Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Kut,eigenaar is wel een praatjes maker.
Nee zit alweer boven in Frankrijk.
Maandag thuis.
Doe de groeten aan dat Nederlands stel tegenover het sanitair gebouw ,die met een BMW en een auto Nissan en caravan waar de motor ingaat.
Aardig stel.
Nog veel plezier.
gr Rob.
Dankje! Wij zijn ook weer op doorreis. Had hem wel nog gesproken ja. Met de s1000xr.

Zometeen maar weer even een camping zoeken. Zitten nu in de vercor. (Foto's van de verdon van deze ochtend) Gaan daar 2 dagen blijven.

IMG-20210626-WA0029.jpg
20210626_130457.jpg
20210626_152817.jpg
 
Heeft iemand hier een tip voor een tent (met voortentje; 2/3-persoons) met verduisterend tentdoek met een slaapcabine die langer is dan 2.10 meter? Ik ben zelf vrij lang en heb een 10 cm dik matras, dus met een slaapcabine van 2.10 ligt dat niet heel lekker.
 
Heeft iemand hier een tip voor een tent (met voortentje; 2/3-persoons) met verduisterend tentdoek met een slaapcabine die langer is dan 2.10 meter? Ik ben zelf vrij lang en heb een 10 cm dik matras, dus met een slaapcabine van 2.10 ligt dat niet heel lekker.
Als je verduisterend tentdoek zoekt kom je al gauw uit bij de Decathlon. Die hebben de TREK 500 Fresh & Black 3 personen. Van binnen is die 220 x 180 cm.
 
Laatst bewerkt:
Coleman heeft ook een blackout serie. De service hiervan is alleen ruk als er een keer iets kapot is. XZo kun je alleen een set stokken kopen ipv alleen de stok die kapot is. Maar verder was de coleman die ik ooit had een erg fijne tent.

Hier een voorbeeld van hun verduisterende tenten: Coleman Maluti 3 BlackOut Tent
 
Er zijn ook genoeg winkels die losse stokdelen verkopen, ik heb van mijn Coleman destijds ook wel eens losse segmenten vervangen.

Ik vond het ook een erg prettig tentje, na een aantal jaar intensief gebruik brak er een stok, maar verder vond ik de kwaliteit echt wel goed, zeker voor die prijs. Ik had hetzelfde model als die Maluti, al was de naam toen nog anders en geen black-out, maar ook de helft van de prijs.

Wel is 2.10 lengte in de slaaptent behoorlijk kort, ik lag er altijd diagonaal in. Het is een 3 persoons, dus dat ging prima.
 
Afgelopen weekend een nachtje in Drenthe gekampeerd ivm de TT.
Zaterdagavond wat regen gehad. Gelukkig paste ik met m'n stoeltje precies in het voortentje. Wordt wel snel klam en warm binnen. Ik ga nog voor een tarp, zodat ik bij wat regen de boel niet meteen hoef dicht te ritsen.

DSC_5616.JPG

DSC_5610.JPG

Tentje en slaapzak/luchtbed op de buddy, de rest van de zooi in de koffers, had genoeg ruimte. Maar voor een nachtje heb je ook niet veel mee natuurlijk.
 
Nieuwe tentje toch maar even geprobeerd voor ik er mee naar de camping ga. Erg makkelijk tentje en een stuk ruimer maar wel 300 gram lichter dan mijn Vango.

3DOnYsS.jpg
Idd, fijn tentje, alleen na 2 jaar al enkele stokken gebarsten, stokken maat is net ff afwijkend, vervelend😖
 

Bijlagen

  • 20180804_182427.jpg
    20180804_182427.jpg
    593,9 KB · Weergaven: 64
Oké...de knoop is doorgehakt. Ik ga zo'n 4 a 5 keer per jaar op minivakantie (paar dagen) naar bijvoorbeeld de Eifel, Luxemburg, etc. Dit doe ik tot op heden elke keer in hotelletjes.

Ik heb dit topic een beetje door gestruikeld en ben op internet opzoek gegaan naar een tent. Dit heeft, voorzover ik nu kan zeggen, 2 vereisten. Voortentje en stahoogte!! Ben 1.92m en weet zeker dat ik mij ga storen als ik m'n pak aan moet trekken terwijl ik m'n kont niet kan keren. (Ik zie het in mijn gedachten al voor me :') ).

De pakmaat van de tent die ik gezien heb is 65 x 30 x 25 cm en 10 kilo. Tja, mooi denk ik... Ik kan wel inschatten hoe groot dit is, maar hoe gaat dit in de praktijk? Is dat te groot? Wordt dat onhandig? Wat is de ervaring daarmee?

Verder zit ik te denken aan een slaapzak met zo'n compressie zak er omheen om wat ruimte te besparen. Deze twee dingen had ik van plan om op de bijrijdersplek te zetten, de rest in de koffers.
 
De uitrusting is weer iets completer. Op de lasersnijder een tafelblad (25x20 cm) uitgesneden en een Africa Twin logo erin gegraveerd. Vier pinnen van 20 cm voorzien van schroefdraad voor de pootjes. Mooi tafeltje zodat je iets rechtop kan zetten zonder dat het omvalt in het gras.
 

Bijlagen

  • 7CCAA0F6-04D1-44CF-9C04-D80A9D3CA461.jpeg
    7CCAA0F6-04D1-44CF-9C04-D80A9D3CA461.jpeg
    399,4 KB · Weergaven: 52
Oké...de knoop is doorgehakt. Ik ga zo'n 4 a 5 keer per jaar op minivakantie (paar dagen) naar bijvoorbeeld de Eifel, Luxemburg, etc. Dit doe ik tot op heden elke keer in hotelletjes.

Ik heb dit topic een beetje door gestruikeld en ben op internet opzoek gegaan naar een tent. Dit heeft, voorzover ik nu kan zeggen, 2 vereisten. Voortentje en stahoogte!! Ben 1.92m en weet zeker dat ik mij ga storen als ik m'n pak aan moet trekken terwijl ik m'n kont niet kan keren. (Ik zie het in mijn gedachten al voor me :') ).

De pakmaat van de tent die ik gezien heb is 65 x 30 x 25 cm en 10 kilo. Tja, mooi denk ik... Ik kan wel inschatten hoe groot dit is, maar hoe gaat dit in de praktijk? Is dat te groot? Wordt dat onhandig? Wat is de ervaring daarmee?

Verder zit ik te denken aan een slaapzak met zo'n compressie zak er omheen om wat ruimte te besparen. Deze twee dingen had ik van plan om op de bijrijdersplek te zetten, de rest in de koffers.
Je pak aantrekken kan ook gewoon buiten de tent. Dus daar zou ik het niet op vast laten zitten.
Lijkt me een vrij forse pakmaat. Ook voor een tent met stahoogte.
 
Denk ook dat het aan de grote kant is. Misschien is dit wat: Safarica Cabana Reef 240 tunneltent
Is toch al 2 kg lichter. 8-)
Slaapzak met compressiezak is een goed idee. Ik heb het ook, bespaart echt meer dan de helft aan pakruimte. Bij mij zit ie dan ook nog in een roltas. En, het is al vaak gezegd, zo'n exped slaapmatje met blaaszak, compact, warm en handig.
 
Okee, bedankt. Ben ook even verder gaan kijken. Die Safarica vind ik dan net weer iets te duur voor iets wat ik voor een eerste keer ga doen. Heb er nog 1 gevonden die 58x20x20 cm is en 7.5 kg. Die past zelfs nog in mijn topkoffer: givi V46. Die is 55 cm breedte, maar dat moet wel lukken toch. Het zal hem in de lengte van de stokken zitten. Die iets schuin in de koffer :t

Verder heb ik inventarisatie gemaakt. Heb dit matje gezien:

Slaapmatje
 
Laatst bewerkt:
meestal is de lengte van de opgevouwen stok de lengte van het pakket. Dus nee. Dan past het niet.
Ik had net mijn bericht hierover aangepast :9 . Dat het inderdaad de stokken zullen zijn. Maar als ik die dan diagonaal in de koffer leg, zal het wel lukken toch? De koffer is groot zat en het gaat om 3 cm.
 
Okee, bedankt. Ben ook even verder gaan kijken. Die Safarica vind ik dan net weer iets te duur voor iets wat ik voor een eerste keer ga doen. Heb er nog 1 gevonden die 58x20x20 cm is en 7.5 kg. Die past zelfs nog in mijn topkoffer: givi V46. Die is 55 cm breedte, maar dat moet wel lukken toch. Het zal hem in de lengte van de stokken zitten. Die iets schuin in de koffer :t

Verder heb ik inventarisatie gemaakt. Heb dit matje gezien:

Slaapmatje
Koffer is voor droge spullen, en een tent is vaak nat. Ik leg hem altijd op het zadel met een spanbandje
 
Okee, bedankt. Ben ook even verder gaan kijken. Die Safarica vind ik dan net weer iets te duur voor iets wat ik voor een eerste keer ga doen. Heb er nog 1 gevonden die 58x20x20 cm is en 7.5 kg. Die past zelfs nog in mijn topkoffer: givi V46. Die is 55 cm breedte, maar dat moet wel lukken toch. Het zal hem in de lengte van de stokken zitten. Die iets schuin in de koffer :t

Verder heb ik inventarisatie gemaakt. Heb dit matje gezien:

Slaapmatje
Hierin kon ik ook rechtop staan, en ik ben 1.93
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Terug
Bovenaan Onderaan