden van mijn broek me wat minder irriteren. Bij lange warme dagen had ik daar nog wel eens last van. Het verschil is wel minimaal trouwens, maar ik vind het voor de looks ook wel leuk.
 
Ik heb vorig jaar zo'n schapenvacht gekocht. Sprak iemand aan die het ook had en vroeg of hij veel verschil merkte. Volgens hem minder wrijving en minder zadelpijn. Een paar dagen later kwam ik toevallig langs een stalletje waar ze die dingen verkochten en heb ik de gok maar genomen. Zadelpijn heb ik eigenlijk nooit last van dus daarin merk ik weinig verschil. Merk wel vooral op warme dagen dat het wat minder broeierig is, en het lijkt ook of de naden van mijn broek me wat minder irriteren. Bij lange warme dagen had ik daar nog wel eens last van. Het verschil is wel minimaal trouwens, maar ik vind het voor de looks ook wel leuk.
Hoe heb je die vacht bevestigd op je zadel? Het lijkt me bijzonder praktisch als zo'n vacht niet verschuift...
 
Ik heb hem gewoon weer omheen geslagen en een paar nietjes er ingeschoten met de takker.
Zoals het normale (nep) leren originele dekje ook op het zadel vast zit zeg maar.
Doordat het redelijk stroef leer aan de onderzijde van de vacht is schuift het totaal niet.
 
Ik overweeg om een Exped Synmat 9 LW aan te schaffen, heeft iemand hier ervaring mee? Op filmpjes vind ik het er uitzien of je er 'vrij lang' over doet om hem met de ingebouwde pomp op te blazen.
 
Heb er een aantal jaren mee gekampeerd. Ik vind het een onding. Vanwege de ronde banen in lengteligging rol je er snel vanaf 's nachts. Ook de isolatie vond ik erg slecht. Het handpompje is alleen bruikbaar voor noodgevallen. Duurt een eeuwigheid voordat ie opgepompt is. Blij dat ik het heb kunnen doorverkopen.
 
Heb er een aantal jaren mee gekampeerd. Ik vind het een onding. Vanwege de ronde banen in lengteligging rol je er snel vanaf 's nachts. Ook de isolatie vond ik erg slecht. Het handpompje is alleen bruikbaar voor noodgevallen. Duurt een eeuwigheid voordat ie opgepompt is. Blij dat ik het heb kunnen doorverkopen.

deze ervaring deel ik ook. De exped 7 UL M daarentegen is mij wel erg goed bevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan