Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Tijdens het hiken had ik ook geen 2 backpacks bij me...
Zowel mijn slaapzakken, matjes en tenten zitten al in bijna waterdichte zakken. Dan de tent onderin in een vuilniszak. Zodra dan de slaapzak nat wordt had het zo moeten zijn.
Zoals @Frazer zelf al aangeeft blijft het kurkdroog.
 
In de rugzak heb ik ivm de gewichtsverdeling de tent zelfs in het midden en de slaapzak onderin, ook nog nooit last mee gehad. Vuilniszak om de tent, komt geen druppel doorheen.
 
Ik ben op zoek naar compacte binnen slaapzak of lakenzak.
Liefs low budget merk, maar moet wel comfortabel zijn.
Nomad verkrijgbaar voor ca 22 euro, ander merk moet toch voordeliger kunnen.

Ik heb een Nomad Athos 410 slaapzak.

Graag jullie advies Nomad of ander alternatief.
 
Ik ben op zoek naar compacte binnen slaapzak of lakenzak.
Liefs low budget merk, maar moet wel comfortabel zijn.
Nomad verkrijgbaar voor ca 22 euro, ander merk moet toch voordeliger kunnen.

Ik heb een Nomad Athos 410 slaapzak.

Graag jullie advies Nomad of ander alternatief.
Volgens mij heeft de etos prima lakenzakken. Heb ik hier al meer mensen over gehoord.

Ik heb zelf een slaapzak waar de lakenzak vast in zit, dus niet nodig. Maar het is wel relaxed dat je die eruit kan halen en wat vaker kan wassen.
 
Niemand in de kenniskring die met een naaimachine overweg kan?
Ik heb er eentje wat voorheen een dekbedovertrek was. Is niet moeilijk maken.
 
Dekbedovertrek is wel heel lomp materiaal, maar het kan wel natuurlijk.

Decathlon heeft ze voor €15 en zij hebben vaak de bodemprijzen wel voor wat je nog kwaliteit mag noemen. Maar voor €22 zou ik het lekker van dezelfde fabrikant halen als je geen extreme wensen hebt om de reden die ik eerder genoemd heb.
 
Ik ben op zoek naar compacte binnen slaapzak of lakenzak.
Liefs low budget merk, maar moet wel comfortabel zijn.
Nomad verkrijgbaar voor ca 22 euro, ander merk moet toch voordeliger kunnen.

Ik heb een Nomad Athos 410 slaapzak.

Graag jullie advies Nomad of ander alternatief.
Xenos heeft een fleece binnenslaapzak. :t
Geeft bij kou een verschil van ca 5'C. Voelt erg comfortabel. Voor een tientje ben je klaar!
Alleen verkrijgbaar in het 'kampeer-seizoen'. Op dit moment wrs NIET verkrijgbaar.
 
Xenos heeft een fleece binnenslaapzak. :t
Geeft bij kou een verschil van ca 5'C. Voelt erg comfortabel. Voor een tientje ben je klaar!
Alleen verkrijgbaar in het 'kampeer-seizoen'. Op dit moment wrs NIET verkrijgbaar.
Als ik dat zo hoor zou ik nog een tientje extra uitgeven voor de lakenzak die bij de slaapzak hoort.
 
Ja. ik gebruikte al een satijn dekbed hoeslaken als lakenzak. Die ligt erg lekker en ook nog warm maar ik wil de pak maat kleiner hebben. Dus zoiets zoek ik eigenlijk maar dan lichter en kleiner.

Ik dacht misschien dat de fanatieke reizigers iets anders hebben dan de standaard lakenzak.
 
Ik had n ayacucho lakenzak mee naar Scandinavië. Materiaal: bamboe. Erg zacht, erg comfortabel. Warm in de slaapzak, en lekker fris buiten de slaapzak en tijdens warme nachten. Kost wel € 39,- wat nu ook weer geen scheur uit je portemonnee is. Zijn geld meer dan waard.
 
Ik heb er een van Cocoon, die heb je in verschillende maten en materialen, verkopen ze bij de meeste outdoorzaken wel, maar dan zit je ook op minimaal 20 euro.


Voor in de winter heb ik zo'n fleecezak van Xenos, werkt perfect en kost zowat niks, maar is niet heel compact en zomers veel te heet als lakenzak.
 
Voor in de winter heb ik zo'n fleecezak van Xenos, werkt perfect en kost zowat niks, maar is niet heel compact en zomers veel te heet als lakenzak.
Dat zei ik dus al in #4758..................... 🤪

Kan 't je nog mooier vertellen.
Als 't heel warm is, dan is alleen deze fleece al voldoende en kan je de slaapzak thuis laten. Compacter dan een slaapzak!
 
Zonde, grote brand vandaag....

Screenshot_20210118-145624.png
 
  • Verdrietig
Waarderingen: OMB
Ik schrijf graag artikeltjes. Voor diegenen onder jullie die het niet erg vinden om in het Engels te lezen heb ik hier wat links naar mijn kampeer spullen gids.

Deel I: Welke motor?
Deel II: Tent en slaap spul
Deel III: Koken en messen
Deel IV: Niet motor kleren

Ik denk dat ik ook nog over motor kledij en -bagage ga schrijven. Er is zo veel te weten.
Om te beginnen...............
Jammer dat jij als NL-er mij/ ons adviezen geeft in Engels.
Waarom vertaal jij motor in bike, terwijl ik bike weer terug moet vertalen in motor?:X

Ik ben begonnen met lezen, maar ben afgehaakt.
Ik was niet altijd eens, natuurlijk oke ieders eigen mening, maar soms ook te veel geneuzel.
Voor de echte liefhebber mss leesbaar, maar voor mij effe niet.
 
Jammer vind ik het niet, maar, @Xorbit waarom schrijf je in het Engels ?
Je hebt een vlotte pen, dat is duidelijk, maar je gebruikt teveel Nederlandstalige zinsconstructies . Dat komt omdat je in je hoofd meer vertaalt dan dat je in het Engels denkt.
Dat resulteert in opgetrokken wenkbrauwen en een milde glimlach, zoals bij onderstaande uitleg over het ochtendkakje:
"I find that if I am camping rough I typically leave the site as soon as possible in the morning and just ride to the nearest place where I can have a sit and a brew. Even when in an area with no bars or cafe’s you can always find a picnic table, some logs or another cosy place to hang out." :}
Wees er voorzichtig mee. Een tip: Engelstalige boeken, kranten en tijdschriften lezen kan je schrijfstijl significant verbeteren.

Verder top hoor, en zeker nuttig ! Ik wens je er nog veel succes en vooral plezier mee !
 
Dit is de eerste keer dat ik deftige feedback krijg. Jullie zijn intelligente kerels die niet gewoon facebook stijl 'oooo zo goed' zeggen.
Ik schrijf voor mijn werk constant in het Engels. Technische analyses... Maar ik beleef plezier aan proza schrijven. Dus ook in het Engels.

Ik ga die dingen eens herschrijven in het Nederlands. Erg bedankt voor de feedback mannen. Je helpt mij er mee.
EDIT: TYPO. Bedankt voor de feedback. Ik heb nog veel te leren. Ik ga geen verdere posts maken ivm mijn artikels omdat dit off topic is. Meer on topic: los van de kwaliteit sta ik wel achter de INHOUD dus ik hoop dat het sommige lezers kan inspireren.
 
Laatst bewerkt:
Oh, mag ik dan nog een tip geven? Ik wacht het antwoord niet af:
Probeer het gebruik van streektaal of slang voorlopig te vermijden. Het gevaar is namellijk dat die uitdrukkingen vaak alleen maar werken binnen een bepaalde context. Als je ze lukraak in je teksten gooit, gaat het al gauw belachelijk klinken. Zo van "wel willen, maar niet kunnen".
Maar, back on topic. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan