Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik zit te bedenken, we hebben verwarmde handschoenen, sokken, vesten, broeken, waarom geen verwarme slaapzak ?.
Die zou lekker dun kunnen blijven, kleine pakmaat dus en tot min 10 bruikbaar 🤣
 
Ehm...er bestaan natuurlijk al elektrische dekens (al jaaaaren).
Wil je zo’n ding in je tent gebruiken, heb je wel een stroomaansluiting nodig. Want een batterijtje trekt dat niet.
 
Afgelopen trip de onderste hoek van mijn alukoffer in zijn kuit gekregen 🤬 en ben nu aan het rondkijken naar zijtassen. Pak um beet 30 liter de tas maar ik val van mijn stoel van de prijzen bij de merken die ik tegen kom op inet. Iemand recentelijk nog tassen gescoord voor een betaalbare prijs ?
 
Afgelopen trip de onderste hoek van mijn alukoffer in zijn kuit gekregen 🤬 en ben nu aan het rondkijken naar zijtassen. Pak um beet 30 liter de tas maar ik val van mijn stoel van de prijzen bij de merken die ik tegen kom op inet. Iemand recentelijk nog tassen gescoord voor een betaalbare prijs ?

Kijk eens naar het merk Lomo. Ik kende het niet maar ik spraak laatst iemand die ze had en er erg tevreden over was.

https://www.lomo.co.uk/acatalog/Dry-Boxes-dry-bags-uk.html
 
Cool !
Die andere is een Tiger 1200 toch? Is die nog wel een beetje te handelen met al die spullen achterop? Schijnen van zichzelf al een beetje topzwaar te zijn..
Is inderdaad een 1200. Mijn vriend houdt niet van zijkoffers of zijtassen, vandaar dat hij zo rijdt. Hij had een Exped Megamat Lite, een dikke slaapzak en nog wat losse items in die rol zitten. In de tas eronder kleding, en de topkoffer zat ook vol. Hij zegt dat het meevalt, maar dat hij (ook leeg) topzwaar is, kan hij bevestigen. Ook dat hij hem alleen niet kan optillen. Hij is ermee gevallen in los grind. :( Schade valt gelukkig mee.

We zijn inmiddels via de Vesteralen en een tussenstop op camping Oppmyre (ik zal nog een foto posten, echt een aanrader daar in de buurt, mooi en leuk ingericht met losse badkamertjes incl wc die je geheel kunt afsluiten), en een walvissafari weer op het vasteland aangekomen. We zitten nu in de omgeving van Bardu.

Lofoten zijn erg mooi, maar erg druk nu. Je kunt er daarom niet overal leuk rijden, maar de omgeving maakt het goed. Vesteralen ook mooi, en gelukkig minder druk.

De veerboot tussen Bodo en Moskenes bleek overigens aan de zijkant toegewezen plekken voor motoren te hebben. Ik schat voor zo’n 15 stuks. Waarschijnlijk kun je ook wel later arriveren zonder te reserveren.

Dat warmtematje klinkt als iets handigs, was gisteren toch wel fris in de tent. Ik heb ook wel eens een verwarmbaar colletje gezien voor op de motor met een usb aansluiting, kan misschien ook bruikbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen trip de onderste hoek van mijn alukoffer in zijn kuit gekregen 🤬 en ben nu aan het rondkijken naar zijtassen. Pak um beet 30 liter de tas maar ik val van mijn stoel van de prijzen bij de merken die ik tegen kom op inet. Iemand recentelijk nog tassen gescoord voor een betaalbare prijs ?

Ik heb zo gewoon zelf gemaakt van zeildoek. Ze zijn niet waterdicht, maar alles wat ik er in stop, wordt eerst in een stevige vuilniszak gestopt.
 
Afgelopen trip de onderste hoek van mijn alukoffer in zijn kuit gekregen 🤬 en ben nu aan het rondkijken naar zijtassen. Pak um beet 30 liter de tas maar ik val van mijn stoel van de prijzen bij de merken die ik tegen kom op inet. Iemand recentelijk nog tassen gescoord voor een betaalbare prijs ?

Ik heb deze (alleen de zijtassen kan ook, zie hier). Tot nu toe zijn ze mooi heel gebleven en bevallen ze best prima. Ze zijn klein, 20L per zijde, en niet superhandig qua montage, maar wat wil je voor die prijs. Verder heb ik ook nog deze roltas (50L variant) bovenop, bevalt erg goed. En minder ruimte betekent gewoon minder zooi meenemen ;)

Echter zou ik als ik nu zijtassen zou kopen niet dezelfde keuze maken. Ik zou denk ik voor deze tassen van ortlieb gaan. Dat zijn fietstassen, maar als je een klein rekje maakt zou je deze daar heel goed aan kunnen bevestigen en heb je mooie diepe smalle tassen die als t goed is ook wat bruikbaarder zijn als ze nog op de motor zitten. Uit de tassen die ik nu heb heb ik namelijk de ruggegraat gehaald omdat die 50% van de inhoud vulde. Betekent alleen wel dat als je in je tas wilt grutten je ze er beter vanaf kunt halen.

Met de Ortlieb tassen zou het er ongeveer zo uitzien.
13644d1408600644-bicycle-panniers-on-a-motorcycle-rhs.jpg

Zie horizonsunlimited.com

De combinatie die ik nu heb ziet er zo uit op mijn fiets.
P1150230.JPG

En tja als je echt mooie tassen wilt zal je toch voor Kriega of Mosko moto moeten gaan, maarja die zijn duuuur 8)7
 
Ik zit te bedenken, we hebben verwarmde handschoenen, sokken, vesten, broeken, waarom geen verwarme slaapzak ?.
Die zou lekker dun kunnen blijven, kleine pakmaat dus en tot min 10 bruikbaar 🤣
Hoi,

Ze bestaan al. Een paar maanden geleden een video er over gezien.
Om precies te zijn. De slaapzak zelf was niet verwarmd maar de hoes waar je de slaapzak ik kunt doen.Deze hoes heeft een interne akku en kon je opladen met usb en ook doorlussen zodat je via een powerpack stroom hebt. Deze hoes kun je bij de slaapzak indoen en dat had een redelijke oppervlakte met verwarmings elementen. Bedenk wel dat je in een goede slaapzak niet veel toegevoegde warmte nodig bent om een goed resultaat te krijgen. Warmte is beter opgesloten.
Ben blij dat dit soort dingen op de markt beginnen te komen want heb wel eens op de motor gezeten en dat je veels te laat op zoek gaat naar een camping. Plotseling begon het te gieten en roetkoud te worden. Zo twee uur of langer doorsukkelen en door en door verkleumd raken.
Wat een rampen heb ik op die manier meegemaakt.Als je uiteindelijk een slaapplek vind ben je zo koud dat je vrijwel niet meer warm kunt worden.Of midden in de nacht wakker worden, steen en steenkoud.Ik kijk uit mijn hammock met een zaklantaarn en zie je tot je verbazing dat het gras spierwit is van vorst. En zo lig je nog 4 a 5 uur te verrekken. Er wel eens uitgegaan om water warm te maken en dat dan in een fles te doen die meegaat de slaapzak in.😬
Lekker zo'n benzinebrander die het geluid maakt van een f16 en je de halve camping wakker maakt.😁
Ik ben super gelukkig met mijn simpele warmte matje voor een paar euro. Instant warmte on demand.👌
 
Zag laatst bij Lois ook mooie tassen voor op de motor. Waren betaalbaar en leken wat op die van Kriega.
Had op mijn vorige motor 800 xc ook softcases en op mijn ktm 1190r zaten al alu koffers.Eigenlijk jammer want vind softcases een stuk veiliger.
Paar jaar geleden bij een tanstation in Duitsland een poos gepraat met een nederlandse gozer.Hij had drie maanden vrij genomen en kwam net terug uit Mongolie.De droom van menige rijder.
Hij bewonderde mijn softcases en vertelde dat toen hij ergens in Mongolie reed een geluid hoorde.Het zat in zijn achterhoofd te knagen en hij reed terug.Daar vond hij iemand met een opengereten been doir een koffer.Diegene had naar hem geschreeuwd toen hij voorbij kwam.
Diegene had een tourniqette aangelegd maar geen tijden genoteerd. Hij was op een gegeven moment te verzwakt door bloedverlies.
Hij vertelde toen dat hij allle bagage van zijn motor had gedumpt en de gewonde zo goed en kwaad als het ging naar het dichtsbijzijnde dorp had gereden.Uiteraard de tourniqette laten zitten want als je die losser maakt ben je er sowieso geweest doordat je de bacterien verspreid in de rest van je lichaam.
Hij wist mij te vertellen dat diegene op zijn minst zijn been kwijt zou raken maar waarschijnlijk zijn leven. Die nederlandse jongen reed op een XT660Z en vertelde dat hij in Mongolie een Hyperpro veer had laten overkomen.Misschien als hij dit leest of een kameraad van hem die dit verhaal herkend. Ik zou graag met hem in kontakt komen.
Maar om ff terug op het moraal te komen.Zeker op een lange reis waar je stukken moet rijden waar je niemand tegen komt moet je sowieso voir softcases gaan. Al dat alu spul is handig en ziet er stoer uit maar eigenlijk is het niet slim en onverantwoord. Je been barst letterlijk open met hogere snelheid.Ik moet er niet aan denken.
 
Ik heb deze (alleen de zijtassen kan ook, zie hier). Tot nu toe zijn ze mooi heel gebleven en bevallen ze best prima. Ze zijn klein, 20L per zijde, en niet superhandig qua montage, maar wat wil je voor die prijs. Verder heb ik ook nog deze roltas (50L variant) bovenop, bevalt erg goed. En minder ruimte betekent gewoon minder zooi meenemen ;)

Echter zou ik als ik nu zijtassen zou kopen niet dezelfde keuze maken. Ik zou denk ik voor deze tassen van ortlieb gaan. Dat zijn fietstassen, maar als je een klein rekje maakt zou je deze daar heel goed aan kunnen bevestigen en heb je mooie diepe smalle tassen die als t goed is ook wat bruikbaarder zijn als ze nog op de motor zitten. Uit de tassen die ik nu heb heb ik namelijk de ruggegraat gehaald omdat die 50% van de inhoud vulde. Betekent alleen wel dat als je in je tas wilt grutten je ze er beter vanaf kunt halen.

Met de Ortlieb tassen zou het er ongeveer zo uitzien.
13644d1408600644-bicycle-panniers-on-a-motorcycle-rhs.jpg

Zie horizonsunlimited.com

De combinatie die ik nu heb ziet er zo uit op mijn fiets.
Bekijk bijlage 1410915

En tja als je echt mooie tassen wilt zal je toch voor Kriega of Mosko moto moeten gaan, maarja die zijn duuuur 8)7
Givi heeft ook donders mooie tassen en zijn goedkoper dan Kriega. Ook met zo'n zelfde modulair systeem zodat je kunt uitbreiden en volume kunt vergroten.Ook losse aanhangels voor flessen en dergelijken.
 
Ik heb tassen van Enduristan, de Monsoon 3. Ook mooi en degelijk spul, maar niet echt goedkoop. Ik gebruik de tassen eigenlijk alleen als ik offroad plannen heb, zo niet dan gebruik ik koffers want die vind ik vele malen praktischer. Offroad toch de tassen, veiliger bij een val en ook een stuk lichter dus minder belasting aan het kofferrek.
 
Ze bestaan al. Een paar maanden geleden een video er over gezien.
Om precies te zijn. De slaapzak zelf was niet verwarmd maar de hoes waar je de slaapzak ik kunt doen.Deze hoes heeft een interne akku en kon je opladen met usb en ook doorlussen zodat je via een powerpack stroom hebt. Deze hoes kun je bij de slaapzak indoen en dat had een redelijke oppervlakte met verwarmings elementen. Bedenk wel dat je in een goede slaapzak niet veel toegevoegde warmte nodig bent om een goed resultaat te krijgen. Warmte is beter opgesloten.
................... vrijwel niet meer warm kunt worden.Of midden in de nacht wakker worden, steen en steenkoud.Ik kijk uit mijn hammock met een zaklantaarn en zie je tot je verbazing dat het gras spierwit is van vorst. En zo lig je nog 4 a 5 uur te verrekken.
Om te beginnen heb ik meestal weinig last van de kou. Ben ietsje zwaarder dus ook beter geïsoleerd........................?
Alleen heeft de kou wel vaak resultaat op mijn blaas. Midden in de nacht wakker en dan de plantjes even water geven............... :X Plasflesje??

Maar vwb verwarmingsdeken die is aangesloten op een powerbank.
Ik vind vrij snel via google een bank met 30.000mAh en goed voor 111Wh.

Je slaapt voor het gemak 6 uur.
Dan reken ik effe snel dat is dan 6uur met 18 Watt is 108Wh.
Een gemiddeld menselijk lichaam levert meestal ca 100W. Oke ik ben zelf zwaarder dus dan mss 150W.
Betekent het dan dat de toegevoegde 18W het verschil gaat maken?? Dat is echt niet veel hoor!

Mijn eigen ervaring is wel dat je alle ventilatie van je tent moet sluiten met een koude nacht.
Je voelt dan duidelijk dat wanneer je de tent open ritst dat er een temp-verschil is.
Wat ik ooit nog wel eens heb gedaan, althans de maat die met mij mee was, dat een bloempot op de kop op de gasbrander is gezet.
Dat deed hij enkele keren in de nacht. (hij had het steeds koud!) Met een paar minuten was de temp in de tent weer dragelijk.
Toch nooit heel fijn om vuur in de tent te hebben. Blijft voor mij een gevaarlijke actie!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen trip de onderste hoek van mijn alukoffer in zijn kuit gekregen 🤬 en ben nu aan het rondkijken naar zijtassen. Pak um beet 30 liter de tas maar ik val van mijn stoel van de prijzen bij de merken die ik tegen kom op inet. Iemand recentelijk nog tassen gescoord voor een betaalbare prijs ?
kijk hier eens Home - Giant Loop
 
Wat ik ooit nog wel eens heb gedaan, althans de maat die met mij mee was, dat een bloempot op de kop op de gasbrander is gezet.
Dat deed hij enkele keren in de nacht. (hij had het steeds koud!) Met een paar minuten was de temp in de tent weer dragelijk.
Toch nooit heel fijn om vuur in de tent te hebben. Blijft voor mij een gevaarlijke actie!

Dat geeft toch een aanzienlijke kans op koolmonoxidevergiftiging, zeker als je alle ventilatie van de tent ook nog eens dicht houdt.

https://www.nu.nl/binnenland/2933155/echtpaar-in-tent-overleden-koolmonoxide.html
 
Heeft iemand een suggestie voor een goede slaapzak voor niet al te veel geld? Hoor goede verhalen over een slaapzak met katoenen hoes, maar waar haal je die?
Gebruik nu nog een mummie slaapzak van de lidl, maar wat een onding is dat. Zweten aan de kant van het matje maar kou lijden aan de bovenkant.
 
ik heb 2 vragen aan de ervaren asci app gebruikers onder ons :
vraag 1 : met welke van de 4 aangeboden pakketten ben ik het beste ? (zie link hieronder )
ACSI-apps
vraag 2 : als je 1 van die 4 apps aankoopt kan je die dan op je gsm en tablet installeren of moet je de app dan 2x aankopen ?
 
Voor de tassen liefhebber: kijk ook eens naar de tassen van Lonerider Ze zijn niet goedkoop, maar ze zijn waterdicht (twee lagen), kunnen tegen een stootje en zijn afsluitbaar. Ze zitten er bij mij nu een jaar op en n u al weer 12000 km in Canada en Alaska. Ze geven geen krimp :) De vrouw heeft ze ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: GvS
ik heb 2 vragen aan de ervaren asci app gebruikers onder ons :
vraag 1 : met welke van de 4 aangeboden pakketten ben ik het beste ? (zie link hieronder )
ACSI-apps
vraag 2 : als je 1 van die 4 apps aankoopt kan je die dan op je gsm en tablet installeren of moet je de app dan 2x aankopen ?
De eerste, daar staan tot 8100 campings op, je koopt per land en kan op meerdere toestellen (bij mij🙄)
Let wel, dit zijn alleen campings die bij ACSI aangesloten zijn, het verschilt per land, maar er zijn dus ook campings die niet op de App verschijnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan