Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Voor de tassen liefhebber: kijk ook eens naar de tassen van Lonerider Ze zijn niet goedkoop, maar ze zijn waterdicht (twee lagen), kunnen tegen een stootje en zijn afsluitbaar. Ze zitten er bij mij nu een jaar op en n u al weer 12000 km in Canada en Alaska. Ze geven geen krimp :) De vrouw heeft ze ook.
Inderdaad dure tassen. Die motortenten zijn hilarisch._O-
 
ik heb 2 vragen aan de ervaren asci app gebruikers onder ons :
vraag 1 : met welke van de 4 aangeboden pakketten ben ik het beste ? (zie link hieronder )
ACSI-apps
vraag 2 : als je 1 van die 4 apps aankoopt kan je die dan op je gsm en tablet installeren of moet je de app dan 2x aankopen ?

Ik heb geen ervaring met de asci-app, ik gebruik de app van Archie's campings. Kost je eenmalig 3 euro, en geen gedoe met verschillende pakketen. Gewoon één pakket, de meest uitgebreide, met op dit moment ruim 33.000 campings in heel Europa.

Je kunt natuurlijk zoeken op naam, kijken wat de dichtstbijzijnde is of zoeken op de kaart. Je kunt ook filteren op kleine campings, of doorreiscampings. Als je een camping aanklikt krijg je natuurlijk de gegevens, het aantal plaatsen, de hoogte, en je kan gelijk doorklikken naar de website, doorzetten naar Google-Maps voor navigatie of kijken wat voor bezienswaardigheden er in de buurt zijn.

Het is een vrij basic app, maar daarom vind ik het ook zo goed werken. En omdat ze niet zijn aangesloten bij een organisatie als acsi of anwb staan ook alle campings erop. Ik ben in redelijk wat uithoeken geweest, maar het komt bijna nooit voor dat je een camping treft die niet in de app staat.
 
Archie's Campings gebruik ik ook. Het mooie hiervan is dat je ook de campings kunt downloaden om in je navigatie te zetten. Dat geeft je altijd in een oogopslag te zien welke campings er in de buurt zijn als je snel iets zoekt. Met die app erbij werkt het helemaal fijn omdat je dan inderdaad kunt filteren, ik heb hem altijd op kleine campings staan.
 
Inderdaad dure tassen. Die motortenten zijn hilarisch._O-
Dus alleen geschikt voor motoren met middenbok :+
Wel vraag ik me af hoe je ‘m op de bok krijgt
Jesus, ik begin al te zweten als ik er aan denk _O-
 
Even update over de Lomotassen met hoofdkantoor Glasgow. Het lukt ons niet om op de "buy" knop te drukken van de engelse site en een vraag hierover via de mail mogen we geen antwoord ontvangen. Wij denken dat men de Lomo`s alleen bij de dealer in het land van herkomst gescoord kunnen worden en in NL zijn de 50 ponden voor de set dan veranderd in 99 euro en voor dat bedrag zit men in de instapprijzen van ander merken en wij zijn nu uitgekomen bij "21brothers" / Sakwyl 30L . Kijken of we daar wel mogen bestellen. We houden u op de hoogte.
 
Even update over de Lomotassen met hoofdkantoor Glasgow. Het lukt ons niet om op de "buy" knop te drukken van de engelse site en een vraag hierover via de mail mogen we geen antwoord ontvangen. Wij denken dat men de Lomo`s alleen bij de dealer in het land van herkomst gescoord kunnen worden en in NL zijn de 50 ponden voor de set dan veranderd in 99 euro en voor dat bedrag zit men in de instapprijzen van ander merken en wij zijn nu uitgekomen bij "21brothers" / Sakwyl 30L . Kijken of we daar wel mogen bestellen. We houden u op de hoogte.

Ik heber vorige week hier nog één gekocht. 👍

 
De eerste, daar staan tot 8100 campings op, je koopt per land en kan op meerdere toestellen (bij mij🙄)
Let wel, dit zijn alleen campings die bij ACSI aangesloten zijn, het verschilt per land, maar er zijn dus ook campings die niet op de App verschijnen


dan ben ik waarschijnlijk beter af met de app van archies die frazer zonet aanhaalde denk ik
 
Archie's Campings gebruik ik ook. Het mooie hiervan is dat je ook de campings kunt downloaden om in je navigatie te zetten. Dat geeft je altijd in een oogopslag te zien welke campings er in de buurt zijn als je snel iets zoekt. Met die app erbij werkt het helemaal fijn omdat je dan inderdaad kunt filteren, ik heb hem altijd op kleine campings staan.


begrijp ik het goed : kan je de archies app op een tomtom zetten ?
 
Je kan op de site gratis verschillende Poi bestanden downloaden, oa voor Garmin en TomTom. Die kan je op je Navi zetten. Bij Garmin heb je daarvoor het (gratis) programma Poiloader nodig, bij TomTom weet ik niet hoe dat werkt. Je kan verschillende laden selecteren, of heel Europa.

Ik heb het jaren alleen met dit bestand gedaan, pas sinds dit jaar heb ik ook de app. Voordeel van de app is dat je dus kunt selecteren op bv kleine campings. Ook kan je scrollen op de kaart, dat geeft wat meer overzicht. Je kunt ook op datum zoeken, dan worden alleen campings weergegeven die op dat moment geopend zijn. Dat is wel handig als je zoals ik veel buiten het seizoen op vakantie gaat.

Ander voordeel van de app is dat deze automatisch update, het Poi bestand moet je eerst van je Navi verwijderen en handmatig een nieuwe update installeren. Een aantal keer per jaar komt er een update met nieuwe campings of campings die gesloten zijn. Nu zal het niet zo heel veel verschillen met de oude dus je kunt met een oude versie ook nog prima werken.

 
Je kan op de site gratis verschillende Poi bestanden downloaden, oa voor Garmin en TomTom. Die kan je op je Navi zetten. Bij Garmin heb je daarvoor het (gratis) programma Poiloader nodig, bij TomTom weet ik niet hoe dat werkt. Je kan verschillende laden selecteren, of heel Europa.

Ik heb het jaren alleen met dit bestand gedaan, pas sinds dit jaar heb ik ook de app. Voordeel van de app is dat je dus kunt selecteren op bv kleine campings. Ook kan je scrollen op de kaart, dat geeft wat meer overzicht. Je kunt ook op datum zoeken, dan worden alleen campings weergegeven die op dat moment geopend zijn. Dat is wel handig als je zoals ik veel buiten het seizoen op vakantie gaat.

Ander voordeel van de app is dat deze automatisch update, het Poi bestand moet je eerst van je Navi verwijderen en handmatig een nieuwe update installeren. Een aantal keer per jaar komt er een update met nieuwe campings of campings die gesloten zijn. Nu zal het niet zo heel veel verschillen met de oude dus je kunt met een oude versie ook nog prima werken.


thanks voor de info :t , vanavond effe proberen
 
Even update over de Lomotassen met hoofdkantoor Glasgow. Het lukt ons niet om op de "buy" knop te drukken van de engelse site en een vraag hierover via de mail mogen we geen antwoord ontvangen. Wij denken dat men de Lomo`s alleen bij de dealer in het land van herkomst gescoord kunnen worden en in NL zijn de 50 ponden voor de set dan veranderd in 99 euro en voor dat bedrag zit men in de instapprijzen van ander merken en wij zijn nu uitgekomen bij "21brothers" / Sakwyl 30L . Kijken of we daar wel mogen bestellen. We houden u op de hoogte.
Vorige week zondag heb ik daar nog een bestelling gedaan ging probleemloos. Was afgelopen woensdag al binnen, prima tanktas!
 
@kwastert : Dank voor je reactie.

@Reklameon: zelfs na check van paypall of het probleem misschien bij hun lag lukt het ons niet om op Lomo UK te bestellen via paypal omdat de "betaal" button niet geactiveerd werd. Reden blijft voor ons voor altijd onbekend en we gaan onze zijtassen nu ergens anders proberen te scoren.
 
Super!! Hondje op de motor. :t

Dieren zijn ALTIJD leuk!
Mijn kat heb ik nog niet zo ver kunnen krijgen.............................

Ben gek op dieren. Stop ook vaak om een kat/poes te aaien. Soms laten ze dat toe en soms niet. Met een auto doe je dat niet, die zet je niet zo aan de kant.
 
Vraagje, over 2 weken ga ik 7 dagen met de motor kamperen. Een route heb ik uitgezet en ook al wat campings uitgezocht. Echter wil ik nergens aan vast zitten. Zijn er meer mensen die op de bonnefooi gaan kamperen? En sta je dan vaak voor een dichte poort?
 
Zijn er meer mensen die op de bonnefooi gaan kamperen? En sta je dan vaak voor een dichte poort?

Boek niks vantevoren mbt camping ( er kan wat tussen komen zoals lekke band / stortbui oid ) en als je niet in het donker arriveert heb ik nog nooit een dichte poort meegemaakt en ook al is het kop aan kont op de camping voor motorrijder zoekt men altijd plaatsje is mijn ervaring.
 
Vraagje, over 2 weken ga ik 7 dagen met de motor kamperen. Een route heb ik uitgezet en ook al wat campings uitgezocht. Echter wil ik nergens aan vast zitten. Zijn er meer mensen die op de bonnefooi gaan kamperen? En sta je dan vaak voor een dichte poort?

Ik heb nog nooit gereserveerd voor een camping, en ik ben nog nooit ergens weggestuurd. Nu ga ik meestal buiten het hoogseizoen, maar ook in het hoogseizoen heb ik het nog nooit meegemaakt. Zelfs al zitten ze vol, dan hebben ze voor een motorrijder, fietser of wandelaar altijd wel een plekje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan