Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Sommige trajecten zijn best goed, zo reed ik vorig jaar september zonder problemen dwars over naar Dresden, dat ging perfect. Maar vanaf het zuiden omhoog vind ik echt een drama. Rondom München en Stuttgart is het echt om te janken.

En 560km rij ik op mijn eenpitter helaas niet in 4 uurtjes, dat gaat hem niet worden.
 
Wij zijn bij onze trip naar Oostenrijk op dag 1 via Luxemburg naar ons eerste Hotel gegaan op ongeveer 700Km via de snelste route. Dag 2 hebben we nog 100 km over grote wegen gereden en vanaf dat moment hebben we geen kilometer snelweg meer gereden tot we terug naar huis gingen. Vakantie begint dan op dag 2 met mooie kleine wegen. Prima bevallen en ook op dag 1 vond ik de route niet vervelend. Het viel me op dat het op het moment best meevalt met het aantal baustelles in Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar terug in Slowakije verzeild geraakt. Een paar mooie gebieden maar toch nog wel heel erg Oostblokkerig. Ook veel bedelaars en nog aan de stok gehad met twee van hen bij een supermarkt die maar steeds mij probeerden af te leiden met verhaaltjes over hoe mooi mijn wel niet was, terwijl de ander aan mijn motor zat. Uiteindelijk één van hen een enorme mep gegeven om van ze af te komen. M.a.w. Slowakije hoeft voor mij niet meer.
Mja, dit kan.. ook in NL gebeuren maar ja bedelaars en roma heb je er wel. Sla Roemenië dan ook maar over.
Ik heb onderweg ook wel eens 'corrigerend' moeten optreden (en zet dat dan maar niet in mijn verslag) ;)
 
Afgelopen week fantastisch gekampeerd in Zwitserland. Ik heb al +100 motortrip tentnachten gehad maar deze was toch een van de mooiste.

1407597


1407599
 
Ben ik de enige die er tegenaan loopt dat die compacte pannensetjes met deksels die je ook als pan kan gebruiken (wat ik overigens vrijwel nooit doe dus misschien zit daar ook mijn oplossing al) heel lastig zijn om af te gieten?
 
Ben ik de enige die er tegenaan loopt dat die compacte pannensetjes met deksels die je ook als pan kan gebruiken (wat ik overigens vrijwel nooit doe dus misschien zit daar ook mijn oplossing al) heel lastig zijn om af te gieten?

Ik heb dit setje: MSR Base 2 Pot Set koop je bij Futurumshop.nl
Er zitten gaatjes in de deksel waardoor je makkelijk kan afgieten. Je kunt de deksel niet als pan gebruiken, maar aan 2 pannen heb ik alleen wel genoeg.


Heb hem gelijk opgeslagen in maps...vet uitzicht zeg..

Gaat bij mij ook op de lijst. Paar jaar terug stond ik in Sedrun, ligt ook tegen Andermatt aan maar dan aan de andere kant van de Oberalppas. Ook een mooi plekje.
 
Ben ik de enige die dit soort prijzen voor een pannensetje belachelijk vind? Voor het kamperen heb ik gewoon een simpel goedkoop steelpannetje en een minikoekenpannetje van de hema... neemt net zo veel of zelfs nog minder ruimte in voor nog geen derde van zo'n set. Mocht het na tientallen keren inpakken kapot zijn dan koop ik gewoon een nieuwe.
 
Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Ik kampeer zomer en winter, zeker 7 of 8 weken per jaar en gebruik het dan vrijwel elke dag. Dit setje gaat al 5 of 6 jaar mee. 3 tientjes vind ik niet veel. Je kan ook voor een tientje flutpannen kopen en ze elke 2 jaar vervangen, ik zie het verschil niet.
 
Ben ik de enige die dit soort prijzen voor een pannensetje belachelijk vind? Voor het kamperen heb ik gewoon een simpel goedkoop steelpannetje en een minikoekenpannetje van de hema... neemt net zo veel of zelfs nog minder ruimte in voor nog geen derde van zo'n set. Mocht het na tientallen keren inpakken kapot zijn dan koop ik gewoon een nieuwe.


David jij bent gewoon gierig :+
 
Nee hoor... maar ga niet 3 x zo veel betalen omdat er zogenaamd een kampeermerkje op zit terwijl een normaal tefalpannetje ook gewoon goed werkt. Ik heb ook geen kampeerbestek, ruk gewoon wat uit de keukenla. Of is dat ook not done?
Ik heb 1 x een duur setje gehad... en ook dat was zo kapot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Ben ik de enige die dit soort prijzen voor een pannensetje belachelijk vind? Voor het kamperen heb ik gewoon een simpel goedkoop steelpannetje en een minikoekenpannetje van de hema... neemt net zo veel of zelfs nog minder ruimte in voor nog geen derde van zo'n set. Mocht het na tientallen keren inpakken kapot zijn dan koop ik gewoon een nieuwe.
Nee, jij bent zeker niet de enige! Ik denk er ook zo over.
Ik heb nu mijn pannetjes bij zo'n Chinese bazaar/ winkel-van-sinkel gekocht.
Super 1-pers-mini-pannetjes/ koekenpannetje die werkelijk geen drol kosten!
Net wat je zegt........................gaan ze stuk dan koop je voor verschrikkelijk weinig gewoon weer nieuwe.
(of moet ik me nu schuldig gaan voelen dat ergens in een 3e wereldland iemand dat voor nul-komma-nul in elkaar heeft gezet?)
 
Wij hebben inmiddels twee van zulke setjes.

Hadden een setje waar we echt al jaaaren mee deden, echter de kinderen worden groter dus de pannetjes te klein...:+
Heven geen tientallen euro's te kosten, het setje van hierboven heeft een dure MSR sticker.
 
Persoonlijk koop ik liever 1x iets goeds waar ik dan wat meer voor betaal, dan goedkoper spul wat na korte tijd weer ergens op onze toch al veel te grote afvalberg terecht komt. Ik zeg zeker niet dat iedereen dat moet doen, maar voor mij persoonlijk zijn dat zeker wel dingen waar ik bij een aankoop rekening mee hou. Ook heb ik na jaren kamperen redelijk goed uitgevonden wat voor mij werkt en wat niet. Neemt niet weg dat dingen die mij niet bevallen voor een ander perfect kunnen zijn. Andersom doen anderen ook dure aankopen waar ik dan weer mijn twijfels bij heb, gelukkig is niet iedereen gelijk.
 
Nee hoor... maar ga niet 3 x zo veel betalen omdat er zogenaamd een kampeermerkje op zit terwijl een normaal tefalpannetje ook gewoon goed werkt. Ik heb ook geen kampeerbestek, ruk gewoon wat uit de keukenla. Of is dat ook not done?
Ik heb 1 x een duur setje gehad... en ook dat was zo kapot.


als bestek heb ik ook "normaal" kuikengerei , dat eet veel aangenamer vind ik dan al die opvouwbare light-weight spullen , maar voor koken ben ik dan weer weg van trangia spullen .
 
Hebben mensen tips voor Slowakije? Ik wil Bratislave ook-eindelijk- zien.

Slowakije heeft zeker mooie natuur, de campings zijn er echter wel behoorlijk oostblok.
Ben twee jaar terug naar Polen en Slowakije gegaan, wij stonden vlakbij Krakau en vlakbij Poprad op de camping
Vooral voor wandelen is het tatra gebergte en het slowaaks paradijs erg mooi, echt bergpasjes voor de motor heb je er alleen niet volgensmij (had toendertijd nog geen moto).
De camping in Slowakije (camping Rijo in stara lesna) viel me wel behoorlijk tegen: druk, oud sanitair en wachtrij voor de (gezamelijke) douches. Wat dat betreft was de camping in Polen een stuk beter.
 
Wij gebruiken al jaren de Stowaway van MSR. (weet zo niet welke afmeting) Die zijn na 5 jaar echt niet versleten. Je kunt hem echt afsluiten, dus niet met een elastiek oid en dat vind ik erg handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan