Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Elke motor kan die bagage wel aan want ontworpen om met 2 personen te rijden. 1 normaal persoon + 50 kg bagage zou helemaal geen probleem hoeven zijn mits goed verdeeld en met aangepaste achtervering/bandenspanning!
Ben op stap geweest met collega's die met rotte achtervering en te lage bandenspanning klaagden dat ze niet harder dan 50 durfden in Tjechie.
Na aanpassing van het eea, nb zowat onder dwang(!), waren ze zo blij dat het wel een nieuwe motor leek en dus konden we met een aangenaam tempo doorrijden ipv om het kwartier te moeten wachten. Dan uiteraard nog een kwartier want een peuk en pispauze was zeer noodzakelijk haha.
 
Weet iemand hier hoe de regels nu zijn in België m.b.t kamperen?
Ik kan nergens vinden wat de Belgische regels voor campings zijn.
 
En je de wildsten nog aan de haren de grot in kon slepen ja, meteen het berevel op en een saffie erbij, heel goed van yoe :Y
 
Campings waren en zijn open in België.
Wss wel met wat aanpassingen ter plaatse.
 
hmmm. nieuwe (of andere) brommer, waar ik behalve een korte proefrit nog niet op heb gereden, en dan dit topic....
en om het erger te maken zit ik in donker Afrika, in quarantaine.....

ik kan niet wachten terug te komen en weer te rijden.... en kamperen....
Heb je een zaklamp bij je?
 
Gezien- mijn eerdere los/vast plan- Zweden coronatechnisch nogal chaos is, is een begin, of gewoon een trip richting Ardennen niet eens gek ipv constant verweggistan? Ik herinner me 20 jr geleden of zo met de dnepr de maas af te zakken, erg leuk rijden en dan linksaf de heuvels in..
Het Vlaamse deel (o.a. kustgebied) van België ben ik nog nooit geweest, is dat wat naast de steden?
 
Het Vlaamse deel (o.a. kustgebied) van België ben ik nog nooit geweest, is dat wat naast de steden?

Nee, dat is eigenlijk niks. Veel aan elkaar geregen lintbebouwing. En sinds een jaar of 2 is de maximumsnelheid in Vlaanderen 70km/h dus het schiet ook nog eens niet op.

Het enige wat nog wel leuk is, is het stuk dat tegen Zeeuwsch Vlaanderen aanligt.
 
Nee, Vlaanderen daar moet je niet zijn met de motor.
Meerdere stadjes zijn zeker wel het bekijken waard. (als je er van houdt)
De kuststrook is vooral droefenis! Ongeveer net zo volgebouwd als de costa's maar dan met als toegift ook slecht weer.

Overigens heb ik een keer de Ronde van Vlaanderen gereden over al die kleine bergjes.
Dat gaat niet snel maar is wel weer leuk voor een keer..
Heet dat daar niet Pajottenland?
 
Vorige week was ik bij een dealer die de eerdergenoemde Kawa Z400 aanraadde (voor mijn postuur en vrouw-zijn vooral, had ik het idee) maar ook vermeldde dat daar geen koffers bij te bestellen waren. Toen ik doorvroeg zei hij dat het ook niet de bedoeling was hem vol te laden voor vakanties. :? Ik had daar eigenlijk niet bij stil gestaan, maar misschien klopte zijn reactie ook niet, als ik zo lees dat overal wel bagage op te laden is (edit: misschien niet alle naked's dus, dank!). Honda CB500 hoor ik idd ook veel mensen over als beginners- of dames motor. Wel een proefrit waard denk ik en misschien net wat beter te bepakken dan de super-naked Z400 (budget tussen tweedehands 4000 - nieuw 8000).
vstrom 650 suzuki ,
IMG_20190622_133737.jpg
genoeg ruimte om bagage mee te nemen
 
Je kunt inderdaad op elke motor wel flink wat bagage meenemen. 20 jaar terug ging ik met mijn naked Kawasaki ZR7-S op vakantie. Tanktas met spullen, een 90liter roltas achterop gebonden en daar de tent los bovenop (want die is in de ochtend vaak nat dus wil ik niet in de roltas hebben).

1591274842295.png


Zo ben ik ook 5 weken op vakantie geweest door Frankrijk, Spanje en Portugal en dat ging prima. Tegenwoordig heb ik zijkoffers en dat is ietsje makkelijker, maar ik neem ook meer mee. In het begin ging alles in de koffers en had ik alleen de tent achterop. Al snel kwam daar een stoeltje bij, werd de tent een slagje groter en kocht ik een dikkere en grotere slaapzak en slaapmat. Tegenwoordig zitten de slaapzak en slaapmat weer in een roltas achterop en zit de tent in zijn eigen tas. Dat maakt het een stuk comfortabeler (en ik ben 20 jaar ouder, dus dat is ook wel fijn), maar ik neem ook wel dingen mee die strikt genomen helemaal niet zo nodig zijn.

1591274719137.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan