Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

2 dagen terug ging het ook nog. Contant kan nog steeds, maar ik frommel gewoon de creditcard erin. Geen gezeik met wisselgeld ook. Maar dat was met de auto, dan vind ik de peage ideaal. Lekker doorrijden, geen drukte, goede wegen en schone parkeerplaatsen. 100x beter dan de Duitse autobaan, dan maar wat tol aftikken. Met de motor vermijd ik sowieso zo veel mogelijk snelwegen.

ik heb met de auto juist een paar keer in de file gestaan op de franse tolweg (betaalde stil staan dus) en de route nationaal altijd door rijden en dan zie je nog eens wat. BIj mij is ook bij de auto de reis ook de vakantie. En omdat ik langzaam rijd (85 km/uur) is er ook weinig reistijdverschil tussen tolweg en binnendoor.


Staan enorm snel volgens mij, verder geen ervaringen mee.

Ik vraag mij alleen bij zulke tenten altijd af, als je samen bent, lig je dan allebei aan de andere kant van de tentstok? Ligt niet zo heel lekker lepeltje-lepeltje met nog zo'n tentstok er tussen..

soortgelijke heb ik dit jaar voor het eerst gebruikt op EGT. Ik was alleen en hij is mij goed bevallen. Staat enorm snel dat vind ik wel fijn. (ondanks dat ik tijd genoeg heb op vakantie)
Ik denk dat het een 4 persoons is dus voor iemand alleen heb je lekker veel plek. Als het regent dan wordt het bij de deur nat inderdaad dat kan lastig zijn.
 
Maar ik hebt dit jaar een rondtrip door Frankrijk,italie,Zwitserland ,Oostenrijk ,slovenie,Kroatië,Hongarije en Duitsland gemaakt en elke nacht in een ander hotelbed geslapen omdat ik dacht op mijn leeftijd (70) moet je niet meer in een tentje gaan liggen,maar bij leven en welzijn wil ik dat volgen jaar toch nog eens doen.
Vond het savond in de meeste hotels verrekte saai en best wel kostbaar.
Waar heen weet ik nog niet,Griekenland zou ik graag nog eens doen,maar of dat wijs is om alleen op mijn leeftijd en alleen weet ik niet.
We zien wel.
Ik ben dan weliswaar enkele jaartjes jonger, maar ik denk er ook zo over.
Ook weinig zin om in een saai hotel te zitten. Hotel is prima noodoplossing voor slecht weer.

Vergelijkbare rondtrip heb ik vorig jaar gemaakt. (zonder Slo, Kro en H, maar met B en Lux)
Mijn tentje in 3 wkn 13x op een andere plek gezet. Steeds mooi weer, dus ik DACHT niet eens aan een hotel.

Een dagje ouder wil niet zeggen dat je niet in een klein tentje kan slapen.
Vroeger was kamperen nodig vanwege de centjes. Nu vooral omdat ik het leuker vind.
En zoals gezegd bij heel slecht weer, dan wel ergens onderdak.
Als ik straks met 93 echt stram ben geworden, kan ik altijd nog in een suf hotel tussen de andere oudjes!
 
Laatst bewerkt:
Nee, een tent kan je beter niet kopen bij een motorshop.
Daarvoor heb je outdoor-shops en kampeer-winkels.
Je koopt je motor ook niet bij een kruidenier.....................
 
Laatst een tentje bij decathion gekocht €22 was prima voor mij.
Was voor mij alleen en ruimte genoeg
Luchtbedden er in van 80 cm en nog 40 cm over voor pak helm enz.
 
Ach, mijn bromfiets(jet)helm heb ik ook van de Lidl.......................:?
Eigenlijk koop je een helm om 'm NOOIT te gebruiken waar die voor bedoeld is.
Niet te veel paniek, vroeger hadden we op de bromfiets helemaal geen helm op. Dus hoe erg kan 't nu dan wezen?
 
Ach, mijn bromfiets(jet)helm heb ik ook van de Lidl.......................:?
Niet te veel paniek, vroeger hadden we op de bromfiets helemaal geen helm op. Dus hoe erg kan 't nu dan wezen?

Het lijkt me een bijzonder slecht idee om dat eens uit te proberen, maar als je nou zo overtuigd bent...?
Als ervaringsdeskundige kan ik dat alleen maar afraden, je zult er niet op vooruit gaan vrees ik.
Van een oudere en meer ervaren motorrijder had ik trouwens wel een wat slimmere opmerking verwacht; maar ieder zijn mening, hoe ..... ik die ook mag vinden.
 
Ach in mijn Harley tijd heb ik jaren met z’n karton moffen potje Europa doorkruist,ik dacht toen dat dat stoer was.
AA148C1A-5E01-4F7E-BBC1-2B34932D2D4D.jpeg
 

Bijlagen

  • 33959537-D795-4032-BD3D-4C72D1C93AAB.jpeg
    33959537-D795-4032-BD3D-4C72D1C93AAB.jpeg
    115,4 KB · Weergaven: 17
Het lijkt me een bijzonder slecht idee om dat eens uit te proberen, maar als je nou zo overtuigd bent...?
Als ervaringsdeskundige kan ik dat alleen maar afraden, je zult er niet op vooruit gaan vrees ik.
Van een oudere en meer ervaren motorrijder had ik trouwens wel een wat slimmere opmerking verwacht; maar ieder zijn mening, hoe ..... ik die ook mag vinden.
Bedenk dat ik een duidelijk verschil maak in bescherming tussen mijn dames-brommertje en de motor!

Maar algemeen gesteld vind ik wel dat we overal veel te bang voor worden gemaakt.
Dat geldt voor de helm, voor winterbanden, voor ABS................ect.
Iik vraag me af of mijn gezondheid de drijfveer is, of dat juist het commercieel belang prevaleert. Ik denk vaak het laatste.
Het verhaal wordt steeds gebracht dat wanneer je niet de laatste ontwikkelingen toepast, dat je een spoedige dood niet gaat vermijden..............
 
Laatst bewerkt:
Bedenk dat ik een duidelijk verschil maak in bescherming tussen mijn dames-brommertje en de motor!

Maar algemeen gesteld vind ik wel dat we overal veel te bang voor worden gemaakt.
Dat geldt voor de helm, voor winterbanden, voor ABS................ect.
Iik vraag me af of mijn gezondheid de drijfveer is, of dat juist het commercieel belang prevaleert. Ik denk vaak het laatste.
Het verhaal wordt steeds gebracht dat wanneer je niet de laatste ontwikkelingen toepast, dat je een spoedige dood niet gaat vermijden..............
Het is dan ook niet te begrijpen dat wij het nog zo lang volhouden zonder ABS.
 
Bedenk dat ik een duidelijk verschil maak in bescherming tussen mijn dames-brommertje en de motor!

Maar algemeen gesteld vind ik wel dat we overal veel te bang voor worden gemaakt.
Dat geldt voor de helm, voor winterbanden, voor ABS................ect.
Iik vraag me af of mijn gezondheid de drijfveer is, of dat juist het commercieel belang prevaleert. Ik denk vaak het laatste.
Het verhaal wordt steeds gebracht dat wanneer je niet de laatste ontwikkelingen toepast, dat je een spoedige dood niet gaat vermijden..............

Ha, dat snap ik; alleen zie ik motorrijders graag oud worden, en als je met je damesbrommertje met 15 km een klap maakt en je komt wat rottig terecht, dan is het snel over and out. Daarom zou ik ook daarop een fatsoenlijke butsmuts dragen; en dan speelt het commerciële belang van de een of andere fabrikant geen enkele rol.

En zeker heb je gelijk wat betreft bepaalde risico's, zonder een wegenwacht abbo ga je toch de deur niet meer uit? Stel nou dat je met je fiets een lekke band krijgt, wat moet je dan? Teruglopen? Zelf plakken??? Nee toch zeker?
Mijn 1997 super Tenere had geen spat electronica, geen ABS, geen ESA, geen automatische bandenplakker, geen weet ik wat nog meer onzin, en toch deed hij het altijd en hebben wij geen oude vrouwtjes aangereden, spelende kinderen gewoon ontweken en slapende koekblikkers maar de ruimte gegeven.

Ik heb ook een autootje, maar die is uit 2001, ook zonder electronica; maar die doet het altijd, iedere baviaan kan dat repareren en een beurtje kan ik zelf wel. Uitlezen? Wassda? Kortom, ook zonder de allerlaatste technische ontwikkelingen kun je en blij en hartstikke oud worden......
 
Het is dan ook niet te begrijpen dat wij het nog zo lang volhouden zonder ABS.
Een jaar of 5 geleden ben ik flink onderuit gegaan doordat ik bij een paniekstop mijn voorwiel blokkeerde. Mijn motor had geen ABS. Met ABS was het waarschijnlijk niet gebeurd. Schouder in de kreukels en geniet nog dagelijks van de gevolgen. Heb nu een motor met ABS en traction control. Geven beiden gemoedsrust.
 
Over 14 dagen: Zuid Frankrijk of Spanje, afhankelijk van het weer.
Moet alleen nog even een nieuwe tent kopen. Van de huidige heeft het plakband (!) op de naden losgelaten.
 
YES!!
Ondanks afwezigheid van ABS heb ik toch wel het plan voor een weekend met tentje naar Ardennen/ Eiffel.
Niet komend weekend, ietsje te nat. Maar volgende week........................ weer ziet er dan stuk beter uit!
 
YES!!
Ondanks afwezigheid van ABS heb ik toch wel het plan voor een weekend met tentje naar Ardennen/ Eiffel.
Niet komend weekend, ietsje te nat. Maar volgende week........................ weer ziet er dan stuk beter uit!
ben vanaf maandag 7 dagen vrij ga ook nog ff weg , luxemburg of meschien door naar de vogezen
 
Dit weekend een weekendje offroad met het zijspan in midden Limburg, vergezeld door 2 landrovers zal het hard werken worden maar bij panne altijd een trekhaak om de driewieler achter te hangen :P
Slapen onder een zeiltje of als het echt slecht wordt hebben we nog een tent bij als backup :t
 
Ik kan heel erg Denemarken aanraden voor een korte trip, ben er in augustus vijf dagen naartoe geweest. Prachtige wegen, nergens politie en overal vlot rijden. Goedkope en nette campings overal in het midden van de natuur.

Vooral de uitgestrekte onbewoonde duinen zijn echt zalig om door te rijden en te kamperen. Je kan er zelfs wat offroad in rijden. Een echt kampeerland dus :]


 
Terug
Bovenaan Onderaan