Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

@ FJRaymond
Foto toevallig van Cirque du Gavarnie?

@ gtswizard
Zelf met Vango-stokken nog geen problemen gehad.
Ik heb 1 Vango-tent met alu en 1 Vango-tent glasfiber stokken.
Welke stokken breken bij jou? Waarom breken, Storm?

Ik heb zitten twijfelen tussen Coleman Coastline 3+ en Vango Omega 350.
Ineens kwam ik de Vango voor heel goedkoop tegen in Engeland. Toen was voor mij de keus niet moeilijk meer.
De Vango kwam mij kwalitatief toch beter over. Tot nu nog geen klachten.
Heb alustokken al een paar keer spontaan gebroken waar ze in elkaar klikken zal wel eens foto maken als ik weer thuis ben uit de ardennen
 
Ik heb eigenlijk nog nooit, bij geen enkele tent, gebroken stokken gehad.
Zelfs niet bij storm met een super-goedkoop Bristol-tentje!

Maar goed dat je het zegt.
Dan iig voortaan reparatiesetje mee.
Met wat voor stokken heb je ze/ ga je ze vervangen?
 
Bij mijn Vango Omega 450 heb ik ook problemen met de stokken gehad. 2 jaar terug brak er spontaan een stok af, op de koppeling. En toen ik goed keek bleken alle segmenten van die ene stok haarscheurtjes te hebben. Tijdens de vakantie vervangen door een fiberglas stok die ik kocht bij een lokale intersport (en makkelijk met zakmes op maat te maken).

Bij thuiskomst heb ik alle stokken vervangen door Mostert stokken, volgens velen de beste stokken die er zijn. Tot mijn grote verbazing kwam ik vorige maand na een dagje rijden terug bij de tent en was ook een van die stokken gebroken. Gewoon, terwijl die daar stond en er was geen storm geweest. Ik vermoed dat de stokken toch te lang zijn, of dat er te veel spanning op staat.

Tent was inmiddels verder ook wel aardig versleten dus tijd voor een nieuwe.

De Redverz motortent heb ik ook gehad. Zeer veel leefruimte, het model dat ik had, had wel een hele kleine binnentent, gaat prima in je eentje, niet met zijn tweeën. Maar ook die tent is gesneuveld tijdens een storm met wind van de zijkant. Dat soort tenten is voor stormachtig weer eigenlijk te hoog. Ze moeten dan met hun voor- of achterkant tegen de wind in staan. En dat kan je natuurlijk zo regelen als het al stormt als je aankomt, maar niet als het gaat stormen terwijl de tent al staat.
 
Mss is het dan dat ik voorzichtiger ben met mijn tentjes..........................., òf meer geluk?
Meerdere tentjes heb ik na een jaar of wat weer kunnen verkopen, andere heb aan mijn kinderen gegeven.
Daar mankeerde iha vrij weinig aan.

Ik heb tot nu pas 2 tentjes gehad die ECHT VERSLETEN waren. Dat is (bijna) uit elkaar vallen van gebruik en ouderdom.
Punt-shelter heeft 't 35jr volgehouden en stond overal in Europa. (dat was nog ouderwetse katoen-kwaliteit van vroeger)
Mijn laatste Bristol-koepeltje is pas na 8 jaar in de container gegaan na best veel vakantie-dagen. Beginnende lekkage met een onweersbui.
 
Ik kampeer zo'n 6 weken per jaar en verplaats bijna elke dag. Dat betekent 40 keer per jaar de tent opzetten en afbreken. En ik merk dat een tent vooral slijt van het opzetten en afbreken. Na 3-4 koop ik dan ook steeds een nieuwe. Waarbij ik een tentje naar duurder ben gegaan omdat ik verwachtte dat dat meer kwaliteit zou zijn. Nu weer terug naar een budget van rond de 250 euro.
 
Ehm, ik heb tentjes gehad van diverse prijsklassen en vermaak me prima met een quechua fresh/black tentje van 50 euro. Nu 2de seizoen en idd van het oppakken slijten ze het meest.
 
Die Quecha tentjes vind ik te klein. Ik wil in de voortent kunnen zitten op mijn stoeltje bij natte dagen. Stukje comfort dat ik ben gaan waarderen.

Ik heb ter vervanging van mijn Vango Omega 450 nu een Vango Beta 350 Alloy gekocht. Nog niet mee gekampeerd dat ga ik in september doen. Die 450 was eigenlijk achterlijk groot.
 
Ff last minute.

Eigenlijk de laatste 15 jaar altijd geslapen in een hammock. Volgende week heerlijk naar Noorwegen en Zweden.Alleen dit keer wil ik iets meer comfort inbouwen.Wat langer op een camping staan en vandaar uit lekker toeren. Al ben ik niet zo kick op slapen in een tent wil ik er dit keer toch aan geloven.Het voordeel om de koffers en ander spul in de tent te kunnen achterlaten.
Wil ook nog een dag of drie a vier naar offroad.nl in Zweden en daar in een groep wat offroad rijden.
Zit daarom al een week het web af te struinen naar een tent. Maar die dingen van 1.30 m hoog vind ik helemaal niks. Word te oud voor dat gekruip en met slecht weer kunnen mijn helinox en ik wel in de tent maar niet op de manier zoals ik dan zou willen, nl er in zitten.
Mijn keus is toch een beetje gevallen op een Vango Galaxy 300. Je hebt een beetje een leefruimte in dat ding.
Het liefst zou ik toch zo'n motortent willen aanschaffen. De kwaliteit is denk ik beter dan een Vango. Alleen kan ik dat soort tenten niet in Nederland vinden. De Lone Rider Mototent en ook nog een andere van het merk Redverz.
Maar misschien zijn er nog andere soortgelijke tenten.
Als iemand een zaak in Nederland weet of een link heeft dan zou dat geweldig zijn.De Vango had ook een tent lijn voor motoren genaamd de Vango Tour maar volgens mij zij die niet meer leverbaar.

B.v.d.

met dat probleem zat ik ook dat ik nergens een opgestelde lonerider mototent kon gaan bekijken , maar na veel reviews gelezen te hebben toch maar één online besteld , worden super snel geleverd (bedrijf zit in frankrijk) en er is een zeer goede en snelle nazorg klantendienst . Tent is super kwaliteit moet ik zeggen en als ze in de zon staat geweldige chique kleur . Ik laat steeds de binnentent erin hangen als ik ze afbreek . ik weet niet waar je woont maar je mag de mijne altijd komen bezichtigen . Die tent die Wouwer aanhaalde is helemaal dezelfde van afmetingen en een goed alternatief maar wel wat mindere kwaliteit en duurt enkele minuten langer om op te zetten ( kost dan ook wel maar 1/3 van de prijs van de lonerider)
Alles bij elkaar genomen is de lonerider zijn prijs meer dan waard .
 
Spasticus : je schreef dat de vango tour 200 niet meer leverbaar is , das niet volledig waar , de tent heeft nu alleen een andere toepasselijke naam gekregen : vango stelvio 200
 
Als ik de Vango Stelvio zo bekijk is het gewoon de grootste aanvulling op:
Omega 250 - Omega 350 - Omega 450 - Stelvio 200.

Persoonlijk vind ik mijn 350 groot genoeg.

De stelvio is anders wel een balzaal. Toch maar 6.2kg!
Tent blijft ook altijd een afweging tussen wat je mee KAN nemen of mee WILT nemen.
 
vraagje aan de ervaren koffie zetters outdoors : hoe nemen jullie ongemalen koffiebonen mee voor enkele weken zonder dat ze hun aroma verliezen ? iemand ervaringen mee ?
 
Ongemalen koffie neem ik niet mee.
Maar wel gemalen koffie in gewone vacuum DE-pakken (250gr)


Je hebt van die plastic bussen (ca Rnd10x20cm) waar ze bijv. Zaanse koek in verkopen. Luchtdicht!
Daar past in mijn geval precies 1 pak in samen met een stel koffiefilters.
In zo'n bus zou je natuurlijk ook je bonen in kunnen doen.
 
Ik heb nu een slaapmat van 7 cm dik, Deze heeft 2 ventielen en dat scheelt in het weer oprollen.
Ik wil graag een 10 cm. dikke mat(ik ben een zijslaper) Vreemd genoeg lijkt die van hezelfde merk(Outwell) nu een ander, doch maar 1 ventiel te hebben.
Ehm, tips voor een goede, 10cm dikke slaapmat?
 
Heb ook na meerdere experimenten de megamat van Exped aangeschaft en ik moet zeggen dat het een geweldige mat is. Isoleert goed en is super comfortabel. De pakmaat is dermate groot en lomp dat ik hem toch niet meer op de motor gebruik. Ben na lang zoeken bij de Sea to Summit comfort plus xt insulated uitgekomen. Slaap er als zijslaper goed op en de isolatie is top. Licht van gewicht en kleine pakmaat.
 
Ik heb niet lang terug een Exped Synmat Megamat 12LXW gekocht. (12cm dik)
Nee, kou uit de grond is nu wel voorbij.
Daarom prima geschikt voor vroeg voorjaar en hoge noorden.

Ik weet niet of Lonetraveler 't dan over dezelfde heeft?
Zo vreselijk groot is de pakmaat van mijn Exped toch niet? ca Rnd 18x30cm (net gemeten)


Toch mijn ouderwetse velours-luchtbed slaapt toch nog wel iets beter. (15cm dik)
Dat is zo'n goedkoop donkerblauw veloursding van ca €10.
Die velours ga ik nu gebruiken voor 'warmere' bestemmingen. Voor net boven nul met kou uit de grond is deze ongeschikt.

Totaal pakvolume velours ietsje groter!
O ja, en je hebt er eigenlijk ook een pomp bij nodig. Want je blaast je anders helemaal suf!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet lang terug een Exped Synmat Megamat 12LXW gekocht. (12cm dik)
Nee, kou uit de grond is nu wel voorbij.
Daarom prima geschikt voor vroeg voorjaar en hoge noorden.

Ik weet niet of Lonetraveler 'r dan over dezelfde heeft?
Zo vreselijk groot is de pakmaat niet van mijn Exped toch niet? ca Rnd 18x30cm (net gemeten)


Toch mijn ouderwetse velours-luchtbed slaapt toch nog wel iets beter. (15cm dik)
Dat is zo'n goedkoop donkerblauw veloursding van ca €10.
Die velours ga ik nu gebruiken voor 'warmere' bestemmingen.
Voor vorst in de grond toch eigenlijk niet geschikt.

Totaal pakvolume velours ietsje groter!
De synmat is anders dan de megamat. De megamat is gevuld met schuim. Dat maakt tevens dat zijn pakvolume zo groot is.
En inderdaad, bij dit weer kun je volstaan met een simpel luchtbed van een paar tientjes als je wilt. Zolang de temperatuur s nachts niet beneden de 10 graden komt.
 
ca. 80 euro? vinnik ook wel wat moet ik zeggen.. maar de quechua's van ca 40 euro blijven lek gaan.
 
Ik kampeer zo'n 6 weken per jaar en verplaats bijna elke dag. Dat betekent 40 keer per jaar de tent opzetten en afbreken. En ik merk dat een tent vooral slijt van het opzetten en afbreken. Na 3-4 koop ik dan ook steeds een nieuwe. Waarbij ik een tentje naar duurder ben gegaan omdat ik verwachtte dat dat meer kwaliteit zou zijn. Nu weer terug naar een budget van rond de 250 euro.

Zelfde verhaal hier. Paar jaar terug b rak er ook een stok van mijn Coleman tent. Was letterlijk op de 2e dag van een 4-weekse rondreis door Noorwegen. Gelukkig had ik zo'n reparatiepijpje om over de breuk heen te schuiven. Beetje ducktape er omheen en hij heeft het de resterende tijd volgehouden. Kneep hem wel tijdens een storm op de Noordkaap maar hij hield het goed. Later thuis wilde ik het stokdeel vervangen en ontdekte ik ook meerdere stokken met haarscheurtjes. Die heb ik vervangen en de tent nog een jaartje gebruikt. Heb hem nu nog als reserve, laatst nog uitgeleend aan iemand die het kamperen eens wilde proberen.
 
vraagje aan de ervaren koffie zetters outdoors : hoe nemen jullie ongemalen koffiebonen mee voor enkele weken zonder dat ze hun aroma verliezen ? iemand ervaringen mee ?

Ik hou wel van een goede bak koffie maar het houdt voor mij wel ergens op. Pak Lavazza in een hersluitbare zak is voor mij wel goed genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan