Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Het is mij inderdaad opgevallen dat wanneer de buis begint te knikken, deze niet meer over het glijblok glijdt, maar inderdaad aan de andere kant. Zal morgen ook eens proberen of het helpt om er een grijptang op te zetten zodat de buis in ieder geval niet op de verkeerde plaats kan glijden.
 
Jarig zijn is leuk 8-)
20210516_092911.jpg
 
ik hoop dat je een zijspan hebt :-)
Nee, dat hoeft niet veel ruimte te kosten. Alles compact bijeen.
Ik was bij grote camping-boeren zoals De Wit en Obelink.
Kon daar niet vinden wat ik zocht. Toen zag ik ineens een setje bij Aliexpress. Kost ook nog eens bijna nix.

Precies wat ik zocht deze Ali-kookset. Als je ziet wat er allemaal in zit geloof je 't bijna niet.
Alles zit heel strak op elkaar in een hoesje. Dus voor transport weinig ruimte nodig.

Trouwens heb ik toch nog boletjes-folie tussen de pannetjes onderling gedaan tijdens transport.
Dat is om niet onnodig de teflon coating weg te laten slijten. Ook voorkom je rammel-geluiden.
 
Eerste poging. Iets te groot 😐, maar buigen ging top!!

edit: hoe krijg je die uiteinden zo mooi plat zonder bankschroef?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    493,1 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Geen idee hoe netjes je het wil hebben, maar ook met de bankschroef kan ik het niet netjes noemen. Misschien kun je van 2 U-profielen en 2 bouten + moeren een klem/bankschroef maken waarmee je het plat kunt drukken? Moet wel aardig dik materiaal zijn, zelfs met een relatief grote bankschroef moest ik aardig veel kracht zetten om het allemaal samen te drukken.
 
Ik heb even een vraagje: ik ben op zoek naar een pannenset (3 pannen max) die in elkaar kunnen bij transport, niet aanbakken bj het minste of geringste, maar waarvan bovenal de handvatten niet alleen inklapbaar zijn, maar vooral stevig zijn! Ik heb wel eens een pan met 1 liter kokend pastawater bijna over me heen gehad omdat het scharnier veel en veel te zwak was. Dus, wat gebruiken jullie zoal? De prijs is minder boeiend dan de kwaliteit, vandaar dat ik jaren Guzzi gereden heb....
 
Ik heb even een vraagje: ik ben op zoek naar een pannenset (3 pannen max) die in elkaar kunnen bij transport, niet aanbakken bj het minste of geringste, maar waarvan bovenal de handvatten niet alleen inklapbaar zijn, maar vooral stevig zijn! Ik heb wel eens een pan met 1 liter kokend pastawater bijna over me heen gehad omdat het scharnier veel en veel te zwak was. Dus, wat gebruiken jullie zoal? De prijs is minder boeiend dan de kwaliteit, vandaar dat ik jaren Guzzi gereden heb....
Creuset heeft aardige setjes, enigszins aan de zware kant maar dan heb je ook wat
 
Mijn pannensetje voldoet prima. Wat je op de foto ziet gebruik ik vooral voor het koken van rijst/pasta/petatten. Daarnaast heb ik nog een kleine wok voor roerbakken van groenten, vlees, vis. (vork ernaast geeft je een idee van de grootte). Aluminium pannetjes zullen altijd aanbakken, ga dus voor een iets steviger bak ding.
Tip (ook voor thuis overigens): laat je pan altijd eerst goed heet worden, dan beetje olie of boter erin en dan het lees/vis. Dan bakt het bijna niet aan, tenzij je de dingen er te lang laat in liggen natuurlijk. Het voordeel van groenten roerbakken ipv koken is dat ze sneller gaar zijn, minder gasverbruik dus.
En nu ik toch bezig ben: rijst: 1 deel rijst, 2 delen water. 2 minuten goed doorkoken, deksel erop en in de slaapzak (of onder je trui of zo). Tegen de tijd dat je met je groenten en vlees klaar bent, is ook de rijst klaar. Werkt niet met volle rijst of pasta overigens.
Smakelijk !

stromsund 2.png
wok.png
 
Helemaal mee eens, voor bakken een echte pan, voor koken voldoet aluminium.
Ik heb een mini gietijzer pannetje, perfect voor 1 ei met spek. Veel meer dan dat bak ik toch niet in een pan. Vlees of vis gaat op de BBQ.
 
Ik heb besloten het kamperen maar te vergeten,het lijf heeft steeds meer moeite mijn motor te beklimmen met al die zooi er op.
Het lijf vertoont toch wat slijtage na 72 jaar,en om nou een lagere motor te kopen heb ik ook geen zin aan.
Blokhutjes,Pods en hotelletjes kunnen ook leuk zijn.
 

Bijlagen

  • 112BC99F-76AA-4ADD-905B-E796C0B1E159.jpeg
    112BC99F-76AA-4ADD-905B-E796C0B1E159.jpeg
    425,4 KB · Weergaven: 87
Ik heb besloten het kamperen maar te vergeten,het lijf heeft steeds meer moeite mijn motor te beklimmen met al die zooi er op.
Het lijf vertoont toch wat slijtage na 72 jaar,en om nou een lagere motor te kopen heb ik ook geen zin aan.
Blokhutjes,Pods en hotelletjes kunnen ook leuk zijn.
Dan kan ik er nog ff tegen met mijn bouwjaar 1965 :+. Maar ik snap het wel hoor.:}
Lekker blijven rijden zolang het kan en zo erg is een hotelletje ook weer niet. als ik alleen op pad ben ook altijd in de tent, met de rest van de familie altijd hotelletje tegenwoordig. :]
 
Ik heb een Alie pannensetje met van alles-en-nog-wat.
Dan kan ik er nog ff tegen met mijn bouwjaar 1965 :+. Maar ik snap het wel hoor.:}
Lekker blijven rijden zolang het kan en zo erg is een hotelletje ook weer niet. als ik alleen op pad ben ook altijd in de tent, met de rest van de familie altijd hotelletje tegenwoordig. :]
Ik ben van 1955 maar het liefst sta ik gewoon op de camping. En zoals ik me nu voel kan dat nog wel 25 jaar.
Vorig jaar steeds prima weer gehad en daarom alle nachten slapen in het tentje.
Een hotel komt alleen in zicht als heel slecht weer, of ik kan binnen redelijk tijdstip geen camping vinden.
Dat laatste lijkt een beetje vreemd, maar in Zuid-Italië enkele keren gehad. Soms zijn ze er niet of ze zijn beëindigd. :X
 
Ik heb even een vraagje: ik ben op zoek naar een pannenset (3 pannen max) die in elkaar kunnen bij transport, niet aanbakken bj het minste of geringste, maar waarvan bovenal de handvatten niet alleen inklapbaar zijn, maar vooral stevig zijn! Ik heb wel eens een pan met 1 liter kokend pastawater bijna over me heen gehad omdat het scharnier veel en veel te zwak was. Dus, wat gebruiken jullie zoal? De prijs is minder boeiend dan de kwaliteit, vandaar dat ik jaren Guzzi gereden heb....
Ik heb al jaren deze set:

Bevalt mij perfect, scharnier oogt niet heel stevig, maar hij gaat al jaren mee en er mankeert niks aan. Ik doe het niet vaak, maar kan er ook gewoon vlees in bakken. Enige probleem waardoor ik toch op zoek moet naar een nieuw setje is dat ik de grote pan een tijdje terug met afwassen op de stenen heb laten stuiteren, en daardoor de anti- aanbaklaag aan de rand is beschadigd en begint af te bladeren. Er is ook een keramische versie, is waarschijnlijk sterker maar ook 2x zo duur.
 

Of een gelijk setje van tefal werken ook goed, niet het goedkoopste of kleinste, maar onze tefal set gaat al 16jaar mee, ook in de vouwwagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan