Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Heb in het schwarzwald gezeten helaas op hotel omdat mijn neefje niet van camperen houd. Maar hier heb ik ook mooie campings gezien. Nu dit weekend maar naar de eifel.

@Frazer ah ja dat klopt is pas volgende week.
 
De weg vanaf het dorpje Mullerthal naar Berdorf was afgelopen weekend wel afgesloten voor werkzaamheden. Je kon wel omrijden via Consdorf. Die Preekstoel rotsformatie met die vlag erop was via Consdorf te bereiken. Vorig jaar was een deel daarvan door het slechte weer ook weggeslagen
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend niet zo ver afgezakt, zijn vooral in de hoek Ardennen, Eifel en noord Luxemburg gebleven.
20190913_163623.jpg
 
Ja, een herkenbaar plaatje!

Nee, dit weekend was ik niet in Lux.
Zelf zat ik dit weekend in de Eiffel tussen Verviers, Cochem en Aken..........................
 
ben wel in de buurt van mullerthal geweest in het naar huis komen van het zwarte woud. dit weekend zit ik in deudesfeld bij bitburg.
 
De weg vanaf het dorpje Mullerthal naar Berdorf was afgelopen weekend wel afgesloten voor werkzaamheden. Je kon wel omrijden via Consdorf. Die Preekstoel rotsformatie met die vlag erop was via Consdorf te bereiken. Vorig jaar was een deel daarvan door het slechte weer ook weggeslagen
Preekstoel was nu vanaf mulerthal te bereiken
 
@Frazer hoe was het discover overland treffen? Ideetjes opgedaan?

Afgelopen weekend dan toch het Discover Overland treffen bezocht. Het was erg goed georganiseerd (het was de 3e editie, ik was er voor het eerst), erg leuke mensen en een goede ongedwongen sfeer. Locatie was prima, eten en drinken was heel goed geregeld. Het weer kon natuurlijk ook niet beter, het was eigenlijk jammer dat de presentaties binnen waren. Ik vond het programma wel best strak volgepland, want het is ook wel leuk om op het kampeerterrein een beetje met gelijkgestemden te socializen, maar dan miste je al gelijk een deel van het programma. Keuzes maken dus. De meeste presentaties waren erg leuk, sommigen hadden wat meer presentatietalent dan anderen, zeker omdat ook alles in het Engels moest, maar dat is begrijpelijk. De workshops (band wisselen, wat techniek en gereedschap, Ehbo) vond ik persoonlijk wat basic en echt veel nieuws heb ik niet gehoord, maar voor sommigen was het misschien wel leerzaam. Wat stands voor kleding en bagage, een bedrijf wat veel motortransport doet, R1Sjaak met zijn Noordpoolproject. Maar vooral gewoon heel veel kennis op het gebied van wereldreizen, visa, grensovergangen en veel andere nuttige info, maar natuurlijk ook gewoon hele mooie verhalen. Proefritje gemaakt op een AJP PR7 en een Royal Enfield Himalayan, bij die laatste vooral omdat ik benieuwd was hoe zoiets nou zou rijden. Al met al gewoon een heel leuk en gezellig weekend gehad en leuke mensen gesproken. Als ik volgend jaar weer in de gelegenheid ben ga ik zeker weer.

IMG_20190921_083729.jpg

IMG_20190921_145743.jpg

IMG_20190921_150026.jpg

IMG_20190922_153028.jpg

IMG_20190921_122056.jpg

IMG_20190921_171529.jpg


En voor wat bewegende beelden de vlog van Itchy Boots (Vanaf ongeveer 5 minuten):
 
Top dus als ik volgend jaar ook kan ga ik er ook naar toe. Heb dit weekend in de eifel gezeten met de mensen van motorrijder magazine waar ik op geabonneerd ben. doen elk jaar ultiem toer evenement Wat ook altijd leuk is.
 
Nu heb ik een brede slaapmat gekocht, een Nomad 10 van 76 cm breed, en nu moet het ding nog droog mee achterop de motor. De meegeleverde zak is niet waterdicht , dus moet er wat anders bedacht worden. Vraag aan jullie is : wie heeft ervaring met zo'n brede bagagerol/tas en wat/welk merk zou je aanbevelen ? ( ik las een review van een Held tas, maar de koper vond het nogal goedkoop aanvoelen ( daarmee is natuurlijk niets te zeggen over de waterdichtheid en degelijkheid , maar toch... ) . Het seizoen loopt op het einde, er zal vast wel iets in de sale gaan, wie weet, en dan toeslaan maar dan wel op een goed produkt.
 
Nu heb ik een brede slaapmat gekocht, een Nomad 10 van 76 cm breed, en nu moet het ding nog droog mee achterop de motor.


Ik heb 'm ook. Had nog een roltas liggen, maar die was te kort. "Opgelost" met een boodschappentas. Ziet er niet uit, maar werkt wel. Het is wel een loeier van een ding om mee te nemen, maar ik heb de grond niet gevoeld.
 
Bedoel je een eenvoudige waterdichte roltas?
Dan kan ik die van Louis aanbevelen. Ik heb 2 stuks al zeker 15 jaar en gebruik ze veel. Slijten niet, kosten niks en zijn absoluut waterdicht.

bedoel je deze?

Of meer zo 1:

Ik moet ineens weer na gaan denken hoe en wat ik mee neem als ik er op uit wil met de motor...
 
Een speedbag. Die rol je op aan het eind en is echt waterdicht.
Inderdaad, wij hebben er ook twee. Jaren geleden intensief gebruikt achter op de motor door Europa en daarna jaren in de kast opgefrommeld. Bijna vergeten maar sinds dit jaar weer met Rok straps achterop gebonden met tent, stoeltje en grondzeiltje. Stevig, waterdicht en makkelijk te gebruiken. Kosten destijds zeker niet de hoofdprijs :t
 
Ik heb er al jaren een van Dane en wordt erg intensief gebruikt. Je ziet wel wat slijtage ontstaan, maar hij alles is nog heel en perfect waterdicht. Hij heeft naar schatting al minimaal 50.000km achterop mijn motor doorgebracht, dus een beetje slijtage is niet gek. Toch zou ik bij een nieuwe kiezen voor een met de sluiting aan de lange kant (bovenop dus) in plaats van aan de zijkant. Die aan de lange kant kan je gewoon over de volledige zijkant open maken en dat is veel makkelijker als er onderweg iets uit wilt halen. De rolsluiting werkt hetzelfde, dus is ook gewoon 100% waterdicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan