Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Joh ben ik gek als ik voor het kamperen (!) geen 150 pop ga uitgeven voor een slaapmat?
Ja. :+

Is natuurlijk helemaal afhankelijk wat je er mee doet. Als je ook in koudere tijden gaat kamperen zou je wel gek zijn als je niet de kans pakt om voor 150 euro het 's nachts niet koud te hebben. Voor die 2 weken in Frankrijk in de zomer doet het er dan weer niet zoveel toe.
 
Waarom is iedereen altijd opzoek naar zoveel luxe bij het kamperen? Voor mij is de helft van de lol dat het een beetje primitief is (de andere helft is 's ochtends je tent openritsen en zo de natuur in stappen). Zo waardeer ik de luxe van thuis juist weer extra als ik terug ben.

Deze week was ik een paar dagen met een vriendin kamperen in de ardennen (zonder motor). De buren maakte de opmerking dat ze genoten van hoe primitief wij kampeerden. Nou stond ik op een familiecamping dus mijn Quechua Quickhiker 3 viel een beetje uit de toon, maar ik had niet het idee dat ik heel primitief aan het kamperen was. Ik had al veel meer luxe mee dan toen ik met de motor weg was.

Ik had nu een veel ruimere tent en wel een kleed mee om voor de tent op te zitten (als ik met de motor weg ben ga ik toch niet echt zitten dus dan blijf ik staan of ga ik even op m'n zadel zitten als hij op de middenbok staat). Ik had zelfs een kussen meegenomen, terwijl ik dat anders nooit doe. Ik gebruik hem toch nauwelijks. We kookten dan wel op zo'n klein gasbrandertje met kleine pannetjes, maar meer heb je niet nodig voor 2 personen en het scheelt afwas.

Ik had juist het gevoel dat ik vrij luxe aan t kamperen was tenopzichte wat ik gewend ben. Dankzij de vriendin namen we zelfs moeite om thee te maken, hadden we en pindakaas en chocopasta voor op brood (anders doe ik t alleen met pindakaas) en kwam niet al het eten kant en klaar uit blik.

Misschien ben ik gewoon te snel tevreden en stel niet van die hoge eisen aan t onderdak en de voeding of jullie worden oud en verwend :+.
 
Misschien ben ik gewoon te snel tevreden en stel niet van die hoge eisen aan t onderdak en de voeding of jullie worden oud en verwend :+.
Ik denk dat leeftijd inderdaad een rol speelt. Met het ouder worden, gaat het allemaal wat moeizamer. Eerder moe, sneller koud etc.. Maar met wat beter materiaal kan ik het moment van stoppen uitstellen.
 
Joh ben ik gek als ik voor het kamperen (!) geen 150 pop ga uitgeven voor een slaapmat?
Nee, ik vond 't ook bar veel geld.
Tijd lang lopen dubben of dat ik zo'n groot bedrag moest gaan uitgeven voor een simpele slaapmat.

Na een best wel frisse nacht in april in de Ardennen was ik om.
Mijn slaapzak was prima, maar de ondergrond voelde als poolijs.
In mei nog een keer weg geweest (natuurlijk warmer) maar zeker geen kou meer uit de grond.
 
Waarom is iedereen altijd opzoek naar zoveel luxe bij het kamperen? Voor mij is de helft van de lol dat het een beetje primitief is .................
Misschien ben ik gewoon te snel tevreden en stel niet van die hoge eisen aan t onderdak en de voeding of jullie worden oud en verwend :+.
Ik hang zeker niet aan luxe en ben meestal snel tevreden.
Maar ik kan je melden dat als je de halve nacht wakker wordt/ ligt van de kou dan is de lol wel over!
 
Na een best wel frisse nacht in april in de Ardennen was ik om.
Mijn slaapzak was prima, maar de ondergrond voelde als poolijs.
In mei nog een keer weg geweest (natuurlijk warmer) maar zeker geen kou meer uit de grond.
Daarom heb ik een alu onderleg dingetje van 5 euro onder m'n Thermarest. Nooit meer koud.
 
Ergste was nog dat ik die gewoon 'zu Hause' had liggen. (lijk wel een Duitser!)
Trouwens ze zijn bij de Xenos nog veel goedkoper!
 
Ik ga op vakantie met een caravan met alles erop en eraan, en ik ga op de brommer op vakantie met een tentje slaapzak en 1 pitter.
Allebeide leuk, maar ik wil droog slapen, geen kou lijden en geen honger hebben , en als dat geld moet kosten dan moet dat maar .

:^

Ik vind geen koelkast voor mijn bier, geen Weber BBQ en geen espresso-apparaat mee, al knap primitief :+
 
Ik heb deze:
exped-deepsleep-system-donzen-slaapzak-detail-3.jpg

Schofterig duur (geloof 450 euro) maar hij word niet meer gemaakt en had hem in de sale voor 140 meen ik, maar dit is echt een superset, alleen iedereen vraagt ochtends waarom je in een zak Croky chips slaapt...... _O-
 
Er staat bij aanklikken link: product niet meer leverbaar. Snap ik met zo'n bedrag!
Gewone prijs €450, en dan zijn er hier die klagen over €150............................. :?
Dan valt mijn Exped dus nog wel mee!

Croky lust ik wel, maar minder blij als mijn buurman de hele nacht ligt te kraken!
 
Das de exped ja. Croky chips :')

Ik heb de synmat 9. Warm zat, dat zijn de matjes van 5 al. Maar 9 ligt lekkerder. En de pakmaat is kleiner dan de gewone slaapzak. Die combi sprak me aan, daarom gekocht. Ook al is t duur. Voor mij t geld waard.
 
Ik zit ook al even te dubben over een andere slaapmat. Heb nu een thermarest neo-air maar slaap hier niet lekker op. Hij is wel goed warm maar is wat te smal en dun voor een zijslaper. Ik lees goede verhalen over een JR Gear traverse core als alternatief voor een dure exped mat, nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?
 
Ik heb deze:
exped-deepsleep-system-donzen-slaapzak-detail-3.jpg

Schofterig duur (geloof 450 euro) maar hij word niet meer gemaakt en had hem in de sale voor 140 meen ik, maar dit is echt een superset, alleen iedereen vraagt ochtends waarom je in een zak Croky chips slaapt...... _O-
Werkt dat een beetje met die "pumpbag"? Heb zelf die ingebouwde pomp, maar vraag me af of dit ook werkt....
 
Ik ben momenteel met mijn vriendin met de motor op vakantie in Kroatië aan het kamperen en heb ook zo'n mooi enkel pitje mee. Echter lopen wij een beetje tegen een gebrek aan inspiratie aan om eten te maken en houd het bij nasi, bami, pasta chilly con carne een maaltijd salade wel een beetje op. Iemand nog goeoe suggesties?
 
Ik eet zelf graag:
* Ravioli met 5 kazensaus en champignons in de saus
* Volkoren macaroni met ui, paprika en broccoli. Eventueel met chorizo of kaas
* Maaltijd salade met groene pesto, kleine tomaatjes, pijnboompitjes en mozzarella
* Kant en klare soep met een stokbrood
* Doperwten met tomaten puree en pasta
* Omelet met kaas, paprika en lente ui

Of je kan poffetje opwarmen op een deksel van een pan met kokend water. Dat heb ik laatst gedaan en werkte verassend goed.

Of een keer bbq'en op zo'n wegwerp ding

Of je kan taco's maken dan hoef je alleen je bonen/gehakt prutje op te warmen, dat kan met 1 pitje. Alleen heb je wel veel snijwerk
 
Laatst bewerkt:
Misschien ben ik gewoon te snel tevreden en stel niet van die hoge eisen aan t onderdak en de voeding of jullie worden oud en verwend :+.

Vroeger (15 jaar terug) had ik een kleine tent, dunne slaapzak, klein opblaasbedje en geen stoel bij me. Alles paste in mijn zijkoffers en de tent zat achterop gebonden.

Een klein stoeltje nam niet veel ruimte in dus dat kon bij de tent gebonden. Het jaar erop mijn luchtbedje vervangen door een Thermarest, die zat ook bij de tent gebonden. En omdat ik weer wat later naar de Noordkaap ging en ik koud weer verwachtte heb ik een andere slaapzak gekocht. Dikker, maar vooral ook langer, eentje waar ik wel helemaal inpas. En 5 jaar geleden ook maar een iets grotere tent, eentje waar de voortent hoog genoeg is om in te kunnen zitten met mijn stoeltje.

Ik zou het comfort niet meer willen missen. Vooral de slaapzak en thermarest zorgen ervoor dat ik 's nachts prima slaap, ook als het tegen het vriespunt is. Wat in juni of september regelmatig het geval is als je wat hoger in de bergen slaapt. Het stoeltje en de wat hogere tent zorgen ervoor dat ik niet meer op mijn zij in mijn tent lig, steunend op één elleboog. En daar zijn mijn gewrichten erg blij mee.

Of dat betekent dat ik verwend ben weet ik niet, oud in ieder geval wel, mijn rug trekt het niet als ik niet goed kan slapen en zitten.
 
Ik ben momenteel met mijn vriendin met de motor op vakantie in Kroatië aan het kamperen en heb ook zo'n mooi enkel pitje mee. Echter lopen wij een beetje tegen een gebrek aan inspiratie aan om eten te maken en houd het bij nasi, bami, pasta chilly con carne een maaltijd salade wel een beetje op. Iemand nog goeoe suggesties?

Wat ik ook regelmatig doe is een zakje oplossoep, en dat aanvullen met wat verse groenten naar keuze of een aardappel in kleine blokjes, eventueel een handje rijst of macaroni erbij. Heb je een prima maaltijdsoep, kan je nog een broodje met een lokaal kaasje of iets bij doen.
 
Werkt dat een beetje met die "pumpbag"? Heb zelf die ingebouwde pomp, maar vraag me af of dit ook werkt....
Werkt. Ook bij die met ingebouwde pomp.
Gaat iets sneller.

Eeh, hoeveel sneller hangt natuurlijk vd inhoud van je mat af.
 
Zijn er ook mensen met ervaring met de Outwell Dreamboat?
Wat mij minder aantrekt is de afmeting opgevouwen 80 x 21cm. Is het ook mogelijk om deze dubbelgevouwen op te rollen?

Heb nu een Exped pro lite 4 xl, maar heb naast het eerder genoemde Croky gevoel, heb ik ook het gevoel dat ik op de grond lig. Eind van het liedje is wakker worden om te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan