Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Als het al regent doe ik de rits maar een klein stukje open zodat ik er snel in of uit kan.
Meestal maar een paar druppels binnen.
 
Heb ik met mijn tent ook, water dat naar binnen stroomt bij het openen. Eens nadenken over een gootje oid.

@Elco 1949 en @nightmare / die piramide lijkt me wel wat. Zonder binnentent zag ik. Ik vermoed dat het 's nachts dus wat koeler is, daar is iets aan te doen. Hoe zit het met de zonnewarmte 's ochtends? Dat vind ik vaak een probleem als je niet in de schaduw kan staan en de zon om 6 uur de tent al begint op te warmen.
 
Tja elk voordeel heeft zijn nadeel 😂😂
Ik vond het erg meevallen maar nou ga ik niet weg als het hoog zomer is,mij te druk met al die koters op campings.
Dat is niets voor een man van 72,ben erg op mijn rust gesteld.
 
voor 100 euro bij Decathlon, een tent van 190 cm hoog.
iemand ervaringen hiermee ? Pakmaat is iets groter dan de Coleman die ik nu heb, gewicht maakt me niks uit , maar die pakmaat wel. Nu is dat 50x20x20 , deze deca is 60 x 25x25 . Ervaring leert dat de pakmaten altijd wat te klein worden opgegeven bij fabrieksinpak
 
Ik vond het een fijne tent ,met behoorlijke sta hoogte, best veel ruimte en leuke prijs.
Maar behoorlijk grote pakmaat en langere opzet tijd...ik heb em wel met autovakantie gebruikt en langere vaste plek dus niet elke dag ergens anders opgezet...
Nu heb ik de versie met opblaasbare bogen die is voor ons nog idealer en makkelijker maar pakmaat daarvan is nog groter en zwaarder en lijkt me niet geschikt voor gebruik met de motor, misschien zijspan..wij hebben em al 2 a 3 jaar gebruikt..
Decathlon had een iets kleinere versie maar ik geloof dat die juist uit assortiment is,,ff checken
 
Heb ik met mijn tent ook, water dat naar binnen stroomt bij het openen. Eens nadenken over een gootje oid.

@Elco 1949 en @nightmare / die piramide lijkt me wel wat. Zonder binnentent zag ik. Ik vermoed dat het 's nachts dus wat koeler is, daar is iets aan te doen. Hoe zit het met de zonnewarmte 's ochtends? Dat vind ik vaak een probleem als je niet in de schaduw kan staan en de zon om 6 uur de tent al begint op te warmen.
Ik ga altijd voorjaar of najaar dan valt het met de warmte wel mee en ik ben niet zo'n langslaper meestal ben ik om 7.00 uur de tent al uit voor een bakje koffie.
 
Ik heb een Redverz tent gehad, de voorloper van de Atacama. Die had een hele kleine binnentent van 1.40x2.20. Op zich jammer want er was genoeg ruimte voor een grotere tent. Volgens mij heeft de Atacama wel een grotere binnentent die ook doorloopt tot achterin de tent.

Op zich was het een fijne tent, de stahoogte was ook wel ok, maar zo'n hoge tent is wel heel erg vatbaar voor zijwind en na een nacht storm in de Pyreneeën is mijn tent dan ook stuk gewaaid. Als de tent met zijn lage kant in de wind staat kan hij veel storm hebben, maar als het pas gaat waaien als de tent al staat dan heb je daar niet veel aan.

Ik ben daarna overgestapt op een Vango Omega 450XL. Qua buitenafmetingen vergelijkbaar met de Redverz maar wel lager: 1.45m. Dat is nog steeds hoog genoeg om niet kruipend je tent in te hoeven en je kunt ook prima in de voortent op een stoel zitten zonder met je hoofd tegen het dak te zitten. Inmiddels heb iuk een Vango Beta 350XL. Iets kleiner qua buitenmaten, dus ook iets kleinere binnentent maar nog steeds 1.45m hoog.

Een losse voortent vind ik persoonlijk een vereiste, als het regent komt regen niet meteen je binnentent in. En je kunt je natte motorlaarzen, motorkleding en dergelijke in de voortent laten zodat de binnentent droog blijft. Ik wil daarom ook perse geen grondzeil in de voortent, daar blijft water alleen maar instaan.
 
iemand ervaringen hiermee ? Pakmaat is iets groter dan de Coleman die ik nu heb, gewicht maakt me niks uit , maar die pakmaat wel. Nu is dat 50x20x20 , deze deca is 60 x 25x25 . Ervaring leert dat de pakmaten altijd wat te klein worden opgegeven bij fabrieksinpak
Ik vind het wel te doen. Het is wel een must dat je met z'n tweeën de bagage kan verdelen, want anders wordt t een beetje veel. Ik neem deze tent mee als ik samen met mijn vrouw naar de camping ga. Tent bevalt prima en past nog steeds in de bijbehorende tas.
 
Afgelopen week deze tent gekocht bij de Decathlon.

Keuze vanwege pakmaat en gewicht voor TET avonturen.


Untitled.jpg
 
Afgelopen week deze tent gekocht bij de Decathlon.

Keuze vanwege pakmaat en gewicht voor TET avonturen.
Zeker een mooi licht tentje (1,3 kg). Ik zou zeker ook het bijbehorende grondzeiltje (150 gram) bestellen voor €19,99 als ik jou was. Als je er niks onderdoet kan de onderkant van de binnentent en spullen in de vestibule baggerig worden en/of kan deze eerder lek raken door steentjes e.d. Gebruik hiervoor niet zomaar willekeurig plastic zeil, daar zitten vaak weekmakers in die ook weer (op termijn) zorgen voor lekkage. Heb je al een donzen slaapzak? Ook heerlijk compact en licht.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week deze tent gekocht bij de Decathlon.

Keuze vanwege pakmaat en gewicht voor TET avonturen.


Bekijk bijlage 1602853
heb vorrig jaar deze ook gekocht in frankrijk bij decatlon
scheelde de helft van de pakmaat van de oude tent
dus had ik weer ruimte over:t
 
Zeker een mooi licht tentje (1,3 kg). Ik zou zeker ook het bijbehorende grondzeiltje (150 gram) bestellen voor €19,99 als ik jou was. Als je er niks onderdoet kan de onderkant van de binnentent en spullen in de vestibule baggerig worden en/of kan deze eerder lek raken door steentjes e.d. Gebruik hiervoor niet zomaar willekeurig plastic zeil, daar zitten vaak weekmakers in die ook weer (op termijn) zorgen voor lekkage. Heb je al een donzen slaapzak? Ook heerlijk compact en licht.

Check. Zowel grondzeil als donzen slaapzak al in bezit.
 
Iemand hier ervaring met een ECHT volledig zelf opblazend slaapmatras ?
Ik heb een Robens en een Exped (beiden van rond de 160 euro, dus geen instapmodelletje) en iedere keer sta ik toch nog lucht in die dingen te "puffen"......
Of bestaan er geen echt volledig zelf opblazende ? Heb ik me voor de gek laten houden :+ Ik hou overigens van een hard matras. Wil als ik op mijn zij lig de grond er niet onder me voelen....
 
Op dit moment vaste plannen voor vakantie maken is zinloos. Dat kan alleen maar teleurstelling geven.

Voorlopig heb ik ideeën genoeg voor de aankomende vakantie-periode. Maar in de zomer ga ik wel zien wat er mogelijk is.
Genoeg mooie plekken waar ik wel heen zou willen. Veel landen hebben nu, maar mss ook nog in juli, veel corona-beperkingen.
Ik ga niets vastleggen zodat ik last-minute nog van bestemming kan wisselen. Mss wordt 't wel in NL?

Vorig jaar zomer besloot ik vroeg in de ochtend om mijn vrije tijd niet te verprutsen. Algemene gedachte was toen dat een buitenlandse vakantie niet de voorkeur had. Eind van de dag stond ik op een camping in Luxemburg onderweg voor een motor-vakantie van 3 weken.
Ik ben blij dat ik toen wel ben gegaan. Geen corona mee naar huis genomen.
 
Hoe bewaar jij je matjes? Want bij opgerold bewaren is mijn ervaring dat ze niet helemaal zelf opblazen.

Ik rol ze doorgaans zo klein mogelijk op zodat ze weer in de originele "zak" passen. Gisteren heeft mijn zoontje bij een slaapfeestje op de Robens geslapen. Hij dacht eveneens dat dat ding zichzelf volledig op zou blazen. Niet dus... hij heeft dus eigenlijk op een tegelvloer geslapen zo slap was dat ding nog. Voordeel: door het slaapgebrek is ie nu thuis lekker rustig *D

Ik heb die Robens flink hard opgeblazen en op zolder gelegd. Straks leeglaten en dan laat ik hem zo liggen. Denk inderdaad dat dat beter is dan zo klein mogelijk oprollen. Het "geheugen" van het materiaal gaat er dan inderdaad uit.....
 
Iemand hier ervaring met een ECHT volledig zelf opblazend slaapmatras ?
Ik heb een Robens en een Exped (beiden van rond de 160 euro, dus geen instapmodelletje) en iedere keer sta ik toch nog lucht in die dingen te "puffen"......
Of bestaan er geen echt volledig zelf opblazende ? Heb ik me voor de gek laten houden :+ Ik hou overigens van een hard matras. Wil als ik op mijn zij lig de grond er niet onder me voelen....
1615048076471.png

Deze hoef ik nooit lucht bij in te blazen. :+

Alleen die dingen zijn enorm koud, en ik krijg ze op de motor niet mee.
 
Iemand hier ervaring met een ECHT volledig zelf opblazend slaapmatras ?
Ik heb een Robens en een Exped (beiden van rond de 160 euro, dus geen instapmodelletje) en iedere keer sta ik toch nog lucht in die dingen te "puffen"......
Of bestaan er geen echt volledig zelf opblazende ? Heb ik me voor de gek laten houden :+ Ik hou overigens van een hard matras. Wil als ik op mijn zij lig de grond er niet onder me voelen....
Of er ECHTE self-inflatables bestaan, dat weet ik niet.
Maar ik heb een paar van die dingen gehad, die dan toch gingen lekken. Dan lig je uiteindelijk dus gewoon op de grond.
Nee, dat waren geen Expeds. Ik was er dus wel klaar mee en ben weer terug gegaan naar een gewoon luchtbed.
Zo'n blauw velours ding €15 heb ik in Spanje bij de Decathlon gekocht, omdat mijn self-inflatable weer eens lek was.
Die slaapt werkelijk perfect! Nee, niet bij kou, want die trekt er snel doorheen, maar voor warme gebieden is prima.
Wel beetje zwaar en ik heb altijd een elek. luchtpomp bij me. Effe in de sigaretten-plug van de motor en in een paar tellen is gevuld.

Voor als kouder heb ik nu ook een Exped Megamat in de grootste/ dikste maat gekocht.
Prima geïsoleerd voor grondkou. Deze moet ik wel opblazen. Kan met een schnozzle-zak. Dat werkt verrassend goed.
Deze is een flink stuk duurder dan het bed van Decathlon, en slaapt daarbij zelfs ietsje minder.
Ik blijf in de toekomst bij gewone luchtbedden. Goedkoop of duur.
Nee, een self-inflatable (wel of niet 100% self) die hoef ik nooit meer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan