Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Zijn er ook mensen met ervaring met de Outwell Dreamboat. Heb nu een Exped pro lite 4 xl maar heb naast het eerder genoemde Croky gevoel ook het gevoel dat ik op de grond lig. Eind van het liedje is wakker worden om te draaien.

Wat mij minder aantrekt is de afmeting opgevouwen 80 x 21cm. Is het ook mogelijk om deze dubbelgevouwen op te rollen?
Heb de vergelijkbare Exped megamat. Kun je niet dubbelgevouwen oprollen. Eigenlijk te groot voor de motor. Gebruik hem daarom niet meer. Wel erg comfortabel.
 
Thx iedereen,

Heb een Solo Expedition tent besteld. De voornaamste reden is eigenlijk dat ik wel wat ruimte wou in de voortent om te kunnen zitten in een stoeltje maar het slaapgedeelte juist weer niet zo wil hebben.Ga er vanuit dat een kleiner slaap gedeelte iets beter is qua temperatuur.
Noorwegen en Zweden kan best nog wel koud zijn vooral meer naar het noorden.
Ik zal de hammock zeker gaan missen vooral de snelheid en het comfort van het liggen.
Zal nog een kijken of er nog wat ruimte over is in de grote Ortlieb drybag en kan ik hem nog mee nemen.Zal dan wel de Expad pad er moeten in doen want de underquilt wordt dan echt wel te bulky.De Expad pad moet toch sowieso mee voor in de tent.
 
Pb gestuurd :)

Paar pagina’s terug werd de vraag gesteld of reserveren nodig is op campings.
Ik ben de afgelopen 2,5 week met oldtimer camper en aanhanger door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië getrokken. Niks gereserveerd, geen enkel probleem gehad. Ook meerdere nachten niet. Lijkt me dat met de motor dan nog makkelijker is, of ze moeten iets tegen motoren hebben.
 
Heb uiteindelijk toch de Outwell dreamboat 12cm besteld. Zal wel lomp zijn, maar goede nachtrust is ook iets waard.
 
Pb gestuurd :)

Paar pagina’s terug werd de vraag gesteld of reserveren nodig is op campings.
Ik ben de afgelopen 2,5 week met oldtimer camper en aanhanger door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië getrokken. Niks gereserveerd, geen enkel probleem gehad. Ook meerdere nachten niet. Lijkt me dat met de motor dan nog makkelijker is, of ze moeten iets tegen motoren hebben.
En PB terug.

Wat betreft het reserveren voor de camping, we hebben de laatste paar jaren nooit gereserveerd en maar 2x gehad dat de camping geen plaats had. Toevallig beide keren een "nederlandse" campings waarvan ik de indruk hadden dat ze gewoon geen zin hadden in mensen die op doorreis zijn.
Eerste geval was met 2 motoren ergens boven in Italië, de camping om de hoek zou ook "vol" zitten netzoals alle andere campings in de regio. Camping om de hoek had een "noodplekje" vrij. Camping waar we nog altijd terug komen als we in de buurt zijn.
Tweede geval was met de auto met 2 personen in Slowakije, einde van de middag bij de camping, camping zou vol zijn maar had meer de indruk dat ze geen zin hadden in mensen voor 1 nachtje. Wederom was de camping verderop een stuk beter :P
 
Dit jaar voor het eerst meegemaakt dat een camping vol zat. (hoog seizoen in de buurt van Karlsruhe) Op de telefoon een andere camping gebeld, vol. toen nog een, vol. Toen kwam er een duitse motorrijder aan, hij had ook al rond gebeld en gaf het op. "Nog 350km snelweg en dan ben ik thuis.... " Ook in het dorp nog bij een Hotel gestopt maar daar was ook geen plaats. Inmiddels was het half 6. Nog een uur verder naar het zuiden gereden en er was ineens een camping met plaats. Camperen is het nieuwe "All-inn naar Turkije". Volgend jaar toch maar iets beter voorbereiden......of boeken....weet ik nog niet.
 
Ik ga over een paar weken op vakantie en zit verschillende paklijsten op het web te lezen om te controleren of ik niks vergeten ben. Valt mij op dat reservesleutels van de motor op veel paklijsten staat. Nu heb ik nog nooit reserve sleutels meegenomen. Snap het idee wel je kan natuurlijk altijd je sleutel kwijt raken of hij kan gestolen worden. Vroeg mij wel af waar ik die reservesleutels dan moeten opbergen om te voorkomen dat ik straks twee sleutels kwijt ben. Als je met twee of meer personen op vakantie gaat dan geef je die sleutels natuurlijk aan de ander. Maar als je alleen bent? 1 sleutel in de linker broekzak en de ander in de rechter en hopen dat slechts 1 broekzak gerold wordt?
 
Eventueel met ductape (en dan de zwarte) in je spatbord plakken. Niemand die het ziet en je weet zeker dat altijd een sleutel aanwezig hebt.
Geen vakje is voor mij juist een reden om creatieve oplossingen te bedenken.
 
Ergens achter een stuk plastik of onder de tank, met een lijmpistool vast plakken een optie ?

Zo heb ik het ook, kapje los geschroefd, reservesleutel met ty-wrap aan het frame gemaakt, kap er weer voor en klaar. Enige wat ik nodig heb is een inbussleutel, maar die heb ik in de koffer. Koffersleutels heb ik apart en zelfs al ben je die ook kwijt dan is een inbussleutel altijd wel ergens te vinden. Ook al heb je een naked, er is altijd wel een plekje te vinden waar je ze onzichtbaar kunt vastmaken.

Het is mij al eens overkomen, er ligt nog ergens een bosje sleutels van mij in Zwitserland. Dat was gelukkig niet mijn contactsleutel maar wel de koffersleutel en sleutel van schijfremslot. Motor stond toen gelukkig niet op slot, want de reservelsleutels lagen op de camping.
 
Ik bewaar hem altijd in een vakje in mijn slaapzak ..daar zullen ze hem nooit vinden..(nu wel misschien🤣)
 
Nee want in een slaapzak zullen ze nooit zoeken, zeker niet in zo'n vakje... ;)
Ik ben bang dat dat de eerste plek is waar ze gaan zoeken.
maar andere vraag, wanneer gaan ze daar in zoeken?
  1. als je op je motor zit en je slaapzak achterop?
  2. als je even boodschappen doen gaan ze dan je bagage eraf halen in de hoop dat daar een sleutel zit?
  3. als je op een camping in je bed ligt?
  4. als je even zwemmen bent en je gewone sleutel daar ook ligt?
 
Ik had mijn reservesleutels vast opgeborgen in mijn beenprothese..... Weer een voordeel, behalve dat ik ook geen koude voet meer kan hebben....Aanrader dus ;) !
Zit daar je bandenplaksetje ook, Jan? En je douchespullen? ( oh nee, die heb je niet nodig, waar jij ging waren geen douches😉🤣)
 
Terug
Bovenaan Onderaan