Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Jawel, dat blikje op de foto heeft dat wél.
Je ziet het niet, het zit aan de binnenkant.
De tekst "gas stop" verraad dit.
Dat hebben de 206 prikblikjes van Campingaz tegenwoordig ook. Maar dat is om te zorgen dat het blikje niet in één keer een straal glas laat lopen als je een blikje vervangt als het nog niet helemaal leeg is. Maar het is niet bedoeld om elke dag het blikje van de brander te halen.
 
Maar als je dat blikje van je brander haalt, dan heb je toch zo'n omhulsel over waar niks in kan, behalve precies dat blikkie?
 
Eerst en vooral, DO NOT TRY THIS AT HOME!!
En al helemaal niet met een vol blikje. ;)

images


Hoe simpele wegwerp blikjes de gemoederen hier bezig kunnen houden. Dat maakt me nieuwsgierig naar hoe het er van binnen uitziet.
Ziehier de oude Campingaz versus een Froyak blikje.

1k0.jpg

1k0.jpg


En op de koelendekast na, een van mijn grootste elektrische vrienden.
1k0.jpg


En na een paar minuten weet je hoe het eruit ziet van binnen.
1k0.jpg

1k0.jpg



Nu maar hopen dat mijn wenkbrauwen weer aangroeien en m'n gehoor niet teveel beschadigd is.

|(
 
Laatst bewerkt:
Eerst en vooral, DO NOT TRY THIS AT HOME!!
En al helemaal niet met een vol blikje. ;)

images


Hoe simpele wegwerp blikjes de gemoederen hier bezig kunnen houden. Dat maakt me nieuwsgierig naar hoe het er van binnen uitziet.
Ziehier de oude Campingaz versus een Froyak blikje.

1k0.jpg

1k0.jpg


En op de koelendekast na, een van mijn grootste elektrische vrienden.
1k0.jpg


En na een paar minuten weet je hoe het eruit ziet van binnen.
1k0.jpg

1k0.jpg



Nu maar hopen dat mijn wenkbrauwen weer aangroeien en m'n gehoor niet teveel beschadigd is.

|(
Leuk experiment.

Vooralsnog houd ik het bij de benzinebrander. Het lastige van gas is, dat ik nooit weet hoeveel gas er nog inzit. Dus wil je dan altijd 2 gasblikjes mee.
Ik vind het stoeien met een benzinebrander ook wel leuk, maar snap dat niet iedereen dat zo ziet.
 
Nee hier met de vakantie gasbrandertje mee. Klein pannetje er op, wanneer het water kookt dan hup in de mok bij de oplos koffie van de Aldi, suiker er bij .
Ff roeren en klaar. Ik vind het goed smaken en wordt er ook wakker van.
:Y:Y:Y.
 
Eerst en vooral, DO NOT TRY THIS AT HOME!!
En al helemaal niet met een vol blikje. ;)

images


Hoe simpele wegwerp blikjes de gemoederen hier bezig kunnen houden. Dat maakt me nieuwsgierig naar hoe het er van binnen uitziet.
Ziehier de oude Campingaz versus een Froyak blikje.

1k0.jpg

1k0.jpg


En op de koelendekast na, een van mijn grootste elektrische vrienden.
1k0.jpg


En na een paar minuten weet je hoe het eruit ziet van binnen.
1k0.jpg

1k0.jpg



Nu maar hopen dat mijn wenkbrauwen weer aangroeien en m'n gehoor niet teveel beschadigd is.

|(

Kijk, in plaats van digitaal ouwehoeren gewoon aan het werk, goed bezig!

kunnen we nu ook nog een vergelijk met die Campingaz twister plus blikkies aanvragen?
Ik vraag me af of die Action oplossing bedoeld is als langdurige afsluiter, of alleen om extreme lekkage bij even wisselen te voorkomen.
 
Kijk, in plaats van digitaal ouwehoeren gewoon aan het werk, goed bezig!

kunnen we nu ook nog een vergelijk met die Campingaz twister plus blikkies aanvragen?
Ik vraag me af of die Action oplossing bedoeld is als langdurige afsluiter, of alleen om extreme lekkage bij even wisselen te voorkomen.

Die Froyak blikjes sluiten goed af. Ik heb het eens geprobeerd door zo'n blikje een volle dag buiten laten staan.
Binnen zou ik het niet uitproberen, want je weet maar nooit.
Ik heb geen twister spul in huis, dus die test mag iemand anders doen. :Y
 
Verzamelen is een groot woord. Soms loop ik ergens tegenaan voor een geinig prijsje, en dan mag het mee. Ook krijg ik wel eens wat van anderen.
En wat overbodig is (ik heb geen 4 lampjes op prikblikjes nodig) mag weer verder op MP, hier of andere bekenden en/of familie.
 
Kijk, in plaats van digitaal ouwehoeren gewoon aan het werk, goed bezig!

kunnen we nu ook nog een vergelijk met die Campingaz twister plus blikkies aanvragen?
Ik vraag me af of die Action oplossing bedoeld is als langdurige afsluiter, of alleen om extreme lekkage bij even wisselen te voorkomen.

Als ik er 1 leeg heb (wat niet zo hard gaat) zal ik die ook eens open slijpen.
 
Mooi gedaan, alleen hou er wel rekening mee dat een kofferrek ook een grens aan het laadvermogen heeft. Bijna 6 kilo aan water en daar alle bagage nog bij, dan loopt het lekker op. Zo te zien zijn de tassen niet zo heel zwaar, maar met koffers zou ik wel uitkijken, zeker als je ook off-road gaat. Je zal de eerste niet zijn die zijn rek onderweg moet laten lassen omdat hij gescheurd is.
 
Ik wilde dit weekend ook nog even een nachtje weg. Maar als ik beelden uit Sauerland, Eifel en Luxemburg die.... Damn...
 
Ben ook lekker bezig geweest afgelopen weekend, 5.6L in een loze ruimte. Samen met de 2L camelback moet dat meer dan voldoende zijn om te kunnen wildkamperen.
[/SPOILER]
Bijna 8 liter water ? Hoeveel dagen ga je wild zonder ergens een kraan of zuiver meertje/riviertje tegen te komen?
Ik vraag me ook af welke invloed 6 kilo extra en bovendien vloeibaar (dus schommelend) gewicht aan één kant heeft op het rijgedrag van de motor. Zeker als je off road gaat. Maar misschien ben je een evenwichtskunstenaar. :+
Hoedanook, het is wel inventief en knap gedaan :t, ik zou er wel lichtere dingen dan water in stouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan