Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

maar andere vraag, wanneer gaan ze daar in zoeken?
  1. als je op je motor zit en je slaapzak achterop?
  2. als je even boodschappen doen gaan ze dan je bagage eraf halen in de hoop dat daar een sleutel zit?
  3. als je op een camping in je bed ligt?
  4. als je even zwemmen bent en je gewone sleutel daar ook ligt?
Precies....90% van de tijd ben ik in de buurt van mijn slaza dus ook bij mijn reservesleutel..
 
Ik ben nu voor het eerst met een motor een weekje kamperen, nu nog met een 8 jaar oude Yellowstone tent, die ik voor een paar tientjes bij een uitverkoop had gehaald. Het einde van zijn levensduur nadert snel en voor volgend jaar ben ik op zoek naar een nieuwe. Gisteren werd door een medereiziger een tent van het merk Khyam aangeraden. Vrij prijzig, maar toen ik zag hoe rap hij dat ding inpakte, werd ik wel geïnteresseerd. Iemand hier ervaring met een Khyam tent?
 
maar andere vraag, wanneer gaan ze daar in zoeken?
  1. als je op je motor zit en je slaapzak achterop?
  2. als je even boodschappen doen gaan ze dan je bagage eraf halen in de hoop dat daar een sleutel zit?
  3. als je op een camping in je bed ligt?
  4. als je even zwemmen bent en je gewone sleutel daar ook ligt?

Diefstal maak ik me ook niet zo veel zorgen over, het gaat mij er met de sleutels met name om als ik ze zelf verlies. Wat dat betreft kan het in je slaapzak inderdaad weinig kwaad. Ging mij er vooral om dat je ook andere waardevolle spullen vooral niet in dat vakje in je slaapzak moet opbergen als je er zelf niet bent, dat soort plekken zoeken ze als eerst. Niet zo'n punt als je toch altijd bij je spullen in de buurt blijft, maar ik ga ook wel eens een dagje wat anders doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu voor het eerst met een motor een weekje kamperen, nu nog met een 8 jaar oude Yellowstone tent, die ik voor een paar tientjes bij een uitverkoop had gehaald. Het einde van zijn levensduur nadert snel en voor volgend jaar ben ik op zoek naar een nieuwe. Gisteren werd door een medereiziger een tent van het merk Khyam aangeraden. Vrij prijzig, maar toen ik zag hoe rap hij dat ding inpakte, werd ik wel geïnteresseerd. Iemand hier ervaring met een Khyam tent?

Ervaring niet, maar ik heb wel eens overwogen zo'n tent aan te schaffen. Het zijn voornamelijk tenten met vaste stokken/ingebouwd frame, die klap je op als een paraplu. Op zich handig en staat erg snel, maar de stokken kunnen er dus niet uit. Ik vond de lengte van het ingeklapte pakket te lang, paste sowieso niet in mijn koffers. Dan ben je verplicht om hem in de bagagerol te stoppen, maar daarin zit ook mijn slaapzak en kleding. Dan moet je hem goed inpakken als hij nat is, anders worden alle andere spullen in je bagagerol ook nat. Of anders los achterop binden, maar dan wordt het ook weer zo'n groot geheel. Voor mij dus meer nadelen dan voordelen.
 
Ik zie de Khyam tenten voor het eerst en ze zien er best fraai uit.

Waar ik me vooral zorgen over zou maken zijn de ingenaaide tentstokken..tentstok stuk = tent weggooien?

Daarnaast zijn ze volgens mij 3 keer zo duur als een vergelijkbare Coleman tent..en dat prijsverschil zie ik behalve de wat hogere waterkolom niet terug in de specificaties (geen alu stokken en niet lichter..zelfs geen voorzeil)

Ik zou voor een Coleman gaan en de rest van het geld in benzine investeren..
 
Ik ben nu voor het eerst met een motor een weekje kamperen, nu nog met een 8 jaar oude Yellowstone tent, die ik voor een paar tientjes bij een uitverkoop had gehaald. Het einde van zijn levensduur nadert snel en voor volgend jaar ben ik op zoek naar een nieuwe. Gisteren werd door een medereiziger een tent van het merk Khyam aangeraden. Vrij prijzig, maar toen ik zag hoe rap hij dat ding inpakte, werd ik wel geïnteresseerd. Iemand hier ervaring met een Khyam tent?

Ik gebruik al heel lang alleen maar Khyam Igloo. Het opzetten en afbreken binnen een minuutje is een enorm voordeel. De koepelvorm zorgt ervoor dat wind nauwelijks grip kan krijgen op de tent. Ik heb alleen op de Shetlands Islands de scheerlijnen ooit gebruikt omdat het daar serieus waaide...
Ik heb nog nooit gebroken stokken gehad ook niet bij forse mishandeling.

Zoals bij alle tenten moet je ook bij Khyam 1 persoon van de opgave afhalen. Een zg. 3-persoons tent is geschikt voor 2 personen van Nederlandse afmetingen

Er is nu een nieuw model zie ik met een sterrenraam en ik zie ook dat je 30 dagen op proef een tent kan uitproberen..
Ik zie nu ook dat de biker range uitgebreid is. Wordt nu toch wel weer hebberig..

Overigens heb ik mijn tenten altijd direct bij Khyam in UK zelf gekocht. Mailen of bellen en binnen enkele dagen heb je hem in huis.
 
Ok ben op zoek naar een fleece slaapzak, die verkochten ze vroeger bij de Xenos, nu niet meer helaas, was toen 10 euro, ik vind nergens iets vergelijkbaars, heeft iemand een tip waar ik er 1 kan vinden? Thanks!
 
Ik heb al 16 jaar dezelfde tent..Khyam .

Nooit problemen mee en zoals gezegd..in 1 minuut staat die en dat is wat ik wil na een dag sturen. Waterdichtheid is nog steeds goed (je moet hem wel onderhouden natuurlijk) ook nog nooit gebroken stokken gehad.
Ik heb hem in mijn speedbag en is niet breder dan 90cm. Mocht deze stuk gaan zal ik wederom voor een Khyam gaan dan mss de biker of de Igloo alleen.vind ik de ramen niet zo bij die nieuwe..
IMG-20170526-WA0018.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ok ben op zoek naar een fleece slaapzak, die verkochten ze vroeger bij de Xenos, nu niet meer helaas, was toen 10 euro, ik vind nergens iets vergelijkbaars, heeft iemand een tip waar ik er 1 kan vinden? Thanks!
Volgens mij kun je die zelfs nog soms bij een gamma kopen...xenos idd of een blokker en zeker weten online ergens. ff zoeken en gij zult vinden.
 
Dank voor de tip! Ik zoek echter geen mummy model, en zo 1 bied ook campz niet aan.....
 
Ik heb nog een zwarte liggen van de Xenos. 1 keer gebruikt, ik vond het niks. Mag je zo hebben. Ligt al lang op stoffige zolder dus zelf wassen.
 
Dan ben je verplicht om hem in de bagagerol te stoppen, maar daarin zit ook mijn slaapzak en kleding.
Dan moet je hem goed inpakken als hij nat is, anders worden alle andere spullen in je bagagerol ook nat.
DAAROM heb ik ook 2 bagagerollen. Als er natte spullen zijn kan je ze altijd apart meenemen!
Ik zie de Khyam tenten voor het eerst en ze zien er best fraai uit.
Ik zou voor een Coleman gaan en de rest van het geld .......................
Goede conclusie!
Ok ben op zoek naar een fleece slaapzak, die verkochten ze vroeger bij de Xenos, nu niet meer helaas, was toen................
Vorig najaar was ik in Ardennen. Slaapzak toch te koud.
Midden in nacht Xenos-fleece erbij gepakt. Daarna prima geslapen! Daarom: Benader Hellracer!
Dank voor de tip! Ik zoek echter geen mummy model, en zo 1 bied ook campz niet aan.....
Ik heb ook een mummy voor -10'C. Toch slaap ik daar niet lekker in. Veel te krap!
Onlangs 2 slaapzakken gekocht met verschillende "comfort-temp" in deken-formaat en 90cm breed. Eindelijk RUIMTE!!
 
Te klein of niet, maakt nu niks meer uit.
Mummy nu alleen nog gebruiken voor midden in de winter in de Ardennen.

Na vorig jaar in april met kou lijden in de Eiffel was ik 't zat en ben dat probleem maar eens goed gaan oplossen.
Eerst een Exped-synmat 12LXW gekocht, zodat zeker geen kou meer in de grond optrekt.

Ik heb onlangs een dekenslaapzak (gewone zak) gekocht van 235*90cm met afritsbare capuchon
Heerlijk lekker ruim. Een zee van ruimte. Nooit meer vastraken bij omdraaien!
2 comforttemps (man) nl -6'C en +8'C. Dat is afhankelijk van de zijde die boven is.

En raadt eens wat...........?
Je kan de onderste helft van deze zak met koorden aantrekken tot toch een soort van mummy-zak.
(want idd een grote slaapzak is minder warm) Met capuchon die erop zit heb je dan toch nog een mummy.
Het is een Nomad Triple-S XL slaapzak. Voor de motor oprolmaat rnd 22*42cm

Voor tripjes naar warm(er)e oorden heb ik nog een 2e zak gekocht.
Dat is ook een Nomad, maar dan de Bronco-XL. Maat 220*90cm Ook super-ruim. Oprolmaat rnd 20* 44cm.
Comfort tussen +4'C en +16'C. Daarboven rits je de zak maar open.

Het heeft wat uitzoekwerk gekost, maar ik ben er nu wel uit. (denk ik)
Afgelopen week Bronco getest thuis met verwarming aan, en dat was te doen. Dus Z.Europa moet ook lukken.

O ja, ik heb ook nog een (ouderwetse) katoenen slaapzak. Prima voor als je eens een huisje huurt!
De oude afgedankte slaapzakken liggen nu in de kleding-bak van het Leger des Heils. Heeft een dakloze ook nog wat!
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een tip voor een camping in De Vogezen? Het liefst een beetje centraal in de hoge Vogezen rondom La Bresse/Gérardmer. Zoek een camping zonder poespas, liefst een beetje in de natuur, niet te groot en geen familiecamping. Ik ben er al vaak genoeg doorheen gereden, maar ik wil er nu een paar dagen achter elkaar blijven staan om de omgeving een beetje te verkennen.
 
camping Des Deux Hohnack [labaroche] , heb daar 2 jaar geleden gestaan super camping, terrein voor campers en caravans en een groot veld tegen de bosrand waar je je tent kan op zetten, geen kinderspeelplaats niks en heerlijk rustig.
wilde hier vorige maand ook staan maar was toen gesloten, deur dicht getimmerd, gemeld op google maps [review] en kreeg toen vrij snel een reactie dat die vanaf 10.7.19 weer open ging met nieuwe eigenaren.

is echt een aanrader.
20170526_164504.jpg
 
Echt heerlijk een kind vrije camping. Ik vertrek 6 september naar dit treffen voor nog wat inspiratie op te doen voor volgend jaar. Motorrad Reise Treffen Gieboldehausen MRT
is echt leuk om reis ervaringen te horen van andere mensen en vooral ook tips en tricks voor verre reizen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan