Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

leuke tent met wat voorruimte en luifel is altijd wel fijn
 

Bijlagen

  • IMG_20180428_133721.jpg
    IMG_20180428_133721.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 51
"mijn" oude tentje bleek niet van mij te zijn na de verdeling van de boedel tussen mij en mijn ex. :o
Het was een oud koepel tentje van de perry sport, 3 stokjes er in, 2 in de binnen tent en 1tje in de buitentent voor een mini voortentje.
CG7bKdgUQAArHQw.jpg

Ik vond het een ideaal ding, woog bijna niets, en was ruim genoeg voor 1 persoon, alle zooi lekker binnen, en vooral het mini afdakje voor als het eens een keer regende dat het niet meteen in je slaapzak drupt als je de voorkant open ritst.

Evengoed nu dus weer op zoek naar iets nieuws, motor hoeft niet binnen te kunnen en budget heb ik nog niet echt over na gedacht.
Samen met de vriendin hebben we (nou ja heeft zij) zo een opgooi ding van de decahtlon. Ruim genoeg voor 2 personen maar daar door is het zo een grote hoepel geworden dat het niet mee te nemen is op de motor.
Zo een ding valt dus af.
Ga eens kijken bij de vrijbuiter. Daar heb je hele prima tenten voor niet te veel geld:
VRIJBUITER OUTDOOR NEGEV 2
VRIJBUITER OUTDOOR NEGEV 3

Ik ben zelf ook met zo'n soort tent begonnen, maar ik sleet er nogal hard doorheen doordat ik best veel kampeer in een jaar. Nu dus wat duurders gekocht.
 
Thanks @Clanc :)
Ik ga het tentje toch niet heel veel gebruiken, dus de echte duurzaamheid maakt me niet zo gek veel uit.
Daarnaast dat Perry sport tentje heeft het zeker 20 jaar volgehouden en daar straks de kwaliteit nou ook niet echt van af ;)

Vond net deze Coleman:
Coleman Darwin 3 Plus 3-persoons koepeltent | wehkamp
Lijkt me ook niets mis mee zo op de plaatjes afgaand.
Zal eens bij de kampeermarkt hier in Eindhoven langs gaan binnenkort beetje kijken en in zelf "voelen en proef liggen" in de verschillende tentjes.
 
Thanks @Clanc :)

Vond net deze Coleman:
Coleman Darwin 3 Plus 3-persoons koepeltent | wehkamp
Lijkt me ook niets mis mee zo op de plaatjes afgaand.
Zal eens bij de kampeermarkt hier in Eindhoven langs gaan binnenkort beetje kijken en in zelf "voelen en proef liggen" in de verschillende tentjes.

Deze heb ik zelf ook (je had mijn reis verslag al gelezen zag ik). Fijn tentje die vlot staat. Nadeel is dat je eerst de binnentent moet opzetten. Ik kan zelf net aan droog zitten in de “voortent” Het grondzeil in de voortent kan in het midden niet vast aan de tent. Hierdoor loopt er water in. Ik heb dit zelf gefixt door de buitentent op die positie met een touwtje en een haring wat naar buiten te trekken.
 
@Hilleberg
Welk type dan? Ze hebben meer tenten die op het plaatje lijken.
Meestal goed spul. Vaak zijn deze tenten wel erg laag.
Oke, dan wel beter stormbestendig. Maar voor gewoon kamperen is heel laag meestal wel minder fijn. (dus ook voor MIJN stramme knoken)
Een ander probleem (voor velen) is Quanta Costa? Een tent van Hilleberg is vaak al snel €1000.

@pakken of flessen wijn.
Zelf ben ik bier-liefhebber. Meestal in vakantie koop ik blik-bier. Minder verpakkingsgewicht, maar ook minder lekker.
 
Laatst bewerkt:
Coleman 3persoons heb ik ook. Die met dat voortentje.

Ik heb ook de 2 persoons zonder voortentje: klein maar prima voor een week mooi weer en maar 2.8kg geloof ik. Zie foto rechterkant. (Salbertrand: camping Gran Bosco, nabij Susa Italië).
Aankomende zomer wil ik de 3persoons eens meenemen.
20180816_070932.jpg
 
@Hilleberg
Welk type dan? Ze hebben meer tenten die op het plaatje lijken.
Meestal goed spul. Vaak zijn deze tenten wel erg laag.
Oke, dan wel beter stormbestendig. Maar voor gewoon kamperen is heel laag meestal wel minder fijn. (dus ook voor MIJN stramme knoken)
Een ander probleem (voor velen) is Quanta Costa? Een tent van Hilleberg is vaak al snel €1000.

Ik heb de Hilleberg Nammatj 3GT
 
Zijn er mensen die slapen op een luchtbed in plaats van matje? Ben aan het kijken voor een vervanger voor me grote (23x66 cm) slaapmatten. Volgensmij scheelt een luchtbed niet heel veel van een matje kwa pakmaat, wel aanzienlijk kwa comfort.
 
Wat is een luchtbed en wat is een matje. Een exped is een dun luchtbed wat van binnen geïsoleerd is met geïmpregneerd dons en dat is erg prettig. Alleen een luchtbed zou ik niet willen want daarin staat koude lucht stil en daarop kan ik dus no way slapen!
 
Een exped ziet er heel comfortabel uit maar zit zwaar boven mijn budget. Ik kijk meer naar de goedkope zelfopblazende matten of luchtbedden.
 
Een exped ziet er heel comfortabel uit maar zit zwaar boven mijn budget. Ik kijk meer naar de goedkope zelfopblazende matten of luchtbedden.
Wat is het budget? Dan kunnen we meekijken.

Exped is wel echt elke euro waard. Die van mij gaat nu al zon 4 jaar mee en gaat echt overal mee naar toe. Pakmaat is ook super van die dingen.
 
Het enige waar ik spijt van had van mijn Exped mat is dat ik deze niet eerder had gekocht....

En dat hij duur is/was, doet daar niet aan af. Heb nu een kleine pakmaat en een zeer comfortabele slaapmat die nimmer koud wordt aan de onderzijde.
 
Aangezien jullie zo enthousiast zijn over de Exped matjes, moet ik toch maar eens rond gaan kijken! Het is wel een hele investering, maar aan goedkoop spul ga je toch alleen maar ergeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan