Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

En als je voor het eerst gaat zou ik er zeker geen bakken geld aan uit geven. Ik ken genoeg mensen die meer dan 10 jaar met een Lidl tent doen of tweedehands een goed koop doen. Je kunt wat ervaring opdoen en dan beter bepalen wat je uiteindelijk wilt kopen. Naast Obelink, Vrijbuiter, etc zou je ook eens bij Decathlon kunnen gaan snuffelen.
 
Bij Decathlon moet je dan niet voor de snel uitklappende tenten gaan.

Die zijn namelijk nogal groot als ze ingeklapt/ingevouwen zijn. Ze mogen dan wel heel plat zijn, maar zijn erg groot in diameter (en waar laat je zoiets op een motor...)

Anders gezegd, let goed op hoe groot de tent is als deze in zijn/haar foedraal zit...
 
Omdat zo'n uitklap tent een echt onhandige platte pannenkoek van 75cm doorsnee is
Oh die dingen! Ja die zijn prut..
Joh als je niet langer bent dan 185 is de quechua arpenaz 2 een prima tentje voor jou plus bagage en ben je voor weinig geld klaar.
Ben je iets langer en/of wil je meer ruimte koop je de -3 variant. Beide voor meerprijs in de fresh/black uitvoering die me prima bevalt, zie mijn laatste vakantieverslag.
 
Waar gebruik je de tent voor? Voor aankomen, tent bouwen, eten en slapen, wakker en weer op de motor is een slaapplek waarschijnlijk de beste keuze , Als je wilt wonen in een tent heb je meer tent nodig, kost ook wel wat meer werk in opbouwen en afbreken en je sjouwt meer tent mee natuurlijk.
Ik ga meer op motor vakantie veel en lang rijden snel opbouwen en afbreken staat bij mij voor groter wonen.
Helemaal eens met de opmerking, ga de tent van keuze "live" bekijken, gooi er een bedje in en ga liggen of je niet met "kop en poten" tegen het tentdoek ligt.😁
Keuzes keuzes
Waar gebruik je de tent voor? Voor aankomen, tent bouwen, eten en slapen, wakker en weer op de motor is een slaapplek waarschijnlijk de beste keuze , Als je wilt wonen in een tent heb je meer tent nodig, kost ook wel wat meer werk in opbouwen en afbreken en je sjouwt meer tent mee natuurlijk.
Ik ga meer op motor vakantie veel en lang rijden snel opbouwen en afbreken staat bij mij voor groter wonen.
Helemaal eens met de opmerking, ga de tent van keuze "live" bekijken, gooi er een bedje in en ga liggen of je niet met "kop en poten" tegen het tentdoek ligt.😁
Keuzes keuzes 🤓

Precies wat jij zegt Hans: aankomen, tent opbouwen, eten, slapen, afbreken en weer gaan..

Ik zal eens in de winkel gaan kijken of me 1 persoons wat lijkt of toch voor 2 persoons zal gaan.
 
Ik neem alleen m'n 1 persoons tentje mee als ik naar een treffen ga met een grote bar. Dan is het werkelijk alleen overdekt slapen. Zodra ik echt ga kamperen is het super fijn om iets meer ruimte te hebben. Al je bagage buiten moeten laten is gewoon niet fijn.
 
Ik heb zo'n dubbele iglo zeg maar; vis-a-vis iglo heet dat ook wel eens. Van kunststof natuurlijk dus lekker licht. Pas precies in één GS alu-koffer, met de stukken bovenop. Grote voordeel vind ik dat ik er gewoon in kan staan. Als ik iets niet leuk vind dan is het dat kruip-sluip gedoe :)

Voor ik een gs had, paste de tent in een louis-bagagerol



ow man! Wat heb ik er weer zin in!
 
ik ga voor het eerst met motor op vakantie en ben aan het kijken voor een tent. het liefste een kleine pakmaat, weinig gewicht, en makkelijk op te zetten.
doe ik naar jullie mening een goede koop met de: Wechsel Pathfinder (zie link). of heb je anders een beter alternatief?
Wechsel Pathfinder dubbelwandige tent kopen | Louis motor & vrije tijd
Zoals frazer ook al zei: altijd je tent uitkiezen op hoeveel personen erin liggen +1. (als je het over tweewielervakanties hebt) Ga je ingeblikt kan een 1 persoons tent meer dan prima zijn.

En altijd gaan liggen in een tent voor je hem koopt. Lijkt er stom uit te zien, maar doe ik wel altijd en ben wel eens tot nare verassingen gekomen. Als je in het zuiden woont: kampeermarkt eindhoven is eentje die alles heeft staan.
 
Zoals frazer ook al zei: altijd je tent uitkiezen op hoeveel personen erin liggen +1. (als je het over tweewielervakanties hebt) Ga je ingeblikt kan een 1 persoons tent meer dan prima zijn.

En altijd gaan liggen in een tent voor je hem koopt. Lijkt er stom uit te zien, maar doe ik wel altijd en ben wel eens tot nare verassingen gekomen. Als je in het zuiden woont: kampeermarkt eindhoven is eentje die alles heeft staan.

Thnx. Ik ga binnenkort eens kijken. De Wit in Schijndel of kampeermarkt Eindhoven scheelt niet veel qua rijafstand voor mij.
Iemand ervaring met beide zaken?
 
Een voortent hebben is ook fijn, voor als het koud is of het regent, dan kan je hoe je niet gelijk naar je nest :)

1552547702251.png
 
Thnx. Ik ga binnenkort eens kijken. De Wit in Schijndel of kampeermarkt Eindhoven scheelt niet veel qua rijafstand voor mij.
Iemand ervaring met beide zaken?
De wit is volgens mij wat meer caravans. Kampeermarkt heeft een heel groot deel geweid aan tenten en heeft ook personeel rondlopen wat snapt dat niet iedereen 4 koelkasten in de tent nodig heeft.

Een voortent hebben is ook fijn, voor als het koud is of het regent, dan kan je hoe je niet gelijk naar je nest :)
Kun je ook meteen je motor binnen zetten, heb je de volgende dag geen nat zadel :+
 
De Wit-Bax-Kampeermarkt.....................................
We zijn motorrijders, dus een paar km-tjes tuffen kan geen probleem zijn.

De door Axl-Rose genoemde winkels zijn verschillend maar beide niet verkeerd. Ik zou ze beide bezoeken.

Eindhoven en Schijndel-zuid liggen ook niet vreselijk ver van elkaar.
Vlak bij de Wit zit ook nog Huybers-motoren als je nog iets nodig hebt.

Voor als je er dan nog niet uit bent heb je daar in de buurt ook nog Bax in Bergeyk.
 
oke dan ga ik vast slagen :)

Nu we toch bezig zijn om advies te vragen.. ik wil ook nog een bagagerol gaan kopen voor op mijn Versys650 maar twijfel een beetje over de inhoud. een rol van 50L of 75? Hoe groter hoe beter? of juist niet..
De belangrijkste zaken die mee gaan zijn: tentje, Expedmat van 7cm en slaapzak.
Daarnaast heb ik nog de originele zijkoffers van de Versys.
 
oke dan ga ik vast slagen :)

Nu we toch bezig zijn om advies te vragen.. ik wil ook nog een bagagerol gaan kopen voor op mijn Versys650 maar twijfel een beetje over de inhoud. een rol van 50L of 75? Hoe groter hoe beter? of juist niet..
De belangrijkste zaken die mee gaan zijn: tentje, Expedmat van 7cm en slaapzak.
Daarnaast heb ik nog de originele zijkoffers van de Versys.
Je hoeft niet te twijfelen. Een rol die niet vol komt rol je gewoon een slag verder op. En het is altijd handig als je extra bergruimte hebt.
De grote dus.
 
Je hoeft niet te twijfelen. Een rol die niet vol komt rol je gewoon een slag verder op. En het is altijd handig als je extra bergruimte hebt.
De grote dus.

dat dacht ik eigenlijk ook met mijn boerenverstand. dank voor de bevestiging
 
Ik heb zelf 2 bagagerrollen (difi)met een luchtventiel.
20180818_083253.jpg
Die van 30liter is voor de tent en wat ander 'viezig' spul (schoenen, luchtbed, evt kookspul(heb ik overigens niet bij mij)). De ander is voor slaapzak kleding etc. De tent pak je nl soms nat in. Bevalt mij bijzonder goed. Dus 2 ipv 1 hele grote.
 
Ik heb zelf 2 bagagerrollen (difi)met een luchtventiel.Bekijk bijlage 1364463Die van 30liter is voor de tent en wat ander 'viezig' spul (schoenen, luchtbed, evt kookspul(heb ik overigens niet bij mij)). De ander is voor slaapzak kleding etc. De tent pak je nl soms nat in. Bevalt mij bijzonder goed. Dus 2 ipv 1 hele grote.

dat kan ook een optie zijn.. niet lastiger met vastzetten 2 rollen ipv 1?
 
Ik heb zelf ook 2 (iets kleinere) rollen ipv 1 hele grote.
Idd prima voor scheiden van je spullen. Vastzetten is nooit een probleem.
 
Ik heb 2 bagagerollen. Eén voor de natte buitentent, grondzeil, haringen, etc. De tweede voor de (veel te grote) slaapmat, binnentent, stoeltje.
De rest in de zijtassen en in de berging onder het zadel.
 
Ik heb 2 bagagerollen. Eén voor de natte buitentent, grondzeil, haringen, etc. De tweede voor de (veel te grote) slaapmat, binnentent, stoeltje.
De rest in de zijtassen en in de berging onder het zadel.


Kijk het kán best hoor, daar niet voor, maar.... heb je niet wat (te)veel bij je?

Als ik ga kamperen dan heb ik:
  • tent in de linkerkoffer, stokken op de deksel
  • slaapzak, luchtbed (zo'n dikke intex; heeerlijk!), electrische luchtbedpomp stroomkabel etc in de rechterkoffer
  • in de topkoffer wat kleding, papieren, grijpvoorraad enzo
[*] ik rij een gsa met alukoffers he


meer heb je toch niet nodig?
 
Dit was een 80 liter tas, ik had de tent (indien droog ingepakt erin, indien nat ingepakt erbovenop), slaapzak, brandertje, wandelschoenen en opvouwbaar tafeltje stoeltje in de grote tas. Kleding en reparatiemateriaal in de rechtertas (ivm geplande wandelingen en excursies ook extra gewone jas en lange broek mee), voorraad en pannensetje in de linkertas.

En mijn tentje, met heel fijn voorportaal waar ik precies op mn stoeltje in kan zitten. (Eureka idorado 2)
 
Terug
Bovenaan Onderaan