Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Creditcard bij de tolpoorten, ideaal !!

Mensen zijn kudde-dieren, dus let effe op in welke rij je aan sluit.
Vaak staat er bij een aantal poortjes een hele rij, terwijl het poortje er naast leeg of zo goed als leeg is.
 
Creditcard bij de tolpoorten, ideaal !!

Mensen zijn kudde-dieren, dus let effe op in welke rij je aan sluit.
Vaak staat er bij een aantal poortjes een hele rij, terwijl het poortje er naast leeg of zo goed als leeg is.
En als er overal een lange rij staat, is aansluiten bij vrachtwagens een goed idee. Die rij is lang, maar het zijn uiteindelijk maar een handjevol betalingen ;)
 
En als er overal een lange rij staat, is aansluiten bij vrachtwagens een goed idee. Die rij is lang, maar het zijn uiteindelijk maar een handjevol betalingen ;)

Precies, of kiezen om achter 2 auto's met caravan te gaan staan ipv de rij met 5 auto's er naast
 
ben ik de enige die voldoende contant geld meeneemt voor zijn vakantie en vrijwel niks met de pinpas betaald?
Ik heb slechte ervaringen met pinnen in het buitenland in het verleden dus doe het al jaren zo en bevalt eigenlijk best.

Moet ik wel altijd bemande pompen pakken maar dat vind ik niet zo'n probleem.
 
ben ik de enige die voldoende contant geld meeneemt voor zijn vakantie en vrijwel niks met de pinpas betaald?
Ik heb slechte ervaringen met pinnen in het buitenland in het verleden dus doe het al jaren zo en bevalt eigenlijk best.

Moet ik wel altijd bemande pompen pakken maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Binnen west-Europa heb ik wel altijd wat contant geld op zak voor nood (als de pin-automaten uit vallen), zeg iets van 100 euro.
Verder doe ik alles met de pinpas, tolwegen met de creditcard.

Nog nooit problemen gehad (buiten een enkele uitgevallen pinautomaat) En met die 100 euro kom je altijd wel weer een eind richting huis mocht er echt iets zijn.

We hebben vrienden die nemen altijd veel cash mee (echt heel veel), dat verstoppen ze ergens in een doosje. Ik zie het nut er niet van om dat risico te nemen.
 
Hangt er vanaf waar ik heen ga. Laatst was ik in de Balkan, en hoewel pinnen daar ook steeds gebruikelijker wordt had ik toch wel wat contant achter de hand. In Westerse landen is pinnen zo gebruikelijk dat je zelden tot nooit een probleem hebt. In ieder geval niet op de plekken waar ik kom. Alleen op kleine campings is het nog wel eens lastig, dus een paar tientjes heb ik altijd wel achter de hand, maar meer ook niet. En met tanken gok ik toch nooit op de laatste mogelijkheid, dus mocht ik een keer misgrijpen dan ga ik gewoon naar de volgende. Enige uitzondering is Duitsland, daar verbaas ik me er nog steeds regelmatig over in wat voor grote winkels, campings of restaurants je soms niet kan pinnen of de kosten gewoon belachelijk hoog zijn. Daar neem ik vaak wel wat meer contant mee. Tankstations en supermarkten zijn echter nooit een probleem.
 
Binnen west-Europa heb ik wel altijd wat contant geld op zak voor nood (als de pin-automaten uit vallen), zeg iets van 100 euro.
Verder doe ik alles met de pinpas, tolwegen met de creditcard.

Nog nooit problemen gehad (buiten een enkele uitgevallen pinautomaat) En met die 100 euro kom je altijd wel weer een eind richting huis mocht er echt iets zijn.

We hebben vrienden die nemen altijd veel cash mee (echt heel veel), dat verstoppen ze ergens in een doosje. Ik zie het nut er niet van om dat risico te nemen.

nou ja ik heb dus tot 2 keer toe in het buitenland niet kunnen pinnen (lag aan mijn pas)
Dan kun je verder dus ook niks meer.
Een paar honderd euro vind ik niet zo'n risico om bij te hebben.
 
Volgens mij in FR bij tolpoorten alleen CC of contant , bij de tankstations langs de tolwegen zijn beide kaarten meer dan welkom 😁
Ik was afgelopen zomer (met koekblik) mijn creditcard vergeten en dat ding slikt gewoon mijn pinpas en ik kwam ook daadwerkelijk armer thuis. Voelde niet heel tof om geen CC bij me te hebben maar heb het zo ook gered. Mogelijk sinds het contactloos betalen ofzo? Geen idee maar het werkte.
 
Net terug uit Frankrijk en Spanje. Geen probleem met bankkaart of opening van benzinenpompen. Ja het zijn er soms minder dan in NL du splan je tankstops.
In FR wordt meestal de bankkaart niet geaccepteerd op de tolwegen. Dan heb je en CreditCard nodig
Bij de tolwegen accepteren ze wel degelijk bankkaarten. Je hoeft dan ook geen pin in te voeren. Gebeurt allemaal automagisch. Net als bij de brug naar zweden eigenlijk.
 
Met z'n 2e samen misschien €50,- bij. Ik betaal alles met pin. Veel verder als Kraotië en schotland komen we niet. Na 2 weken vakantie misschien 2x €50 bij gepind.
 
Ik ga binnenkort met de motor en tent een rondje doen door Frankrijk en Spanje. Jaar of tien niet in die landen geweest. Kan mij van toen wel herinneren dat tanken een gedoetje kon zijn. Pompen die tijdens de lunch een paar uur dicht zitten. Weinig onbemande pompen en als ze er al zijn werden de Nederlandse bankkaarten niet geaccepteerd. Hier zijn vast mensen met recente ervaringen? Ik neem aan dat het tegenwoordig allemaal een stuk makkelijker gaat?
Ik heb de laatste jaren diverse keren door F en E gereden.
Pompstations die dichtzitten dat is vrijwel niet meer. Oke, mss nog wel in de achteraf dorpjes....(?)
Trouwens altijd proberen tanken bij grotere plaatsen omdat benzine daar meestal ook (veel) goedkoper is.
Ik heb 1x in Spanje gehad dat mijn normale bankpas niet werkte. Toen betaald met credit-card. Opgelost!!

Als je vrijwel geheel afhankelijk wordt van je bankpas is credit-card wel vaker een 'escape' .
Paar jaar terug in Engeland, maar ook dit jaar in Denemarken een zelfde situatie gehad dat mijn bankpas niet werkte................!!

In DK ben ik geen pomp tegen gekomen waar je cash kon betalen. Alles met bankpas.
Sommige veerboten (en DK heeft er veel) kon je alleen betalen met credit-card.
 
Bij de tolwegen accepteren ze wel degelijk bankkaarten. Je hoeft dan ook geen pin in te voeren. Gebeurt allemaal automagisch. Net als bij de brug naar zweden eigenlijk.
6 keer geprobeerd, 1 maal gelukt.. Staat ook letterlijk in het scherm: deze kaart kunt u hier niet gebruiken (in het Frans uiteraard)
Credit card altijd goed. En nee er is niets mis met mijn bankkaart
 
Ik heb de laatste jaren diverse keren door F en E gereden.
Pompstations die dichtzitten dat is vrijwel niet meer. Oke, mss nog wel in de achteraf dorpjes....(?)
Trouwens altijd proberen tanken bij grotere plaatsen omdat benzine daar meestal ook (veel) goedkoper is.
Ik heb 1x in Spanje gehad dat mijn normale bankpas niet werkte. Toen betaald met credit-card. Opgelost!!

Als je vrijwel geheel afhankelijk wordt van je bankpas is credit-card wel vaker een 'escape' .
Paar jaar terug in Engeland, maar ook dit jaar in Denemarken een zelfde situatie gehad dat mijn bankpas niet werkte................!!

In DK ben ik geen pomp tegen gekomen waar je cash kon betalen. Alles met bankpas.
Sommige veerboten (en DK heeft er veel) kon je alleen betalen met credit-card.

Ik vind het vreemd dat er een plek is waar je alleen met een credit card kunt betalen. Alsof iedereen die dan maar aan moet schaffen. Ik heb er geen en heb hem tot nu toe nooit nodig gehad.
 
Mijn bankpas werkt tot nu toe gewoon overal in Europa. Ik had altijd wel een creditcard, maar die gebruikte ik alleen voor het tanken bij onbemande stations in voornamelijk Frankrijk. Daar gebeurd het vaak dat er een bedrag van €125 wordt afgeschreven/gereserveerd en dan achteraf wordt gecorrigeerd met het daadwerkelijke bedrag. Als je dan veel km maakte zat je heel snel aan je limitiet van de pinpas en op mijn creditcard zat een groter limiet.
 
Bemande tankstations (zonder grote shops) niet langs de snelweg sterven uit. Achterhaald door technologie.
Alleen maar onbemand getankt met de motor in F. "Pas des problems" met gewone bankpas.
Wel altijd CC bij me voor de peage en voor noodgevallen zoals hotel of autohuren. Dat laatste kan volgens mij niet zonder CC.
 
In Frankrijk heb ik een tollbadge , met een houdertje op het windscherm. gewoon ideaal. Je rijdt zo door de poortjes, geen geklooi met je handschoenen en zoeken naar je pasje. Ik wil nooit meer anders! Ding zou ook gaan gelden voor Spanje, Portugal en Italie. Als ik daar heenga, dan ga ik dat even uitzoeken.
En om te tanken kun je soms ook met je betaalpas naast de pomp tanken, hoef je niet naar binnen. CC is sowieso een must als je op reis bent.
 
In Italië kon ik de tol ook niet per pinpas betalen, wel met creditcard.
 
Mijn bankpas werkt tot nu toe gewoon overal in Europa. Ik had altijd wel een creditcard, maar die gebruikte ik alleen voor het tanken bij onbemande stations in voornamelijk Frankrijk. Daar gebeurd het vaak dat er een bedrag van €125 wordt afgeschreven/gereserveerd en dan achteraf wordt gecorrigeerd met het daadwerkelijke bedrag. Als je dan veel km maakte zat je heel snel aan je limitiet van de pinpas en op mijn creditcard zat een groter limiet.
Zo werkt elke onbemande pomp. Meestal zie je dat niet op je afschriften.
 
ben ik de enige die voldoende contant geld meeneemt voor zijn vakantie en vrijwel niks met de pinpas betaald?
Ik heb slechte ervaringen met pinnen in het buitenland in het verleden dus doe het al jaren zo en bevalt eigenlijk best.

Moet ik wel altijd bemande pompen pakken maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Als je ooit in DK komt, sta je heel snel stil. Aan de pomp ALLEEN betalen met plastic!
Welke bemande pomp in DK? Ik heb er in het hele land geen 1 gezien.
 
Laatst bewerkt:
6 keer geprobeerd, 1 maal gelukt.. Staat ook letterlijk in het scherm: deze kaart kunt u hier niet gebruiken (in het Frans uiteraard)
Credit card altijd goed. En nee er is niets mis met mijn bankkaart
Raar. Ik ben half Frankrijk gewoon met een bankpas door gereden. Welke bank heb je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan