Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Dat er iets te beleven is, dat kan leuk zijn...................
Maar dan gewoon bij de bar en niet het gegil net naast mijn eigen tent.

Het gekrijs overdag, of midden in de nacht het gemekker van kinderen dat kan voor mij wel wegblijven.
Ook de klerezooi die kinderen maken zit ik niet op te wachten.
Smeerboel in de toiletten, wc-rollen die afgewikkeld zijn, een hoop vuilnis net NAAST de afvalbak.
Douches die stromen terwijl er niemand is. Resultaat is dat er volgend jaar ineens douche-muntjes nodig zijn........ :X

Kinderen slopen vaak de boel, of maken iig veel meer gebruik van alle faciliteiten.
Gekke is dan dat kinderen vaak voor laag tarief op de camping zitten. Daarvoor zou je juist MEER moeten betalen!
Vreemd is dat IK dan moet meebetalen voor het speeltuintje, terwijl ik daar zeker geen gebruik van zal maken.

Liefst heb ik een camping met 'helemaal NIKS'!
Enkele m2 fatsoenlijk gras, douche en toilet niet te ver weg. Dat hoeft dus (vrijwel) NIETS te kosten!
 
Echt heerlijk een kind vrije camping. Ik vertrek 6 september naar dit treffen voor nog wat inspiratie op te doen voor volgend jaar. Motorrad Reise Treffen Gieboldehausen MRT
is echt leuk om reis ervaringen te horen van andere mensen en vooral ook tips en tricks voor verre reizen.

20/21 september heb je op een camping in het Brabantse Ulicoten het Discover Overland weekend, dat is ook zo'n weekend voor en door reizigers. En het laatste weekend van oktober het Horizons Unlimited weekend in Duitsland. Die in Brabant ben ik sowieso, die andere weet ik nog niet zeker.
 
Dat er iets te beleven is, dat kan leuk zijn...................
Maar dan gewoon bij de bar en niet het gegil net naast mijn eigen tent.

Het gekrijs overdag, of midden in de nacht het gemekker van kinderen dat kan voor mij wel wegblijven.
Ook de klerezooi die kinderen maken zit ik niet op te wachten.
Smeerboel in de toiletten, wc-rollen die afgewikkeld zijn, een hoop vuilnis net NAAST de afvalbak.
Douches die stromen terwijl er niemand is. Resultaat is dat er volgend jaar ineens douche-muntjes nodig zijn........ :X

Kinderen slopen vaak de boel, of maken iig veel meer gebruik van alle faciliteiten.
Gekke is dan dat kinderen vaak voor laag tarief op de camping zitten. Daarvoor zou je juist MEER moeten betalen!
Vreemd is dat IK dan moet meebetalen voor het speeltuintje, terwijl ik daar zeker geen gebruik van zal maken.

Liefst heb ik een camping met 'helemaal NIKS'!
Enkele m2 fatsoenlijk gras, douche en toilet niet te ver weg. Dat hoeft dus (vrijwel) NIETS te kosten!
Jij was vroeger heel braaf en netjes als kind lees ik zo:')
 
Helaas zit ik dat weekend in de eifel anders had ik je wel willen vergezellen als je dat niet erg vond. Dat van duitsland klinkt ook intressant. Alvast bedankt voor de info.
 
Jij was vroeger heel braaf en netjes als kind lees ik zo:')
NEE! Ik was vroeger zeker geen lievertje.

We zullen maar zeggen verschil in generaties!
Veel hangt echter ook af, of de ouders wel op tijd ingrijpen.
Dat kan al veel ergernis wegnemen. Helaas ontbreekt dat maar al te vaak.
Dat anderen maar last moeten hebben is dan onder het mom van: 'Het zijn toch kinderen'.
DONDER OP!! Waarom moet ik het gegil van JOUW kinderen ondergaan........... :X
 
Tegenwoordig zitten de meeste kinderen op de wifi dus opzich valt dat wel mee maar bij een vliegvakantie boeken wij ook een 16+ hotel ivm kleine kinderen.
Met de motor of camper vermijden wij ook de grotere camping.
 
20/21 september heb je op een camping in het Brabantse Ulicoten het Discover Overland weekend, dat is ook zo'n weekend voor en door reizigers. En het laatste weekend van oktober het Horizons Unlimited weekend in Duitsland. Die in Brabant ben ik sowieso, die andere weet ik nog niet zeker.
Ik dacht al dat jij daar heen zou gaan Fazer leek mij iets voor jou. Ik zou ook gaan met een maatje maar ging niet lukken..mocht je een grote gast zien met een zwarte bmw r80 met alu koffers volgeschreven van zijn wereldreis..doe Sander maar de groeten😋
 
NEE! Ik was vroeger zeker geen lievertje.

We zullen maar zeggen verschil in generaties!
Veel hangt echter ook af, of de ouders wel op tijd ingrijpen.
Dat kan al veel ergernis wegnemen. Helaas ontbreekt dat maar al te vaak.
Dat anderen maar last moeten hebben is dan onder het mom van: 'Het zijn toch kinderen'.
DONDER OP!! Waarom moet ik het gegil van JOUW kinderen ondergaan........... :X
Helemaal mee eens!! Die kinderen kunnen er niks aan doen, daar zijn het kinderen voor. Maar als de ouders te lui zijn, of te laks om met kinderen die eigenlijk zelf nog niet alleen naar de wc kunnen mee te gaan, dan krijg je die taferelen.
Ook wij proberen dit soort campings te mijden. Je kunt dan wel vakantie hebben, maar niet alleen voor je kinderen maar vooral voor de overige camping gebruikers dient het ook een prettig verblijf te zijn!
 
Helemaal mee eens!! Die kinderen kunnen er niks aan doen, daar zijn het kinderen voor. Maar als de ouders te lui zijn, of te laks om met kinderen die eigenlijk zelf nog niet alleen naar de wc kunnen mee te gaan, dan krijg je die taferelen.
Ook wij proberen dit soort campings te mijden. Je kunt dan wel vakantie hebben, maar niet alleen voor je kinderen maar vooral voor de overige camping gebruikers dient het ook een prettig verblijf te zijn!
Er zijn volwassenen zat hoor die er een zootje van maken in de toiletten. Spreek uit ervaring, hij wilde nl mijn zoon de schuld geven terwijl die niets verkeerd had gedaan.
 
Als je in het hoogseizoen op een familie camping gaat staan, met 3 zwembaden en 5 glijbanen, een anie team en elke avond disco, dan sta je duidelijk op de verkeerde camping voor je rust, maar ook op die leuke motorcamping waar de motorclub uit st Biggeklooster is neergestreken en een feestje houd met heavymetal tot 4 uur s'nachts zijn ook niet echt een pretje.
Ik mik meestal op een natuurcamping of iig een kleine camping, nooit teleurgesteld............tot nu toe 🤣
 
Als je in het hoogseizoen op een familie camping gaat staan, met 3 zwembaden en 5 glijbanen, een anie team en elke avond disco, dan sta je duidelijk op de verkeerde camping voor je rust, maar ook op die leuke motorcamping waar de motorclub uit st Biggeklooster is neergestreken en een feestje houd met heavymetal tot 4 uur s'nachts zijn ook niet echt een pretje.
Ik mik meestal op een natuurcamping of iig een kleine camping, nooit teleurgesteld............tot nu toe 🤣
Ik had ooit het brilante idee om op doorreis naar Zwitserland te overnacht op een camping die een slaapzaal had..lekker makkelijk dacht ik...was alleen daar totdat er een wat ouder stel binnen komt die mij om 1uur snachts wakker maakten met hun voortplantingsgeluiden..ik weet nu alle sextermen in het Duits..pff nooit meer..
 
Opmerkelijk, die negatieve reacties over kinderen. Ik heb er nog nooit last van gehad. Integendeel zelfs. Ik begroet kindjes altijd vriendelijk en ik laat er al eens eentje op de motor zitten. Over het algemeen vind ik ze goed gezelschap zolang je ze niet behandelt als mini-volwassenen. Je mag best tegen een kind zeggen 'dat vond ik niet fijn' of 'dat hoort niet'. En dat mag best streng. Ik laat de kinderen altijd merken dat er met mij niet te sollen valt. Maar als ze leuk zijn dat ik zeker leuk terug kan zijn. Zo heb ik afgelopen reis een hele avond badminton gespeeld met enkele kids. Ik heb al kindjes gehad die ik helemaal blij heb gemaakt door mijn kampeer vuurtje te tonen en mijn mes enzovoort. Dat maakt een avond goed.

Ik vrees eerder dat kinderen niet genoeg lawaai maken eerder dan andersom. De meeste kinderen zijn aan een tablet of smartphone gelijmd en dat is niet goed voor ze. Het is NIET normaal dat jonge kinderen op een camping komen en geen geluid maken. Het is NIET normaal dat wij vele kinderen Relatine geven om ze rustig te houden.


Wees verdraagzaam maar tegelijk assertief. Dat is een vorm van liefde voor de medemens eigenlijk. Sommige kinderen zijn ettertjes ja. Maar die zijn eigenlijk slachtoffer van een gebrek aan structuur. Je ziet het in hun ogen. De etters hebben een doffe blik. Stabiele, goede kinderen zijn lichter en stralen meer.
 
Opmerkelijk, die negatieve reacties over kinderen. Ik heb er nog nooit last van gehad. Integendeel zelfs. Ik begroet kindjes altijd vriendelijk en ik laat er al eens eentje op de motor zitten. Over het algemeen vind ik ze goed gezelschap zolang je ze niet behandelt als mini-volwassenen. Je mag best tegen een kind zeggen 'dat vond ik niet fijn' of 'dat hoort niet'. En dat mag best streng. Ik laat de kinderen altijd merken dat er met mij niet te sollen valt. Maar als ze leuk zijn dat ik zeker leuk terug kan zijn. Zo heb ik afgelopen reis een hele avond badminton gespeeld met enkele kids. Ik heb al kindjes gehad die ik helemaal blij heb gemaakt door mijn kampeer vuurtje te tonen en mijn mes enzovoort. Dat maakt een avond goed.

Ik vrees eerder dat kinderen niet genoeg lawaai maken eerder dan andersom. De meeste kinderen zijn aan een tablet of smartphone gelijmd en dat is niet goed voor ze. Het is NIET normaal dat jonge kinderen op een camping komen en geen geluid maken. Het is NIET normaal dat wij vele kinderen Relatine geven om ze rustig te houden.


Wees verdraagzaam maar tegelijk assertief. Dat is een vorm van liefde voor de medemens eigenlijk. Sommige kinderen zijn ettertjes ja. Maar die zijn eigenlijk slachtoffer van een gebrek aan structuur. Je ziet het in hun ogen. De etters hebben een doffe blik. Stabiele, goede kinderen zijn lichter en stralen meer.

Je lijkt ook iemand die met een 4 jarige gaat discussiëren wat er gegeten wordt :+
 
Je lijkt ook iemand die met een 4 jarige gaat discussiëren wat er gegeten wordt :+
Ik zeg net het tegenovergestelde. Je 4 jarige heeft niets te beslissen. Maar als hij of zij zich goed gedraagt dan ben ik leuk. De harde liefde, zeg maar. Ik zei in mijn post dat ik de kinderen er op aanspreek als ze zich slecht gedragen. Maar ik heb inderdaad graag kinderen.

EDIT: typo
 
Ik heb in het verleden ook op een familie-camping gestaan met de kinderen.
Zwembad-speeltuin-automatenhal-animatieteam-campingresto-voetbalveld-disco-winkeltjes en wasmachine hok en mss nog meer...............
Prachtig allemaal maar ik maakte nauwelijks gebruik van alle toeters en bellen.
Ja, veel gegil van kinderen, vooral waar de kinderen door de ouders niet in het gareel werden gehouden.
Het heeft een vermogen gekost, maar toen waren we er blij mee.

Nu op de motor is het voor mij precies omgekeerd.
Niks al die heisa, ik wens alleen een goed stukje gras met een kraantje. Meer is voor mij niet nodig.
Nee en het liefst geen kinderen meer. Die tijd heb ik gehad!

Oja, en die 4-jarige moet zn kop houden, netjes aan tafel gaan zitten en eten wat de pot schaft!
 
Ik ga binnenkort met de motor en tent een rondje doen door Frankrijk en Spanje. Jaar of tien niet in die landen geweest. Kan mij van toen wel herinneren dat tanken een gedoetje kon zijn. Pompen die tijdens de lunch een paar uur dicht zitten. Weinig onbemande pompen en als ze er al zijn werden de Nederlandse bankkaarten niet geaccepteerd. Hier zijn vast mensen met recente ervaringen? Ik neem aan dat het tegenwoordig allemaal een stuk makkelijker gaat?
 
Ik ga binnenkort met de motor en tent een rondje doen door Frankrijk en Spanje. Jaar of tien niet in die landen geweest. Kan mij van toen wel herinneren dat tanken een gedoetje kon zijn. Pompen die tijdens de lunch een paar uur dicht zitten. Weinig onbemande pompen en als ze er al zijn werden de Nederlandse bankkaarten niet geaccepteerd. Hier zijn vast mensen met recente ervaringen? Ik neem aan dat het tegenwoordig allemaal een stuk makkelijker gaat?
Spanje weet ik niet, maar Frankrijk ben ik zulks in de Provence en alpen niet tegen gekomen. Vaak hebben (grotere) supermarkten ook pompen, die zijn dacht ik ook een paar ct goedkoper en die supermarkten staan vaak goed aangegeven.
 
Spanje ben ik ook al een paar jaar niet geweest, maar Frankrijk is geen enkel probleem. Een groot deel is tegenwoordig juist onbemand en je gewone pinpas wordt vrijwel overal geaccepteerd. Bij vrijwel elke grote Intermarche of Super U hebben ze wel een onbemande pomp, die zijn inderdaad vaak wat goedkoper. Bij de meeste pompen hebben ze trouwens alleen E10, dus als je een oudere motor hebt check dan eerst of die er tegen kan of tank 98.
 
Ik ben er net geweest (Frankrijk). Ik reed met TomTom en niet alle stations die werden aangegeven waren nog open (lees opgeheven). Reed wel alleen binnendoor dus ik ga er van uit dat het op de snelweg wel snor zit. Binnendoor zeker elke 100 km een pomp
 
Ik reed met TomTom en niet alle stations die werden aangegeven waren nog open (lees opgeheven).
Hier ook last van gehad ja. Heb een rider met up-to-date kaarten, maar had in belgie zelfs een 'pomp' waar écht al jaren geen benzine meer te krijgen was...
 
Ik ga binnenkort met de motor en tent een rondje doen door Frankrijk en Spanje. Jaar of tien niet in die landen geweest. Kan mij van toen wel herinneren dat tanken een gedoetje kon zijn. Pompen die tijdens de lunch een paar uur dicht zitten. Weinig onbemande pompen en als ze er al zijn werden de Nederlandse bankkaarten niet geaccepteerd. Hier zijn vast mensen met recente ervaringen? Ik neem aan dat het tegenwoordig allemaal een stuk makkelijker gaat?
Net terug uit Frankrijk en Spanje. Geen probleem met bankkaart of opening van benzinenpompen. Ja het zijn er soms minder dan in NL du splan je tankstops.
In FR wordt meestal de bankkaart niet geaccepteerd op de tolwegen. Dan heb je en CreditCard nodig
 
Net terug uit Frankrijk en Spanje. Geen probleem met bankkaart of opening van benzinenpompen. Ja het zijn er soms minder dan in NL du splan je tankstops.
In FR wordt meestal de bankkaart niet geaccepteerd op de tolwegen. Dan heb je en CreditCard nodig

De bankkaart wordt niet geaccepteerd bij de tolpoortjes? Of niet bij de tankstations langs de tolwegen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan