Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

@Frazer Hele fijne set???
Als ik wil weten wat de inhoud is, dan staat de info niet op de site.

Ik heb uiteindelijk zelf een setje van Alie voor ca €10 gekocht met (voor mij) de juiste maat pannetjes.
Deze pannetjes zijn kleiner dan van de set van Obelink of De Wit waar ik ben wezen kijken. Zeker ook stuk goedkoper!
Ik heb net nog even gekeken op site van Alie, maar deze set is nu niet (meer?) leverbaar.

Ik ben er nu 1 vakantie mee weggeweest en ze voldoen goed wat ik er van wens.
Volume van de pannetjes voor mij alleen is voldoende. Ingepakt is alles erg compact. Ik ben er content mee!! :t

Edit:
Wat @bikerfreak meldt, is wat ik ook heb gezien bij genoemde camping-boeren.
Op zich niks mis mee, maar ik ga niet met de hele familie weg op de motor. Ook nog eens een stuk duurder.
 
@Frazer Hele fijne set???
Als ik wil weten wat de inhoud is, dan staat de info niet op de site.
Staat toch gewoon op het plaatje, 2 pannen, 1 deksel en een greep. Meer heb ik in ieder geval niet nodig.

Ik heb hem overigens niet daar vandaan, was gewoon de eerste hit toen ik hem net intikte op Google. Geen idee meer waar ik hem destijds gekocht heb.
 
Geen idee, 2 liter, 2,5? Zal me jeuken ook, genoeg voor mij in ieder geval. Ga er vanuit dat als je het echt wilt weten je zelf ook wel bij machten bent om te googlen. Het ging om de set, niet wie welke info in zijn webshop zet.
 
Laatst bewerkt:
Fazer meldt hele fijne set pannen. (met link)
Oke, zou kunnen, dus ga ik kijken op de link die hij meestuurt. Niets te vinden over inhoud, gewicht en pakvolume van de pannenset.
Voor mij is 't nl WEL belangrijk dat ik geen gezins-uitzet-mega-pannenset mee wil slepen op de motor.
Daar stel ik dan een vraag over. Dan zegt ie 2 en 2.5liter en dat 't 'm verder niet jeukt.
Prima zeg ik dan. Leuk dat je een zijspan hebt om 't mee te nemen.

Al neemt hij een pan mee voor een gaarkeuken. Zal mij verder aan m'n reet roesten.............
Dat mag ie zelf weten en mag ie ook zelf meeslepen. Mij interesseert dat helemaal NIETS!
Zelf heb ik liever een compact setje mee..................
 
Fazer meldt hele fijne set pannen. (met link)
Oke, zou kunnen, dus ga ik kijken op de link die hij meestuurt. Niets te vinden over inhoud, gewicht en pakvolume van de pannenset.
Voor mij is 't nl WEL belangrijk dat ik geen gezins-uitzet-mega-pannenset mee wil slepen op de motor.
Daar stel ik dan een vraag over. Dan zegt ie 2 en 2.5liter en dat 't 'm verder niet jeukt.
Prima zeg ik dan. Leuk dat je een zijspan hebt om 't mee te nemen.

Al neemt hij een pan mee voor een gaarkeuken. Zal mij verder aan m'n reet roesten.............
Dat mag ie zelf weten en mag ie ook zelf meeslepen. Mij interesseert dat helemaal NIETS!
Zelf heb ik liever een compact setje mee..................

Ik begrijp jouw vraag over de inhoud wel ja. :Y
Zelf rij ik veel zijspan, ik kan gewoon een frituurpan meenemen. :P
Maar op mijn solo ben ik ook beperkt.
Ik zoek pannetjes met een fijne pakmaat, maar wil ook de inhoud weten.
 
Heerlijk eenvoudig......
Screenshot_20210522-122722_Chrome.jpg

Mijn kooktoestel past er ook nog in inclusief brandstof blokjes.....
 
Tja, ik zie een grote pan niet als een handicap qua pakmaat, je kan hem volstoppen met van alles, dus het is eigenlijk geen verloren ruimte.
Zelf heb ik een 21cm pannetje van Primus deze is van RVS met een dikkere aluminium bodem, hier past ook mijn bord en mulitfuel brandertje prima in met wat bestek.
 
Als je wilt kunnen beoordelen of een pannenset (groot of klein) interessant zou kunnen zijn, is wel fijn om te weten wat de specs zijn.
Ik heb meerdere sets, die ik gebruik naar gelang mijn reisdoel, vervoermiddel of reislengte.
Ik heb een Nesbit brander, maar ook een gasstel met dikke gasfles. Soms moet alles compact in de topkoffer.
De andere keer ben je met de auto en is 't niet nodig om meerdere wkn te gaan zitten pieren in een mini-pannetje.
 
t Is ook nooit goed hé. Ik vind dat je nogal negatief doet over die pannen. Maakt toch niet uit welke en hoe grote pannen iemand meeneemt? :?
De vraag van @Janenjoep was ook, "wat gebruiken jullie zoal?" Niet wat is de inhoud. Daar reageerde ik op, maar anderen willen graag alles uitgekauwd hebben, of zeuren gewoon om het zeuren. Past prima in de zeikcultuur die hier op het forum tegenwoordig ook steeds meer de overhand neemt, dus besteed ik er verder geen tijd aan...
 
-Tent arpenaz 4.1 family +- 10kg
- 2x human nature vouwstoel.
- 1x human nature vouwtafel
- 1x slaapzak nomad triple-s XL
- 1x outwell dreamboat kussen
- 1x sea to summit ether light xt luchtbed.

Totaalgewicht inclusief roltassen ongeveer 17/18kg

Komt mooi op het passagierszadel te liggen. Heb ik nog 3 BMW variokoffers over voor wat kleding en de kookspullen. Dat gaat wel lukken *O*

20210521_123130.jpg
 
Fazer meldt hele fijne set pannen. (met link)
Oke, zou kunnen, dus ga ik kijken op de link die hij meestuurt. Niets te vinden over inhoud, gewicht en pakvolume van de pannenset.
Voor mij is 't nl WEL belangrijk dat ik geen gezins-uitzet-mega-pannenset mee wil slepen op de motor.
Daar stel ik dan een vraag over. Dan zegt ie 2 en 2.5liter en dat 't 'm verder niet jeukt.
Volgens mij gaf je eerder al aan dat je heel tevreden bent met je Ali set. Waarom is het dan van belang om toch te weten hoe groot de pannen van Frazer zijn? Misschien (al dan niet onbewust) toch aan het oriënteren naar iets anders? Je hoeft trouwens geen zijspan te hebben hoor voor dergelijke pannen. Dan moet je in plaats van de regisseur stoel mogelijk wat kleiners meenemen. :+
 
Schoenenvraagje:
Mijn motorlaarzen zijn finaal naar de Filistijnen, ik moet dus op zoek naar nieuwe voetbekleding.
Tijdens mijn toertochten maak ik nogal eens lange (berg)wandelingen (halve tot hele dag) en het zou fijn zijn een soort "wandelmotorschoeisel" te vinden. Ik vind namelijk én motorlaarzen én wandelschoen plus nog een paar sandalen en doucheslippers meesleuren op kampeervakantie net iets van het goede teveel en ben daarom op zoek naar schoenen die deze eigenschappen in zich verenigen (buiten de badslippers dan). Bergwandelingen met laarzen zijn niet fijn, waardoor het waarschijnlijk zal uitdraaien op hoge schoenen vermoed ik. Of niet?
Iemand ervaring hiermee of goede raad?
 
Aluminium in je lichaam is niet schadelijk, tenzij je er echt gigantische hoeveelheden van inneemt. Wat je binnenkrijgt plas je er normaal gesproken gewoon weer uit. De overgrote meerderheid van potten en pannen zijn trouwens van aluminium gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan