Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Hallo kampeerders. Mijn uitjes met de motor bestaan nu doorgaans uit 1 nacht weg ipv een langere tijd. Dit doe ik dan in een hotel. Kamperen lijkt mij leuker.

Hoe denken jullie over alles meeslepen en opzetten voor 1nachtje. Vinden jullie dit de moeite waard t.o.v. een hotelbed ?
Ook voor 1 nachtje pak ik mn tent. Als je het een beetje handig doet heb je praktisch niks nodig. Eten doe ik dan wel buiten de deur of koud. Verder tent mee, slaapzak en luchtbed.
 
inderdaad, ook voor 1 nacht, lekker de tent, heeft wat mij betreft, toch iets meer avontuur dan een hotel, eten bij een restaurantje, vuurtje stoken bij de tent onder de sterrenhemel,🤔, krijg gelijk weer zin.:]
 
... de tent, heeft wat mij betreft, toch iets meer avontuur dan een hotel
Dat er met tent meer avontuur is, dat is natuurlijk altijd leuk.
Mss niet dit corona-jaar, maar in andere jaren heb ik in het seizoen voldoende andere avontuur-momenten.
Dat je dan een keer voor 1/ 2 nacht(en) in het hotel zit, dat is voor mij geen ramp.
Daar heb je toch ook gemak van. Wat ik ALTIJD wel veel prettiger vind, dat is in hotel/ pension 's morgens snel ontbijten. Niks vuil en snel weer op pad!
Wat ook nog is bij bijv. weekendje Ardennen/ Eiffel dat de motor prettiger bochtjes rijdt, zonder al die zooi achterop.
 
Maar, ook als je kampeert kan je prima snel ontbijten. In Frankrijk bijvoorbeeld bij lokale bakkers e.d. Doe ik op mijn 7-daagse kampeertrip in augustus. Vaak al om 730u nadat alles ingepakt is. Lekker vroeg op pad om de warmte en drukte voor te zijn (ik kan alleen maar in augustus).
Ik heb er al zin in!
 
Ik wil juist helemaal niet snel ontbijten, lekker in het ochtendzonnetje voor de tent, verse croissantjes, Bialetti op het vuur, mooiste moment van de dag.

In Z Europa sta ik 's morgens altijd vroeg op.
Voordat de zon kracht gaat krijgen probeer ik alles al op de motor hebben. Anders heb je voordat je vertrekt al het zweet op de rug staan.
Op moment van ontbijten dan is er alleen nog de motor en een stoeltje. Gezellig ontbijt wordt 't dan niet meer.
Meestal is 't 8.00-8.30h wegwezen. :]

Wat jij bedoelt, dat doe ik ook wel. Maar dan vooral op dagen dat ik niet ga verkassen.
 
Maar, ook als je kampeert kan je prima snel ontbijten. In Frankrijk bijvoorbeeld bij lokale bakkers e.d. Doe ik op mijn 7-daagse kampeertrip in augustus. Vaak al om 730u nadat alles ingepakt is. Lekker vroeg op pad om de warmte en drukte voor te zijn (ik kan alleen maar in augustus).
Ik heb er al zin in!
Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan, ideaal.
Dit jaar rijd ik naar Italië, daar kan dit ook bij de lokale koffie barretjes, maar meestal eten Italianen niet zo veel bij het ontbijt.
 
Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan, ideaal.
Dit jaar rijd ik naar Italië, daar kan dit ook bij de lokale koffie barretjes, maar meestal eten Italianen niet zo veel bij het ontbijt.
Ik wil 's ochtends altijd wel een goede bodem leggen. Volgende maaltijd voor mij is pas in de avond. In Italië dus pas 20-21.00h.
Rond middaguur eet ik eigenlijk nooit. Hier niet in NL, maar ook niet in de vakantie.

Vorig jaar in Andalusië had ik het er niet goed mee.
Avondeten is daar echt in de avond. Resto's lopen pas vol tegen middernacht.
 
Daarom moet je in Italië ook gewoon voor de lunch ergens langs de weg bij een tentje stoppen.
Daar waar de vrachtwagens en bouwvakkersbusjes staan.
Menu lavoro bestellen en je kunt het makkelijk volhouden tot 21:00 uur voor je avond eten.
 
Zie maar eens je stress los te laten in vakantie. Er zijn een hoop valkuilen en vaak heb je niet eens door dat je er in vast zit..
 
Zie maar eens je stress los te laten in vakantie. Er zijn een hoop valkuilen en vaak heb je niet eens door dat je er in vast zit..
??
Ik heb er wel vaker last van dat ik je berichten niet helemaal begrijp maar denk dan dat het aan mij ligt.
Maar nu mis ik hem echt, sorry Sammie, deze gaat ff langs mij af.
 
Nog even terugkomend op teken, het is weer zover. Met de camper een dag of tien op pad: Luxemburg en nu in de Harz. Veel wandelen en fietsen want het weer is prima. Weer een ongenode gast had zich vastgezogen op een schouder, zie (onsmakelijke) foto. Vooralsnog geen rode randen om het wondje o.i.d. dus hopelijk geen Lyme. 20% van de teken is besmet.

Overigens, in de Harz is het bizar rustig. Veel hotels / horeca nog steeds helemaal gesloten. Ook onderweg weinig vakantieverkeer, en motoren wel wat campers. Is dit het 'nieuwe normaal'?

Image-1-17.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is iemand de laatste jaren nog bij motorcamping (klein)en -bar au petit tonneau in Acosse, BE geweest?
Er lijkt geen website te zijn..
Ca. 15-20 jr geleden nog met vrouw in dnepr-zijspan wezen buurten..
Ze hadden er lekkere kriek van de tap!
 

Vanmiddag direct meegenomen bij de decathlon! Handig setje.
Tevens een campinggas inklapbaar brandertje gekocht, en een slaapzak. Voor die 2 ging ik.

Maar als je dan zo rondloopt ligt er veel meer handig spul.. En loopt het toch nog aardig in de papieren. Een led lampje op usb lader, waterfles, compressie zak voor de slaapzak, haringen, wel handig spul allemaal.

Nog wel een roltas nodig om alles in te stoppen.

Oh en vraagje, nemen jullie een haring hamer mee, of zoeken jullie gewoon een steen ofzo? Lijkt me een onhandig ding om mee te nemen.
 
Vanmiddag direct meegenomen bij de decathlon! Handig setje.
Tevens een campinggas inklapbaar brandertje gekocht, en een slaapzak. Voor die 2 ging ik.

Maar als je dan zo rondloopt ligt er veel meer handig spul.. En loopt het toch nog aardig in de papieren. Een led lampje op usb lader, waterfles, compressie zak voor de slaapzak, haringen, wel handig spul allemaal.

Nog wel een roltas nodig om alles in te stoppen.

Oh en vraagje, nemen jullie een haring hamer mee, of zoeken jullie gewoon een steen ofzo? Lijkt me een onhandig ding om mee te nemen.
Precies wat @sammie ook al zegt, alleen dan heb ik maar 45.

En anders inderdaad een steen in de buurt.
1x lukte dat allebei niet en toen heb ik iemand met een grote caravan gevraagd. Die hebben altijd genoeg zut bij om heel de camping te voorzien van hamers.
 
Oh en vraagje, nemen jullie een haring hamer mee, of zoeken jullie gewoon een steen ofzo? Lijkt me een onhandig ding om mee te nemen.

Ik heb altijd gewoon een simpele stalen hamer mee, die heb ik ooit in een Franse supermarkt gekocht. Ik stop die in de tas van de tent erbij. Als haring gebruik ik rotspennen, zeker in Zuid-Europa heb je die echt wel eens nodig. En met een steen sla je die ook wel de harde grond in, maar een hamer is gewoon handiger
 
Terug
Bovenaan Onderaan