Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Deze is gebakken, dan is het prima.
Ik durf geen steak te bestellen in Frankrijk, de slaan het bakken regelmatig ove...
 
Is weer genieten om dit allemaal te lezen!

Per 1 oktober heb ik een andere baan, en heb bij huidige werkgever flink wat verlof uren over.

Wilde deze opnemen en dan een weekje er tussenuit, maar helaas, is vanwege lage bezetting niet mogelijk 😑.
 
Beetje raar!
Per 1 okt zal jouw baas het sowieso zonder jou moeten doen, waar die een oplossing voor moet gaan vinden.
Dus om eerder op te stappen, mss voor hem vervelend, lijkt dan niet onoverkomelijk.
Nu wordt jou een weekje vakantie (wat gewoon jouw recht is) door de neus geboord.
 
Mijn ondertussen 25 jaar oude enkelboogs, 1 persoons lichtgewicht tentje (1,9kg) is nu toch echt versleten. De bodem is echt lek en alle naden lekken ook al een tijdje. Nu heeft afgelopen weekend de rits het ook nog begeven.
IMG_20191011_174929.jpg

Dus tijd voor iets anders.

Eisen:
-Heel snel op te zetten. 5 a 10 minuten. Liefst maar 1 stok, max 8 haringen.
-Groen (eventueel wildkamperen)
-Laag (lekker warm in de winter en valt minder op bij wildkamperen)
-Dubbeldaks
-Kuipzeil
-Niet groot
-Kwaliteit
-Goedkoop. Deze was 100 Guldens. Dus vergelijkbaar met €150 nu denk ik.

Ja, ik weet het, het klinkt onmogelijk maar als het 25 jaar terug kon, waarom nu dan niet?

Iemand suggesties?
 
Beetje raar!
Per 1 okt zal jouw baas het sowieso zonder jou moeten doen, waar die een oplossing voor moet gaan vinden.
Dus om eerder op te stappen, mss voor hem vervelend, lijkt dan niet onoverkomelijk.
Nu wordt jou een weekje vakantie (wat gewoon jouw recht is) door de neus geboord.
Beetje afhankelijk van je CAO maar het is bijna nooit een recht.
Als het bedrijfsbelang het niet toe laat dat je vrij bent dan mag je werkgever de resterende dagen gewoon uit betalen.
En dus je verlof opname weigeren.

Ik heb geen idee welke branche Demifort werkt (doet er ook niet zo veel toe) maar ik kan genoeg branches bedenken waar enorme personeel tekorten zijn.
Het gebruik maken van je 1 maand opzeg termijn en dan ook nog je vakantie dagen op willen nemen kan dan/dus een flink probleem voor een werkgever zijn.
Nee niet onoverkomelijk maar een probleem niet te min.
Het ligt voor de hand om enkel vanuit de werknemer te denken, maar er is ook een andere zijde.
 
Beetje afhankelijk van je CAO maar het is bijna nooit een recht.
Als het bedrijfsbelang het niet toe laat dat je vrij bent dan mag je werkgever de resterende dagen gewoon uit betalen.
En dus je verlof opname weigeren.

Ik heb geen idee welke branche Demifort werkt (doet er ook niet zo veel toe) maar ik kan genoeg branches bedenken waar enorme personeel tekorten zijn.
Het gebruik maken van je 1 maand opzeg termijn en dan ook nog je vakantie dagen op willen nemen kan dan/dus een flink probleem voor een werkgever zijn.
Nee niet onoverkomelijk maar een probleem niet te min.
Het ligt voor de hand om enkel vanuit de werknemer te denken, maar er is ook een andere zijde.

Maar als werkgever sta je dan wel in een hele slechte positie als de werkgever al nieuw werk heeft.
Afhankelijk van de situatie zou ik denk ik niet komen werken, misschien zelfs direct naar huis gaan. Daar kan een werkgever dan niks aan doen.
 
Beetje raar!
Per 1 okt zal jouw baas het sowieso zonder jou moeten doen, waar die een oplossing voor moet gaan vinden.
Dus om eerder op te stappen, mss voor hem vervelend, lijkt dan niet onoverkomelijk.
Nu wordt jou een weekje vakantie (wat gewoon jouw recht is) door de neus geboord.

Ik had geen verlof staan , dus ik kan enkel vragen of ik de dagen op kan nemen ipv uit te laten betalen.
 
En anders ontslaan ze je 😛🤡

Wil graag de verstandhouding goed houden.
Uit fatsoen en ook eigenbelang 😑.

Ik kan beetje bijklussen , 1 dag in de maand een nachtdienstje draaien.
Op die manier hou ik zonder problemen en eigen kosten mijn code 95 en andere cursussen én mijn keuringen op orde.
En verdien een leuk zakcentje erbij
 
Vannacht en vanmorgen plenzen van de regen hier in de Provence. Ik heb ook 4.00 's nachts in mijn onderbroek een paar meter van de tent staan plassen. Geen zin naar het toilet te lopen en kleren aantrekken had ook geen zin.

Maar om 9.30 trok het open, dus toch maar een leuk tochtje gemaakt richting de kust. Even duur St. Tropez gereden maar dat was natuurlijk veel te druk. In Cavalaire-sur-Mer in een restaurantje op de boulevard lekker geluncht. Deze keer met meer dan genoeg groenvoer erbij. In de laatste 50km een enorme hoosbui ingereden, waar ik 20km later ook weer uit was. Op de camping was het ook inmiddels droog en kwam de zon nog heel eventjes door.

Morgen opbreken en dan in 2 of 3 dagen naar huis rijden is het plan.

PCIMG_2021-09-16_13-34-50.JPG

Screenshot_20210916-173818_Connect.jpg
 
misschien zelfs direct naar huis gaan. Daar kan een werkgever dan niks aan doen.
Je laatste salaris betaling inhouden of korten.

Terug ontopic:
Wat betreft een tentje, ik zou wel zo een ouderwets 2 stok katoenen dakvorm tentje willen hebben. Zoals ik vroeger ook had toen ik nog een mini Bommes was.
Met een bruin dak en oranje deurtjes.
Beetje op MP zitten neuzen maar nog niks gevonden. Wel genoeg retro bungalow tenten maar die krijg je zo lastig mee zonder zijspan of aanhanger. :P
 
Je laatste salaris betaling inhouden of korten.

Terug ontopic:
Wat betreft een tentje, ik zou wel zo een ouderwets 2 stok katoenen dakvorm tentje willen hebben. Zoals ik vroeger ook had toen ik nog een mini Bommes was.
Met een bruin dak en oranje deurtjes.
Beetje op MP zitten neuzen maar nog niks gevonden. Wel genoeg retro bungalow tenten maar die krijg je zo lastig mee zonder zijspan of aanhanger. :P

Die zijn leuk.

Ik heb een Erdmann Schmidt tent gehad, loodzwaar topkwaliteit katoen.
En leuker dan de standaard de Waard tenten.

Maar was iets van 25 kilo gewicht..😆
 
Laatst bewerkt:
@Hellracer
De "Wingman of the Road - model: Toucan". Tikt niet al jou vereisten aan maar is wel een erg fijne tent (vind ikzelf). De fabrikant heeft twee modellen, de eenpersoons (Goose) en de tweepersoons (Toucan), alhoewel zelf vind ik hem niet tweepersoons-waardig met een breedte van 90cm..
 

Bijlagen

  • foto1.png
    foto1.png
    774 KB · Weergaven: 52
  • foto2.png
    foto2.png
    944,2 KB · Weergaven: 50
  • 1631818403159.jpeg
    1631818403159.jpeg
    270,6 KB · Weergaven: 50
@Hellracer
De "Wingman of the Road - model: Toucan". Tikt niet al jou vereisten aan maar is wel een erg fijne tent (vind ikzelf). De fabrikant heeft twee modellen, de eenpersoons (Goose) en de tweepersoons (Toucan), alhoewel zelf vind ik hem niet tweepersoons-waardig met een breedte van 90cm..
Tof ding om te zien zo een Goose, dat is het zeker.

Maar met waar het kost, de pak maat en een paar, voor mij, toch wel belangrijke min punten , zou het niet een tent voor mij zijn.

Je kunt er niet rechtop in zitten, sta hoogte hoeft voor mij niet maar kunnen zitten vind ik toch wel een minimale.
Bagage past er niet bij in, die ligt buiten onder het luifeltje.
Het gewicht en het (ingepakt) volume.

Hier in Europa heb je toch wel wat meer kans op regen dat in tegen stelling tot waar deze tenten zijn verzonnen, de outback van Australië.

Desalniettemin een erg gaaf lifestyle product, de sfeer die het geeft is erg gaaf. Zo een ding schreeuwt wildkamperen, koken op kampvuur, wiskey, lange avonden en korte nachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan