Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Deze vorige week gekocht
 

Bijlagen

  • IMG_20190426_160619_BURST001_COVER.jpg
    IMG_20190426_160619_BURST001_COVER.jpg
    148,6 KB · Weergaven: 16
Als bagage beweegt... met goede banden doet het dat niet. Met elastische weer wel. Gaan wel weer strak... maar op de goede plaats? En ik wil het goed vast hebben en niet kapot trekken wat met plastic, zeker in de felle zon net broosheid en spanning die er dagen op staat, wel weer sneller gebeurt.

Ik zei niet als de bagage beweegt, maar als deze wat "inklinkt". Door het bewegen van de motor "zet" de inhoud zoch nog wel wat, en dat compenseren de elastieken prima. De bagage beweegt dus maar 1 kant op, namelijk strakker. Gezien je reacties heb je nog nooit met Rokstraps gewerkt, het zijn geen postelastieken die er in zitten.
 
Ik heb ook Rokstraps en dat werkt als een tiet (voor mij).
Ook licht off-road mee gereden en dat ging prima.
Moet zeggen dat ik alleen mijn tent ermee vast maak. Haal de banden onder mijn roltas door en maak zo hier de tent mee bovenop vast.
Ik heb in 2 minuten de bagage compleet vast en klaar voor vertrek.
 
Ik heb er ook wel wat steviger offroad mee gereden, meerdere keren motor zelfs laten vallen met alles erop, en het zit altijd als een huis. Met gewone spanbanden had ik precies als @Remco met een K regelmatig na een tijdje rijden of na wat onverhard dat de bagage in de tas zich wat ging zetten. Bij een stop zag ik dan dat de banden minder strak zaten dan ik ze had aangetrokken. Bij de Rokstraps is me dat nog nooit opgevallen. Wat die plastic clips betreft, daarvan had ik aan het begin ook het idee dat dat misschien een zwak punt zou zijn, maar daar heb ik nog niks van gemerkt. Ze zijn hier speciaal voor bedoelt dus ik neem aan dat ze daarvoor ook wel getest en sterk genoeg zijn bevonden.
 
Als ik die video kijk van MCN van die rokstraps dan krijg ik er niet veel vertrouwen in. Er zit rek in.. en dat is juist wat ik niet wil bij zware bepakkingen. Klips van kunstof... no way voor mij... Ik bestel gewoon mijn spanbandjes op maat in de juiste lengte en kleur die ik wens. Zo kun je ze uit elkaar houden qua lengte omdat tas 1 een andere lengte nodig heeft dan tas 2. Zie: Bagagegordel 25mm 350kg

Eens, ik heb liever een paar goede spanbanden waarmee ik het geheel vastzet. Voor dingen die niet zwaar zijn (wat ik op motorvakantie eigenlijk niet bij heb) gebruik ik wel eens een spin.
 
Goede spanbanden is 's ochtends vastzetten en 's middags strak van de motor afhalen inderdaad. Bagagenetje gaat er bij mij ook nog overheen maar dat is om onderweg mijn handdoek onder te drogen. Die Rokstraps zijn in mijn ogen een oplossing voor een niet bestaand probleem. Alleen mensen die alleen ervaring hebben met low budget spanbandjes uit de graaibak kennen een probleem... tsja...
 
Alleen mensen die alleen ervaring hebben met low budget spanbandjes uit de graaibak kennen een probleem... tsja...

Of toevallig een tas of een manier van inpakken die net effe anders is dan bij jullie, want de spanbanden kwamen zeker niet uit de graaibak, daar heb ik zelfs wel eens een collega motorrijder een stukje mee naar een tankstation gesleept. Maargoed, ieder zijn ding, maakt geen reet uit ook.
 
Eens, ik heb liever een paar goede spanbanden waarmee ik het geheel vastzet. Voor dingen die niet zwaar zijn (wat ik op motorvakantie eigenlijk niet bij heb) gebruik ik wel eens een spin.

Zet dan wel een bril op of doe je vizier dicht, want je zal niet de eerste zijn die een oog kwijt raakt door een bagagespin.
 
Bagagenetje heb ik mee voor wat boodschappen die ik doe net voor ik stop voor een camping. Dat gaat bovenop de tas en is altijd maar voor een klein stukje. Gister nog een 5 liter fles/vat water, leek me beter voor mijn gestel dan Roemeens kraanwater.
 
Bagagenetje heb ik mee voor wat boodschappen die ik doe net voor ik stop voor een camping. Dat gaat bovenop de tas en is altijd maar voor een klein stukje. Gister nog een 5 liter fles/vat water, leek me beter voor mijn gestel dan Roemeens kraanwater.
Zat zeker een luchtje aan?

Ik kan nog herrineren van het kraanwater wat in Litouwen uit de kraan kwam. Douchen had niet veel nut.

Dit zegt de ANWB over het water in Roemenie trouwens:
Drinkwater
  • Het leidingwater is licht gechloreerd en is veilig. Het kan echter maag- en darmklachten veroorzaken. Deze klachten kunnen worden voorkomen door water uit flessen te drinken.
  • Het water in de bergen is van goede kwaliteit, maar het moet, voordat het kan worden gedronken, beslist eerst extra lang worden gekookt (op grotere hoogte kookt het water op een lagere temperatuur, waardoor ziekteverwekkers minder snel doodgaan).
 
Mij lijkt het veel makkelijker om met een rokstrap bagage te bevestigen dan met een reguliere spanband.

Dat moet je niet zeggen, want dan heb je geen verstand van spanbanden, en koop je te goedkope spanbanden.

Het grappige is, dat iederéén die tot nu toe gereageerd heeft die Rokstraps gebruikt heeft, er heel positief over is.
De enige negatieve beoordelingen komen van mensen die ze nooit gebruikt hebben 8)7
 
Zat zeker een luchtje aan?

Ik kan nog herrineren van het kraanwater wat in Litouwen uit de kraan kwam. Douchen had niet veel nut.

Dit zegt de ANWB over het water in Roemenie trouwens:

Als ik de anwb moet geloven raden ze het ongeveer overal behalve West-Europa af. Tot nu toe heb ik het tijdens mijn Balkantoer overal gewoon uit de kraan gedronken, Bosnië, Servië geen probleem. Alleen paar dagen terug in Macedonië kreeg ik wat maagkramp, maar gelukkig niet veel gedronken dus daar bleef het bij. Bulgarije en Roemenië vond ik het kraanwater niet lekker ruiken, dus daar heb ik voor de zekerheid maar flessen gekocht.
 
Vandaag een tentje gekocht voor de €500 challenge. Budget maar niet té.

Coleman Kobuk Valley 3 plus
1390505


3 persoons, voorportaal met grondzeil, waterkolom 4500mm (WeatherTec), Blackout Bedroom (zwarte binnenkant), 5.1kg / 58cm x 16cm.
 
Als ik de anwb moet geloven raden ze het ongeveer overal behalve West-Europa af. Tot nu toe heb ik het tijdens mijn Balkantoer overal gewoon uit de kraan gedronken, Bosnië, Servië geen probleem. Alleen paar dagen terug in Macedonië kreeg ik wat maagkramp, maar gelukkig niet veel gedronken dus daar bleef het bij. Bulgarije en Roemenië vond ik het kraanwater niet lekker ruiken, dus daar heb ik voor de zekerheid maar flessen gekocht.
Enige landen waar ik ben geweest waar ze het afraadde was in Litouwen, Letland en Estland. En dat klopte helemaal 100%.
Polen raden ze niet af, en dat is volgens mij geen west europa.
 
Ook in de Baltische staten dronk ik gewoon uit de kraan. Of ik heb een sterk gestel, of het valt allemaal wel mee
Hmm, ik durfde het toch niet aan. Water uit de kraan rook naar water uit de kraan + 4 rotte eieren.. Kan ook misschien nog wel aan de regio liggen?
 
Qbag roltas en rokstraps gekocht! Als het binnen is maar eens oefenen met opladen en met bagage rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan