Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

ik heb nog een aanvulling aangezien er (gelukkig) geen 'frot je motor achterin je ouwe campert' is.

IMG_20210505_155751.jpg
 
Ik ben vanmiddag even binnengelopen bij de Decathlon om die kussentjes te bekijken. Ik denk dat mijn favoriet een derde is:
1620573537321.png

Prijs: 14,99

Ik zag ook nog een interessante tent: KAMPEERTENT VOOR 2 PERSONEN 2 SECONDS EASY FRESH & BLACK

Zeer snel op te zetten en echt donker van binnen. Vooraf had ik op de website al gezien dat de binnenruimte 205x145 cm is. Normaal is dat iets te weinig voor mij, maar de binnenwanden zijn praktisch verticaal en dat maakt de tent misschien toch interessant voor lange mensen.

Pakmaat en gewicht (59x20x20 cm, 4,7 kg) zijn vrijwel gelijk aan die van mijn Khyam Nimbus, die iets ruimer is.
De Nimbus is trouwens terug in het assortiment bij Khyam, ik weet alleen niet wie hem in Nederland levert.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, ik heb dat kussen dat genoemd werd en de tent die jij noemt @Jack66 afgelopen maand gekocht.
Ik heb het proefgelegen en ik ben onder de indruk. Hij zet echt in een paar seconden op!
Er past zelfs een 2 persoons luchtbed in, maar dan moet je je bagage elders kwijt :+

Het kussen is nog best groot in de verpakking, ik moet nog iets met elastieken/kleine spanband verzinnen.
1ECEAC2B-E326-4674-B2E2-C57A2EDAD609.JPG


IMG_3291.PNG
 
Grappig, ik heb dat kussen dat genoemd werd en de tent die jij noemt @Jack66 afgelopen maand gekocht.
Ik heb het proefgelegen en ik ben onder de indruk. Hij zet echt in een paar seconden op!
Er past zelfs een 2 persoons luchtbed in, maar dan moet je je bagage elders kwijt :+

Het kussen is nog best groot in de verpakking, ik moet nog iets met elastieken/kleine spanband verzinnen.
Kijk eens naar Rokstraps, makkelijk te bevestigen, geen metalen delen en het zit muurvast.
 
Ik twijfel al een paar dagen over de thermomat van de Lidl, er liggen er hier nog een paar in het schap.


Zou maar een 2 of 3 keer er jaar gebruikt worden, en dan ook maar voor een nachtje. Twijfel of ik het dan maar bij m'n luchtbedje zou houden. Die pakmaat is 100x kleiner. Dit is een rol van 66cm breed. Weet alleen niet wat beter ligt, ik heb als ik op iets anders dan mij matras thuis lig nogal gauw last van mijn rug.
 
Ik twijfel al een paar dagen over de thermomat van de Lidl, er liggen er hier nog een paar in het schap.


Zou maar een 2 of 3 keer er jaar gebruikt worden, en dan ook maar voor een nachtje. Twijfel of ik het dan maar bij m'n luchtbedje zou houden. Die pakmaat is 100x kleiner. Dit is een rol van 66cm breed. Weet alleen niet wat beter ligt, ik heb als ik op iets anders dan mij matras thuis lig nogal gauw last van mijn rug.
Een luchtbed ligt beter dan dit....

Mocht je toch graag willen, kan ik je de mijne (1 halve nacht gebruikt) met 50% korting aanbieden _O-
 
Voor mij nooit meer een self-inflatable! Waardeloos! :X
Slaapt zelfs niet lekker als ie NIET lek is. Dat is al een wonder.
Die dingen zijn steeds lek of het zijn de lamellen die aan de binnenkant loslaten. Dan wordt het ineens een grote ballon!
Ik heb er 3 gehad, zelfs een duurdere, maar ben weer gewoon terug naar het luchtbed.

In Spanje heb ik bij de Decathlon, na weer een mislukte nacht, maar snel een prima luchtbed (€10) gekocht.
Sindsdien slaap ik weer lekker en wordt ik niet in de ochtend pijnlijk wakker op de harde ondergrond.
Inmiddels heb ik ook een geïsoleerd Exped luchtbed bij gekocht voor evt. vries-nachten.

Van ca 50jaar kamperen, heb ik 3 jaar met inflatables geslapen. Althans, dat heb ik ermee geprobeerd.
In die andere 47 jaar minder lek, dan in 3 jaar op die k*t-dingen.
 
Moet zeggen, die intex opblaas matrassen vind ik heerlijk slapen. Je kunt ze zo hard oppompen als dat je lekker vind liggen. Het nadeel van die dingen is dat ze niet isoleren en dat de kou dus van de grond optrekt. Hoogzomer is dat geen probleem, maar daarbuiten wordt het snel te koud. Voor mij dan tenminste. Ga het nu 'ns proberen om op dat matras een isolerend dun schuimmatrasje te leggen.
 
Moet zeggen, die intex opblaas matrassen vind ik heerlijk slapen. Je kunt ze zo hard oppompen als dat je lekker vind liggen. Het nadeel van die dingen is dat ze niet isoleren en dat de kou dus van de grond optrekt. Hoogzomer is dat geen probleem, maar daarbuiten wordt het snel te koud. Voor mij dan tenminste. Ga het nu 'ns proberen om op dat matras een isolerend dun schuimmatrasje te leggen.
Ik vraag me altijd af, moet je dat isolerende schuim (en waarschijnlijk met een soort alufolie) onder je luchtbed leggen of óp je luchtbed... óp het luchtbed, zodat je er zelf meteen met je slaapzak op ligt, lijkt me wat klef omdat zo'n schuimmatje met alufolie niet ademend is...
Hoe doe jij dat?
 
Ik vraag me altijd af, moet je dat isolerende schuim (en waarschijnlijk met een soort alufolie) onder je luchtbed leggen of óp je luchtbed... óp het luchtbed, zodat je er zelf meteen met je slaapzak op ligt, lijkt me wat klef omdat zo'n schuimmatje met alufolie niet ademend is...
Hoe doe jij dat?
Ik moet het nog proberen. Plan is om het op de matras te leggen. Als je het eronder legt dan moet je eerst alle lucht die in de matras zit verwarmen. Maar het schuimmatje wat ik heb daar zit geen alufolie aan. Is eigenlijk gewoon een ongeveer 2 cm dik schuimrol. Dus het plan is nu om de matras op de grond te leggen, daar bovenop het schuimding, en dan een hoeslaken om het geheel. En dan 'ns kijken of het werkt :)
 
Ik heb dit luchtbed maar dan de één persoons.
Volgens de beschijving is hij gestabiliseer,maar ik lig er zo op te wiebelen als ik mij omdraai,of ik moet hem heel hard opblazen,maar dat vind ik ook niet lekker liggen.
Daarom gaat mijn voorkeur toch uit naar een zelf opblaas mat.
 
Het probleem met luchtmatrassen is dat door je eigen bewegen ook de lucht in de matras in beweging blijft, waardoor de isolerende eigenschappen grotendeels verloren gaan. Een isolatiematje onder je luchtbed zal de koude van de grond wel iets tegenhouden, maar die koude lucht in je matras blijft (bewegen). Het lijkt daarom slimmer om het isolatiematje op de matras te leggen.
Of, als je naar minder warme streken gaat (het Noorden, maar De Bergen) zo'n exped of iets dergelijks mee te nemen. daar word je gewoon gelukkiger van. 8-)
 
Bij erge koude moet je dan naast je luchtbed/ matras of wat dan ook, tevens een iso-matje meenemen.
Juist dáárom heb ik gewoon een Exped luchtbed erbij gekocht.

In de Eiffel heb ik wel eens geslapen met een gewoon luchtbed rond het vriespunt.
De kou kwam dan vnl vanaf de onderkant. Brrrrr 🥶
Toen werd 't rap tijd voor een Exped. Gebeurt me nu dus niet weer!
 
@Jack66 Oh die 2 second tenten zijn niet meer van die ronde gevallen? Interessant!

Zag een paar jaar terug (volgens mij hier op het forum) een foto van iemand die zo'n ronde popup tent als een parachute achterop zijn blackbird had gemonteerd :+ . Mede door die ongemakkelijke vorm uiteindelijk gekozen voor een trekkerstentje, maar dit wordt opeens een hele reële optie.

Na even zoeken...
ja dat is geen echte stoppie :/

full
 
Kijk eens naar Rokstraps, makkelijk te bevestigen, geen metalen delen en het zit muurvast.
Thanks voor de tip. Ik heb al rokstraps om mijn tas mee vast te zetten. Hier zit nu het kussen, slaapzak, tent, luchtbed en een alie stoeltje in. Rokstraps zijn te groot om alleen het kussen kleiner mee te maken. Het had mooi geweest als er 4 spanners op de verpakking hadden gezeten zoals bij slaapzakken. Misschien dat het memory foam dat niet leuk vindt?

A2E58C87-3D98-4ABD-BFD2-9F977F4F86BC.jpeg
 
@Jack66 Oh die 2 second tenten zijn niet meer van die ronde gevallen? Interessant!

Zag een paar jaar terug (volgens mij hier op het forum) een foto van iemand die zo'n ronde popup tent als een parachute achterop zijn blackbird had gemonteerd :+ . Mede door die ongemakkelijke vorm uiteindelijk gekozen voor een trekkerstentje, maar dit wordt opeens een hele reële optie.

Na even zoeken...
Maar die vent spoort ook niet, die kan niet meer onder bruggen door vanwege de stapel spoilers op zijn corsa met gsi stickur.
De legende gaat dat hij er nauwelijks last van had, die popup tent dan, een paar haar speldbochten waar het stuur wat licht aanvoelde , maar dat kan ook het ontbijt geweest zijn. niks spannends iig.
 
Zo heb ik ook nog 2 tripjes rond gereden..

IMG_20170525_134448.jpg


Die begon behoorlijk te zwabberen in het stuurtje bij snelheden over de 100km/u..
(nou heeft een Vespa daar sowieso al snel last van).

Wel ontzettend makkelijk zo een tentje open ritsen loslaten en klaar.
Voor de vorm 2 haring er in steken anders raken al die NL met de Waard tenten op de camping helemaal in paniek.

IMG_20170807_064644.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan