Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Niet met de motor, maar wel op twee wielen op stap geweest afgelopen week. Ik schat een km 300-400 gehad, maar heb geen snelheidsmeter, laat staan een kilometerteller :p

Het sparta-tje heeft me weer vrolijk rondgesjouwd en ook weer gewoon thuis gebracht 8-)

Alles duurt wat langer met 50km/h maar wel heel relaxed met korte broek en een shirtje aan rond tuffen

1629122030704.png
1629122091125.png
 
Ohw.. dacht dat het nu allemaal plaatsvond.
Zeker niet goed gelezen dan.
2 jaar geleden deed ik rondje spanje.. ook nix gemerkt toen lol.
 
Afgelopen weekend met de TDM naar de zeeuwse provincie geweest. Daar geslapen in een 2 seconds easy fresh&black, en geslapen op een Lowland slaapmat. Beviel goed! Tent zet snel op, bevat genoeg ruimte voor jezelf (slaapmat, motorkleding en wat spul past er makkelijk in) en ook de slaapmat slaapt prima!
In de toekomst wil ik nog wel eens echt 'weg' met mezelf en de motor dus dit was een mooi voorproefje.
Hoe heb je die op de motor gebonden?
 
Jaarlijkse familie vakantie is ook weer begonnen, bijna 1100km in 2 dagen (ik heb een aversie tegen tolwegen, en binnendoor zie je tenminste nog wat)
Nee dit is niet afzien of back to basic, maar wel relaxed ;)
Mooie tent. Is het een De Waard Bosuil met (optionele) luifel? Hebben wij ook een aantal jaren in gekampeerd. Geen 5 minuten opzettent. ;)
 
Klopt bosuil met luifel en binnentent(aangepast naar 2/3e en 1/3 IPV half half) en een zelf gemaakte afsluitwand (prototype, ramen nog niet erin gemaakt, en kleine verbeterpunten)
Screenshot_20210817-104531_1.jpg


Staat niet in 5 minuten maar wel in een uur en een kwartier ingericht en wel.

Voor solo en wintergebruik heb ik andere tenten ;)
 
Ik zit er over te denken om samen met mijn vrouw naar Luxemburg te gaan. Ik heb door het forum terug te lezen al een aantal campings in Luxemburg gevonden.

Kunnen jullie nog een aantal campings aanraden naast de aantal campings die al genoemd zijn zoals bijvoorbeeld camping Kautenbach?

Ik hoor het graag. Waar we naar op zoek zijn relatief kleine campings met een goeie prijs kwaliteit verhouding.
Camping Ettelbruck vind ik echt een aanrader. Ligt centraal/niet duur/zit een terras bij/mooi groen/lekkere douches.
Laat maar eens weten waar jullie uiteindelijk beland zijn. Veel plezier.
 
Niet alleen binnendoor, ook wel stukken snelweg maar ook stukken doorgaande wegen. Beetje afwisseling maar ook wel beetje km's maken zeg maar.
 
Camping Ettelbruck vind ik echt een aanrader. Ligt centraal/niet duur/zit een terras bij/mooi groen/lekkere douches.
Laat maar eens weten waar jullie uiteindelijk beland zijn. Veel plezier.
Bedankt! Ik laat even weten hoe het afgelopen is. Begin er wel steeds meer zin in te krijgen. Met een beetje geluk hebben we nog mooi weer en dan kan de vakantie niet meer stuk.
 
Klinkt ook nog goed... Camping Ettelbruck.

Hoe het er nu naar uit ziet ga ik donderdag 2 september richting Luxemburg, daar een nachtje, en dan vrijdag door naar Vogezen/Zwarte Woud om daar drie nachten te blijven, de maandag weer naar Luxemburg, en dinsdag thuis.

Ik denk dat het camping La Mouche wordt in de Vogezen voor die nachten. Voor de rest is er in die omgeving dacht ik niet een grote echte motorcamping met een bar en teveel bier dacht ik ;).
 
En inderdaad, van Nederland beetje bij Limburg Duitsland in om binnendoor eiffel naar Luxemburg te rijden. En dan vanuit Luxemburg beetje binnendoor naar de Vogezen. Niet te snel, niet te langzaam :D
 
Aangekomen in Potes op camping La Isla Picos de Europa. Kleine camping, bijna alleen maar Spanjaarden. Sta helemaal achteraan op een grasveldje naast kleine rivier. Aanrader. Ook nog eens angename mensen en gezellige barretje/restaurantje met heel simpel eten. Goeie plek om je Spaans op te tuigen: Engels is er niet bij hier.
De hier eerder aangeraden campings, Lunada en Playa de Ajo waren volgeboekt. Hoogseizoen hier, overkomt me nu wel vaker dat er geen plek is. Twee dagen terug op zo'n mega camping gestaan, >500 plekken. Niet mijn smaak, maar de tentweides vallen gelukkig meestal wel mee.
2 jaar geleden deed ik rondje spanje.. ook nix gemerkt toen lol.

Ben daar nu mee bezig en het bevalt me hoe langer hoe meer. Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik het graag. Vertrek van hier binnen een paar dagen naar Gallicië, en duik dan naar het Zuiden. Toevallig ooit van de ruta de la plata gehoord? Een Spaanse motard vertelde me daar eergisteren over. Ziet er interessant uit.
(Wou er een linnk van plaatsern, maar Wifi is zo traag dat ik al meer dan een kwartier met dit berichtje bezig ben. )
@bmwerner: de camping in Riano ga ik uitzoeken.
Foto's houden julle van me tegoed, Tinternet is te traag nu. (zelfs het laden van een sùmiley duurt meer dan een minuut. Ook die houdeen jullie tegoed dus). Dan maar op de ouderwetse manier: :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan