Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

In het hoogseizoen is op de meeste campings de receptie wel tot 20:00 of 21:00 uur open, en anders inderdaad de volgende ochtend. En als het hoofdhek dicht is hebben ze meestal wel een loophek waar je met de motor doorheen past. Meestal zeg ik, want vorige week stond ik op een camping in Frankrijk dat leek wel Fort Knox. Groot elektronisch hek, en een loopdeur afgesloten met code. Gelukkig was ik er 10 minuten voor sluitingstijd, want anders had ik mooi buiten gestaan. Nou had dat zich ook wel weer opgelost, maar gelukkig was ik op tijd.
 
Vraagje, over 2 weken ga ik 7 dagen met de motor kamperen. Een route heb ik uitgezet en ook al wat campings uitgezocht. Echter wil ik nergens aan vast zitten. Zijn er meer mensen die op de bonnefooi gaan kamperen? En sta je dan vaak voor een dichte poort?
Ik heb met de motor nog nooit voor een dichte poort gestaan.
 
weet er toevallig iemand een camping met zeer proper sanitair (douches) , ergens tussen wiesbaden en neurenberg das op de A3 in duitsland

Ik ging "vroegâh" met mijn ouders vaak naar Camping Schiefer Turm, in Kitzingen, vlakbij Würzburg.
Was sinds een jaar of wat van een Turkse familie (nadat de zoon van de oude eigenares na 3 generaties de camping verkocht had), maar ik zie dat er nu weer een andere eigenaar is.
De camping zelf is eenvoudig, maar netjes en niet duur. Ligging aan de Main is prima. Wij waren vroeger helemaal weg van het gemeentezwembad wat er naast ligt, want die hebben een springtoren van 10 m hoog! Tegenwoordig ook een glijbaan, en enorme velden om te ballen, liggen en verder de tijd door te brengen.
Wij bleven er dan ook vaak 1 of 2 nachten extra, en zijn er ook weleens langer geweest.

Je loopt er zo naar het centrum waar nog best wat leuke restaurantjes zitten. Vroeger was het er wel véél levendiger in de stad, omdat er een grote Amerikaanse basis zat. Aan één kant van de stad, kun je daar de gebouwen nog van zien staan.

Verderop, bij Nürnberg, hebben we een paar jaar geleden een paar weken in Erlangen gestaan. Echt een trekkerscamping. En in het weekend stonden er nog mensen buiten de poort te overnachten, en hier en daar werd er nog wat creaitief op het pad overnacht (niet in de weg van de gemarkeerde plaatsen). Sanitair was netjes, maar niet heel bijzonder. Gastätte wel aanbevelenswaardig!

Tevens ook een aantal maal in Rüdesheim gestaan, dat is 20-30 min. van Wiesbaden, en niet echt dicht bij de snelweg. Wel een hele mooi plek, aan de Rijn, en super luxe en schoon sanitair! Voor mij een handige camping, omdat mijn broer in Wiesbaden woont, en dat op rijdbare afstand is.
 
Wij kamperen altijd en reserveren nooit want we weten nooit wanneer we willen stoppen. Wat we vermijden zijn campings met ANWB keurmerk en ACSI. Die staan vaak vol met lawaaiige landgenoten. In de afgelopen 10 jaar kan ik me een keer herinneren dat we geweigerd werden, omdat het vol zou zijn. Maar ik dacht meer dat ze geen motorrijders wilden. Er zijn zoveel campings in West-Europa dat reserveren echt niet nodig is.
 
Ik ging "vroegâh" met mijn ouders vaak naar Camping Schiefer Turm, in Kitzingen, vlakbij Würzburg.
Was sinds een jaar of wat van een Turkse familie (nadat de zoon van de oude eigenares na 3 generaties de camping verkocht had), maar ik zie dat er nu weer een andere eigenaar is.
De camping zelf is eenvoudig, maar netjes en niet duur. Ligging aan de Main is prima. Wij waren vroeger helemaal weg van het gemeentezwembad wat er naast ligt, want die hebben een springtoren van 10 m hoog! Tegenwoordig ook een glijbaan, en enorme velden om te ballen, liggen en verder de tijd door te brengen.
Wij bleven er dan ook vaak 1 of 2 nachten extra, en zijn er ook weleens langer geweest.

Je loopt er zo naar het centrum waar nog best wat leuke restaurantjes zitten. Vroeger was het er wel véél levendiger in de stad, omdat er een grote Amerikaanse basis zat. Aan één kant van de stad, kun je daar de gebouwen nog van zien staan.

Verderop, bij Nürnberg, hebben we een paar jaar geleden een paar weken in Erlangen gestaan. Echt een trekkerscamping. En in het weekend stonden er nog mensen buiten de poort te overnachten, en hier en daar werd er nog wat creaitief op het pad overnacht (niet in de weg van de gemarkeerde plaatsen). Sanitair was netjes, maar niet heel bijzonder. Gastätte wel aanbevelenswaardig!

Tevens ook een aantal maal in Rüdesheim gestaan, dat is 20-30 min. van Wiesbaden, en niet echt dicht bij de snelweg. Wel een hele mooi plek, aan de Rijn, en super luxe en schoon sanitair! Voor mij een handige camping, omdat mijn broer in Wiesbaden woont, en dat op rijdbare afstand is.

Bedankt voor de info Remco :t , het zal die camping in Erlangen worden die je voorstelde , precies halverwege de rit *O*
 
nee zo erg is het niet , maar ik heb een hekel aan vuile douches/wc
Dat is duidelijker. Zelf ook hekel aan (zeer) vervuild sanitair. Superschoon dat zie je niet veel!

Een keertje in Kroatië had ik het idee dat ik viezer de douche uitkwam als dat ik er in ging. Brrrrrrrrrr :X
Op een andere plek (ook in Kro!) zijn we maar buiten gaan douchen. Binnen wilde je/ kon je niet wezen!
Nee, een zwervende pleister stelt dan nog niet veel voor..................

daarom ben ik met kamperen gestopt_O-
Hotels/ pensions zijn ook niet altijd netjes!
 
Dat is duidelijker. Zelf ook hekel aan (zeer) vervuild sanitair. Superschoon dat zie je niet veel!

Een keertje in Kroatië had ik het idee dat ik viezer de douche uitkwam als dat ik er in ging. Brrrrrrrrrr :X
Op een andere plek (ook in Kro!) zijn we maar buiten gaan douchen. Binnen wilde je/ kon je niet wezen!
Nee, een zwervende pleister stelt dan nog niet veel voor..................


Hotels/ pensions zijn ook niet altijd netjes!
De eerste vuile pot moet ik nog tegen komen
Soms moet ik nog de zegel van de wc-bril verwijderen
Op sommige campings zit er al geen bril meer op de pot
Of je moet ‘m tegen een borg bij de balie halen :+
Ik had zelfs wc’s waar geen deurkruk op zat _O-
Heb ook schone wc’s op de camping gezien
Vlak na de schoonmaak ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voordeel van een camping is dat je in je eigen bed slaapt. Als dat niet schoon is, ligt het aan jezelf.......... In een hotelbed is dat ook maar afwachten of het schoon is. Of niet:X
 
Idd die overtuig je toch niet.:X

In het voorjaar weg geweest en een paar hotelletjes aangedaan.
Man....! Wat een SUFFE BEDOELING was dat toch weer. Lijkt wel op het verzorgingshuis van mijn moeder. Idd, daar wil je dus niet zijn!!
Was daarna blij met hemelvaart lekker weer weg met het tentje Toppie!!

Over 2 daagjes vakantie en ga ik ook weer de tent een tijdje proberen....................:t
En mijn slaapzakkie en tent zijn frisser dan menig hotelkamer. Het is iig wel allemaal EIGEN!!
Als mijn laatste dagen aan gaan breken ga ik ook naar het hotel.................eeeeeh, verzorgingshuis. Ach maakt niks uit; Is hetzelfde!
 
laatst nog op de camping in het duitse prumm gestaan (waldcamping) , douches en toiletten waren daar de hele dag kraaknet , daar word ik dus blij van , heb de poetsvrouw 10€ gegeven uit appreciatie (aanmoedigingspremie :) )
 
Vraagje, over 2 weken ga ik 7 dagen met de motor kamperen. Een route heb ik uitgezet en ook al wat campings uitgezocht. Echter wil ik nergens aan vast zitten. Zijn er meer mensen die op de bonnefooi gaan kamperen? En sta je dan vaak voor een dichte poort?
Eigenlijk nog nooit gehad dat er geen plaats was op de camping, en ga ook altijd op de bonnefooi
 
Altijd leuk een riviertje bij de camping, al is het maar om het bier te koelen
 

Bijlagen

  • IMG_20190801_175918.jpg
    IMG_20190801_175918.jpg
    110,7 KB · Weergaven: 23
Ik zou het normaal gesproken ook niet zo snel doen, maar in april heb ik het een keer geprobeerd. Een enkele reis Düsseldorf - Innsbruck. In april is het veel beter te betalen dan in het hoogseizoen. Ik betaalde toen 120 euro. Het ging mij er met name om dat ik gewoon totaal geen zin om een hele dag autobahn te rijden. Ik haat de Duitse snelweg, en vooral richting München is het een grote baustelle. Daar had ik gewoon totaal geen zin in. Omdat ik naar Slovenië wilde was de trein naar Villach een betere optie geweest, maar die gaat alleen in de zomermaanden. Ik bespaarde met mijn motor ongeveer 60 euro brandstofkosten en ongeveer een tientje voor een campingovernachting. Dan blijft er dus nog 50 euro over, dat vond ik het wel waard om een keer te proberen. Voor de kosten is het trouwens veel gunstiger om rechtstreeks via de Oostenrijkse baan te boeken dan via tussenpersonen als treinreiswinkel.

Ik vond het op zich best relaxt. 15:00 uur thuis vertrokken, op het gemakje naar Düsseldorf (250km) gereden. Daar nog wat gegeten en ingecheckt. Incheck een uurtje van tevoren, dus dat kost je nauwelijks tijd. Bovendien kan je de tijd tussen de incheck en het vertrek van de trein nog gewoon rondlopen, dus die tijd kan je ook gebruiken om wat te gaan eten als je dat nog niet hebt gedaan. Je deelt wel een coupe met anderen (tenzij je een privé coupe neemt, maar dat kost helemaal een vermogen), dus het hangt wel vanaf met wie je in de hut zit. Ik zat met een andere motorrijder, dus gespreksstof genoeg en best gezellig. Ik sliep niet geweldig, maar ook niet slecht. Volgende ochtend een simpel ontbijtje en om 09:00 reed ik in Innsbruck weer van de trein. Vanaf daar rij je zo de bergen in, dus met 300km op de teller zat ik midden in de bergen. Wel de lusten en niet de lasten. Voor die prijs vond ik het best wel waard en buiten het hoogseizoen zal ik het in de toekomst misschien nog wel eens doen. De dubbele prijs in de zomermaanden vind ik het dan weer niet waard. Voor de snelheid hoef je het in mijn ogen niet te doen, want de trein doet er 12 uur over en zonder oponthoud rij je het in die tijd zelf ook wel. Het ging mij er met name om dat ik gewoon geen zin had om 1,5 dag op die Duitse kut autobaan te rijden.

Dat anderen het misschien niet de echte manier van reizen vinden interesseert me geen reet, ik heb in mijn leven al kilometers genoeg gemaakt. Ik rij omdat ik het leuk vind en niet om te laten zien hoeveel kilometer ik kan maken.
Vooral op de terugweg haat ik die autobahn. Al die files en wegwerkzaamheden.En ik heb de tik als ik eenmaal in Duitsland ben om door te rijden naar huis. Maar hoe dan ook, de 10 a 15.000 km die ik gereden heb in mijn leven op de autobahn waren afschuwelijk.
 
Ff last minute.

Eigenlijk de laatste 15 jaar altijd geslapen in een hammock. Volgende week heerlijk naar Noorwegen en Zweden.Alleen dit keer wil ik iets meer comfort inbouwen.Wat langer op een camping staan en vandaar uit lekker toeren. Al ben ik niet zo kick op slapen in een tent wil ik er dit keer toch aan geloven.Het voordeel om de koffers en ander spul in de tent te kunnen achterlaten.
Wil ook nog een dag of drie a vier naar offroad.nl in Zweden en daar in een groep wat offroad rijden.
Zit daarom al een week het web af te struinen naar een tent. Maar die dingen van 1.30 m hoog vind ik helemaal niks. Word te oud voor dat gekruip en met slecht weer kunnen mijn helinox en ik wel in de tent maar niet op de manier zoals ik dan zou willen, nl er in zitten.
Mijn keus is toch een beetje gevallen op een Vango Galaxy 300. Je hebt een beetje een leefruimte in dat ding.
Het liefst zou ik toch zo'n motortent willen aanschaffen. De kwaliteit is denk ik beter dan een Vango. Alleen kan ik dat soort tenten niet in Nederland vinden. De Lone Rider Mototent en ook nog een andere van het merk Redverz.
Maar misschien zijn er nog andere soortgelijke tenten.
Als iemand een zaak in Nederland weet of een link heeft dan zou dat geweldig zijn.De Vango had ook een tent lijn voor motoren genaamd de Vango Tour maar volgens mij zij die niet meer leverbaar.

B.v.d.
 
Bedankt.

Is wel ongeveer wat ik bedoel maar had deze zelf ook al gezien.Ik zoek iets meer kwaliteit want de waterkolom van de tent is 2000 en overige kwaliteit zoals ritsen en dat soort dingen schijnen uitermate bedroevend te zijn van deze tent. Geef liever een 2 of 300 euro meer uit want heb dan toch meer het idee dat ik hem dan nog een vaker gebruiken kan. In ieder geval bedankt voor de link.👍
 
Ff last minute.

Eigenlijk de laatste 15 jaar altijd geslapen in een hammock. Volgende week heerlijk naar Noorwegen en Zweden.Alleen dit keer wil ik iets meer comfort inbouwen.Wat langer op een camping staan en vandaar uit lekker toeren. Al ben ik niet zo kick op slapen in een tent wil ik er dit keer toch aan geloven.Het voordeel om de koffers en ander spul in de tent te kunnen achterlaten.
Wil ook nog een dag of drie a vier naar offroad.nl in Zweden en daar in een groep wat offroad rijden.
Zit daarom al een week het web af te struinen naar een tent. Maar die dingen van 1.30 m hoog vind ik helemaal niks. Word te oud voor dat gekruip en met slecht weer kunnen mijn helinox en ik wel in de tent maar niet op de manier zoals ik dan zou willen, nl er in zitten.
Mijn keus is toch een beetje gevallen op een Vango Galaxy 300. Je hebt een beetje een leefruimte in dat ding.
Het liefst zou ik toch zo'n motortent willen aanschaffen. De kwaliteit is denk ik beter dan een Vango. Alleen kan ik dat soort tenten niet in Nederland vinden. De Lone Rider Mototent en ook nog een andere van het merk Redverz.
Maar misschien zijn er nog andere soortgelijke tenten.
Als iemand een zaak in Nederland weet of een link heeft dan zou dat geweldig zijn.De Vango had ook een tent lijn voor motoren genaamd de Vango Tour maar volgens mij zij die niet meer leverbaar.

B.v.d.
heb een vango, maar de ervaring dat de stokken nog al eens een keer breken, nu voor het eerste keer onderweg voor 4dagen ardennen met een nordkapp avesta
 

Bijlagen

  • IMG_20190627_193756.jpg
    IMG_20190627_193756.jpg
    271,8 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190801_180220.jpg
    IMG_20190801_180220.jpg
    223,9 KB · Weergaven: 19
@ FJRaymond
Foto toevallig van Cirque du Gavarnie?

@ gtswizard
Zelf met Vango-stokken nog geen problemen gehad.
Ik heb 1 Vango-tent met alu en 1 Vango-tent glasfiber stokken.
Welke stokken breken bij jou? Waarom breken, Storm?

Ik heb zitten twijfelen tussen Coleman Coastline 3+ en Vango Omega 350. (lijken erg veel op elkaar)
De Vango kwam mij kwalitatief toch beter over. Tot nu nog geen klachten.
Ineens kwam ik de Vango voor heel goedkoop tegen in Engeland. Toen was voor mij de keus niet moeilijk meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan