Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik pak alles netjes in in mijn korte broek en slippertjes... die gaan in de laatste rol die ik bevestig. En ja dan sta ik 10 seconden in mijn onderbroek op de camping, trek mijn motorbroek aan die al ligt te wachten om aangetrokken te worden, prop de korte broek in de rol, bind deze er op en ga rijden. Lekker boeiend dat iemand mijn onderbroek ziet.
Op de volgende camping is die korte broek ook het eerste wat ik weer uit mijn tas haal alvorens de tent weer op te zetten.
Dat dus.
En eerst tent opzetten, dan pas drankjes...
 
Vandaag de drybags binnen gekregen.

Van tent, tot regenkleding en slaapspullen tot EHBO setje.
Screenshot_20210708-185337_Gallery.jpg


Alles past erin alsof het er voor gemaakt is.
Screenshot_20210708-184818_Gallery.jpg
 
Omgekeerde wereld. Ik hoef niet met mannen in ondergoed geconfronteerd te worden ongeacht op welke camping ik sta. Op een goedkope camping geldt ook fatsoen.
Ik heb ooit een weekendje bij mijn vader op de camping gestaan.
Die waren toen in Kroatië op een nudistencamping.
Niks mis mee zeker zo direct aan zee heerlijk.
Tot de iets wat forsere Duitse buurman zijn schotel begon te repareren.
Op het dak van zijn ongeveer 3 meter hoge camper.. in zijn blote kont..

Dat was wel een schouwspel wat ik graag snel had willen vergeten. -O-

Overigens heb ik niet zo een probleem mee dat iemand zich ff naast zijn tentje omkleed.
Doe het zelf ook vaak genoeg.
Aankomst op de camping in motor gear, jas uit, shirt uit, kevlar jeans uit en een korte broek aan om daarna mijn tentje op te gaan zetten.
Hoewel ik graag voor jou gemoedsrust me in de tent om wil kleden is die nog niet op gezet dus kan dat niet he.. :+
 
Ik heb ooit een weekendje bij mijn vader op de camping gestaan.
Die waren toen in Kroatië op een nudistencamping.
Niks mis mee zeker zo direct aan zee heerlijk.
Tot de iets wat forsere Duitse buurman zijn schotel begon te repareren.
Op het dak van zijn ongeveer 3 meter hoge camper.. in zijn blote kont..

Dat was wel een schouwspel wat ik graag snel had willen vergeten. -O-

Overigens heb ik niet zo een probleem mee dat iemand zich ff naast zijn tentje omkleed.
Doe het zelf ook vaak genoeg.
Aankomst op de camping in motor gear, jas uit, shirt uit, kevlar jeans uit en een korte broek aan om daarna mijn tentje op te gaan zetten.
Hoewel ik graag voor jou gemoedsrust me in de tent om wil kleden is die nog niet op gezet dus kan dat niet he.. :+
Braadworst schotel. :t
 
Eigenlijk was je als startend kampeerder al goed begonnen door eerst naar ervaringen te vragen.
Niet met alles is iedereen het eens, maar de basis moet goed zijn. Dus niks lekkage of kou lijden. Niet nodig!

Maar al te vaak haken beginnende kampeerders af omdat ze met de verkeerde spullen zijn begonnen.
Soms met de oude lekke meuk van de buurman, of een zomer-slaapzak in bij kou of een gasbrander die niet op gang komt.
Meestal niet, maar soms moet je niet het goedkoopste hebben. Dat wordt een teleurstelling.
Eindresultaat is dan dat deze persoon de rest van z'n leven roept dat het niet kamperen, maar kramperen is.
Ik zie vooral dat mensen die op internet advies vragen, bijna steevast het advies krijgen om meteen duur materiaal aan te schaffen. Het is natuurlijk flauwekul om honderden euro's aan een tent uit te geven als je een eerste keer gaat proberen om in Zuid-Europa te kamperen.
Niet specifiek hier, je ziet het overal op internet. Moet je eens ergens vragen gaan stellen over gereedschap, dan kom je al snel tot de conclusie dat je minstens een DeWalt schroeftol nodig hebt als je 2x per jaar iets moet vastschroeven. 😅

Zelf kampeer ik de laatste jaren* met zo'n koepeltentje van 4 tientjes, nooit problemen mee gehad terwijl daar toch echt bestemmingen als IJsland, Noorwegen en Alaska bijzaten.
Ja, 1x water in de tent gehad. Dat was de allereerste keer, toen had ik dat ding gewoon verkeerd opgezet. 😂

* Niet met de motor overigens, heb pas sinds deze week mijn rijbewijs. Maar het staat zeker op de planning voor de komende jaren.
 
Ik zie vooral dat mensen die op internet advies vragen, bijna steevast het advies krijgen om meteen duur materiaal aan te schaffen. Het is natuurlijk flauwekul om honderden euro's aan een tent uit te geven als je een eerste keer gaat proberen om in Zuid-Europa te kamperen.
Niet specifiek hier, je ziet het overal op internet. Moet je eens ergens vragen gaan stellen over gereedschap, dan kom je al snel tot de conclusie dat je minstens een DeWalt schroeftol nodig hebt als je 2x per jaar iets moet vastschroeven. 😅

Zelf kampeer ik de laatste jaren* met zo'n koepeltentje van 4 tientjes, nooit problemen mee gehad terwijl daar toch echt bestemmingen als IJsland, Noorwegen en Alaska bijzaten.
Ja, 1x water in de tent gehad. Dat was de allereerste keer, toen had ik dat ding gewoon verkeerd opgezet. 😂

* Niet met de motor overigens, heb pas sinds deze week mijn rijbewijs. Maar het staat zeker op de planning voor de komende jaren.

25 jaar terug heb ik een koepel tentje gekocht.
Deze is ondertussen met mij in nieuw zeeland geweest. Europa door en een paar jaar als slaapkamer gediend toen ik zielinstructeur was.
Nu is hij te slecht om nog mee te nemen. Hij was de 30 gulden!!! meer dan waard. :Y :Y
 
Maaruh hoe doen jullie "niet buiten de tent omkleders" dat dan op de dag van vertrek? Staan jullie dan in je motorpak de tent in te pakken?
Nee, lekker in mijn korte broek of trainingsbroek. Vlak voor vertrek motorbroek aan en gaan.

Tenminste als je 10 seconden in je onderbroek durft te staan op een camping
 
Als ik op motorreis ben, heb ik onder mijn motorbroek nog een dunne tennisbroek. Als je dan je motorbroek uittrekt, sta je niet meteen in je boxer.
 
Koop niet alles op internet en probeer dingen. Ik kocht van alles online of zonder echt te proberen. Nu weet ik dat ik niets kan met een self inflatable matje en dat een munny slaapzak ook niets is voor mij....
 
Ik pak alles netjes in in mijn korte broek en slippertjes... die gaan in de laatste rol die ik bevestig. En ja dan sta ik 10 seconden in mijn onderbroek op de camping, trek mijn motorbroek aan die al ligt te wachten om aangetrokken te worden, prop de korte broek in de rol, bind deze er op en ga rijden. Lekker boeiend dat iemand mijn onderbroek ziet.
Op de volgende camping is die korte broek ook het eerste wat ik weer uit mijn tas haal alvorens de tent weer op te zetten.
Same here.
Daarnaast draag ik nog wel eens een wielerbroek onder mn pak. Kan je ook prima even mee buiten de tent lopen.
 
Ik zie vooral dat mensen die op internet advies vragen, bijna steevast het advies krijgen om meteen duur materiaal aan te schaffen. Het is natuurlijk flauwekul om honderden euro's aan een tent uit te geven als je een eerste keer gaat proberen om in Zuid-Europa te kamperen.
Niet specifiek hier, je ziet het overal op internet. Moet je eens ergens vragen gaan stellen over gereedschap, dan kom je al snel tot de conclusie dat je minstens een DeWalt schroeftol nodig hebt als je 2x per jaar iets moet vastschroeven. 😅

Zelf kampeer ik de laatste jaren* met zo'n koepeltentje van 4 tientjes, nooit problemen mee gehad terwijl daar toch echt bestemmingen als IJsland, Noorwegen en Alaska bijzaten.
Ja, 1x water in de tent gehad. Dat was de allereerste keer, toen had ik dat ding gewoon verkeerd opgezet. 😂

* Niet met de motor overigens, heb pas sinds deze week mijn rijbewijs. Maar het staat zeker op de planning voor de komende jaren.
Duurder is niet altijd beter, maar lees je tenminste een klein beetje in zodat je weet wat je koopt. Ik ging ieder jaar met het werk een weekendje kamperen met de motor, meestal Ardennen of Luxemburg. Regelmatig gingen er nieuwe collega's mee die nog nooit hadden gekampeerd en maar lukraak dingen hadden gekocht. Een slaapzak van een tientje bij de Action, en de volgende dag klagen dat je het heel de nacht zo koud hebt gehad. Zo'n enorm luchtbed die te groot bleek te zijn voor het tentje, wat dus niet dicht kon en inregende. En dan later horen, het weekend was leuk maar kamperen is kut. Dan hoef je echt niet meteen het duurste van het duurste te kopen, maar zorg dan wel dat het een beetje geschikt is voor de omstandigheden. Als je een goedkoop tentje koopt en er vervolgens een tarp overheen moet trekken omdat het anders inregent, geef dan net effe 3 tientjes meer uit en je maakt het jezelf een stuk makkelijker.
 
Ik heb nog een tip.
Ik was deze week bij Bax Recreatie onder Eindhoven en zag een aantal afgeprijste showmodel tenten staan. Zag er allemaal heel netjes uit. Ik zag Vaude, Robens en Nigor. Heb natuurlijk niet alles onthouden.
Weet nog wel dat een Robens met 2 kleine vestibules van 1,8 kg nu € 199 kost en dat een heel ruime Nigor van € 899 voor € 699 te koop staat.
Die tenten staan niet op hun website.
 
Nog bedankt iedereen voor het advies en verhaaltjes, gisteren even alles nagegaan en ben wel vrij zeker van mijn zaak nu. Heb alleen een simpel stoeltje zonder rugleuning maar aangezien ik nog dik onder de 30 zit kan ik dat wel aan ;)
Heb veel zin in mijn weekendje weg volgende week, hopelijk smaakt het er na alleen maar naar meer
 
@Olsthoorn Heel erg veel plezier en laat zeker weten wat je er van vond!

p.s. wat voor mij overigens ook echt onmisbaar is met kamperen is mijn Bialetti ;) Geen koffie, dan ben ik niet wakker. Redelijk dure dingen (aangezien een pannetje water koken met oplos ook werkt) maar op marktplaats gewoon ook tweedehands te vinden.
 
@Olsthoorn Heel erg veel plezier en laat zeker weten wat je er van vond!

p.s. wat voor mij overigens ook echt onmisbaar is met kamperen is mijn Bialetti ;) Geen koffie, dan ben ik niet wakker. Redelijk dure dingen (aangezien een pannetje water koken met oplos ook werkt) maar op marktplaats gewoon ook tweedehands te vinden.
Goed dat je het zegt, vriend van mij aanbid zijn percolator ook en ik ben best wel een koffiemens dus ik denk dat ik die nog wel er even bij haal
 
Ik heb een grote mok, want ik houd vooral van VEEL koffie.
Pannetje heb ik altijd bij me. Verder een koffie-filterhouder, die dus op die mok kan worden gezet.
Effe water koken, opschenken en daar is de koffie :t

Enkele jaren terug zat ik ineens chagrijnig op de motor.
Snapte niet waarom? Prachtige weg en het weer was ook prima.
Toen ineens besefte ik dat ik al best een tijdje geen koffie op had. Gestopt en onderweg effe een bakkie gezet.
Vrijwel direct werd mijn humeur een heel stuk beter. Voortaan niet meer vergeten op tijd koffie te maken!!
 
Deze hebben we sinds kort. Simpel maar maakt een perfecte koffie. Inderdaad met Lavazza.
 

Bijlagen

  • IMG_20210709_104007.jpg
    IMG_20210709_104007.jpg
    120,9 KB · Weergaven: 68
  • IMG_20210709_103908.jpg
    IMG_20210709_103908.jpg
    124 KB · Weergaven: 68
Ik heb een grote mok, want ik houd vooral van VEEL koffie.
Pannetje heb ik altijd bij me. Verder een koffie-filterhouder, die dus op die mok kan worden gezet.
Effe water koken, opschenken en daar is de koffie :t

Enkele jaren terug zat ik ineens chagrijnig op de motor.
Snapte niet waarom? Prachtige weg en het weer was ook prima.
Toen ineens besefte ik dat ik al best een tijdje geen koffie op had. Gestopt en onderweg effe een bakkie gezet.
Vrijwel direct werd mijn humeur een heel stuk beter. Voortaan niet meer vergeten op tijd koffie te maken!!
Misschien voor jou een noodzaak. Ik heb ook zo'n kleine Bialetti, prima met goede espressokoffie. Maar wat een gedoe. Water opzoeken, vuurtje maken ( of zo) koffie erin , en drinken, en dan afwas. Tegenwoordig ga ik echt voor het gemak, ik koop dus wel een kopje koffie onderweg. Vaak heeft men een goed espressoapparaat, dan met een dubbele ben ik de koning te rijk. In Italië is de koffie onovertroffen, daar kan niets tegenop. In Scandinavië houdt met van echt slappe bakkies, maar ook daar vindt je meestal machines waar best iets drinkbaars uitkomt. Broodje erbij, en weer onderweg. Gemak dus, en geen rommel of extra spul mee .
 
@Olsthoorn Heel erg veel plezier en laat zeker weten wat je er van vond!

p.s. wat voor mij overigens ook echt onmisbaar is met kamperen is mijn Bialetti ;) Geen koffie, dan ben ik niet wakker. Redelijk dure dingen (aangezien een pannetje water koken met oplos ook werkt) maar op marktplaats gewoon ook tweedehands te vinden.
Thnx ook maar een aangeschaft 😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan