Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb eigenlijk alleen het zuiden van Polen gezien, voornamelijk de regio rond Krakau en Zakopane. Zakopane is een beetje het enige echte berggebied in Polen en de noordkant van de Tatra. Veel Polen vieren daar zelf vakantie dus het kan er erg druk zijn. Er zijn wel campings genoeg. Ik ben al vrij snel vertrokken en ik ben aan de Slowaakse kant van de Tatra gaan zitten, daar was het veel rustiger.
 
.en daar is het ook mooi.. Verder is Slowakije idd wat saai.. toch wil ik Bratislava ook nog een keer zien.. misschien hotelletje scoren daar gezien camping in de stad erg schijnt te zijn (disco hele nacht, veel diefstallen)
 
Kun je wat meer over polen en kamperen daar vertellen?
We stonden op camping Karona, prima camping die er goed uit ziet. Busjes naar Krakau voor een paar euro.
De oude steengroeve/meer Zakrzowek is wel een aanrader, kraakhelder water. Je moet wel over een hekje klimmen..
Wat mij vooral aan Polen mee viel was dat de mensen vriendelijker waren en beter Engels spraken, ook het sanitair was schoner.
Qua natuur zit er in die regio niet super veel. Zou het oerbos bij Bialowieza nog wel willen bezoeken, maar dat is weer een heel andere regio.
 
Ik stond op camping Smok bij Krakau. Sanitair wel wat gedateerd maar schoon en prima in orde. Ruime camping, dicht bij de stad. Bus stopt voor de deur, met 20 minuten zit je midden in het centrum.

Dat oerbos had ik op het lijstje, maar dat lag toen niet echt op de route.

Polen zijn vriendelijk en spreken meestal goed Engels. Duits lukt vaak ook wel, alleen hebben vooral de oudere Polen het niet zo erg op Duitsers. Spreek dus niet te vloeiend Duits of laat merken dat je geen Duitser bent.

Verder vind ik het land niet zo spannend, voor wat ik ervan gezien heb dan. Afgezien van de Tatra is het vrij vlak, veel bos en landbouw.
 
Is Krakau mooi? Zelf vind ik alleen een std bezoeken minder aan/ben ik veel hastiger dan met iemand erbij..
 
Ik stond op camping Smok bij Krakau. Sanitair wel wat gedateerd maar schoon en prima in orde. Ruime camping, dicht bij de stad. Bus stopt voor de deur, met 20 minuten zit je midden in het centrum.

Dat oerbos had ik op het lijstje, maar dat lag toen niet echt op de route.

Polen zijn vriendelijk en spreken meestal goed Engels. Duits lukt vaak ook wel, alleen hebben vooral de oudere Polen het niet zo erg op Duitsers. Spreek dus niet te vloeiend Duits of laat merken dat je geen Duitser bent.

Verder vind ik het land niet zo spannend, voor wat ik ervan gezien heb dan. Afgezien van de Tatra is het vrij vlak, veel bos en landbouw.
In vergelijking met de fransen komen ze een heel eind.. Maar mijn ervaring is toch dat het behoorlijk wat moeite kost om duidelijk te maken wat je nou echt bedoeld in het Engels. Duits werkt vaak wel wat beter.
 
Is Krakau mooi? Zelf vind ik alleen een std bezoeken minder aan/ben ik veel hastiger dan met iemand erbij..
Ik ben vorig jaar in Krakau geweest.
Van de verhalen had ik me er veel van voorgesteld. Mss daarom dat mijn verwachtingen te hoog waren.
Wel een mooie stad, maar toch een beetje mwah................. Ik vond mijn latere bezoek aan Dresden echt wel mooier!

Maar als je in Krakau bent dan ga je natuurlijk Auschwitz niet vergeten!!
Bijzonder indrukwekkend en afschuwelijk!!
 
Is Krakau mooi? Zelf vind ik alleen een std bezoeken minder aan/ben ik veel hastiger dan met iemand erbij..

Ik ben ook niet echt een stadsmens, maar het is best een mooie stad. Het centrum is niet heel groot. Wat ik wel lastig vond is dat het tegenwoordig een erg toeristische stad is, en dat je voor veel musea vooraf moet reserveren. Niet echt handig als je op de bonnefooi gaat. Auschwitz ligt op een kilometer of 60 afstand, dus dat is goed te combineren. Inderdaad heel indrukwekkend.
 
Dan zou ik dat vooral niet doen inderdaad. In ging voornamelijk die kant op voor een bezoek aan Auschwitz, Krakau heb ik meegepakt omdat ik er toch in de buurt was. Voor alleen een bezoek aan de stad zou ik persoonlijk die kant niet op gaan. Ik ben zelf geen stadsmens, als ik dicht in de buurt ben ga ik wel even kijken maar ik zou er nooit speciaal voor naartoe gaan. Ik sprak mensen die 5 dagen in Krakau hadden rondgelopen, ik vond één dag al ruim voldoende en ik zou niet weten wat ik die andere dagen zou moeten doen.
 
Duidelijk & dank,
Moet je in Polen dezelfde eh, defense modus hebben tegen zwervers/roma/ stelende mensen als Slo.Ro. etc?
 
Ik ben vorig jaar in meerdere steden in Polen geweest.
Nee, van Roma hebben we daar geen last gehad!

Ik was overdag in Krakau, dan is alles, zoals ik het heb ervaren wel oke. (ook in andere steden trouwens)
Kees vd Spek met programma Oplichters Buitenland was in Krakau in de avond-uren.
Daar toonde hij verschillende gelegenheden waar je mss beter niet heen kan gaan.
Maar zoals gezegd: Zelf niets van gemerkt.

O ja,............................
Als je liefhebber bent van ijs, dan zit je in Polen wel goed.
Wij hadden heel warme dagen, dus een ijsje is dan welkom.
Hele grote ijsco's voor een habbekrats!!
 
Oplichterij heb je in elke drukke toeristenstad, dat is hier in bijvoorbeeld Amsterdam niet anders. Ik heb ook totaal geen last gehad van Roma en zwervers. Ik vond de sfeer juist heel gemoedelijk. Ik heb in Krakau gewoon 's avonds over straat gelopen, en ook toen ik op de terugweg per ongeluk een halte te vroeg uit de bus stapte heb ik de rest gewoon te voet gedaan. Niks aan de hand.
 
Ik stond op camping Smok bij Krakau. Sanitair wel wat gedateerd maar schoon en prima in orde. Ruime camping, dicht bij de stad. Bus stopt voor de deur, met 20 minuten zit je midden in het centrum.

Dat oerbos had ik op het lijstje, maar dat lag toen niet echt op de route.

Polen zijn vriendelijk en spreken meestal goed Engels. Duits lukt vaak ook wel, alleen hebben vooral de oudere Polen het niet zo erg op Duitsers. Spreek dus niet te vloeiend Duits of laat merken dat je geen Duitser bent.

Verder vind ik het land niet zo spannend, voor wat ik ervan gezien heb dan. Afgezien van de Tatra is het vrij vlak, veel bos en landbouw.
Ik kijk wat op google maar 'camping'is in andere landen in die buurt soms een hotel of hutjesding, niet altijd is er plek voor een tent. De Poolse sites zijn hier ook wat onduidelijk over?
 
Oplichterij heb je in elke drukke toeristenstad, dat is hier in bijvoorbeeld Amsterdam niet anders. Ik heb ook totaal geen last gehad van Roma en zwervers. Ik vond de sfeer juist heel gemoedelijk. Ik heb in Krakau gewoon 's avonds over straat gelopen, en ook toen ik op de terugweg per ongeluk een halte te vroeg uit de bus stapte heb ik de rest gewoon te voet gedaan. Niks aan de hand.
pff ik ben zo'n kip die dan verkeerde bus pakt- kennelijk verkeerd gelezen of onthouden- en de rest van de dag bezig is weg terug te zoeken.. vind sindsdien OV in vreemde stad doodeng.. is niet echt helpend..
 
Wij zijn nu 3 weken onderweg in Noorwegen, eindbestemming Lofoten. We gaan de Noordkaap niet aandoen tijdens deze trip. We slapen eigenlijk grotendeels in hutjes, maar we hebben ook een tent bij. Eergisteren stonden we vlakbij Trondheim met de tent op camping Storsand. Gigantisch mooi uitzicht, en we konden de tent redelijk dichtbij het water zetten. Gelukkig weinig tot geen muggen. Dit is mijn eerste keer dat ik met mijn SV1000 flink bepakt een reis maak, en hij rijdt een stuk beter dan de SV650 met bagage. Eigenlijk merk ik tijdens het rijden helemaal niks. De hele kampeeruitrusting had ik bij. De topkoffer gebruik ik alleen voor voering, regenpak, etc.

Ik heb een lichte donsslaapzak (comfort 12gr) bij met een losse thermohoes voor erin, deze combi was eergisteren prima, maar waarschijnlijk trek ik op de Lofoten nog wat thermo-ondergoed aan in de tent.

Morgen pakken we de veerboot naar Moskenes. :-)


DSC04732.jpg
DSC04736---kopie.jpg
DSC04741---kopie.jpg
 
Mooi plekje
Gaaf man. Veel plezier daar..lofoten moet ik ook nog eens doen...
Dit jaar rondje noorwegen, zweden gedaan
Volgend jaar lofoten, noordkaap maar doen
 

Bijlagen

  • IMG_20190619_142045.jpg
    IMG_20190619_142045.jpg
    159,6 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20190619_145736.jpg
    IMG_20190619_145736.jpg
    228,9 KB · Weergaven: 15
Oh ik wil ook nog die kant op.. is 'alles' echt zo duur als ze zeggen?
De benzine is goedkoper... de rest is duurder. Ik probeer het maar niet om te rekenen, maar ik denk anderhalf tot twee keer zo duur.

We staan nu in de haven van Bodo in de wachtrij voor de boot van half twee. Niet gereserveerd, ik schat dat de rij daarvan nu zo’n 30 procent gevuld is. Tickets worden in de rij verkocht.

Ik herken die laatste foto van jou gtswizard, heb daar nog een souvenir gekocht. :)
 
Vorig jaar heb ik in een hotelbed schurft opgelopen, op een camping was me dat niet gebeurd.
Getver😬

Ik heb al een fobie voor tweedehands matrassen.Maar door je opmerking bevestig je weer waarom ik in een hammock slaap.Schurft, de rillingen lopen over mijn rug en ik voel mijn bloeddruk gewoon oplopen.😱
 
Lees regelmatig mee in dit topic.
Ben zelf een enorme fan om er op uit te gaan met mijn ktm 1190 r. De koffers erop en een waterdichte tas met de hammock, slaapzak,enz.
Ik hou er van om ergens in Zweden of Noorwegen te rijden en de nacht door te brengen tussen een paar bomen. Maar altijd is het best wel weer een strijd om te minimaliseren.Maar heb ook weer een verrekte hekel aan kou.Niets erger dan in de nacht wakker te worden en te verrekken van de kou. Ook al was het flink warm toen ik in de hammock kroop.
Verschillende slaapzakken gekocht. Dan weer e.o.a. donsding die de meeste tijd veels te warm was en dan weer iets waar je uiteindelijk lag te verrekken.Dan er maar uit. Benzinebrander aan om water warm te maken en dat in een fles gooien en terug de kooi in. Eenmaal koud wakker worden dan weet ik dat ik nooit meer warm word.Menigmaal bij net boven nul in de hammock geslapen.
Een aantal jaar geleden een combo slaapzak gekocht. Twee slaapzakken die je in elkaar kunt steken en aan elkaar kunt ritsen maar ook afzonderlijk kunt gebruiken.Volgens mij van Snugpack.

Moet zeggen dat dit mij het meest bevallen is tot nu toe alleen het volume wat twee slaapzaken inneemt is veels te veel. Vooral omdat ik ook graag van de bitumen af wil gaan en zo'n dual sport al veels te zwaar is.

Heel stom toevallig zag ik op Wish een een heated pad staan. Een simpel matje van 30 bij 30 cm.
Ze zijn er in verschillende maten en kosten ook nog eens geen drol.
Ze worden gevoed door 5 volt usb. 1 besteld met de gedachte dat het in de vuilnisbak zou gaan verdwijnen.
Duurde een paar weken voor het binnen kwam. Nou woon ik op het platteland en het was koud.
1 slaapzak in de hammock en de underquild er onder gehangen.Het matje en een simpele powerpack in de aanslag.
Natuurlijk midden in nacht werd ik wakker en had het flink koud. De simpele heated pad in de powerpack geprikt en dat matje naar mijn voeten geschoffeld.Verbazingwekkend werd dat matje flink warm.Een graad of 60 a 65 gok ik. De slaapzak lekker dichtgeknoopt en zo een 5 a 6 uur heerlijk doorgemaft. Zalig warm. De powerpack is 5000 mah en hield het al deze tijd met gemak vol.In een slaapzak maakt zo'n warm matje het wereld van verschil! Wou dat ik dat 20 jaar geleden al had gehad.
Dus voor mij geen bulkie tweede slaapzak mee en geen koude en verkleumende nachten meer.
Ik kan hier geen link plaatsen maar als je ff op Wish kijkt en zoekt op heated pad vind je al gauw een aantal van dit soort heated pads met een usb aansluiting.
 
Wij zijn nu 3 weken onderweg in Noorwegen, eindbestemming Lofoten. We gaan de Noordkaap niet aandoen tijdens deze trip. We slapen eigenlijk grotendeels in hutjes, maar we hebben ook een tent bij. Eergisteren stonden we vlakbij Trondheim met de tent op camping Storsand. Gigantisch mooi uitzicht, en we konden de tent redelijk dichtbij het water zetten. Gelukkig weinig tot geen muggen. Dit is mijn eerste keer dat ik met mijn SV1000 flink bepakt een reis maak, en hij rijdt een stuk beter dan de SV650 met bagage. Eigenlijk merk ik tijdens het rijden helemaal niks. De hele kampeeruitrusting had ik bij. De topkoffer gebruik ik alleen voor voering, regenpak, etc.

Ik heb een lichte donsslaapzak (comfort 12gr) bij met een losse thermohoes voor erin, deze combi was eergisteren prima, maar waarschijnlijk trek ik op de Lofoten nog wat thermo-ondergoed aan in de tent.

Morgen pakken we de veerboot naar Moskenes. :-)


Bekijk bijlage 1409096Bekijk bijlage 1409097Bekijk bijlage 1409098

Cool !
Die andere is een Tiger 1200 toch? Is die nog wel een beetje te handelen met al die spullen achterop? Schijnen van zichzelf al een beetje topzwaar te zijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan