Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik was verbaasd over de lage prijs van mijn Coleman, ik vond 130 al niet zo duur, en nu voor 80 euro ? Bizar voor zo'n goed dingetje. Ik bedoel, je hoeft er niet het hele jaar in te wonen neem ik aan. En op de motor merk je gewicht toch niet. De zak is pr3ecies goed voor het inpakken. ( en ik heb geen aandelen bij obelink hoor )
 
In dit jaargetijde is het slecht kiezen voor een tentje.
Voor de kampeerboeren is het nu komkommertijd. Alles komt nu vol te staan met opgetuigde kerstzooi.
Je kan geluk hebben dat je nu wel mss een leuk tentje kan scoren.
Dat is om plaats te maken voor de kerstbomen en in het voorjaar voor de nieuwe collectie tentjes.

Wat hierboven nog niet is genoemd....................
Vaak zijn ook veel kleine tentjes te zien bij Bever/ Frans de Witte in Houten.
Bij Obelink kom ik ook wel. maar dan toch niet in de winterperiode. Een ski-outfit koop je toch ook niet in de zomer....................?
 
Wow wat een reacties, dank allemaal! Voldoende stof om over na te denken *D

De MSR Elixir2 lijkt -in de aanbieding- goed aan te sluiten op de wensen! Die moet ik maar eens in het echt gaan bekijken, dan weet ik of die 213cm binnenlengte volstaat.
@Frazer , is de pakmaat van 51*17cm ook echt de minimale lengte of zou je hem bijvoorbeeld ook als 45*19 kunnen opbergen (of korter) door het doek simpelweg anders op te vouwen? De lengte van de stokken is hierin maatgevend toch?

Ik probeer de boel bewust zo kort/compact/licht mogelijk te houden aangezien de bagageruimte met 50L (2*20 + 1*10) wat beperkter is dan gemiddeld.
Onderstaand een plaatje voor de beeldvorming:
IMG_2421_r.jpg
 
Het doek kan je sowieso anders vouwen, de stoklengte valt uiteraard niet aan te passen. Ik zal vanmiddag thuis even exact opmeten wat de lengte van de stok is.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Ik was verbaasd over de lage prijs van mijn Coleman, ik vond 130 al niet zo duur, en nu voor 80 euro ? Bizar voor zo'n goed dingetje. Ik bedoel, je hoeft er niet het hele jaar in te wonen neem ik aan. En op de motor merk je gewicht toch niet. De zak is pr3ecies goed voor het inpakken. ( en ik heb geen aandelen bij obelink hoor )
Coleman is een prima niet-duur merk (laat easycamp maar staan)
Ik vermaak me prima in een quechua arpenaz 3 fresh/black.. Kan er prima languit in liggen en ruimte genoeg voor andere bagagezooi.
Was 50 euro en stortbuibestendig.
 
Oef, maar 50L bagageruimte!
Alleen mijn topkoffer is al 48. Dan nog 2 zijkoffers van beide 42 en een dikke roltas achterop de buddy. O, ja ook nog een tanktas voor klein spul.

Ik denk dat bij de pakmaat de lengte 51 vooral te danken is aan de (opgevouwen) stoklengte.
Je kan idd alijd de tent net iets anders opvouwen dat de pakmaat iets korter wordt.
De stokmaat inkorten kan natuurlijk ook. Bijv een andere stokkenset kopen en dan totaalmaat aanpassen. (maar dat zou ik zelf niet willen)

Maar langere stokken zou mss niet probleem hoeven zijn. (als ik foto zie zou dat mss best kunnen op jouw motor)
Sommigen hebben een PVC-koker voor de stokken gemaakt met een deksel. Koker tussen achterwiel en achter de tassenset.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van een tentje wel eens een stok ingekort, doorzagen, zo'n pijpje uit een reparatiesetje die er precies overheen past over een van de stokeinden lijmen, elastiek er weer door en klaar. Dat was wel een rechte stok, en niet zo'n stok van een koepeltentje die gebogen onder spanning staat, ik weet niet of dat een succes zou zijn. Aan de andere kant, in geval van een reparatie werkt het ook, ik weet alleen niet wat het op de lange termijn doet.
 
Bij Obelink kom ik ook wel. maar dan toch niet in de winterperiode. Een ski-outfit koop je toch ook niet in de zomer....................?
Juist wel. Ik ga elk jaar snowboarden of skien in landgraaf. Zit een winkel bij die dan alles voor de helft van de helft van de helft heeft. Zo scoor ik al het premium skispul voor een fatsoenlijke prijs.
 
Zo kocht ik vroeger campingspullen als het seizoen voorbij was :Y
Nu zit ik met de rommel, gezien ik niet meer campeer
 
@dgr De stokken van de Msr elixer 2 zijn 44cm lang. De zak die je erbij krijgt is nogal ruim, zie foto's. Dat kan je zeker compacter opvouwen. Denk dat zoals hij op de foto staat zeker een derde tot de helft kleiner kan qua doorsnede.
 

Bijlagen

  • IMG_20191109_133911.jpg
    IMG_20191109_133911.jpg
    110 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20191109_133905.jpg
    IMG_20191109_133905.jpg
    179,5 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
Waarderingen: dgr
@dgr De stokken van de Msr elixer 2 zijn 44cm lang. De zak die je erbij krijgt is nogal ruim, zie foto's. Dat kan je zeker compacter opvouwen. Denk dat zoals hij op de foto staat zeker een derde tot de helft kleiner kan qua doorsnede.

Ik heb het 2019 model, maar daarbij is de kleine dakstok 46cm lang. De twee grote lengtestokken zijn 44cm lang. Het 2019 model heeft een dubbele haring aan het voorportaal, het oudere model een enkele. De stokken pakken bij mij precies in de koffer, ik moet ze er wel schuin insteken anders past het niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Ik heb het 2019 model, maar daarbij is de kleine dakstok 46cm lang. De twee grote lengtestokken zijn 44cm lang. Het 2019 model heeft een dubbele haring aan het voorportaal, het oudere model een enkele. De stokken pakken bij mij precies in de koffer, ik moet ze er wel schuin insteken anders past het niet.
Ik bind de boel achterop, tent zeker niet in de koffer omdat die s morgens nat is
 
Ik bind de boel achterop, tent zeker niet in de koffer omdat die s morgens nat is

Ieder zo zijn manier. Bij mij gaat hij gewoon in een waterdichte zak in de koffer, hoe nat het ook is, de rest van de koffer blijft prima droog. Mocht het toch gaan lekken dan zit er in die koffer verder alleen spul wat nat/vochtig kan en mag worden. Ik heb alle kleding en slaapspul in een roltas achterop, daar wil ik een natte tent juist niet bij hebben. Het is net wat je prettig vind en gewend bent.
 
Ieder zo zijn manier. Bij mij gaat hij gewoon in een waterdichte zak in de koffer, hoe nat het ook is, de rest van de koffer blijft prima droog. Mocht het toch gaan lekken dan zit er in die koffer verder alleen spul wat nat/vochtig kan en mag worden. Ik heb alle kleding en slaapspul in een roltas achterop, daar wil ik een natte tent juist niet bij hebben. Het is net wat je prettig vind en gewend bent.
Daarom heb ik de kleding en slaapspul in de topkoffer, slaapmat met daarin de slaapzak mee opgerold in een speedbag en daarop de tent. Is wel een boel om vast te binden overigens
 
Da's prettig bij 2 zijkoffers en 1 topkoffer.
Alle natte spullen gaan apart in 1 van de zijkoffers.

Bij een langere vakantie heb ik 2 rolbags achter op de buddy.
1 van deze 2 is voor nat spul! (dat is dan naast de 3 koffers)

Sinds vorig jaar heb ik ook een spannetje met haken.
Hier tussen stop ik bijv een natte handdoek. Door rijwind droogt onderweg perfect.
 
Da's prettig bij 2 zijkoffers en 1 topkoffer.
Alle natte spullen gaan apart in 1 van de zijkoffers.

Bij een langere vakantie heb ik 2 rolbags achter op de buddy.
1 van deze 2 is voor nat spul! (dat is dan naast de 3 koffers)

Sinds vorig jaar heb ik ook een spannetje met haken.
Hier tussen stop ik bijv een natte handdoek. Door rijwind droogt onderweg perfect.
Twee zijtassen, Difi, die zijn niet waterdicht, dus spul in plastic verpakken.( Lastig is als je toch besluit om een hotel oid in te duiken je een heleboel gear moet afbouwen ) Maar verder, als je eens omvalt heb je nauwelijks schade , tassen vangen veel op. Brede speedbag van 90 cm helpt daar ook weer bij .
 
Koffers zijn wel handig.
Alles blijft, ook bij hevig slecht weer, gewoon droog.

Precies wat je zegt, je moet er niet mee vallen. Dat doe ik ook niet, althans: Dat blijf ik proberen niet te doen..................
 
Ik heb een Coleman, driepersoons. Die is lang genoeg voor mij , behoorlijk in kwaliteit en niet zo duur . Nu in de aanbieding voor echt heel weinig .https://www.obelink.nl/coleman-darwin-3-plus.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D1285
Bij Obelink staan ze allemaal opgezet, kun je kiezen en passen . Voor jou wel een stukkie toeren !

Ik heb deze ;
https://www.obelink.nl/coleman-kobuk-valley-3-plus.html?category_params=s_company=1&category_id=1192
Prijs/kwaliteit is gewoon goed bij Coleman en ik vind die zwarte binnenkant echt een groot pluspunt, die vind ik fantastisch.

In de zomervakanties fungeert deze als bijzettent voor de kinderen. Door die weken vol in de zon begint hij wel een beetje te verkleuren, maar dat doet niks af aan de functionaliteit. Hebben er eind afgelopen zomervakantie nog een wolkbreuk overheen gehad, geen enkel probleem.
 
Wij hebben een eureka Keego 3 in gebruik. past ruim binnen je budget en heeft als binnenmaten: 2,20m bij 1,75m. Gewicht is 3,3kg. Hiermee wel iets zwaarder dan je wens.
Officieel een drie persoonstent maar wij gebruiken hem als twee persoons. Heeft rechtopstaande onderzijde voordat deze in een boog omhoog komt. Is met twee slaapmatten van 2,20m en 10cm hoog prima te gebruiken. Ik ben zelf 1,91m en oke het is niet super ruim maar wel goed te doen. Heeft aan 1 zijde een klein luifeltje om je schoenen droog te zetten of een motor/fietstas.

Wij hebben ook gekeken naar de MSR tenten maar vonden die voor ons gebruik nog wel een tikje te duur. Wel erg mooi.

Mocht je tenten gaan kijken, meet dan van te voren je slaapmatten op en zoek in de winkel iets uit met die maten. Sleep dat de tent in en kijk of je tenen het doek raken. Zo doen wij het ook altijd.

In Houten zit een zaak Frans de Witte gecombineerd met Bever en hebben vrij veel kleine tentjes staan die ook voor fietskampeerder en hikers gebruikt worden.
Wij vonden het zeker te doen om vanuit de noordkop daar naar toe te rijden en rond te kijken.

Succes met je zoektocht.

Wij hebben een 2-persoons luchtbed van Decathlon voor onze twee kinderen, die moeten we op blazen in de Coleman tentje, anders past hij niet naar binnen :+

Hij lag op den duur bij het hoofdeinde wel een beetje tegen de buitentent, maar geen druppel binnen gehad.
 
@dgr De stokken van de Msr elixer 2 zijn 44cm lang.
Ik heb het 2019 model, maar daarbij is de kleine dakstok 46cm lang. De twee grote lengtestokken zijn 44cm lang.
Dank heren! Dat scheelt alweer ten opzichte van de opgegeven 51cm! :t
Nu alleen nog even ergens testen of ik er diagonaal in pas. Wanneer ik (192cm) op m'n buik slaap ben ik 215cm lang, excl. slaapzak en kussen.

Ook nog even contact gehad met de firma Wechsel om de binnenlengte na te vragen van de Venture 2, aangezien ik op de site drie verschillende lengtes tegen kwam (210, 225 en 235cm). Het bleek 210cm-O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan