Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Zo heb ik ook nog 2 tripjes rond gereden..

Bekijk bijlage 1630480

Die begon behoorlijk te zwabberen in het stuurtje bij snelheden over de 100km/u..
(nou heeft een Vespa daar sowieso al snel last van).

Wel ontzettend makkelijk zo een tentje open ritsen loslaten en klaar.
Voor de vorm 2 haring er in steken anders raken al die NL met de Waard tenten op de camping helemaal in paniek.

Bekijk bijlage 1630484

wat voor raar verhaal wordt daar nou verbeeld in die tent ? beetje grote piemöl voor een knien ofnie ?
 
Zag een paar jaar terug een foto van iemand die zo'n ronde popup tent als een parachute achterop zijn blackbird had gemonteerd :+
Ja, een Blackbird duwt zonder probleem door de luchtweerstand heen.
Vanaf 150 krijgt ie de smaak pas echt goed te pakken. Dus daar gaat 't niet aan liggen.
Toch zou ik op mijn Bird niet graag zo'n remparachute achterop willen hebben. :X
Zo'n wegwerp-tent gaat sowieso niet mijn natte droom worden.
Ieder z'n eigen feestje, maar zo'n ding is nix voor mij.👎
 
Die “Quechua Easy fresh & black” is echt een topper hoor.
Pakmaat is goed te doen, alsmede het gewicht.
Past wat diameter betreft perfect in mijn 60L roltas(!).
De ruimte valt absoluut positief uit, maar dat blijft persoonlijk.
Dat fresh & black werkt ook fantastisch, erg fijn voor de nachtbrakers onder ons.
En het opzetten cq afbreken ... sneller en makkelijker bestaat simpelweg niet.
Al met al; ik hoef niets anders meer:
2AB83AEC-1982-4BBA-9830-C727BE713B29.jpeg
 
Je doelt dan wel op de 2 seconds die wel als rolletje ingepakt is en met 2 trekkoorden uitklapt.

Jammer dat die maar 205cm is, ik ben zelf al 2 meter en dan past dat dus gewoon niet samen met een hoofdkussen en lig je tegen het doek aan.

Houd het voor solo kamperen wel bij mijn tig jaar oude katoenen tentje met vast grondzeil, staat ook binnen 10 minuutjes en is 240cm lang schat ik zo.

IMG_20181028_084702.jpg
 
Die “Quechua Easy fresh & black” is echt een topper hoor.
Pakmaat is goed te doen, alsmede het gewicht.
Past wat diameter betreft perfect in mijn 60L roltas(!).
De ruimte valt absoluut positief uit, maar dat blijft persoonlijk.
Dat fresh & black werkt ook fantastisch, erg fijn voor de nachtbrakers onder ons.
En het opzetten cq afbreken ... sneller en makkelijker bestaat simpelweg niet.
Al met al; ik hoef niets anders meer:
Bekijk bijlage 1630898
Al een een goede regenbui meegemaakt met de tent?
 
Die “Quechua Easy fresh & black” is echt een topper hoor.
Pakmaat is goed te doen, alsmede het gewicht.
Past wat diameter betreft perfect in mijn 60L roltas(!).
De ruimte valt absoluut positief uit, maar dat blijft persoonlijk.
Dat fresh & black werkt ook fantastisch, erg fijn voor de nachtbrakers onder ons.
En het opzetten cq afbreken ... sneller en makkelijker bestaat simpelweg niet.
Al met al; ik hoef niets anders meer:
Bekijk bijlage 1630898
mooi tentje, maar 60 liter???
 
Je doelt dan wel op de 2 seconds die wel als rolletje ingepakt is en met 2 trekkoorden uitklapt.

Jammer dat die maar 205cm is, ik ben zelf al 2 meter en dan past dat dus gewoon niet samen met een hoofdkussen en lig je tegen het doek aan.

Houd het voor solo kamperen wel bij mijn tig jaar oude katoenen tentje met vast grondzeil, staat ook binnen 10 minuutjes en is 240cm lang schat ik zo.

Bekijk bijlage 1630974
Zo'n tentje heb ik ook nog gehad een jaar of twintig terug. Tweedehands gekocht voor een euro of 10 en 5 jaar zeer intensief gebruikt. Zelfs 2 maanden lang in in zuid Frankrijk op een camping gestaan. Op een gegeven moment was het dek beige geworden en waren de ritsen volledig versleten.
Heerlijk tentje.
 
Nee hoor.. ;)
(nog) geen lasapparaat in huis dus met wat strategisch geplaatste boutjes en moertjes (met loctite) en verder alles uit 1 stuk buigen.

Bekijk bijlage 1628820
Op de leen Guzzi om ff te passen en te meten:
Bekijk bijlage 1628821
Bekijk bijlage 1628822

Met tassen op mijn eigen motor:

Bekijk bijlage 1628824

Wil nog een rekje voor mijn Vespa gaan maken voor de Dutch 1000 op 3 juli die ik op/met de Vespa ga rijden.
De buis heb ik al in huis, nu nog ff een vrije dag dat het ook echt ff droog is buiten :+

Kan een beetje bakken😁

Mijn rekje (nu net gespoten dus nog mooi zwart).

Bekijk bijlage 1629418

Bekijk bijlage 1629421

Bekijk bijlage 1629422

Gewoon 15mm cv buis en wat 4mm strip.
Ik kan de motor er aan optillen dus het zal wel stevig genoeg zijn.

En omdat we in het kampeer topic zitten even een fotootje van vorig jaar:
Bekijk bijlage 1629430

Ik dacht, dit moet ik ook kunnen. Paar 15 mm buizen gehaald en zo'n buigijzer van de Gamma. Uitgedacht hoe het moet worden en dan wil ik gaan buigen. Op een paar bochten na knikt de buis telkens. Al heel wat webpagina's en YouTube video's gehad, maar nergens krijg ik gevonden hoe het moet. Telkens zou het vrij simpel moeten zijn, maar nu toch al 2 buizen van 3 meter helemaal op geprobeerd. Ik ben normaal gesproken toch vrij handig, maar dit wil gewoon niet lukken. Is er dan toch een trucje voor? :?

Update: ben je helemaal gefrustreerd en dan doe je ineens 4 perfecte bochtjes achter elkaar.

Update 2: en weer gaat het mis, ik geef het op voor vandaag. Ik zie gewoon geen enkel patroon in wanneer het goed en wanneer het fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
misschien zou je inplaats van een roller buig tooil een sleeper moeten gebruiken
roler die draait
een sleeper kost wel meer actie maar maakt betere bochten
materiaal zou ook te zacht kunnen zijn
sorry ben lodgietert, gebeurt mij ook met een sleepert
 
Ik had inderdaad begrepen dat een sleper beter is of in ieder geval bruikbaar is voor veel meer verschillende buizen. Die ik gebruik is ook zo'n schuiver. Even een foto van mijn probeersels:

1621103346385.png
 
De pijp onder het glijblok iets invetten, het begin van de bocht eventueel met een lijmtang in de haak klemmen en streepjes zetten om de lengte van het materiaal voor een bocht vast te stellen.
Het buigijzer als het kan vastzetten in een bankschroef, zowel iets aan de pijp trekken als en sterker aan het buigijzer zodat het glijblok het buigwerk doet.
 
Hoop dat ik meer geluk heb... Mijn buigijzer (Link) is onderwegen dan met volle moed aan de slag 😄
Ben niet technisch, maar gezien de afbeelding zal dat een “roller” zijn. iemand nog tips?
 
Laatst bewerkt:
@MotoRobin ik heb een vergelijkbare pijpen buiger maar dan volledig van staal.
Invetten heb ik nog niet gedaan maar het gaat inderdaad soms lastig, op het randje van knikken van de buizen.
 
Mooi kunstwerk gemaakt 👌
Aan het buigijzer kan het niet liggen. Die heb ik ook.
Wel ook de pijp zelf met wat druk meebuigen/geleiden zodat niet alle kracht via de buiger gaat.
 
Bedankt, dan ga ik het morgen nog eens proberen. Heb nog wat bandenvet, dus dat ga ik gebruiken voor het glijblok (alhoewel ik het al met zeep had geprobeerd) en ga de pijp zelf met de hand meebuigen. Bankschroef moet ik even kijken of dat lukt met de lengte van de pijp, maar anders kan ik ook nog 1 kant op de grond zetten.

Als dat allemaal niet werkt, kan ik natuurlijk ook altijd nog 2x 45 graden bochten maken in de plaats van in 1 keer die 90 graden proberen te halen.
 
Zou mooi zijn, maar woon in de buurt van Venlo dus erg ver van Den Haag verwijderd, helaas. Ook dikke kans dat het meer aan de gebruiker dan het gereedschap ligt _O-
Da's net niet om de hoek inderdaad :')
Het lijkt erop dat je buis uit de houder slipt.. Je kan dit checken met een stuk tape om de buis ter hoogte van de houder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan