Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

He @Frazer ik heb ook een sleurhut ga me bijna schuldig voelen.. :') :P
IMG_20210521_095038.jpg
 
Ik lees hier vaak haat tegen caravans en campers. Ik mag er zelf graag tussen staan want ook dat vind ik mooi om naar te kijken.
Of zijn het de mensen waar iets mis mee is?
Hoe dan ook, ik deel die mening niet.
Zelf heb ik ook een caravan. Als ik met tent en motor op een camping sta, sta ik toch liever tussen andere tentkampeerders. Komt misschien omdat je je daarmee meer verbonden voelt in de zin van "back to basics" qua luxe en bescherming tegen de elementen.
 
Ik lees hier vaak haat tegen caravans en campers. Ik mag er zelf graag tussen staan want ook dat vind ik mooi om naar te kijken.
Of zijn het de mensen waar iets mis mee is?
Hoe dan ook, ik deel die mening niet.
Campers zijn vaak op doorreis, dus dan heb je 's ochtends om half 8 al herrie naast je van inpakken en vertrek, terwijl ik nog wil slapen.
En de hele nacht elke keer grrrrrrrr-TOENK, Grrrrrr-TOENK als ze die enorme schuifdeur open en dicht doen om te gaan plassen.
 
Blijkbaar was mijn bericht hier aanleiding toe, maar het enige wat ik in mijn vorige bericht schrijf is "anders sta je tussen de sleurhutten". Ik heb niks tegen die dingen of de mensen die ze hebben, maar als ik kan kiezen tussen een tentenveld met vrij uitzicht of een veld waar ik uitkijk op de caravan van de buren dan weet ik het wel. Ik vind het vooral vrij ongezellig in het voor en naseizoen, als de avonden wat korter zijn. Dan duikt iedereen naar binnen, verduisteringsgordijnen dicht, en nergens meer een teken van leven. Lijkt het soms net alsof je staat te kamperen in een caravanstalling.

Waar ik me wel eens aan stoor is dat veel campings tegenwoordig zijn uitgerust met verharde camperplaatsen, zeker in het buitenland zijn dat vaak de mooiste plekken. Dan hebben ze ergens aan de rand van de camping nog een verdomhoekje voor tentjes en sta je dus ergens 2e rang, terwijl je vaak hetzelfde betaald.
 
Dat van het uitzicht snap ik wel, al heb ik daar zelf geen last van. Ik kijk net zo lief naar een caravan of tent dan naar een boom.

En geluiden heb je overal op campings. Voor mijn gevoel maakt iemand die uit zijn tent stapt meer geluid met de ritsen dan een ander met een caravandeur. Maar dat zal heel persoonlijk zijn.

Al met al snap ik jullie ervaringen heel goed nu, maar zelf heb ik dat niet.
 
Dat van het uitzicht snap ik wel, al heb ik daar zelf geen last van. Ik kijk net zo lief naar een caravan of tent dan naar een boom.

En geluiden heb je overal op campings. Voor mijn gevoel maakt iemand die uit zijn tent stapt meer geluid met de ritsen dan een ander met een caravandeur. Maar dat zal heel persoonlijk zijn.

Al met al snap ik jullie ervaringen heel goed nu, maar zelf heb ik dat niet.
Caravan deur bedoel ik ook niet.
Veel compacte campers hebben gewoon zo'n bestelbus schuifdeur. Die maken echt takke herrie...
 
Blijkbaar was mijn bericht hier aanleiding toe, maar het enige wat ik in mijn vorige bericht schrijf is "anders sta je tussen de sleurhutten". Ik heb niks tegen die dingen of de mensen die ze hebben, maar als ik kan kiezen tussen een tentenveld met vrij uitzicht of een veld waar ik uitkijk op de caravan van de buren dan weet ik het wel. Ik vind het vooral vrij ongezellig in het voor en naseizoen, als de avonden wat korter zijn. Dan duikt iedereen naar binnen, verduisteringsgordijnen dicht, en nergens meer een teken van leven. Lijkt het soms net alsof je staat te kamperen in een caravanstalling.

Waar ik me wel eens aan stoor is dat veel campings tegenwoordig zijn uitgerust met verharde camperplaatsen, zeker in het buitenland zijn dat vaak de mooiste plekken. Dan hebben ze ergens aan de rand van de camping nog een verdomhoekje voor tentjes en sta je dus ergens 2e rang, terwijl je vaak hetzelfde betaald.
Ik had er geen belediging uit gehaald hoor Frazer ik dacht gewoon ff: ik haak aan op de caravan opmerking.
Ik heb dik 15 jaar diverse campers gehad, lekker en beetje rond reizen.
Vespa achterop en ter plaatse lekker rond scheuren. Maar wel mijn eigen koelkast met een koud biertje, comfortabele bedje, wc en douche aan boord. Erg fijn hoor.
Neemt niet weg dat ik ook graag met mijn tentje en slaapzak rond trek met mijn motor.
En dan sta ik liever ook niet tussen de witte koelkasten op wielen.. :P
 
Afgelopen Pinksterweekend gekampeerd met groepje zijspanners in de Betuwe ipv. Ardennen … waren bijna herfstachtige taferelen met zware wind en regen, gelukkig helpt een kampvuur en partytent wel wat, en toch hoop plezier gehad.
Het Aldi tentje heeft het aardig gedaan, was goed waterdicht maar helaas is er toch een tunneltje waar een tentboog in zit wel doorgescheurd..
Eens kijken of ik dat ga opknappen of dat er een andere komt, zal een Coleman of iets van Decathlon worden.
Lidl heeft nu ook tenten, al vanaf € 14,95.
 
Caravan deur bedoel ik ook niet.
Veel compacte campers hebben gewoon zo'n bestelbus schuifdeur. Die maken echt takke herrie...

Ik had inderdaad een heel andere deur in gedachte.
Over deze geef ik je groot gelijk, die maken behoorlijk wat geluid
 
Ik had inderdaad een heel andere deur in gedachte.
Over deze geef ik je groot gelijk, die maken behoorlijk wat geluid
Bij mn nieuwe Transit Custom sluit de schuifdeur heerlijk geluidloos. Heel soepeltjes, zonder dat het elektrisch gaat. Is goed over nagedacht denk ik. En wellicht dat het 200.000km verder anders wordt
 
Bij mn nieuwe Transit Custom sluit de schuifdeur heerlijk geluidloos. Heel soepeltjes, zonder dat het elektrisch gaat. Is goed over nagedacht denk ik. En wellicht dat het 200.000km verder anders wordt

Ik zal er eens een keer naar kijken, ik dacht dat een collega zo'n auto heeft.
Goede constructies vind ik altijd interessant
 
Bij mn nieuwe Transit Custom sluit de schuifdeur heerlijk geluidloos. Heel soepeltjes, zonder dat het elektrisch gaat. Is goed over nagedacht denk ik. En wellicht dat het 200.000km verder anders wordt
Mijn Ducato moest je ook met redelijk wat geweld en lawaai dichtgooien, tot ik de moeite nam om alle rollers af te stellen. Nu gaat het al een stuk stiller, ze zijn wel ver versleten (200.000 km staat er intussen op de bus) dus binnenkort zal ik ze moeten vervangen.
 
De Wit zegt me ook dat als een tentje eenmaal lekt aan de onderkant dat het dan aan het eind van z'n leven is :(
Oftewel zoeken naar wat nieuws en dat is nog niet zo simpel.
Ik zoek, lichtgewicht, alu stokken, tunnel of koepel met voortent waar ik het e.e.a. in kwijt kan. Ik kom al snel weer uit bij Vango maar ben benieuwd met welke andere merken en modellen jullie komen.
 
De Wit zegt me ook dat als een tentje eenmaal lekt aan de onderkant dat het dan aan het eind van z'n leven is :(
Oftewel zoeken naar wat nieuws en dat is nog niet zo simpel.
Ik zoek, lichtgewicht, alu stokken, tunnel of koepel met voortent waar ik het e.e.a. in kwijt kan. Ik kom al snel weer uit bij Vango maar ben benieuwd met welke andere merken en modellen jullie komen.
Zelf lijkt de 'Exped Outer Space II' mij een mooie tent toe. Het enige nadeel is dat deze tent niet goedkoop is (rond de €500). Het voordeel van deze tent vind ik dat de stokken niet door de tent heen gestoken hoeven te worden, maar dat de tent er aan vast geklikt wordt.
1622111603204.png
1622111908373.png
 
Ik lees hier vaak haat tegen caravans en campers. Ik mag er zelf graag tussen staan want ook dat vind ik mooi om naar te kijken.
Of zijn het de mensen waar iets mis mee is?
Hoe dan ook, ik deel die mening niet.

waar dan ?

Overigens lijkt me dat het probleem altijd bij de mens zit en niet het voertuig, die kunnen er weinig aan doen hoe ze ge/mis bruikt worden he.

sinds ik een slome buscamper heb waar ik sloom in rijd houd ik ook in de gaten of ik geen file aan het veroorzaken ben.
als het iets anders is dan een snelweg waar ik rijd en ik kan nergens stoppen of afslaan om iedereen er langs te laten, tja das niet mijn schuld.
maar campers en caravans op passen waar borden staan dat ze daar niet moeten komen... tja..
 
Laatst bewerkt:
Vango is momenteel wel lastig merk ik, de basis van hen ligt duidelijk in de UK en met brexit maakt dat het allemaal niet makkelijker.
Ik probeer al tijden een groundsheet voor mijn scafell+ te kopen, maar de engelse leveranciers willen niet meer een EU mainland versturen.

Het is uiteindelijk nu hopenlijk wel gelukt (hij zou nu ongeveer bij de pakketbezorger moeten liggen) maar merk wel dat Vango wat lastiger is dan voorheen.
 
Ik kom al snel weer uit bij Vango maar ben benieuwd met welke andere merken en modellen jullie komen.
Afhankelijk van je budget zou ik voor een Decathlon Trek 900 gaan (€ 199). Helaas is die niet op vorraad. Dit is een variant van de (high-end segment) Hilleberg Akto die ik zelf heb. Voordeel van de Akto is dat alles, binnentent, buitentent en footprint aan elkaar geknoopt in de opbergzak gaat waardoor deze in een mum van tijd staat en afgebroken is.
 
Laatst bewerkt:
De Wit zegt me ook dat als een tentje eenmaal lekt aan de onderkant dat het dan aan het eind van z'n leven is :(
Oftewel zoeken naar wat nieuws en dat is nog niet zo simpel.
Ik zoek, lichtgewicht, alu stokken, tunnel of koepel met voortent waar ik het e.e.a. in kwijt kan. Ik kom al snel weer uit bij Vango maar ben benieuwd met welke andere merken en modellen jullie komen.
Ikzelf zat ook te zoeken en kwam inderdaad ook bij deze uit:

Of deze van Coleman:
Allebei licht, heerlijk kleine pakmaat en alu stokken, en best veel ruimte. Voordeel van de Coleman is ook dat blackout donkere slaapdeel.
Voordeel van de Vango lijkt me weer dat in de voortent al een vloerzeil is bijgeleverd zo lijkt het iig op de foto's.
Overigens heb ik nu de Coleman Cortes 2, lijkt veel op deze 2 tenten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan