Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik doe het filter altijd gewoon vol, smaakt voor mij het beste. Ik heb een 3-kops model, dat is ongeveer de inhoud van een kleine mok. Meestal hou ik het daarbij in de ochtend, maar soms zet ik nog een tweede.
 
zijn er mensen die de ervaring hebben hoe je met zo'n bialetti (normale koffie ) (lees : geen straffe koffie)kan zetten ?
want zover ik weet is de koffie uiterst sterk als je het op de voorgeschreven manier doet

Veel hangt van de branding van je koffie af. Sowieso als je koffie koopt zorg dan dat je 100% arabica bonen hebt en geen robusta.
Daarnaast, filter redelijk vol, kleine halve cm onder de rand, niet aanstampen, even mee experimenteren, is voorkeur.
Ik vul het bakje met heet water, of zet het bakje op de brander voordat ik de bovenste helft met koffie erop schroef (minder tijd om de koffie te heet te maken).

Belangrijkste: zodra je merkt dat bijna al het water er doorheen is, zet de percolator in een bak koud water om het kook proces te stoppen. Dat doet veel voor het 'te straffe' wat je beschrijft.

Je kan ook kijken naar een Frenchpress of een Aeropress, die zetten andere soort koffie, meer 'normale' en minder straffe espresso.
 
Bij de bol.com in de aanbieding (thanks voor de tip hier een pagina's terug) is de Coleman Darwin 3 plus voor 74 euro te krijgen.
Ik denk dat ik die maar ga bestellen. Heb hem nog niet in het echt gezien helaas.
 
Bommes: => Coleman Darwin 3 plus voor 74 €
Geen verkeerde keus! Grondzeiltje voorin ga je plezier van hebben.
Kleiner zou je niet moeten willen. Voor alleen-gaande motorrijder iig voldoende plek.

Deze tent ook overwogen tot aanbieding Vango Alpha 300 voor €59
 
@Frazer Ik kom uit Ermelo, naast Harderwijk dus dat is wel een stukje rijden. even kijken of het weer na mijn tentamenweek een beetje droog is. Komt al snel van pas denk ik.

@mean-machine Haast heb ik niet echt, is vooral enthousiasme om snel alles klaar te willen hebben en te willen plannen :]. Die paar tentjes die ik heb bekeken hebben allemaal een binnenlengte van 2.05-2.10, zou dit te kort zijn?

Heb nog voor €35 aan bol.com bonnen liggen, dit zou ook mooi te combineren zijn met de huidige aanbiedingen daar.

Kwam ook Dit matje nog tegen in China. Ik weet dat het geen topkwaliteit is, maar hij is wel heel mooi compact. Kan nog wel iets zijn voor het eerste jaar.
 
@Frazer Ik kom uit Ermelo, naast Harderwijk dus dat is wel een stukje rijden. even kijken of het weer na mijn tentamenweek een beetje droog is. Komt al snel van pas denk ik.

Ik kom geregeld in Hulshorst dus ik kan ze eventueel ook meenemen. Komende weken nog geen plannen om die kant op te gaan, maar eind van de maand of begin februari ben ik daar waarschijnlijk wel weer een keer. We houden wel effe contact.
 
@mean-machine Haast heb ik niet echt, is vooral enthousiasme om snel alles klaar te willen hebben en te willen plannen :]. Die paar tentjes die ik heb bekeken hebben allemaal een binnenlengte van 2.05-2.10, zou dit te kort zijn?
Ik weet natuurlijk niet hoe lang of dat je bent.................... Bekijk mijn uitleg bij #1306
Ook weet ik niet welk type tent dat jouw voorkeur heeft.
Coastline Anwb met voorportaal genoemd bij #1309 is echt niet duur....................
Tentje Darwin van Bommes is ook niet verkeerd!

Het zijn allemaal goed-bedoelde adviezen van bijna 50jr kampeer-ervaring.
Maar uiteraard blijft de keus aan jou.....................:P
 
Laatst bewerkt:
@mean-machine ik Ben zelf ongeveer 1.88. ik snap wel wat je bedoelt met #1306 inderdaad. Van de week eerst nog maar even naar de tenten winkel, proefliggen.

Coastliner ziet er mooi groot uit, helaas wordt dan het pakket ook groter. Ik zou niet weten hoe Ik nu uit kom met me ruimte op de motor, nadeel aan een eerste kampeervakantie. (En straks nieuwe motor).

In ieder geval bedankt voor de tips, ik probeer me er zo veel mogelijk in te verdiepen.
 
@ MatthijsP
Waar jouw verhaal mee begon was een enkeldaks tentje.
Ik weet nog eens dat ik kampeerde met mijn dubbeldaks koepeltje in de Ardennen bij een nacht met veel condens.
Mijn buurman had zo'n pop-up wegwerptent (enkeldaks) van Decathlon. De volgende ochtend klaagde hij om weinig geslapen en alles nat.
Ja, mijn buitentent aan de binnenzijde hing ook vol met druppels. Binnen was echter alles gewoon droog.

Ik heb zelf nu 2 kleine tentjes voor op de motor. Ik heb een Vango Alpha 300 en een Vango Omega 350.
Ik kan je zeggen dat verschil in pakmaat en gewicht tussen deze 2 niet zo groot is, dat je daar veel last van hebt.

De Alpha is vergelijkbaar met de Darwin en de Omega is vergelijkbaar met de Coastline.
Voor vakantie naar gebieden met mooi weer gebruik ik de Alpha, want daar leef je toch altijd buiten. (Z.Europa)
De Omega gebruik ik voor gebieden met minder goed weer en heeft een voorportaal met een leefruimte waar je spullen droog blijven.
Maar wordt in het zuiden niet te snel blij, want ook daar heb je wel eens een dag regen of een fikse onweersbui.

Een tubefilmpje geeft aan dat de Omega wel goed tegen wind zou moeten kunnen. Zelf nog niet getest. Omega heeft wel interne stormbanden.
Liefst heb ik een hogere tent maar dat geeft dus extra windgevoeligheid. Vaak is 't toch een compromis.............:?
In Engeland, pal aan zee, heb ik de buurman gevraagd zijn auto op mijn haringen, toen met koepeltje, te parkeren tegen de harde wind.

Als ik met de auto ben dan is er ook nog een katoenen tent.
Daar kan je zo naar binnen lopen! Een veel beter leefklimaat, flink ruimer en ook hoger. Tuintafel en stoeltjes staan uitgeklapt.
Voor de motor wil je zo'n tentpakket vwb gewicht en pakmaat echter niet achterop hebben.
 
Laatst bewerkt:
Waarom maakt de lengte van de tentstokken uit? Je kijkt toch altijd naar het volledige pakketje wat je meeneemt?
 
Hmm, ik heb eigenlijk nog nooit mijn tent anders willen opvouwen.
Behalve ooit op een fietsvakantie. Toen heb ik mijn stokken aan het frame vast gemaakt.

Op de motor leg ik hem altijd dwars over het kontje heen.
 
Tentstokken zijn voor mij nooit een probleem.
Wat zal de lengte zijn? 30-40cm? Kan idd gewoon in de bagagerol.
Mijn ingeklapte regisseurstoel is veel langer ca 70cm(?) en die gaat ook gewoon mee op de motor.
 
Tentstokken: ik had een tentje met stokken dat precies in de zijkoffers paste. Na lek(het regende binnen net zo hard als buiten) een andere gekocht en niet goed opgelet. Gevolg er moest altijd een bagagerol mee voor die k*t stokken.
Het is maar wat je belangrijk vindt. Ik vond het in iedergeval niet fijn. Nu ben ik oud en wil ik stahoogte, dus ik heb me er bij neergelegd, maar fijn vind ik het nog steeds niet zo’n extra tas die je eigenlijk anders niet nodig hebt.
 
Tentstokken: ik had een tentje met stokken dat precies in de zijkoffers paste. Na lek(het regende binnen net zo hard als buiten) een andere gekocht en niet goed opgelet. Gevolg er moest altijd een bagagerol mee voor die k*t stokken.
Het is maar wat je belangrijk vindt. Ik vond het in iedergeval niet fijn. Nu ben ik oud en wil ik stahoogte, dus ik heb me er bij neergelegd, maar fijn vind ik het nog steeds niet zo’n extra tas die je eigenlijk anders niet nodig hebt.
Kan je niet een koker op de motor maken met een schroefdop waar de stokken in kunnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan