Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Nog een andere optie ois om aan de mensen naast je te vragen of je bij hun wat mag opladen.
wederom op fietvakantie :X kon ik mijn electrische fiets om de dag opladen bij de buren aan een verlengstuk wat zij voor mij op het voorwiel hadden neergelegd, zo lag het droog en kon ik er zelf op elk gewenst moment bij.
Op die camping kon je niks afgeven bij de receptie om te laden en het was in de buurt van het hoogseizoen, dan is de kans op diefstal toch wat groter . Op een andere camping hadden ze de stekker uit de fiets getrokken en er een briefje in de trend van 'foei' op geplakt, toen ik hem 'stiekem' in een hoekje van het washok aan het stopcontact had gezet.

Tot dusverre de anecdotes..

Alleen op de motor zou ik een aansluiting maken zodat je 2 powerbanks tegelijk kan laden zodat je de telefoon etc gewoon bij je kan dragen en gebruiken zoals je wil.
Ik beschouw mezelf niet als smartphone verslaafde maar de vele functies zijn vooral onderweg toch wel erg makkelijk.
een route volgen, daarnaast als navigatie van a naar b , interessante plekken in de regio opzoeken.
met vertaling kijken hoe je om zoetstof voor in de koffie moet vragen etc etc.
Zo een ding kan veel dingen die je met een laptop ook kan, maar dan zit je weer in een andere categorie qua formaat, stroomverbruik en diefstal gevoeligheid. Dan ben je ook weer geneigd om allerlei andere dingen te gaan doen (zoals MF) die je op de telefoon snel zat ben omdat het omslachtiger en/of langzamer werkt en zit je er dus ook niet teveel op ;)

Dat zou voor mij niet werken want thuis heb ik ook alleen maar een telefoon. MF dus vrijwel uitsluitend op de telefoon.
 
ik heb pas een verloopstekker gekocht.
op die stroomkasten op de camping staan meestal gewoon stroom op. deze gewoon even inpluggen en je kan zo je telefoon of laptopje opladen.
deze zomer eens uitproberen. neemt niet zo heel veel plaats in.

gr. BMWerner

CEE Verloopadapter - CEE Verloopadapter, Type: 2-polig + Aarde, Spatwaterdicht: IP44, Spanning: 230V, Ingang CEE: 230V - 16A, Uitgang: Shuko 1x 230V - 16A.
Wel een verlengsnoer meenemen. Anders ligt je telefoon dadelijk op een punt waar iedereen bij kan komen.
 
ik heb pas een verloopstekker gekocht.
op die stroomkasten op de camping staan meestal gewoon stroom op. deze gewoon even inpluggen en je kan zo je telefoon of laptopje opladen.
deze zomer eens uitproberen. neemt niet zo heel veel plaats in.

gr. BMWerner

CEE Verloopadapter - CEE Verloopadapter, Type: 2-polig + Aarde, Spatwaterdicht: IP44, Spanning: 230V, Ingang CEE: 230V - 16A, Uitgang: Shuko 1x 230V - 16A.
Dat klopt, maar daar hoor je normaal wel voor te betalen. Opladen onderweg is wel echt gratis
 
Nou is het in de praktijk wel vaak zo dat je op het tentenveldje niet altijd stroomaansluitingen hebt. Om van wildkamperen nog maar te zwijgen.
Dat is mijn ervaring ook. Tentje op de bonnefooi, geen enkel probleem, welkom. Dat is 8-15 pond graag.

Mag ik een plek met elektriciteit? Oh sorry meneer dan had u moeten reserveren/dat is dan 25-40 pond alsjeblieft.
 
Gewoon powerbank laden onder het rijden. Zo doe ik het. Heel de nacht weer onweer. Tent drijfnat ingepakt.

Vandaag begonnen aan de route des grandes alpes. Net voor de regen een camping gevonden. Wat een spijt. Sanitair is uit 1930, en te smerig voor woorden.... er wonen permanent junken op de camping lijkt wel. Dat word een leuk nachtje.
20210622_173002.jpg
 
Gewoon powerbank laden onder het rijden. Zo doe ik het. Heel de nacht weer onweer. Tent drijfnat ingepakt.

Vandaag begonnen aan de route des grandes alpes. Net voor de regen een camping gevonden. Wat een spijt. Sanitair is uit 1930, en te smerig voor woorden.... er wonen permanent junken op de camping lijkt wel. Dat word een leuk nachtje. Bekijk bijlage 1647080
Als je Castellane aan doet raad ik je deze camping aan,daar sta ik .
Leuk en bijna in het dorp.
12 Av. Frédéric Mistral, Castellane, 04120, Frankrijk
 
ik heb pas een verloopstekker gekocht.
op die stroomkasten op de camping staan meestal gewoon stroom op. deze gewoon even inpluggen en je kan zo je telefoon of laptopje opladen.
deze zomer eens uitproberen. neemt niet zo heel veel plaats in.

gr. BMWerner

CEE Verloopadapter - CEE Verloopadapter, Type: 2-polig + Aarde, Spatwaterdicht: IP44, Spanning: 230V, Ingang CEE: 230V - 16A, Uitgang: Shuko 1x 230V - 16A.
Dat gebruik ik dus ook. En ik betaal er ook voor, want het is niet gratis. Wel zo netjes en dan kun je vragen naar een plek dichtbij zo'n stroompaal zodat je zicht op je spullen hebt.
 
De campings die ik kies die hebben niet allemaal stroom. Zo'n verloopstekker is best groot als je reist met maar ruimte voor beperkte bepakking, een extra powerbank neemt heel wat minder ruimte in. Ohja en de Vespa waar ik mee reis heeft gewoon geen accu. Dus niks geen zuinigheid maar keuze voor het leukste voertuig en de mooiste rustigste campings.
 
De campings die ik kies die hebben niet allemaal stroom. Zo'n verloopstekker is best groot als je reist met maar ruimte voor beperkte bepakking, een extra powerbank neemt heel wat minder ruimte in. Ohja en de Vespa waar ik mee reis heeft gewoon geen accu. Dus niks geen zuinigheid maar keuze voor het leukste voertuig en de mooiste rustigste campings.
Ik tref ook regelmatig campings of een tentenveld zonder stroom, en bij wildkamperen ben je natuurlijk sowieso op jezelf aangewezen. Zo'n verloopstekker vind ik ook een beetje te groot, en daarbij vind ik een paar euro per dag voor het opladen van alleen mijn telefoon ook een beetje zonde als het ook gratis kan. Als het moet kan de powerbank aan de motor, en anders gewoon om de paar dagen in het toiletgebouw. En zoals ook al eerder werd genoemd, die van mij staat in de vakantie overdag ook meestal op vliegtuigstand, alleen in de avonduren even aan. Dat weet het thuisfront ook. Zo hoef ik meestal maar eens in de 2 a 3 dragen te laden.
 
De campings die ik kies die hebben niet allemaal stroom. Zo'n verloopstekker is best groot als je reist met maar ruimte voor beperkte bepakking, een extra powerbank neemt heel wat minder ruimte in. Ohja en de Vespa waar ik mee reis heeft gewoon geen accu. Dus niks geen zuinigheid maar keuze voor het leukste voertuig en de mooiste rustigste campings.

Maar je koplamp van de Vespa brand toch wel?
Dan kun je ook een powerbank laden, lijkt mij.
 
Reisschema doorgeven en de dieplader komt achter je aan......

Maar om camping gerelateerd te blijven, in september een weekend Ardennen (met koekblik 😭 ) kamperen. Binnenkort maar eens kijken of alles nog bij de tent zit, is alweer 5 jaar of meer geleden dat ik op de kouwe grond sliep.
 
Ik laad mijn pouwerbank onder het rijden onder mijn zadel aangesloten op het stekkertje waar ik normaal mijn acculader op aansluit met een contastekker ,daar laad ik mijn iPad mee op en de iPhone in de zadeltas .
Makkelijker kan ik het niet maken.
 
Maar je koplamp van de Vespa brand toch wel?
Dan kun je ook een powerbank laden, lijkt mij.
Klopt, ik heb een aftakking gemaakt van de kabelboom, een omvormer ertussen gezet naar gelijkstroom, daar weer een omvormer van 12V naar 5V USB aan. Echter het vermogen (ampèrage) dat hier op staat is dermate laag dat ik wel iets kan laden (op een dag tijd mijn vorige telefoon half laden bijvoorbeeld maar die had slechts een accu van nog geen derde wat mijn huidige telefoon (5000 mAh) heeft) Een powerbank met 20.000 MAh laden gaat 'm dus echt niet worden hiermee.
 
Hoeveel mAh heeft jullie powerbank voor het paar keer laden van een telefoon?
Ik heb er dus meerdere... meeste 20 mAh zodat er wel wat prik in zit. En at is een paar keer laden.. Als je een telefoon hebt met een moderne accu en je hebt een powerbank met net zoveel vermogen dus kan je 'm er slechts 1 x (en dan nog niet eens helemaal) op opladen. Kijk wat voor accu je telefoon heeft en dan wat je dus minimaal nodig hebt.
 
Ik heb een 2m lang oplaadsnoer met turbo lader voor mijn telefoon.
Als ik een bakkie koffie ergens drink op een terras, hup in een stopcontact (heel vaak tafel in de buurt van stopcontacten). Klaar ben je.
(Ik gebruik de gsm niet voor navigatie).
 
Gister deze Coleman 550b opgehaald.
1624441364003.png


Na een minuutje of wat mooie blauwe vlam.
1624441402673.png

Ben langzaam spulletjes aan het verzamelen voor mijn motorreis :). Het was een oude legerversie heb ik het vermoede omdat er ook een groene case bijzat. Iemand nog advies over een klein tafeltje en of stoel wat gemakkelijk (lees klein van formaat) meekan op de motor?
 
Hangt ook af van je tel. Ik heb een powerbank van 10.000 M amp. en een tel. met een accu van 4000. Daar kan ik m ongeveer 2 keer mee opladen
Even gezocht, telefoon is 3580 mAh. Dus met een 20.000 zou ik hem z'n 5x op moeten kunnen laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan