Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Daarvoor gebruik ik gewoon mijn Garmin Zumo.

Ik rijd de route naar de stad vlgs planning.
Als ik genoeg heb gereden of ik ben ongeveer 10km voor aankomstplaats dan druk ik op 'camping zoeken'.

Handig vind ik in de Zumo ook dat je niet direct voor een bepaalde camping hoeft te gaan. :t
De richtingspijlen met bbh afstand naast de campingnamen geeft de richting aan tov actuele rijd-richting.
Op deze manier kan je meerdere opties gelijktijdig open blijven houden. (werkt zelfde ook voor bijv. benzine-pompen)
 
En soms, heeel soms, denk ik; ik zou wel eens een camping moeten gaan zoeken en dan staat er 300 meter verder een bordje "Camping".
 
Google maps. Zoek maar eens op camping als je op een bepaalde regio ingezoomed bent. Komt er van alles boven.

Google maps vind ik voor hotels niet echt handig. Je krijgt nogal beperkte info, en je word vaak naar een (vaak slechte) website doorverwezen, of er is helemaal geen verdere info bekend. Dus voor hotels heeft booking.com de voorkeur bij mij. Hoewel ik dan nog ontdekt heb dat veel hotels niet overweg kunnen met een boeking voor een uur later...

Dus vandaar de vraag of er een soort booking.com voor campings is. Hoewel ik na het lezen van dit topic het idee krijg dat campings wellicht wel makkelijker zijn dan hotels, omdat vrijwel elke camping een prima optie is. Waar je bij hotels extreem veel verschil in prijzen hebt, en ze vaak ook al vol zitten.

Daarvoor gebruik ik gewoon mijn Garmin Zumo.
............. dan druk ik op 'camping zoeken'.

Ik heb ook een Zumo, maar had geen idee dat die campings in zijn database had staan.... je ziet ervaren kampeerder hier :+
 
Google maps vind ik voor hotels niet echt handig. Je krijgt nogal beperkte info, en je word vaak naar een (vaak slechte) website doorverwezen, of er is helemaal geen verdere info bekend. Dus voor hotels heeft booking.com de voorkeur bij mij. Hoewel ik dan nog ontdekt heb dat veel hotels niet overweg kunnen met een boeking voor een uur later...

Dus vandaar de vraag of er een soort booking.com voor campings is. Hoewel ik na het lezen van dit topic het idee krijg dat campings wellicht wel makkelijker zijn dan hotels, omdat vrijwel elke camping een prima optie is. Waar je bij hotels extreem veel verschil in prijzen hebt, en ze vaak ook al vol zitten.
Ik heb het maar een handjevol keren mee gemaakt dat een camping vol was. En toen stond ik er al lang en was er een klein stukje verderop nog een.

Met campings kijk ik ook een heel stuk minder naar dingen als de website dan met hotels. Met een hotel wil je een schoon net hotel en ben je geheel afhankelijk van het hotel. Als een camping gras heeft ben ik eigenlijk al blij. Als het toiletgebouw tegenvalt dan is dat maar zo.
 
Google maps vind ik voor hotels niet echt handig. Je krijgt nogal beperkte info, en je word vaak naar een (vaak slechte) website doorverwezen, of er is helemaal geen verdere info bekend. Dus voor hotels heeft booking.com de voorkeur bij mij. Hoewel ik dan nog ontdekt heb dat veel hotels niet overweg kunnen met een boeking voor een uur later...

Dus vandaar de vraag of er een soort booking.com voor campings is. Hoewel ik na het lezen van dit topic het idee krijg dat campings wellicht wel makkelijker zijn dan hotels, omdat vrijwel elke camping een prima optie is. Waar je bij hotels extreem veel verschil in prijzen hebt, en ze vaak ook al vol zitten.



Ik heb ook een Zumo, maar had geen idee dat die campings in zijn database had staan.... je ziet ervaren kampeerder hier :+
Net als voor pompstations heb ik aparte camping-knop gemaakt in de Zumo!
 
Ik heb een china navigatie (peaklife? ik weet 't niet eens.. van Chinavision) en idd zo'n archiescamping er op, maar niet in alle landen, deze handmatig toevoegen werkte ook niet(heeft men hier nog me proberen te helpen). dus in Slovenië op de ouderwetse manier; gewoon rijden en wat tegenkomen..Heb er prima plekjes gevonden waar ik graag weer zou komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Dus vandaar de vraag of er een soort booking.com voor campings is. Hoewel ik na het lezen van dit topic het idee krijg dat campings wellicht wel makkelijker zijn dan hotels, omdat vrijwel elke camping een prima optie is. Waar je bij hotels extreem veel verschil in prijzen hebt, en ze vaak ook al vol zitten.

Als je een soort booking.com voor campings zoekt dan kom je bijvoorbeeld op de ANWB Camping of zoiets terecht. Maar dan staan lang niet alle campings in. Sterker, voor mij geldt dat de campings die in dat soort apps staan vaak de campings zijn waar ik niet heen wil, want ik sta het liefst bij een boer met een simpel toilet en douche. Archie's heeft al dat soort campings wel in zowel de app als de GPS bestanden.

De campings die Garmin in zijn bestand heeft staan vind ik weinig betrouwbaar. Ook daar staan heel veel kleine (boeren)campings niet in. Maar ik heb ook regelmatig meegemaakt dat volgens Garmin er een camping moet zijn die er al jaren niet meer is.

Overigens ben ik nu ook wel geïnteresseerd in iets als booking.com voor campings omdat ik vrees dat het in september met de coronamaatregelen erg lastig gaat zijn om op de bonnefooi rond te trekken en eind van de dag een camping op te rijden met de vraag of ze plek hebben. Maar misschien gaat dat heel erg mee vallen.
 
In NL zal het wrs niet lukken om op de bonnefooi te rijden. Veel campings zijn nu al (bijna) vol.
Mijn broer wilde enkele weken terug toen voor NL de deur op een kier ging boeken in Zoutelande.
Dat kon toen nog maar voor 2 wkn want verder alles al volgeboekt.

Maar ik denk maar zo, alle NL-ers en Duitsers die niet naar het verdere zuiden afzakken die zorgen er voor dat daar wel voldoende plaats gaat zijn.
Camping prima, als nodig een B+B, pension of hotel en anders mss toch maar in het bos.
 
Het (bij)voeden van een bosbodem is toch wel het fijnste wat je hebben kan..:Y
 
Nu met die corona heb je toch een mud pleepapier bij je? Wel de afbreekbare natuurlijk ennn.. je kan ook in een loofbomenbos gaan zitten oid, toch? *O*
 
In NL zal het wrs niet lukken om op de bonnefooi te rijden. Veel campings zijn nu al (bijna) vol.

Ik ga toch pas in september, dus met de drukte zal het wel loslopen. Maar of er verplichtingen gaan ontstaan dat je vooraf moet reserveren is nog maar de vraag. Als dat zo gaat zijn laat ik de tent thuis denk ik, want voor mij is de charme van kamperen juist dat je volledig ongepland op pad bent en je tijdens de lunch nog niet weet waar je 's avonds slaapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Het (bij)voeden van een bosbodem is toch wel het fijnste wat je hebben kan..:Y

Ik doe het regelmatig als de nood aan de man is en ik heb altijd toiletpapier in de topkoffer. Maar om nou te zeggen dat ik het leuk vind? Nee dat niet, ik kak toch liever op een toilet.
 
Ik heb nog een halve schuur vol met pleepapier.
Daarom een flink pakket mee op vakantie. Dan hoef ik niet op een velletje extra te kijken....................
 
  • Haha
Waarderingen: JPi
Ik heb een china navigatie (peaklife? ik weet 't niet eens.. van Chinavision) en idd zo'n archiescamping er op, maar niet in alle landen, deze handmatig toevoegen werkte ook niet(heeft men hier nog me proberen te helpen). dus in Slovenië op de ouderwetse manier; gewoon rijden en wat tegenkomen..Heb er prima plekjes gevonden waar ik graag weer zou komen.
Ik gebruik Archies op mijn TomTom maar in de landen waar campings wat dun bezaait zijn gebruik ik ook POIbase op mijn smartphone (android). Kaarten ook offline. Werkt bij mij in ieder geval prima. Ook voor de eenvoudige campings
 
Dus vandaar de vraag of er een soort booking.com voor campings is. Hoewel ik na het lezen van dit topic het idee krijg dat campings wellicht wel makkelijker zijn dan hotels, omdat vrijwel elke camping een prima optie is. Waar je bij hotels extreem veel verschil in prijzen hebt, en ze vaak ook al vol zitten.
Het is geen booking.com maar op ACSI | Everything about camping and campsites! hebben ze analoge boekjes en digitale apps met veel campings. Dit is niet compleet maar voor zover ik weet wel 1 van de grootste in de landen om ons heen. En buiten het hoogseizoen kan je ook nog korting krijgen, wat wil je nog meer als hollander ;-)
 
Ik gebruik ook de app en het POI bestand van Archies, werkt perfect. Jaren lang had ik alleen het (gratis) POI bestand op de Garmin, sinds 2 jaar ook de app. Die eenmalige 3 euro vind ik het persoonlijk dubbel en dwars waard. Als je echt niet wil betalen kan je je ook redden met alleen het POI bestand, maar met de app zoekt het wat makkelijker, en kan je ook filteren op verschillende soorten campings. Bovendien zie je in de app ook in één oogopslag welke campings op dat moment geopend zijn, vooral handig als je buiten het seizoen gaat. Het is een bestand wat jaren lang is samengesteld door kampeerders zelf, en niet verbonden is aan een bepaalde organisatie. Kijk je bij de Anwb of ASCI, dan vind je alleen de campings die daarbij zijn aangesloten en net zoals @Mike Schenk schrijft, dat zijn meestal nou net de campings waar ik niet op zit te wachten. Het standaard campingbestand op een navigatiesysteem is bij lange na niet zo compleet, en wat er wel in staat zijn wederom vaak de campings waar ik niet blij van word. Bij Archies is het me in de 6 of 7 jaar dat ik het gebruik slechts 1 keer gebeurd dat ik een camping vond die hij niet kende, maar die was ook nog geen jaar open. Het leuke vind ik ook dat je zelf kan doorgeven als je een camping hebt gevonden die nog niet in het bestand staat, of kan doorgeven als iets is opgeheven of is gesloten, dan blijft het actueel.
 
Ik zie motorcampings voorbij komen, ik heb een keer in Frankrijk en een keer in Duitsland op een " BikerCamping" gestaan, ik had denk ik 2x pech, rumoer tot 3 uur s'nachts feest en kampvuur, niet echt handig als je de volgende ochtend op tijd weer lekker op reis wilt. Is meer voor een feest weekend denk ik.😁
Grasveld met ergens douche en WC is mooi zat 👍
 
Laatst bewerkt:
Ik zie motorcampings voorbij komen, ik heb een keer in Frankrijk en een keer in Duitsland op een " BikerCamping" gestaan, ik had denk ik 2x pech, rumoer tot 3 uur s'nachts feest en kampvuur, niet echt handig als je de volgende ochtend op tijd weer lekker op reis wilt. Is meer voor een feest weekend denk ik.😁
Grasveld met ergens douche en WC is mooi zat 👍

Hoeft voor mij ook niet zo nodig, misschien leuk als je op zoek bent naar aanspraak of gelijkgestemden, maar dat is voor mij niet echt de reden dat ik op vakantie ga.
 
Motorcampings vind ik inderdaad verschikkelijk, motorhotels ook. Maar ik vind motorrijden in een groep ook niet leuk.

ANWB familiecampings vermijd ik liefst ook, maar voor een nachtje kan dat best leuk zijn. Dan komen er na etenstijd mannen die met hun gezinnetje op vakantie zijn altijd even buurten. Om te vertellen dat ze vroeger ook motor reden, of dat wel zouden willen doen. Maar ja, het kan niet meer nu ze kinderen hebben (lees: het mag niet meer).

Ondertussen word je vuil aangekeken door de bijbehorende vrouw die als de dood is dat jij in een kwartiertje de mentale castratie van haar man ongedaan maakt, waar zij jaren aan heeft gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Vond de motorcamping in Z-Fr, die van Isabelle en Jerome echt wel een verademing eigenlijk. Ruimte zat, mooie uitvalsbasis, goed eten en geen gezeur. Die aan de voet van de spaanse pyreneeen was ook helemaal niet verkeerd, primitiever weliswaar maar das geen probleem (voor mij).
 
Ik zie motorcampings voorbij komen, ik heb een keer in Frankrijk en een keer in Duitsland op een " BikerCamping" gestaan, ik had denk ik 2x pech, rumoer tot 3 uur s'nachts feest en kampvuur, niet echt handig als je de volgende ochtend op tijd weer lekker op reis wilt. Is meer voor een feest weekend denk ik.😁
Grasveld met ergens douche en WC is mooi zat 👍
In Sarlat-le-Canéda (Dordogne) was ik ook op een motor-camping.
Dat was omdat ik toevallig aan de overkant van een 'complet'-familie-camping een bordje zag staan met 'camping-moto'.
Goede ervaring daar ter plaatse. :t
Heel erg stil, behalve in de ochtend motoren die rustig rijdend het terrein verlaten. 's Avonds omgekeerd.
Rondom de bar was er natuurlijk wel het nodige geluid, maar daar had je bij je tentje absoluut geen last van.
Het was op mijn mooie stek wel heel stil te noemen. Bijna een natuur-camping. Een aanrader!
Als ik weer eens in de buurt van Sarlat kom, dan ga ik daar zeker weer naar toe!

Nee, ik werk niet bij de VVV!
Prettig is ook dat prima van Sarlat in 1 dag naar huis is te rijden! (1000km)
 
Laatst bewerkt:
In augustus gestaan in camping Moto nabij Crest (ik kwam er om 22u aan met de cb500 na de hele dag rijden) en eind die week bij La Mouche nabij Epinal.
Ik was een week alleen onderweg en dan heb je veel aanspraak en mannen met gelijke hobby. Camping Moto was errug rustig, beetje verlaten. Al sinds de jaren 80 (toen met brommer) af en toe geweest. Mooie omgeving maar ik was er in 2019 alleen vanwege wegregenen op de Autoroute de Soleil nabij Metz Dijon. Liever sla ik af bij Dijon naar Dole en Grenoble om sneller in hoger gebied te zijn. Via de super A39 tolweg!

La Mouche ligt gunstig op de terugweg voor mij dan. Levendiger dan camping Moto (die is/was a vendre voor 850k€ las ik, ik kon het ff niet pinnen). Aanrader!!!


Maakt niet uit...ik hoop van harte weer eind augustus die kant op te rijden !!!!
Foto van camping Moto Crest.

20180816_210120.jpg
 
Even mezelf quoten in het show je motor naast de tent topic:
(...)
Maar goed, toch zelf ook maar even bijdragen, want ik zie dat ik hem hier nog niet gepost had, vorig jaar het paasweekend gekampeerd op camping De Hei in Siebengewald:
Bekijk bijlage 1489577
(...)
Motorcamping dus niet mijn ding, wel gezellig hoor, en de camping was prima voor elkaar. Mijn tolerantie voor een stel opgeschoten jongelui die midden in de nacht besluiten om hun motor even in de toeren te jagen, blijkt echter erg laag... Helaas overleefde de motor de mishandeling :-( Maar vooral: ik zit liever tussen een wat gemengder publiek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan